<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

ادامه پست قبل ...

....

...

....

.....

....

.....

....

خُب ؛عرضم به حضور مبارک شما که؛تصویر دوم -به لیموهای  خوش عطر بوی خیلی خوشایند ببوده است...از خواص دم نوشی اش همان به که ؛فوق العاده آرام بخش و استرس و رفع خستگی زدا ببوده است...پس گاهی که سنامکی دم می نماییم از برای کبد چرب...گاهی که خود تشخیص مشوش ببودگی بدیدیم...دم نوش به لیمو تهیه می نماییم.

امروز پنج شنبه اس و سبزی قاتق و آبکش پلو تهیه نمودیم...

آب کش پلو یعنی ؛آب رو میریزم توی قابلمه تا جوش بیاد...بعد نمک و برنج شسته رو بهش اضافه میکنیم...بالا سرش می مونیم ؛تا زمان مناسب برنجها منتقل آبکش بشن و شفته و شل ول...شیربرنج وا رفته نش.یه پلوی تقریبا نرم...(با کباب پلوی دون دون سوا می خورن) که خورشت جذبش بشه و شمایل خوشمزه ای بگیره...

واما تصویر اول و آخر؛

دم نوش رازیانه و تخم رازیانه؛

که بسی  معطر احوال ببوده..ولیکن ما از خانم عطاری پرسیدم ؛از برای سلامت استخوان ها!؟؟……

که فرمودن "رازیانه" بخاطر کلسیمی که داره بسیار عالیه...وکلسیم  تنها ماده مغذی نیست...که از رازیانه دریافت کنید...که این گیاه  علاوه بر کلسیم...حاوی منیزیم،فسفر و ویتامین K  است...که همه باهم.. نقش مهمی در حفاظ و نگهدای استخوان کمک می نمایند..

دیگه دیگه؛از بهبود و سلامت پوست گفتن. از کمک به هضم غذا؛از افزایش سیری؛از قولنج نوزادان؛و از همه مهمتر:از سازندگی گلبول های  قرمز گفتن...که تخم رازیانه حاوی میزان زیادی مس ببوده است و که برای ساخت سلول های خونی..به ویژه گلبول های قرمز لازم و ضروری است...

فقط یه چیژی؛نگفتن فشارخون رو میبرن سمت زمین...یعنی الان پلک هامون سنگین شده...با مامان جان تماس گرفتیم ؛که من عااااشق اینجور شیک و مجلسی دعوا وتوپ و تشر شونم:-* بعد گفتم طبق معمول داره فشارت میره هپروت.....قبل رفتن و به توصیه های مامان جان گوش کردن..جهت تنظیم فشار.

یادآوری نمایم که ؛

گفتن یک قاشق مربا خوری ؛ به مدت ده دقیقه  ...با یک لیوان آب جوش... دم کن.

(تاکید کردن بالاسر قوری بمونی ها...یعنی قیافه ی من به پیجوندن قوری میخورد!؟ گفتم چشم..جفت چشماشونو مچاله کردن:-*)


نظرات 9 + ارسال نظر
یه پسر سه‌شنبه 28 شهریور 1396 ساعت 11:37 http://jangale-asfalt.blogsky.com

عکسارو که میبینم ذوق میکنم...

لطف دارین شما.

مامان یکشنبه 26 شهریور 1396 ساعت 16:43 http://maman.blogfa.com

سلام من به همه مامانهای خوب
مامان ارغوان دختم...مامان طیبه...مامان خاله جان ریزه....مامان فرانک....
خوب و خوش باشید

وعلیکم سلام بر شما مامان مهشید جان
و سلام علیکم به همه مامان ها....
ان شاء الله..الهی آمین.

صبیره شنبه 25 شهریور 1396 ساعت 20:43

اصلنم گذافه گویی نکردی عزیزم...
سعی میکنم بخورم
اما گل گاو زبان رو عاشقشم... چه شربت چه دم نوش

ممنون تون:-*
واوووو...شما رازیانه دوست نداری من گل گاو زبان:
نوش جون تون صبیره بانو

باران شنبه 25 شهریور 1396 ساعت 19:22 http://www.continue94.blogfa.com

دمنوش...من چقدر از اسم دمنوش خوشم میاد ولی خیلیاشو دوست ندارم
موراقب ببو لاکو جااااان...
دمنوشی که فشار مادرباران مارو پایین بندازه میخواهیم نباشه اصلا!

تی مهربون قلب مراقت ببو بلامیسر

دم نوش همان به نوش ببوده ولیکن آقای برادر زاده مان معتقدن؛کلا چیز مزخرفیه..همون چایی شیرین خیلی بهتره
چطو؟هرچی کی دوس دارم..می فشار جیر آره...چاکونه ردا پوش
والا ناچارم باید دم نوش مصرف کنم...تی جان بمیرم
واوووو.... برزخ بی..آدم میل داره تره خو شکم میان جا بده....

مامان شنبه 25 شهریور 1396 ساعت 02:26 http://maman.blogfa.com

سلام مامان باران، من مهشیدم، چقدر خووووشحال شدم که با خانمهای بچه‌دار آشنا شدم، تو بلاگ تنها بودم.
من هم عاشق دمینوشم.
الان سنا میخورم که لاغر بشم.

سلام به روی بهراز ماهتون...مامان مهشیدبانو
بله..مامان ارغوان دختم...مامان طیبه...مامان خاله جان ریزه....مامان فرانک....خانم های بچه دار هستن...
واووو....سنا می خورین
نوش جون تون

13th جمعه 24 شهریور 1396 ساعت 10:53 http://13th.blogsky.com

به به
دم نوش
نوش جان

ممنونمم
خیلی خوش اومدین...

صبیره پنج‌شنبه 23 شهریور 1396 ساعت 23:48

چقد فواید داره رازیانه....
بعد اونوقت من دوست ندارمش
باید بزور بدوستمش
خیلی متنت برام مفید بود
باید عادتای غذاییمو درست کنم...

اینجا توی عطاری ها یه ادویه ای هست که ما بهش می گیم؛قیماق.که توی فرنی می ریزیمش.که فقط و فقط همین ادویه ی قیماق رو برای تهیه رشته خشکار استفاده می کنیم...
من عاااقش عطربوی ادویه قیماقم...نمی دونستم رازیانه پایه اصلی ادویه اس. که بسی حال مان دیگر گون بشد....
بگذریم ؛
صبیره بانوجان به زور هم شده درست کنید و تناول نماییدو دوستش داشته باشد ولی من گل گاو زبان اصن دوست ندارمبه زور هم نمی خورم
حالا بین خودمون بمونه....هیچ دم نوش ممنوشی نمی تونه جای چای تازه دم رو پرکنه..
صبیره بانوووو خوشحالم براتون مفید واقع شد...عزیزم
چقدم گذافه گویی کردم

فرانک پنج‌شنبه 23 شهریور 1396 ساعت 15:31 http://sadbargkhatereh.blogsky.com

جون فرانک عکس غذاهاتو نزار....
یک بوییی پیچیده تو وبلاگت که نگو....
آدم دلش میخواد خب........

جون تون بی بلا؛فرانکی گلم
ببخشید
من از شما و دلتون معذرت میخام...

ژوانا پنج‌شنبه 23 شهریور 1396 ساعت 14:32 http://candydays.blogsky.com

چقدر خوب فکر کنم به لیمو لازمم این روزا.
خیلی اطلاعات این پست به دردم خورد مرسی

حتما با نبات یا عسل تناول کنید.
نوش جون تون ژوانا بانوی گلم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد