<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

دم عیدی و باقی ماجراش،..

 ++++

+++++

 +++هاروکی موراکامی می گوید؛

اگر روزی 

چشم هایت را باز کردی 

و خودت را 

وسط یک کوره دیدی،

نترس وسعی کن ازآن پخته خارج شوی...

چرا که سوختن را همه بلدن،..،،

.

.

الان اون شومینه سنتی مدنظره؛چون ولایت ما ازاونا نداره!... فقط اون قلیون مزاحمه...البته همون جور دکورباشه خوبه ها،،،،یعنی تنها استفاده کاربردی اش آن باشد که،..با دمیدن صدای قل قل آب پخش شود:))

باورکنین پدرجان بهمون یاد دادن،که زمان تناول ناهار یک عدد ساقه پیازچه از سبد سبزی خوردن کش رفته و گوشه بعد ناهار ...یک لیوان آب و یک عدد ساقه سروته زده پیازچه ،،....قل قل آب لیوان،...اینقدرفازخوبی داره،..به قول خودشون ،انگار ناهارتو خوردی،...کنارچشمه ای:)))

خوب،...باهم به سمت ایوان درحرکت باشیم،...مثل اینکه  مامان جان درشرف برزخ شدن هستن.مابه عصبانی =برزخ میگیم.برزخ بوسته= عصبانی شد.برزخ بِ=عصبانی میشه.برزخ نیبی=عصبانى نمى شى؟

ولی بدور از شوخی ،بابچه ها ازاین قل قل ها راه اندازی نمودن،..توی تابستون ...بسی مفرح بخشه.

......

شکر قهوه ای ..صومعه سرا.که من حبه ای مانند قطعه قطعه اش کردم،،،باچایی راحت تناول بشه..البته جای شما دوستان سبزیشمی.

                      دم عیدیِ و حرف از رنگ مو شدو ..تغییر وتحولات اساسی ان قلابی ،...اون تصویرارسالی ز دوستی ست،...:/

صد البته واکس زدن همانند مسواک زدن مهمه:/

.....فرچه های یال اسبی/:

.....

بهرجهت ؛تبلیغ برند لوازم مرغوب ای ران ..وضیفه هر ای ران ی ست؛همون هم وطن،کالای ای رانی بخر. ،...

حالا ، اگه چشاتونو ببندین، انگار خودِ اسبِ کنارتونه و یالش رو دست می کشین...:))

*رنگ موی اورگانیکی ؛یه کیسه حنا و یه بسته قهوه.عطر اورگانیکی .،چندتا زیره و چندتا رازیانه و چوب دارچین و برگ بو ، میوه کاج، برگ ریحان.به لیمو رو توی کیسه کوچولوموچولویی بریزید و با خود داشته باشید.حالا پوست پرتغال خشک شده و لیموعمانی هم گذاشتین،اوکی.موردی نداره.مهم اون عطرمطبوع وگیاهی وسالمه ومختصر وخفیفی هست وشیم شیمایی نیست

شیم شیمایی=شیمیایی.

نظرات 14 + ارسال نظر
نیما چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 23:59

در رابطه با اهمیت واکس زدن باید بگم که به کفش کوه چرمیم پیه شتر میزنم برای کفش کوه خیلی بهتر از واکسه. اول میذارمش نزدیک حرارت کمی مایع بشه بعد با مسواک به اندازه چندین بار به مقدار زیاد میمالم به کفش اگه سرد باشه هوا بماسه رو کفش، آخر سر سشوار میگیرم رو کفش با حرارت ملایم سشوار پیه شتر کامل جذب چرم کفش میشه. اینجوری چرم انعطاف پذیر مقاوم و ضدآب میشه گاهی هم موم عسل رو یه لایه باریک دورتا دور کفش فقط رو قسمت دوختش میمالم که کامل ضد آب میشه.

پیه پُر خواص.
دقیقا کفش کوه پُراهمیت تر هست،که اگه خدای نکرده خیس بشه وپاهای آدم نم بکشه،...
کارشما درستِ آقای همسایه.
یادمه ،اون زمانها ،...که برف میومد ،..برف های سنگین ،..که وقتی توی حیاط می رفتیم کتفمون معلوم میشد، تا خود عید ،..گوشه کنارا برف بود،....اجی اینا سفارش می کردن، حیاط میرید برید!ولی مبادا توی چکمه ها تون برف بره....
ولی نمی دونم چطوری شدکه ،یک وقتی برف رفت توی چکمه پلاستیکی ،...تب ولرز و،..باقی ماجرا

وای ،..فرمودین مسواک؛من یاد مسواک زدن سردار های معجون زمان افتادم....:))

طیبه چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 20:56 http://almasezendegi.mihanblog.com

من به استفاده اش کار ندارم اما زغال قرمز شده آتیش گرفته رو دوس دارم همینجوری
دلم برات تنگ شده بود
باران جان؟؟آقای کیهان خیلی سنش بالاست؟؟همیشه فکر می کردم همسن شما باید باشه الان با این کامنت ها فکر می کنم همسن داداش بزرگم باید باشه مثلا ۵۰ ساله
اقای کیهان ببخشید جسارت نباشه.معذرت

منم دووووستتون دااارم
عزیز دلم ودل به دل راه داره،...
جان تان سلامت عزیزم
من خیلی وقته،وب آقا کیهان رو میخونم.بااینکه حدسم درست بود،ولی باز فکرمیکنم دوسه سال ازم بزرگترباشن
منوکه میشناسین ،یا دوستانم بیست سال بزرگترهستن،یا بیست سال کوچیک تر،...
اختیاردارید نازنین تی تی ام

کیهان چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 11:52 http://mkihan.blogfa.com

عمو جان حق داشته .انسان در طول عمرش فقط یک بار واقعن عاشق می شه و آن عشق هیچ وقت دست از گریبانش بر نمی دارد تا آخر عمر.....

خان عمو و عموجان، (مامان خانمم) ،هردوتاشان قربانی شدن،....
هم اینکه؛ زن عموها،...
.
ایشلا هرچی خیره ،برای همه پیش بیاد،...آمین

کیهان چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 09:47 http://mkihan.blogfa.com

خوب والا چی بگم! من تقریبن بیشتر عمرمو سیگار کشیدم و هنوز هم می کشم!!!
و البته می دانم به هر حال روزی کار دستم می ده اما ....
تا چند سال پیش اصلن احساس نمی کردم که مشکلی باشه ولی با بالا رفن سن بنظرم زور اون بیشتر شده هر چند که با ورزش های هوازی مانند کوه نوردی سنگین و راه پیمایی سعی می کنم هنوز هم قبول نکنم که سنم رفته بالا ....
البته دیگر ماجرا جویی صخره (سخره) نوردی را کنار گذاشته ام چند وقتیه حس می کنم دیگر بدن انعطاف سابق را ندراه
ولی به هر حال زندگی زیباست...

ان شاءالله که موردی نیست،...آمین
پدرجان روزی چند پک ،چند پک کم کردن،...الان روزی چند نخ مصرف دارن،...
البته اونم بخاطر عصبانیت مامان جان ودوتا داداش هام کمش کردن،...وگرنه همونجور ادامه داشت،...

خوب،..خیلی خوبه ،..این ورزش هایی که انجام میدین ،...خدارو شکر اوضاع تون روبه راهه و زندگی زیباست،...
خدایا شکرت.

کیهان چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 08:07 http://mkihan.blogfa.com

مرسی از عکس زیبا
ولی بنظر می رسه آن تنور هر چه هیزمه را می بلعد .....خدا را شکر که از اینگونه تنور ها خیلی کم هست
و دیگر اینکه چایی کنار اتش خوردن دارد.
راستی من قلیان سنتی دارم چند سال پیش از برازجان خریدم به همراه تنباکوی مرغوب امحمود احمدی و سالی یکی دو مرتبه چاقش می کنم و قوری کنار منقل روی تختی که در حیاط خانه گذاشته ام ... البته متاسفانه بیشتر اوقات هوای اینجا اجازه بیرون روی تخت نشستن را نمی دهد اما دیشب خدا را شکر باران بارید و من بعد از مدتها رنگ رنگ کبود زیبای آسمان را دیدم
سپاس برای همه چی

ممنون از لطف شما
خوب،..اصلا ابداع قلیان از ابوفتح گیلانی بود.تنباکوی کاشان و برازجان و بوشهر هم ،..همراه قلیان ،...
فقط برای من سوالِ؟ تنباکوی مرغوب مضر نیست؟یعنی توی سلامتی ریه وتنفس شما تاثیرمثبت داره؟
.
اون تخت کنار حیاط تونو دوست داشتم.یه کتاب و یه کاسه مغز هایی که دوس دارم،پسته، فندق،بادوم.
یه کاسه؛ آلبالوخشکه و برگه زردآلو وآلو ،حالا یا کاشان یا آلو مراغه.
یه کاسه،تخمه آفتاب گردون ،ژاپنی وکدو.
چای وسوهان هم ،..چه بهتر.

میبینید؟اصلافرصت نشد دو صفحه کتاب بخونم،...
ولی خوب،..گپ وگفت روی تخت کنار حیاط، یا آلاچیق ،...خیلی خوبه.
.
خدارو شکر،..ایشالا آسمون ولایت تون باز رنگ کبودی بگیره،..آمین

صبیره چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 00:48

چقدر عکس عالی ایست... البته بجز همون قلیون

رنگ مو!! منم بفکر باشم

صدالبته بجز قلیون
متاسفانه امروزه شاهد قلیون کشی ،
بچه های ابتدایی هستیم
.
.
قدیمی ها ،میگفتن؛بخار سر با حنا گرفته میشه.یا کسی مریض میشد،کف دست ها و پاها شو،...همین طور سر شو حنا میزاشتن.
برای تقویت بینایی،کم کردن چربی اضافه و ضدشوره،ضدباکتری،حتی برای کبد هم مفیده
حتمااا،...سالی دوبار ،هرشش ماه یک بار به فکرباشید.
اصلانم به نیشخند دوستان توجه نکنید،...مقصود مسواک<-
زدن بود
.
.
.

+

نیما چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 00:48

خوبن سلام (جیک جیک) میرسونن..براشون لونه تخم گذاری خریدم انقدر خوشحال شدن و هستن که حد نداره انگار دنیا رو بهشون دادن

الحمدالله،...
علیکم سلام؛و سلام رسان سلامت باشند...
دست شما درد نکنه،..که اینقدر بفکرشونین و با مسئولیتین،...
خدا دلتونو شاد و خوشحال نگهه داره.آمین:

سلام عزیزم خوبی؟؟
عکس ها همه عالی بودن بسی لذت بردم

سلام به روی ماهتون
سین بانوی معطراحوالم
الحمدالله،...ممنون ازاحوال پرسی شما عزیزدلم
ممنون و مچکر،...عزیز دلم

میم! سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 22:07 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

سلام و صد سلام
حالتون خوبه ان شاالله؟
عکس اولی چقدری قشنگ بود...اصن یه حس خعلی خوبی میده به آدم...در پس عکس ، اون آرامش و شادی حاصل از دور هم بودن رو قشنگ میشه احساس کرد...
من تابحال شکر قهوه ای ندیده بودم...البته یه خوراکی هایی سمت ما هست که فکر نکنم این شکر قهوه ای ها باشه...حتما خیلی خوشمزه اس...نوش جان تون...

تن تون سلامت و لب تون خندون باشه ایشالا

سلام و صد علیکم سلام برشما دکتر میم عزیز
الحمدالله،..شکرخدا،خوبم،...یه بار دیگه
ممنون از احوال پرسی تون،...
دقیقا،..حس خیلی خوب رو از پس عکس میشه دریافت کرد،...
یادش بخیر،...زندگی توی خونه ی کاه گلی،....

گمونم منظور شما شیره انگور باشه؟چون منم اولین بار دیده بودم ،فکر میکردم ،طعم ومزه شیره انگوره،..که خیلی طعمش فرق داره.
ممنون تون،..
ممنون و سپاسگزارم،...
شما نیزهم،...لب تون پر خنده و دلتون شاد،...آمین

مترسنج سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 21:38 http://dar300metri.blogsky.com/

رفتین تو خط رنگ مو ها....

نگران نباشید،توخط سنتی و اورگانیکی ست،..البته پست شما باعث وبانیش بود،..که شما از تراریختگی فرمودین منم ....
البته بیشتر بابت سردرد هست،
که تا مدتها برطرف میشه،...

مترسنج سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 21:36 http://dar300metri.blogsky.com/

مث همیشه...
البته دوستان هم اشاره داشتن...

ممنون از لطف ومرحمت شما،...
شما هم اشارات خودتونو عنوان کنید،...
ما گوش می گیریم

نیما سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 20:58

عجب عکسیه اون عکس شومینه ای. اِاِاِاِ ازین فرچه ها کوچیک بودم چندتایی داشتیم نمیدونستم با موی اسب درست میشن

آره،خیلی گِلی طور و باحاله،...
حالا فرچه ها رو ولش کنید،
بچه ها چطورا؟؟آقا وخانم سبزآبی و فرزندان رنگین کمانی

beny20 سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 20:15 http://beny20.blogsky.com

عکس اولی به‌‌ جز قلیون ، با همش‌ موافقم ،
البته شهر ما از نظر کشیدن قلیون رتبه دارن ،
یعنی اسمشون همجا هست
ولی خب من کلن‌ میونه‌ خوبی با دود ندارم‌ ...
.
.
بحث لایک‌ هم از 7 رسید به 14 :o
فقط 6 نفر دیگه‌ مونده که لایک کنن ،
و به کانال رفتنمون قطعی بشه ...
.
.
ولی خب همونجور که گفتم ،
من تلگرام با همه شبکه های دیگه برام فرق می کنه ،
و لذا شما هم باید این رو بدونید ،
که همچی به استفاده‌ خودتون بستگی داره ،
می تونی توی گروه ها و کانال های زیادی بری ،
می تونی شبیه من یه سه یا چهار کانال ،
و یه گروه دوستانه رو دنبال کنی ،
دیگه زیادم وارد جزیات بیشتر نشی ،
درکل نظر من اینکه این برنامه تلگرام ،
خوبی هاش خیلی ، خیلی بیشتر از بدی هاش هست .

ازاون لذا به بعدِ کامنت شما ،
خشمان آمد،
یعنی خوشم اومد خوووو
یعنی میخام یک دور ،
روی مبلا وکاناپه ها راه برم،
باورکن!!

داستان کوتاه منصور سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 16:31 http://mansourgholizadeh89.blogfa.com

سلام ودرود ... بسیار ممنونم از پست عالی شما با تصویر زیبای قوری کنار شومینه که ناخوداگاه برای من تنور نان سنگگ ویا حتی نان بربری را زنده کرد درود درود

سلام و درود بر شما ...ممنون و متشکر از لطف و مرحمت شما
من تافتون های تهران ...اطراف میدان امام حسین،...بعد بیمارستان امام حسین؟یا قبلش؟یادم نیست....
بهرحهت تافتون های همان حوالی را خیلی می پسندم،...
بله،..بسیار شباهت تنور نان پزی ست،..تا شومینه.احسنت برشما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد