<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

ازمحبوبترین کارها نزدخدای متعال ؟

....

         

 جان من است او  هی مزنیدش

آن من است او هی مبریدش 

آب من است او نان من است او 

مثل ندارد  باغ امیدش 

باغ وجنانش  آب روانش 

سرخی سیبش سبزی بیدش 

متصلست او معتدلست او 

شمع دلست او  پیش کشیدش 

هرکه زغوغا و ز سر سودا 

سر کشد اینجا سر ببریدش

هرکه ز صهبا آرد صفرا 

کاسه سکبا پیش نهیدش 

عام بیاید خاص کنیدش

خام بیاید هم بپزیدش 

نک شه هادی زان سوی وادی 

جانب شادی داد نویدش 

.....

                     

داد زکاتی آب حیاتی 

شاخ نباتی تا به مزیدش 

باده چه خورد او  خامش کرد او 

زحمت برد او تا طلبیدش 


+ازامام محمد باقر منقولستکه؛هنگامی که خواستید سیب بخورید ابتدا آن را بو کنید سپس بخورید ؛زیرا در این صورت آنچه را که به روح تو ناراحتی عارض گشته برطرف می کند...

ودر حدیث دیگری فرمودند؛

خوش همسایگی  ؛هم آبادیها را آبادان می سازد و هم عمرها را می افزاید!

+هرهجده آیه مبارک ؛سوره حجرات.

√ و ردک  السلام صدقه.

√آسایش دو گیتی همان تفسیر دو حرفش است.

+ودر نهایت ؛بایزید بسطامی گفته است؛یا چنان نمای که هستی ،یا چنان باش که می نمایی!

واین یعنی <صداقت> 

قرآن کریم ،فرمان می دهد که "باصادقان باشید"

خدایا شکرت.الهی شکر.


نظرات 3 + ارسال نظر
minla پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 ساعت 13:09

وااای چه خوب و عالی بود این پست یعنی از اونا که من چندبار میخونمش و هربار دلم یه حس خوبی میگیره ازش .

همه ما یه سری احادیث رو همیشه شنیدیم و میدونیم ولی منم چند وقت پیش باید یه جایی منتظر میبودم رفتم نهج البلاغه ای که اونجا بود رو برداشتم برای یک ساعتی که باید منتظر مینشستم اونجا. دیدم چقدر حرفای خوب و آموزنده برای زندگی زدن که شاید کمتر گفته شده . چقدر درس زندگین این حرفا

اون چای و شیرینی کنارش منو میتونه نگهداره اونجا روی همون عکس تا یک ساعت بشینیم و بحرفیم و بحرفیم وو ...

Mottasel Chavoshi

عزیز دلم بغل دست چای وشیرینی نشسته بودی ؛تا من برم به غذا سر بزنم وبیام
نهج البالاغه یشمی رو برداشتی،،....وباقی ماجرا:

سین چهارشنبه 6 بهمن 1395 ساعت 13:02

من همیشه از حرفای امام ها خیلی انرژی مثبت می گیرم سعی میکنم از هر امامی حداقل ی حدیث رو تو زندگیم رعایت کنم
خیلی همه عکس ها زیبا بودن و مطالب عالی
ممنونم

به اذن الله زندگی شما پراز خیروبرکت و خوشی ها...خوبی ها ؛عزیز دل انگیزم
ازلطف شما بسیاربسیار سپاسگزارم؛سین بانوی عزیزم
فدای شما

خاله ریزه چهارشنبه 6 بهمن 1395 ساعت 08:02 http://yaddashte-yek-zan.blogfa.com/

اول صبحی با مولانا روانمون تازه شد عزیززززم
احادیث و روایات هم خیلی مفید و مثمر ثمر بود
ممنون که هستی باران دوست داشتنی و با طراوت

شماصبحه روشنه سپیدی ؛خاله ریزه عزیزم
خدایا شکرت
فداتون بشم ؛عزیزدوست داشتنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد