<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

من و تو درخت و بارون،...

 ***

               

****

 من باهارم تو زمین

من زمینم تو درخت

من درختم تو باهار___

نازِ انگشتای بارونِ تو باغم می کنه

میونِ جنگلا  تاقم  می کنه.


تو بزرگی مثِ شب.

اگه مهتاب باشه یا نه 

تو بزرگی مثِ شب.


خودِمهتابی تو اصلا،خودِ مهتابی تو.

تازه ،وقتی بره مهتاب و هنوز 

شب تنها

باید 

راهِ دوری رو بره تا دَمِ دروازه ی روز___


مثِ شب گود بزرگی 

مثِ شب 

تازه روزم که بیاد

تو تمیزی 

مثِ شبنم 

مثِ صبح.

تو مثِ مخملِ ابری 

مثِ بویِ علفی 

مثِ اون ململِ مه نازکی؛

اون ململِ مه 

که رو عطرِ علفا،مثلِ بلاتکلیفی هاج واج مونده مردد

میونِ موندن و رفتن

میونِ مرگ و حیات.


مثِ برفایی تو.

تازه آبم که بشن برفا و عُریون بشه کوه

مثِ اون قله ی مغرورِ بلندی

که ابرای سیاهی و به بادای بدی می خندی....


من باهارم تو زمین 

من زمینم تو درخت 

من درختم تو باهار

نازِ انگشتای بارونِ تو باغم می کنه

میونِ جنگلاااااا،....تاقم میکنه__

****

****

*****

****

پ.ن؛ این ترانه رو یقینا از رادیو زیاد شنیدین!!من که خیلی شنیدم.خیلی هم دوسش دارم.خصوصا ،ترانه میرسه به؛مخمل ابر و بوى علف.بعد میرسه به اون ململ مه،که صبح های خیلی زود رو یادم میاره،واسه دیدنشون رو گلبرگا ،روی علفا،...هاج واج ،...اصن این ترانهه منوباخودش میبره باغ پرشکوفه ،باغی پر از تی تی،..باغِ تی تی های آلوچه .باغ پدربزرگ،میون باغه پُراز تی تی ،تاق شدنا،..شبنم ومه روی گلبرگهای لطیف،...بوی خوشِ برگچه های افرا،....

من باهارم تو زمین ،من زمینم تو ردخت من درختم تو باهار...

☆ترانه ی ،من و تودرخت و بارون؛از جناب شاملو ،باصدای خشایار اعتمادی !

اون دونه های  وارش ،روی گونه های گلبرگ سانِ تی تی جان ، برام یادآورِ لپ های طفل سه ساله ای هست که ،شیشه شیر به دست ،ازمیون چادرمامانش بیرون اومد،درست گونه های قشنگش ،همون جور شبنم طوری بود.گفتم ،اون سرپستونکش رو نثبت به سنش درست کنید،

شنیدم؛ ولش کن ،بزا خسته شه.گفتم؛انگار باشیشه شیر کُشتی گرفته!! که یهو گفت،هن،دندوناش مثل آیکن پوزخند نمایان شد:)) منو مامانش، همدیگر و نگاه کردیم:)) نگاش به سقف  امام زاده بود،روی پای مامانش تاق شده بود،..نورچراغها و سقف آبگینه ای امام زاده،.. پای سمت راست روی پای چپ،..اصن ،زغوغای جهان فارغ...که گفت ،تُوشتی .مامانش گفت،من داورم،باباش هم گزارشگره هم حریفش :))

خلاصه اینکه؛

تو تمیزی تی تی جان ،...

مثِ شبنم 

مثِ صبح

تو تمیزی ،بلامیسر

(  تی تی = شکوفه)


نظرات 10 + ارسال نظر
مترسنج دوشنبه 28 اسفند 1396 ساعت 20:35 http://dar300metri.blogsky.com/

تصاویر

تکبیر !

حمید عسکری یکشنبه 27 اسفند 1396 ساعت 17:09 http://sobhbabaran.blogfa com

سلام ...
چقدر زیبان این شکوفه های آلوچه حس خوب زندگی میده
و عجب ترانه زیبایی...

سلام بر شما آقای عسکری ارجمند
دقیقااا،..."حسِ خوبِ زندگی"،... ،با تی تی های خوش عطربوی آلوچه

خدا رحمت کنه جناب شاملوی بزرگوار رو،...ترانه بسیار زیبایی سرودن

beny20 سه‌شنبه 22 اسفند 1396 ساعت 11:46 http://beny20.blogsky.com

پست بسیار خوبی بود ،
و‌ لذا این قسمتش منو‌ خیلی تحت تاثیر قرار داد ،
`` تو بزرگی مثِ شب ``

دیدی ؟ منو به شب تشبیه کرده

ممنون تون.
.
.
.
چه عرض کنم؟
اگه میگین با شما بود،لابد بود دیگه،
فلضا،خودِ مهتابی شما

کیهان سه‌شنبه 22 اسفند 1396 ساعت 08:10 http://mkihan.blogfa.com

در توصیف عکس
تو می روی دامن کشان
.....
زیباست
خاخور عزیز

به به،غزل 268 سعدی علیه رحمه،...


ممنون از لطف شما،
برارعزیز

رویا سه‌شنبه 22 اسفند 1396 ساعت 06:24

سلام باران بانوی مهربان
چقدر حس و حال داره تمام نوشته هاتون
و انشاءالله همیشه حس و حال خوبی داشته باشید

سلام به روی بهتراز ماهِ تون
ممنون و سپاسگزارم رویا بانوی محجوبم
سلامت بمانیدوشاد

میم! سه‌شنبه 22 اسفند 1396 ساعت 00:11 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

سلام و درود
خیلی شعر خوبیییههه این...خیلی لطیفهههه
شکوفه ها هم که کم کمک دارن مهمون درختا میشن...عکسایی که گرفتین عالی ان
عیدتون پیشاپیشون مبارک

سلام و درود بر شما
خوشحالم دوست داشتین،
خدا رحمت کنه شاعررو ،این شعر پراز تصویرِ ،مثِ رنگین کمانِ بعد بارونِ

اجی میگه،درختا چادرنمازسرکردن ،سفیدو گل گلیِ ..

مرسی از لطف شما ،خیلی خیلی ممنون از تبریک پیشاپیش بهار نوِ شما هم مبارک ،آقای دکتر میم عزیز

طیبه دوشنبه 21 اسفند 1396 ساعت 20:14 http://almasezendegi.mihanblog.com

مرسی
مرسی
من همه ی این تی تی ها رو به خودم گرفتم(آیکن خودشیفته)

بگیر عزیزم
به خودت بگیر نازنین تى تىِ بلامیسر

کیهان دوشنبه 21 اسفند 1396 ساعت 13:54

در بر فرهیخته بانوی عاشق .عاشق شبنم و ابر و مه عاشق غنچه و گل و درخت وخاک
عشقت جاودان خاخور عزیزم تی جان بی بلا

هزاران درود و هزاران سپاس
تی بلامیسر،قربانِ مرامُ معرفِ ،می عزیز برار...

صبیره دوشنبه 21 اسفند 1396 ساعت 11:46

بسیار زیبا و عالی بود

صبیره بانویِ عزیز دلم،بسیارها ممنون و سپاسگزارم بلامیسر...

مامان دوشنبه 21 اسفند 1396 ساعت 10:12 http://maman.blogfa.com

سلام مادر باران عزیز و مهربان
به‌به چه انتخاب زیبایی
خواهر من هم عاشق این ترانه‌ام
ناز انگشتهای بارونت باغم میکند
بسیار زیبا
ممنونم ازتون

سلام به روی بهتر از ماهتون مامان مهشیدی
چه همه خوبببب
این پست هدیه به شما و همه دوستان عزیزی چون شما
قربان شما ،بلامیسررر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.