<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

داران مار

......

پیغام

خوابت آشفته مباد/خوشترین هذیان ها /خزه ی سبز ولطیفی /که در برکه ی آرامش تو می روید....خوابت آشفته مباد/آن سوی پنجره ی ساکت و پرخنده تو/کاروانهایی /از خون وجنون می گذرد/کاروان هایی از آتش وبرق وباروت/سخن از صاعقه ودود چه زیبایی دارد؟/در زبانی که لب عطرو نسیم /یا شب و سایه خواب/می توان چشانی زمزمه کرد؟....

.....

گفتم ؛این باغ ار گل سرخ بهاران بایدش ؟

گفت؛صبری تا کران  روزگاران بایدش 

تازیانه ی رعد و نیزه آذرخشان نیز هست 

گر نسیم 

بوسه های نرم باران بایدش 

گفتم 

آن قربانیان پار

آن گلهای سرخ؟

گفت؛آری 

ناگهانش گریه آرامش ربود 

وز پی خاموشی طوفانی اش

گفت؛اگر در سوگ شان 

ابر می خواهد گریست 

هفت دریای جهان 

یک قطره باران بایدش 

گفتمش 

خالی ست شهر از 

عاشقان وینجا نماند 

مرد راهی تا هوای کوه یاران بایدش 

گفت؛چون روح بهاران 

آید از اقصای شهر 

مردها جوشد ز خاک 

آن سان که از باران گیاه 

وآنچه می بایدکنون 

صبر مردان و 

دل امیدواران بایدش...

*محمد رضا شفیعی کدکنی *


.....(آذر95-مجاورنارون)

√تصویراول :درخت گردو-دوم؛نارون 

√ Herman-Omid  Nemati

نظرات 10 + ارسال نظر
سوده جمعه 18 اسفند 1396 ساعت 07:02

ممنونم ننه جونم . نوه فدای چشمات . فدای دست خوشملت که اینقدر قشنگ مینویسه با اون انگشتای از طلا با ارزش ترش.بوووووووووووسه بر پیشانی ننه گلم.
دیروز خونه مادربزرگا رفتم البته رفتیم . مثل همیشه اونکه از تهه قلب نیومد من رفتمو قلبم
مادربزرگ ها کلی خوشحال شدن.
و ... بقیه اش رو هم نوشتم فردا بیا بخون هههههه
من برم فعلا و بعدا هم دوست دارممممم

ننه قربون شکل ماهت
خدانکنه،..نوه زنده سلامت بمونه وشاااااد
خوب کاری کردی عجیج دلممممم
خدا دلتو شاد کنه،..الهی آمین
الهی نوه های خودت بیان دس بوسی ننه سوده عزیز دل شون
ا مرسی بابت بوسه برپیشانی تون

سوده پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 ساعت 11:57 http://nabzekhiale.blogfa.com

سلام ننه بارانم . سلام عشقم سلام نفسم
میدونی میام وبت آروم میشم ؟؟؟
میدونی بهم انرژی میدی؟
میدونی آخه وقتی میام اینجا غم هام یادم میره ؟؟؟
اگه نمیدونستی بدون که من این باران رو خیلی دوس دارم هم خود بارون رو هم این باران خانوم رو
راستی روز خانومیت مبارک گل همیشه بهارم
دوست دارررم هوار هوار ازینجااااا تاااااااااااا اون دور دوراااااا
ممنون حالمو خوب کردی

سلام بر شما سوده بانوی عزیز دلِ ننه
سلام جوونم
روله
عزیزمُ
نفس کی بودی
شکر خدا باعث انرژی خوب ومثبت به شما هستم،..الهی شکروالهی شکر
ایشالا غم ازت دورباشه و شادی وخوشی نشسته پهلوی خودت وعزیزانت

منم دووووووستتون دارم
عزیز دل م
سودهِ گلم
روز شما مبارکا باشه،نازنین نوه ی عزیزم

داستان کوتاه منصور پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 ساعت 09:35 http://mansourgholizadeh89.blogfa.com

سلام.... روز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) ونیز روز زن را از صمیم قلبم به شما تبریک عرض می کنم [گل]

سلام برشما همتباری عزیز وگرامی ام
بسیارها از پیام تان مسرورشدم
بینهایت ممنون و سپاسگزارم،....
سلامت بمانید وشاد

Alan چهارشنبه 16 اسفند 1396 ساعت 13:55 http://www.landafg.blogfa.com

behari shoden hava ro beheton tabrik migam, inja dar hal barf baridan hast o dema ham manfi 15 darje

ممنون و سپاسگزارم،...آقای علی رضا
+بابت به تصویر کشیدنِ بارش برف ودمایِ اکنون سوئد،...خیلی ممنونم،...دلم خواست وسط پذیرایی آتیش روشن کنم

میم! سه‌شنبه 15 اسفند 1396 ساعت 21:46 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

سلام حضرت باران...
چه شعر قشنگی ...چقدر خوبه استاد شفیعی...
عکس های خیلی قشنگی بود...خزه های روی درخت...

سلام و درودبرشما دکتر میم عزیزو گرامی
استاد و اشعارقشنگ و دوست داشتنی و تصویر سازش


خزه های پرجک وجانور

صبیره سه‌شنبه 15 اسفند 1396 ساعت 10:43

چقدر اون گل رز رو دوست داشتم خیلی خیلی قشنگه

شعرها هم عالی بود واقعا عالی بودن

اون گل رز مثلِ خودتونِ،...دوست داشتنی ومحجوب
فدای شما،..عزیز دلم

ارغوان سه‌شنبه 5 بهمن 1395 ساعت 20:27

ببینیم خدا می خواد ما باشیم و آن مرد رو که از اقصای شهر میاد ببینیم

ان شاء الله....
زنده و سلامت باشید؛ننه قربونه شکل ماهت بره

ارغوان سه‌شنبه 5 بهمن 1395 ساعت 20:24

این درخت گردوی زیبا و تنومند....
از محبوبان منه.
یکبار از ایران چند تا گردوی سبز اورده بودم که چند ماهی تو نایلون موند گوشه یخچال و سیاه شد و گذشت و یک روز که غیرتی شدم تمیزکاری کنم به کیسه گردو که رسیدم دیدم اِ جوونه زدننننننننننننن. انقدر ذوق کردم و خوشحالی و لبخند گوش تا گوش .... خیلی بهم حال داد خیلی ها!
بردم با سلام و صلاوت کاشتمشن تو گلدون فکر کنم سه تا بودن. یکیشون چند سال موند. من هم اون زمانها کمتر آشنایی داشتم با دنیای درندشت نت و نمی دونستم آیا گردو می تونه در این منطقه بزرگ بشه یا نه؛ وقتی اومدیم این خونه شور و ذوق حیاط پشتی و ... زمستون گلدون رو همون بیرون تو حیاط رها کردم!
بهار که شد این جوونه نزد اما چند ماه بعد باز جوونه زد. یه نهال کوچولو بود. اما بعد از یک سال که اون یخبندون غیر طبیعی شد این هم رفت که رفت!
آره ننه بارون. حالا باز می خوام عزمم رو جزم کنم و گردو بگیرم بکارم ببینم خدا چی می خواد برامون
این لالایی چقدر زیباست

محبوب رضاست...هرکه دل ریش تر است....
هوم!چقدرلطف کردین برام نوشتین مرسی خیلی مرسی
خیلی کیف و ذوق داره ؛جونه ی گردو دیدن و کاشتن و...خصوصا عطرو بوش
چقدر اونجا سرما ویخ بندونه...
یادمه سال هشتادو سه...برف و یخبندون و پارو کردن و.....چقدر ملت اسیری کشیدن چقدر بیفکری مسجولان
ننه قربون قشنگ دخترش بره؛ارغوان گوله گول پاره؛ارغوان نوخوسه گهواره؛ارغوان خوسه دیله سر:خوسه زاما خانه دیل سر
چشم های قشنگ تون لالایی رو زیبا خونده زمزمه کنید برای بچه ها و ایضا زامای ما

ان شاء الله؛از داروخانه های گیاه پزشکی و...موجوده ؛برین بپرسین چه نوع گردویی اونجا قابل کاشتن هست..وچطور داشت کنید و ایضا برداشت

minla یکشنبه 3 بهمن 1395 ساعت 23:13

من که یه بالو زدم برای خودت . دیگه فقط مواظبش باش

اووووه نگانگا چطور پسر لوس میکنن ها . ولی اشکال نداره پسر یکمو باید خودشو عزیز و بزرگ بدونه

اینجا هم پسر عزیز میکنن مادرا و دختر عزیز میکنن پدرا
تا بعد سربازی اووووو

خاطرتون جمع.بروی دو دیدگانم می گذارمش
دقیقا؛مادرا پسر دوست/پدرا دختردوست
آرههه؛تابعد سربازی؛خرس های گنده
نخند

minla یکشنبه 3 بهمن 1395 ساعت 16:49

وای چقدر این شعر پر احساسه و به دل من نشست

شما خودتون گلید گل بانوجان


شما خیلی عزیزید ؛ازلطفتون ممنونمممم ولی این دلیل نمیشه بال ی گازی نکنما
+گل بانو؛عمه کوچیکه مامانم ؛گل بانو بودناااا پنجه آفتاب ماه مهرورز تابان

تکه ای از لالایی اجی(باتغییراتی) ؛minla گوله گول پاره -minla نوخوسه گهواره -minla خوسه دیله سر؛زرنگ لاکوکانه دیله سر
البته اجی برای پسر ها میخونه؛یعنی؛پسرمن گله گل پاره:پسر من نمی خوابه گهواره؛اون می خوابه توی آغوش (یعنی سرشو می زاره روی قلب ؛دیل میشه ) زرنگ دخترها
ببین؟چقدددر پسر لوس کننن برای نوه های پسرشون میخوندن ومی خونن
(البته برای دایی جان ها هم؛تابعد سربازی شونم...)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد