<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

عکاس دیوانه!

 ****

****

 ***میوه گیاه آقاطی.که اینجا بهش میگن.شُوند.وهمیشه به بچه توصیه می کردن ازاون میوه ها نخورن.جون سَمی ست.تنهاکاربرد این گیاه توی استان ما،باهاش شلتوک رو گرم نگه میدارن.یعنی زمان جوانه زدن شلتوت ،این گیاه رو میبرن،عین یه لحاف پشم شیشه پهنش میکنن،بعد گونی های شلتوک رو میزارن روش،..دوره روی گونی ها،..ازهمین گیاه می ریزن.طوری که گونی ها محو بشن.دوساعت بعد ،اگه دستتونو ازمیان شاخه برگهای آقاطی برسونین به گونی ها،...یه گرمای دلپذیری احساس می کنید.چیزی شبیه دم وبازدم بچه ای که خوابیده.یعنی شلتوک های ۴۸ ساخت خیسانده شده،...زنده اند و دارن نفس میکشن.آیکن نگاه همون بچه :))

***ساقه هاى خشک شده گیاه آقاطی،دردست آقای برادرزاده. که چوپان اینا برای اجرای نمایش نامه های قهوه خانه ی مش حسین ازش استفاده می کردن.چه استفاده ای؟خب معلوم است دگر،...سیگار برگ چرچیل!!!و یک چیز ویگر،...آن ساقه استوانه ایِ آقاطی،انگار ازفیلتر سیگار پر شده.ومثل سیگارمی سوزه.البته یک نوع گیاه،..به نام؛گند واش ...درنمایش نامه کاربرد داشت...:))

***اون گاوه رو می بینید؟خب ،معلومه که می بینید!!!ولی منظورم گاوه ی توی تصویر اول هست.که توی بگ گرنده...که من خیلی اتفاقی دیدمش و خندیدم!!بعد پشت سری هام گفتن"عکاس دیوانه"وبعد تر ،صبیره بانو از کتاب "جراح دیوانه "  وبعدترpdf اش را برایم فرستاد.ممنون تون.

خوب،،،گاو،گاوه مش مجیده.به قول خودشون ،نزدیکش نرید،اعصاب نداره.خوب!چرامیاری سرراه مون می بندی آخه؟؟سرراه خودت ببند..

****

گاو..گاوه،حاج حسن.سربزیرومشغول چرا!،...همون ،زغوغای جهان فارق....

اون قدیم مدیم ها،...بچه ها که اذیت می کردن،میگفتن؛اونو ببرین بندازید توی شوندکله.حالا توی شوندکله ،یاهمون بوته آقاطی چرا؟چون پراز جک جانور هست.موش ومارو .ثمور،...پرنده و لاکپشت و...ازاین جورحیوانا،...بعد اینکه؛اونایی که موهای ژولیده ودرهم برهم دارن،...میگن،تی کله شوندکله مانه.ترجمه کنم؟مانه=شبیه.تی کله=سرتو.شوند کله هم که بوته آقاطیه.جک جانورم درش هست....عرض دیگه ای نیست/:

..... چرا چرا،عرضی هست...به اوشون میگن" اردک اسرائیلی" .که من نزدیکای سیاهکل توی کانال آب دیدمش.حالا دوست داشتیدسرچ کنید ،ببینید عموویکی راجبش چی نوشته:)


نظرات 7 + ارسال نظر
مترسنج دوشنبه 28 اسفند 1396 ساعت 21:56 http://dar300metri.blogsky.com/

ممنون از اشاره مفید شما. حالا که بحث به اینجا کشید و تخصی تر شد اینم بگم با همه احترامی که برا حیوانات قایلم اما از بزها دلخورم! نه فقط بخاطر ممم من گفتنشون بلکه بخاطر ظلمشون به درختان. اونا وقتی آزادانه چیزی بخورن اونو از ریشه در میارن

مث بُز نچر= کنایه به اونی هست که مشت مشت سبزی خوردن و کاهو و خیارو ،...همین جور یک نفس میخوره،...
مث بُز بچرس،یعنی دیگه چیزی نزاشت و یک نفس چرید
ما بحص تخصصی رو به اینجور معنا میکنیم،چرا؟چون بز واقعی ندیدیم که چونان بلایی سر درختا بیاره،ولی توی آشپز خونه و یخچال وکابینت،...چرا چرا
واسه همین قدیمیا میکن مث بز ازریشه درآوردن،...
+ یادتون هست ؟ما اینجا بزو گوسفند ندار ها و ندیده ها هستیم
ولی عجب پدرسوخته هایی هستنا

مترسنج دوشنبه 28 اسفند 1396 ساعت 21:25 http://dar300metri.blogsky.com/


اصولا به حقوق گاوها کم توجهی میشه. اونا با همه این ناملایمات و بیعدالتیها یه بار "من" نگفتن!
ممنون از مطالب مفید


خدانکنه" من" بگن،..مامانم میگه،" من" رو من م منم بز بزه ها میگه،..ومعتقدن منِ منیت خوب نیست،درش کبرو غروره،...وبسیار ها صبر رو میپسندن و همچنین دعوت به صبوری کردن رو،...
گاوا هم موجودات صبوری هستن،..
من از شما ممنونم بابت حضور گرامی تان

پگاه پرواز شنبه 12 اسفند 1396 ساعت 11:30 http://twilight1371.mihanblog.com

سلام باران جان عزیزم خوبی؟ خوشی؟ خسته نباشی؟.... شرمنده دیر به دیر میام بهت سرمیزنم .... اخه درگیر خانه تکانی .... هستم.... پستت مثل همیشه عالی و زیبا...... بی نظیر.... ممنون باران جان .... در پناه خدا..... موفق وشاد و سرحال باشی

سلام به روی بهتراز ماه شما ،
جان تان سلامت عزیز دلم
دشمن تون شرمنده،..شرمنده منم که خیلی وقتِ خدمت تون نرسیدم.برماببخشایید ،دوست عزیز و بامعرفتم
جان تان سلامت ،
درپناه حق،
سلامت باشید و شاد

صبیره پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 ساعت 22:51

ای جانم از دس اینا...
به عکاس به این خوبی میگن قرصی اخه؟!

فداتون شوخی میکنم یه وقت به دل نگیرید ها

جاااان تان سلامت،عزیز دلم
هااا،قرصی،حسدورزی میکنن بانو،...خیلییی حسدورزن

خدانکنه،...زنده سلامت بمانی وشاد
نه عزیزم،...شما راحت باش،شوخیه مگه حرف تونو یه وقت به دل بگیریم...عزیز منی ،ماه آسمونم ،نشان به آن نشانی

طیبه چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 21:10 http://almasezendegi.mihanblog.com

ماشالا هم اطلاعاتت زیاده هم حوصله ات
من فقط بلدم بخندم و بخندونم.تنها هنری که دارم
اهان گریه هم بلدم

فدای شما،لطف دارین
ولی عصبانی هم میشمآ،درحد ناجورقاط میزنم
گریه وخنده باهمم بلدم

شما عزیز دلمی،...

صبیره چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 20:18


عالی بود عزیزم

خواهش میکنم عزیزم

میدونید دیگه چی گفتن؟گفتن ؛عکاس قرصیه،
الانم قرصاشو نخورده


قربان شما صبیره بانوی گلم
خیلییی عزیزید

میم! چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 19:35 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

سلام و دورود!
از این آقاطی ها فکر کنم سمت ما هم باشه...توی جاهایی که درخت و باغ و ...زیاده فکر کنم دیدم ازینا...ولی هیچوقت نمیدونستم چه استفاده ای ازش می کنن...البته فکر کنم بهم گفته بودن که سمی هستش...حالا یکی از کاربردهاش رو هم یاد گرفتم...
چقدر خوبه که یه جایی هستین که به هرطرف نگاه می کنین ، یه نمادی از حیات و سرزندگی رو میبینین...واقعا خوش به حالتون...

سرتون سلامت

سلام و درود برشما !
بله،دقیقا توی جاهایی که درخت و زمین های باغی،...البته گنجشک ها مدام مشغول خوردن میوه اش هستن
عههه..خوب شد یادم آوردین،من تازه یادم اومد یکی دیگه از کاربرداش اینه که،محل نیش زنبور رو التیام میبخشه.یعنی ساقه سبزش رو میچلونن روی نیش زنبور،..که اتفاقا ورم نمی کنه و دردش برطرف میشه،...

واقعا خوش بحالمه وخدارو هزاران هزاربار شاکرم
ممنون،سلامت بمانید وشاد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد