<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

تو کی کوتاکییییییی؟

 .....

.....

 ظهر عاشورا ؛عکس از مرد شریف.

√ دیروز وقتی رسیدیم خونه ی آقاجان ....بجز آقاجان و اجی و پسر کوچیکه خان دایی ...همه رفته بودن مسجد .که ما هم باهاشون خونه موندیم...

چایی قبل از ظهر آقاجان رو دم گذاشتم  و دم که کشید براشون بردم...

بعد ناهار شونو حاظر کردیم...که سر وقت دارو ها شونو بخورن...

که ساعت 14:30مرد شریف و مابقی ها از مسجد برگشتن....

که مردشریف گفت؛ای کاش باموبی. ایته کوج کوتای سنگ سر نیشته بو...می دیل اونه ره هف لا بوسوت....چقد تره یاد باوردم ...اونه عکسه تی واستی بیگیتم ....

کوتای=پسر.

کوج کوتای=پسر بچه.

تی واستی=بخاطر تو.

ایته کوج کوتای=ی پسر بچه.

سنگ سر نیشته بو=روی سنگ نشسته بود.

می دیل=دل من.

 اونه  ره =برای اون .

هف لا بوسوت=هفت لا سوخت.(دل ریش شدم)

که مامان جان گفتن؛دختر خانم ارباب و دخترخانم هاش بودن...تر ره واورس واورس بوکودد..یعنی جویای احوال ت شدن....یعنی سلام رسوندن و...که سلامت باشند و باشید...

√عنوان پرسشی هست؛چینی و ژاپنی نیست به زبان  گیلکی رشتی حومه ای هست .

یعنی؛ پسر کی هستیییییی؟

نظرات 4 + ارسال نظر
سپیده مامان درسا پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 23:55

ای جانم چقدر بامزه شمالی مینویسی تی جانره قوربان
مامان منم شمالی هستن و ما قشنگ لهجه ی شمالی ها رو داریم و بلدیم

تی بلا مسیر
ای جان خودا جانی شیمی مار جانه ....اونه عزیزان امره ..زنده سلامت بداره
اونی که من نوشتم گیلکی رشتی حومه ای هست ....

فرانک چهارشنبه 12 مهر 1396 ساعت 01:13 http://sadbargkhatereh.blogsky.com

باران کی هستی تووووو؟؟؟؟؟

باران فرانکی ام
فرانکی کیسی تووووو!؟

مامان سه‌شنبه 11 مهر 1396 ساعت 03:45 http://maman.blogfa.com

سلام مامان باران مهربون
یکی دو روز ندیدمتون دلم براتون تنگ شده بود.
بقول سینا اف اف
من را باش که فکر کردم زبانتون آسونه! :تشویش:
یعنی دو دور خوندم تازه هنوز موندم چرا دل آقای شریف برای پسرک سوخته؟
ایشالله همیشه سلامت باشید.
خوشبحال پدرتان که دختری به خوبی شما دارند.

علیکم سلام عزیز دل مادر باران
فدا تون بشم عزیزم مرسی از لطف تون
سینای عزیزم ،همراه والدین عزیزش سلامت باشد
اف اف
شما پیش رفت خوبی توی یاد گیری داشتید...و خیلی از واژه ها رو بلد شدین
ان شاء الله تشریف ببرین بازار بزرگ رشت ومیون گیلک زبان ها گیلکی تکلم کنید ...
.
.
.
ممنون از لطفی که دارید.. خوش بحال من باداشتن پدر و مادر و برادرهام...
برادرم دوسال و دو ماه ازم کوچیک تره. (من مرد شریف صداش می کنم)
داداش کوچیکه رو هم (چوپان) صدا میکنم.
.
.
شیمی جان ره بمیرم

ارغوان سه‌شنبه 11 مهر 1396 ساعت 00:20

سلام بر باران عزیز
چقدر خوب که با گرفتن این عکس زیبا یادت کردن
من هم خیلی یادت می کنم و حتی عکس هم می گیرم اما برام سخته مراحل فرستادن عکس رو طی کنم

سلام از بنده اس.
سلام !
سلام بر چهره ی دلگشای محجوب شما
باید شاکر باشم و شکر نعمت کنم...خدایا شکرت.الهی شکر
من به قربان معرفت گل دخترارغوانم ...
خداوندکریم را شاکرم...(خدایا شکرت)از داشتن عزیزانی چون شما....خدایا شکرت .الهی شکر.

اون چند تا عکسی که فرستاده بودین رودارم خوشم میاد؛ قربون صدقه تون رفتن می گول دختر
دوستتون دارم.الهی در کنارعزیزان تون تندرست و سلامت بمانیدددد


تو قلب م شما رو دارم... انته فی قلب مایی...ارغوان عزیز جان م

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد