<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

عقل هی فلسفه می بافدو ما .....

 ~~~~~~

~~~~~~

  وحشی بافقی می فرماید؛

من و عشق و دل و دیوانه 

بساطی داریم ....

عقل هی فلسفه می بافدو 

ما می خندیم.....

~~~~~~ 

 امروز(یعنی شنبه )؛داشتم میرفتم مغازه آ سید .که وقتی از جلوی دکان بزازی رد میشدیم....عطر بوی گلپر ما را به تنفس عمیق وا داشت....بعد تو ذهنم مرور کردم؛مامان جان رفته بودن طالقون از اونجا گلپرگرفته بودن....شاهکا ر.بیست.که 24ساعت ..گذاشتیمش روی بخاری ...که رطوبتش گرفته بشه و (گلپر که چه عرض کنم!! آدم کله خشک امام زاده هاشم رو رد کنه...عین کفش چرم و دس دوز ... پا زدن رو فراموش میکنه...رهای رها میشه.واین یعنی  روایت داریم..نم گرفتی برا بعضی ها واجبه:O) گلپرهای خشک شده ...ریخته شدن توی آسیاب برقی...بوی گلپر خونه رو ..ورداشته بود...یعنی من جای جای خونه رو انار دون شده و گلپرو نمک پاچیده شده میدیدم..که اصن نمی تونستم راه برم .باورکنین راست میگم...یک ساعت () پیش آسیاب نشستم ونگاهش کردم...

که مامان جان گفتن؛میگن ،بچه هایی که جایی خیره میشن... برای ساعتى...یکی از نشانه های اوتیسمه !!!()

البته همین اخیرا داشتم برگ چنار رو نگاه میکردم و....دوباره گفتن؛فکرکنم از نشانه و...گذشته...تو اوتیسم گرفتی!!(:)

که گذشتم و رسیدم به مغازه آسید...

که شوید و گشنیز گرفتم و ....نرسیده به دکان یادم اومدهمون گلپرا تموم شدن....

که رفتم توی دکان ...البته با سلامی رسایی که گفتم و پاسخ هایی چونان دریافت کردم....

که از آن خانمی که پشت میز ایستاده بودن ؛سوال پرسیدم؛گلپرا؟……

که گل به پرا نرسیده  گفتن؛گلپرا حرف ندارن.برای ییلاقه! 

که اون دوتا خانم دیگه باهم گفتن؛آره آره...

که گفتم  ؛دوبسته لطف کنید ...

که پنج تومنی گذاشتم روی میز شونو گفتن؛مهمون باشید...!که گفتم ؛ممنون تون....

تشکر و خداحافظی و قصد خروج ز دکان بزازی...

که انگار یکی از آن  دو خانم  ..چیزی میخواستن بگن!؟؟؟

که چهره چرخاندم سمت همونی که احساس کردم میخاد چیزی بگه و نگفته و ...گفتم؛جانم؟:)

گفت؛خاستم بهتون بگم؛اینارو بردی خونه بریز توی سینی و یک شبانه روز بزار روی بخاری نمش گرفته بشه...

بعد آسیاب کن !:)

گفتم؛ چشم.ممنون تون:)

که هنوز پامو نگذاشته ز دکان بودم... گفت؛ببین!؟نری بریزی توی سینی بزاری روی اجاق گازا !!!!گفتم چی؟

اینجا دیگه ؛دلم میخاست هزارررراسمائیله بشم .ولی خوب متبسم شدم و

 توی دلم با تمام وجود استغفارگفتم  و ..عزمم رو جزم نمودم بتونم با مختصر...یعنی با اندک تبسمی بهشون عرض کنم؛گلپرا رو بردم خونه ...میریزم توی سینی و میزارم روی بخاری ...که یک شبانه روز روی بخاری بمونه ...نمش گرفته بشه و....بعد آسیاب شه...توی ظرف مناسبی که هوا نکشه می ریزیم...

....آفرین، آفرین،برو به سلامت مادرجان :)

+ونتیجه گیری اخلاقی چی میتونه باشه !!؟خدا عالمه ( )


نظرات 27 + ارسال نظر
مهرداد جمعه 16 شهریور 1397 ساعت 16:05 http://glaryzhan.mihanblog.com/

اشاره به پست های قبلی
امید که بهبود یافته باشین.

ممنون از احوال پرسی تون؛این بار سرما خوردگی من مزمن تراز همیشه اس،با این سیستم ایمنی اسقاط طول میکشه تا بهبودی .ولی بحمدالله تبم قطع شده.خدا رو چه دیدی،شاید یهویی ارتحال کردم.
بدی خوبی حلال مون کنید

مهرداد پنج‌شنبه 15 شهریور 1397 ساعت 23:00 http://glaryzhan.mihanblog.com/

پست قبلی
آخ که چه آرزوی قشنگی داشت...


دور از جون شما و عزیزان تون
خدا شما رو همراه عزیزان عزیزن تون سلامت نگاه داره؛بلامیسر

میم! پنج‌شنبه 15 شهریور 1397 ساعت 18:40 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

سلام و درود حضرت باران
ایشالا که تک تک اجزای مفیدش جذب بشه براتون
نوش جااان تون...

سلام و درود برشما دکترمیم جان
قربان شما،...
جان تان سلامت بلامیسر

بهامین پنج‌شنبه 15 شهریور 1397 ساعت 03:03 http://notbookman.blogsky.com

باران کدبانو

عزیز دلی بلامیسر

وجدان چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 17:31 http://parsehdarkhalseh.blogfa.com

قلبونت خشندم

فدامدات عجیج دلم

وجدان چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 16:24 http://parsehdarkhalseh.blogfa.com

وای بالون من خیلی خوسم میاد تو بخندی بالون

به خدا راس میگم

آله بالون آله
منم عاشق پستونک کشیدن از دهن نی نیام
بعد قیافشون یه شکلی میشه
خیلی بامزن

آخه دیگه اینجور
خدا نگهت داره عزیز دلم

آله آله
قیافه هاشون شگفت زده میشه و
آدم دوس داره لپ شونو بکشه
خیلی خیلی بامزن،...مثال خودتون

وجدان چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 14:15 http://parsehdarkhalseh.blogfa.com

به جون خودم که خعلی بلام عسیسه نمتونم بگم
ولی تو دفتی به جون تو
دیده بی خیال جون خودم سدم
کالخلابی تو پوسکو دفتم بالون
لوی هل دومون به لوی ماه نینیا
وای بالون من خیلی نینی دوست دالم
نینی پستونکی که اصلا خولاکمه
انگذه مزه داله
میسی بالون خشندم
فدا مدا ی سما

خدااای من:):):):):):):):):):):):):):)
وجدااااان
آخه سما وجدان دالی؟تمام عضلات صورت و...ازخنده شدید دردگرفتن
هدایا؟وجدان آفلیدی؟دستت دردنتُنه

اله آله
نی نی پستونکیا خیلی باحالن
که هی پستونک شو بتشی

خدانکنه،
زنده سلامت بمانی بلامیسر

یک زن چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 12:57 http://Www.paeezaan.blogsky.com

سلام باران جان

هنرمند و کدبانوی کی بودی تو؟؟
میگم بخاری الان؟؟؟ روشنه؟؟؟

منم گلپر میخوام...



در ضمن دیکته ۱۸ شدی.. دو تا غلط داشتی.

سلام به روی ماهتووون
جان تان سلامت بلامیسر

ممنون تون

نه عزیزم.این پست آرشیویِ و بخاطروجدان جون آوردم که ببینه
الان کولر روشنه،هوا بشدت شرجی طورِ

آخی دوست دارین گلپر


اجازه خانم؟
ببخشید

وجدان چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 11:32 http://parsehdarkhalseh.blogfa.com

بالون بالون میدن اده بچه توچولو یه مدت توچولو
یه جا خیله بسه!! خخخخخخ لوم نمیسه بدم چی میسه
بذگلیم اصلا

بالون دستت درد نتنه
انگذه گلپلا لو تحویل دلفتی
از اون مگاذه دلاولدی
بلدی پالک
تو اسیاپ بازی تنن
خسته نباسی
تو لو به اندازه انال با گلپل با ابلالو دوست دالم بالون :-)

جان باران تعارف مارف بزا کنارو
بگو؛چی میشه؟؟فدای لوی مبارکتون

آله آله
گلپرا رو انقده دوس دالم
مثال خودم تحویل میدیلمشون

سلامت باسی گل من


منم سُما اینا رو
اندازه ی گلپر و نعناع و پونه و
آلومراغه و کاشان دوس میدالم قشنگم

مترسنج پنج‌شنبه 21 دی 1396 ساعت 15:55

اوتیسم !!

بله.به تشخیص مامان جان

وکیل جمعه 15 دی 1396 ساعت 20:03 http://vakiloshoara-cloob.mihanblog.com/

در وبلاگ شما همیشه مطالب جذابی وجود داره
مخصوصا عکسایی که از طبیعت میگیرین

خیلی ممنون وسپاسگزارم
شما لطف دارین

سپیده مامان درسا چهارشنبه 13 دی 1396 ساعت 09:33

به به بوی خوب گلپر و حس کردم از این راه دور با دیدن عکسها

نوش جون تون مامان سپیده عزیز

+

لیلا دوشنبه 11 دی 1396 ساعت 18:25

امدم!

ای ماه ببین که شب چه زیباست
یار آمده یار آمده اینجاست....
لیلا بانوی آبی آرام روشنم.....

لیلی دوشنبه 11 دی 1396 ساعت 13:07

شاعر میگه
تو که بارون ندیدی

به به...
تو که بارون و ندیدى
گل ابرا نچیدی
گله از خیسی جاده های غربت می کنی....
تو که خوابی
توکه بیدار
تو که مستی
تو که هوشیار
لحظه های شب و با ستاره قسمت می کنی
منو بشناس
که همیشه
نقش غصم روی شیشه
منه خشکیده درخته
توی بطن باغ و بیشه.....
+

مامان دوشنبه 11 دی 1396 ساعت 00:29

سلام مامان باران خوش سلیقه
ممنون از آموزشتون،
از این به بعد گلپر را خشک میکنم،
ممنونم می گل خاخور جان

سلام به روی بهتراز ماهتون:-*
قربان شما عزیز دلم
تی جان ره بمیرم....می گول مهشید...می جان خاخورمی ناز دار لاکوووو

Sabi gol یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 22:39

خیلی ممنونم عزیزدلم...
نوش جونتون باقالی قاتوق
انشاالله سال بعد زیتون شیرین خوبی درست میکنم.
فدای شما خیلی خیلی ممنونم
عزیزان شما هم در پناه خدا محفوظ بمانند... الهی آمین
خدایا شکرت
ممنوووون خیلی زیاد

قربااااانت...عزیز همیشه و هنووووزم
خدایا مراقب عزیز دلم....صبیره بانوی گلم باش
خدایا !؟بارالاها


مینو یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 22:38 http://maaaaan1993.blogsky.com

اگه بدونی چقد دلم برات تنگ شده مادر شوهر مهربونم

اگه بدونیییییییی...ما چقدددددد بیشتر دلتنگ تان بودیم....عروس دوست داشتنی ام
کجا بودین !؟خیلی خوش برگشتین

Sabi gol یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 20:15

اره عزیزم...
ترشی کلم و ترشی بادمجون شکم پر و ترشی مخلوط (یه نمونه ترشی هست که هویج و کلم و بادمجون داره و شوید) داخلش دیدم که مامانم گلپر میریزه... و زیتونایی که واستون گفتم اگر بادتون باشه... توی اونام گلپر ریخته بودم خراب شدن ریختمشون :)) شاهکارم منم هااااا

مامانم سرگرم اشپزیه الان سرش شلوغه فردا میپرسم دقیق
به شمام‌میگم

خیلی خیلی ممنونم منم بی نهایت دوستتون میدارم

ممنون تون...بابت توضیحات مفید تون...
اون ترشی شکم پر ها رو همراه باقلاقاتق تناول میکنن...شاهکاری هست واسه خودش
من خیلی دلم واسه اون زیتونا سوخت...
ولی فدای سر تون..تجربه ای شد ..که سال دیگه یک زیتونی شیرین کنین....که همه چون شوند:

خدا مامان گل تونو همراه پدر محترم و عزیزان عزیزش درپناه خودش محفوظ نگهه داره..
خدایا شکرت......
ممنونمممممم

Sabi gol یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 19:49

وای گلپر....
ما فقط توی ترشی ازش استفاده میکنیم البته غیر اسپند.
باید ببینم توی مواد کشک و اچار محلیمونم از گلپر استفاده میشه یا نه ؟؟؟؟ اینو باید از مامانم بپرسم
اخه پایه موادشون کلا ادویه جاتی مثل تخم شوید و جعفری و گشنیزه و غیره هست :)))
دوستتون دارم باران بانوی عزیزم

وای از..گلپررررر...ای وای دلم
ترشی کلم!؟آخه بعضی ها توی ترشی بادمجون میریزن...ازاون مدل ترشی که بهش میگن؛بادمجون شکم پر...
بپرسین به منم یاد بدین...چون من کشک خیلی دوست دارم
مامان؟مامان خانمی صبیره جونم؟ صبیره بانو سوال دارن





تخم گشنیز ازاون پفیوژ های دوست داشتنی هست...

.
.
.
د
و
س
ت
ت
م
ی
د
ا
ر
ی
م
از نوعه بی نهایتتتتت

مهدی یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 19:33 http://ashegh-bi-gharar.persianblog.ir/

میدون شهرداری کجاس؟؟

مرکز شهر رشت.بازار بزرگ ومیدون و...
سرچ کنید..تصاویرش موجوده

مهدی یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 19:30 http://ashegh-bi-gharar.persianblog.ir/

سبحان الان 2سالشه

الهی...
سبحان دوساله ی کوچولو...
خداحفظ شون کنه....صد البته همراه والدین عزیزومحترمش

banooye bahar یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 18:01 http://www.khaterateman95.blogsky.com

:)))
ما فقط از گلپر تو اسفند استفاده میکنیم و گاهی اوقات باقلی پخته تو زمستون:)

سلام.بر شما بهار بانوی عزیز
خیلی خوش آمدید
بله.اینجا هم.استفاده میکنن...ولی طایفه ما نمی ریزن..همون عطر اسپند رو خالص دوست دارن.
ولی روی باقلی پخته رو...حتمااااا با سماغ لحاظ میکنن

کیهان یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 15:38 http://mkihan.blogfa.com

گلپر را راستش من تا حالا ندیدم فقط شنیده بودم که بعضی از تخمه ها را گلپر می زنند.یه بار هم تست کردم که عطر یا مزه خاصی به تخمه نداده بود فکر کردم شاید خاصیت پزشکی داره !!!
البته آسیاب نشده اش را ندیدم.

شوخی میکنید!!!!
اینجا سر میدون شهرداری تخمه های داغ داغ گلپر دار داره...که عطر بوشون سکرآوره...
ما گلپر به انار ..آب انار...ترشی کلم....زیتون...زیتون پرورده....باقلی پخته....فسنجونی که توی کاسه کشیده شده...روی پرتقال...آلبالو خشکه+آلو+زغال اخته+ رب آلوچه....گلپر می پاچیم
من برای شما تصویر آسیاب شده اش رو گذاشتم
که خاصیت دارویی تقویت کننده معده اس و....اینکه دم نوش گلپر هم خواص هایی داره ...
اصن به قول جناب خان عطر و بوش...دیییییوانه کننده اس :

لاله یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 12:02 http://almasezendegi.mihanblog.com

قشنگ تعریف کردی
مردم از خنده

فدای شما
لاله بانوی عزیز دل م

فقط یه نکته یادم رفت...
که کله خشک های اینجا قضیه شون برعکسه

beny20 یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 10:41 http://beny20.blogsky.com

سلام ، صبحتون زیبا و پر انرژی
.
.
گلپرا قبلا اسمش رو شنیدم ،
به نظرم برا معده استفاده میشه ...
.
.
شیخ بنیامین در اختیار شماس
و الان آهنگه بیا بنویسیم داره پخش میشه .

سلام بر شما
و احوال خوب وقت شما بخیر ....

.
.
.
.
.
جناب شیخ بنیامین
پسر دست راستِ ایادى ما
ما دستمان کوتاه هست و خرما بر ...
فلضا ؛دست مان به عبا و قبای شیخ بنیامین
یک لطفلی بکنید و حقوق و مزایای کارگران هر کارخانه و....هرچه زودتر پرداخت بشه!!
بگذارید برای یک بار که شده...عیدی شان را بهمن ماه دریافت کنن...
شیخ بنیامین ، پسر دست راست ایادی ما
فصل فصله امتحانات ترم هست و...آرزوی ما نمرات خوب برای شما....

بیا بنویسم رو باید روی پل پخش بشه...

لطفا بگین نقابِ سیاوشُ پخش کنن...
+خیلی ممنون جناب بنیامین عزیز


.
.
.

beny20 یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 10:41 http://beny20.blogsky.com

سلام ، صبحتون زیبا و پر انرژی
.
.
گلپرا قبلا اسمش رو شنیدم ،
به نظرم برا معده استفاده میشه ...
.
.
شیخ بنیامین در اختیار شماس
و الان آهنگه بیا بنویسیم داره پخش میشه .

سلام و درود بر شما ،ممنون ؛ایام تان زیبا و شاد...
.
.
دقیقا.برای معده و مفیده و خواص آنتی اکسیدانی و ضد نفخ...وهمانند سیرو پیاز ضدعفونی کننده اس...
+

پگاه پرواز یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 10:28 http://twilight1371.mihanblog.com

متن و پست بسیار عالی..... خسته نباشی باران عزیز....

ممنون شما ....پگاهدپرواز عزیزم....شاد زی گل من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد