<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

.

....

....


به گرد دل همی گردی ،چه خواهی کرد ،می دانم 

چه خواهی کرد ،دل را خون ،رخ را زرد،می دانم


یکی بازی درآوردی که رخت دل همه بردی 

چه خواهی بعد از این بازی،دگر آورد،می دانم 


به یک غمزه جگر خستی، بس آتش  اندرو بستی 

بخواهی پخت می بینم،بخواهی خورد ،می دانم


به حق اشک گرم من،به حق آه سرد من 

که گرمم پرس چون بینی،  که گرم از سرد،می دانم


مرا دل سوزد و سینه،تو را دامن ولی فرق است 

که سوز از سوز و  دود از دود و  درد از درد ،می دانم


به دل گویم که چون "مردان" صبوری کن ،دلم گوید 

نه مردم، نی زن ، گر از غم  ز زن تا مرد ،می دانم 


دلا چون گرد برخیزی ز هر بادی ،نمی گفتی 

که از مردی برون آوردن  ز دریا گر ،می دانم 


جوابم داد دل کان مه چو جفت و طاق می بازد 

چو ترسا  جفت گویم ،گر ز جفت و فرد ،می دانم


چو در شطرنج شد قایم،بریزد نزد شش پنجی 

بگویم مات غم باشم اگر این نرد ،می دانم 

_________

_________....

....

√یادم نمیاد چه کسی بهم گفته بود"تو بمیری هیشکی ختمت شرکت نمی کنه..." گفتم چرا!؟(جدا یادم نیست!کی بود؟)گفت؛چون تو ختم  دوست و آشنا و فامیل و....اصن ختم رفتی تا حالا!؟گفتم من بعد مراسم ها...میرم سر خاک آن مرحوم! خونه ام هستم "قرآن" می خونم!کسی هم برای ختمم نیاد...ناراحت نمی شم.یعنی دوست ندارم کسی بخاطر ختمم بیفته به درد سر...اگه وسط هفته مردم...درگیر مرخصی و فلان و بیسار...اگه تابستون!گرما و شر شرعرق..که چی!؟دارن میان ختم من ؟ما که راضی نیستیم.

اگه بارونی باشه،……یکم رمانتیک هست ولی!گل لای و...دید ناکافی و مه غلیض و...بیخود بچه مچه هارو اسیرابیرنکنید.

حاج آقاهم نیارین!مداح هم نیارین! بی خود سرو صدا راه نیاندازین!من خودم بارها وبارها شنیدم..ملت نه تنها به اون اصوات بلندگو ناسزاگفتن... که مرحومه مغفوره رو هم!..بگذریم.

فقط یه چیزی!اگه زحمت تون نمیشه آیه تطهیر استاد راغب مصطفی غلوش پخش کنید و کمکی هم اشک ریزون شید..کافی ببوده باشد..البته که تلاوت  های استاد درمیهن نیز هم.B-)

ولاکن!

حلوا و خرمای پیارم خیرات کنید..آن هم به حد اعتدال ؛یعنی اسراف کنید من راضی نیستم.خلاصه بریزوبپاش نداشته باشد..(لایحب المسرفین).بقیه موارد لازم وملزم رو "وکیل" م به سمع ونظر تان می رساند.

بله.این قافله ی عمر عجب!میگذرد

پس تاکی غم آن خورم که دارم یا نه!؟

ها.من ظاهر نیستی و هستی دانم 

جدا چرا یادم نیست!؟ کی بود!؟خدایا همه ی مرحومینه مغفورین رو ببخشای و.بیامرز...خدایا منو روحمم شاد و قرین رحمت نما...