<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

بشتاوید!

 

 صبا بر آن سَرِ زلف

ار دل مرا بینی 

ز روی  لطف بگویش که جا نگه دارد

چو گفتمش؛

 که دلم را نگاه دار 

چه گفت؟

زدست بنده چه خیزد؟

خدا نگه دارد...  

.

.

.

در مقالات گیلان شناسی خواندیم ،واژه ؛اشتو=ایشتاو .شباهت گیلکی و گویش بومی شیرازی( کازرونی) ست...

یا واژگانی نظیر؛

النگ=پشت پا زدن.

انگاره=تدارک.

بی  پا=محو نا بود.

اوگون=,حالتی  ویژه و عکس العمل برای موضوعی.

پل پل=پر پر

مثلا میگیم؛او لاکوی  صبا صدایه ایشتاوستن دره=آن دختر صدای باد صبارا  می شنود.

 ایشتاوستن دره=داره می شنوه.ولیکن اگر بگوییم؛بشتاوید=بشنوید.

بشتاو=بشنو.بشتاوستم=شنیدم.ایشتاوستن درم=دارم می شنوم.اشتاوی=,میشنوی؟بشتاوستیبی=شنیده بودی؟

مثلا  ؛ باد صبا صدایِ اِشتاوی؟

یا ؛اشتاوی دی؟

صدای باد صبا رو،

اشتاوی=,میشنوی؟

اشتاوی دی=,می شنوین؟

خلاصه اینکه به قول سعدی علیه رحمه؛

ما  را سریست با تو که گر خلق 

روزگار 

دشمن شوند و سر برود 

هم برآن سریم....

فلضا حال مان خوب است -نبودن مان بجهت اندک ...چه عرض کنم..؟؟منهدم شدن سیستم   آورنده ی مان ...به دنیای می بود. کلی از تصاویر و...فایل و..میدونید؟ بغل دستی  مون دلش میخادبره بیرون .اجازه ؟ما میتونیم بریم بیرون ؟ کجا بری عزیزم؟بریم هوا بخوریم.باد بخوریم؟

نظرات 10 + ارسال نظر
مترسنج دوشنبه 9 بهمن 1396 ساعت 23:15

خب پس زیاد مهم نیس. اول پاور رو چک کنین. (اگه خودتون وارد هستین) یه پاور دست دو ببندین بهش ببینین جواب میده یا نه

دست مون نیست .منتظریم زنگ بزنن.اونجا هم خیلی شلوغی.حاجی مهران هم اهل پارتی بازی نیست .خیلی اهل رعایت و...ازاین جهت ماهم راضی تریم.که هرزمان نوبت تعمیر سیستم شد...کارشو راه بندازه.
حالا یه قیمت بگیریم...شاید یه تبلت گرفتیم.

مترسنج دوشنبه 9 بهمن 1396 ساعت 22:50

به احتمال بالا سیستم سالمه
البته ماوقع هم مهمه یعنی اگه اتفاق خاصی(شوک برق ،ضربه و ...) رخ نداده باشه و خود بخود اینجور شده باشه احتمال قوی سالمه

فقط دو روز قبلش از قسمت شارژش دود بلند شد
ماوقع دیگه.ای یادم نیست

مترسنج دوشنبه 9 بهمن 1396 ساعت 21:50

فک نکنم مشکلی داشته باشه سیستم
این موارد عادیه
احتمالا پاور سوزونده
اطلاعات و بقیه اجزا سالم سر جاشه...

ان شاء الله که باشه
حالا نمی دونم برد سوزونده باشه امید به شفاهست یا نه...

طیبه یکشنبه 8 بهمن 1396 ساعت 17:05 http://almasezendegi.mihanblog.com

عزیزم.
سلام
الان سیستم درسته که می تونی پست بذاری؟؟آره؟؟
خوبی

جون دل
عزیزم
سلام به روی بهترازماهتون:-*
نه.درست نشده.با سیستم قرضی اومدم ومیام .یعنی گفتم سیستم تونو قرض میدین؟گفتن واسه چی؟,میخای بری پنگوئن ؟منم میام
گفتم؛اگه اونجا میرفتم حتما مثل گذشته شما رو با خودم میبردم

بلاخره سیستم قرض گرفتم و پست گذاشتم.یعنی الانم دارم باسیستم قرضی پاسخ گو میشم...
+اون روز خوب شده بود ..آمدم خدمت شما...که بعد دوباره..
ایشالا درست میشه و میام مفصل میخونم تونو تعریف میکنم

پگاه پرواز یکشنبه 8 بهمن 1396 ساعت 11:11 http://twilight1371.mihanblog.com

سلام باران جان خوبی؟ خسته نباشی؟ پست هات عالیییییییییییههههههههه مثل همیشه عکس هم زیبا ممنونم ازت باران جان عزیز

سلام به روی ماهتون:-*
جان تان سلامت عزیزم
الحمدالله بد نیستم .شکر.ممنون ز احوال پرسی شما

عزیزمییییی...پگاه پرواز نازنین

مامان شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 22:24 http://maman.blogfa.com

سلام می‌گل خاخور جان
پیامی نیامده!

سلام به روی ماهتون
جان تان سلامت عزیز دلم
میام خدمت تون

beny20 شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 20:21 http://beny20.blogsky.com

من که میگم این عکسه‌ خودته ،
اگه میگی نه .. پس‌ کو ؟ عکسه‌ خودتو بفرس ،
تا مطمین شم این تو‌ نیستی
.
.
مادر حساس شدن هاشو خیلی دوس دارم ،
یه باری توی اتاق داشتم با رفیقم حرف میزدم ،
تا مادر اومد داخل صدام رو آروم کردم ،
گفتم عشقم ما به هم میرسیم ،
هیچ وقت ازت جدا نمیشم ...
حتی اگه مادرم بگه‌ نه ،
من میگم که تو رو می‌خوووام ...

چهره مادر اون لحظه دیدنی بود

اون عکس بسیارشبیه،
مامان اون پسر بچه ای هست که؛
مسواک منو بر داشته بود.
یعنی شبیه دخترعمه مینا...
.
والا مادرتون حق دارن حساس شن
اونم با فتوا های
عجیب غریبی که صادرمیکنید
اون فراخان های کافه شاناز

لیلی شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 17:32 http://ltahlil.blogsky.com/

چه خانوم خوشگلیه
چقدر قشنگ چشاشو بسته

چرا بسته آخه
بنظرم بهتره با چشم های باز ،
باد رو دید و شنید
آی لیلی
جان لیلی
می جانه
جانان لیلی

مامان شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 02:14 http://maman.blogfa.com

سلام می گل خاخور جان
خاخور داشت کم‌کم دلم شور میزد
الهی شکر که اوضاع خوب است، کامپیوترتون مشکل پیدا کرده؟
فایلهایش حذف شدن؟
خواهر کمک خواستین روی من حساب کنید.
شبتون خوش

سلام
سلام بلامیسر جان
می ناز دار مهشید ی
تی بادامی چومان ره بمیرم
جان تان بی بلا....عزیزم
اوهوم.
کار از مشکل گذشته...فوت کردن
اصن روشن نمیشه.اصلا و ابدا روشن نمیشه
ان شاءالله امروز بتونم بیام خدمت تون

Sabi gol شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 00:51

.... عالی بود
زنده م بانو جان ... شرمنده م... خاموش میخوندم...

قربانت شوم...صبیره نازنینم
خداروشکر.الهی شکر
این چه حرفیه.دشمن تون شرمنده.صبیره بااااانوی نازنین و محجوبم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد