<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

ای قناعت توانگرم گردان؛ که ورای تو هیچ نعمت نیست،....

 ***

****

****

هی تو،...

تو از عطر آلاله ....بی قرار

***

بیا بیخبر ،

به خواب هفت سالگی برگردیم 

غصه هامان گوشه ی گنجه ی بی کلید،

مشقهامان نوشته،

تقویمِ تمامِ مدارس در باد،...

و عید.....یعنی همیشه همین فردا

نه دوش و نه امروز ،

تنها باریکه ی راهی است که می رود....

می رود تابوسه،تانقل و پولکی،.....

*سید علی صالحی

****

 نوروز تجدید خاطره بزرگی است؛

خاطره خویشاوندی انسان و طبیعت.هرسال آن فرزند فراموشکار که، سرگرم کارهای مصنوعی و ساخته های پیچیده خود، 

مادر خویش را ازیاد می برد،با یاد آوری وسوسه آمیز نوروز به دامن وی باز می گردد و با او ، این بازگشت و تجدید دیدار را جشن می گیرد.

فرزند در دامن مادر،خود را می یابد و مادر،درکنار فرزند و چهره اش از شادی می شکفد اشک شوق می بارد فریادهای شادی می کشد،جوان می شود و حیات دوباره می گیرد.با دیدار یوسفش بینا و بیدار می شود،.....


*دکتر علی شریعتی.

****

****سرسبز  آن درخت که از تیشه ایمن است/فرخنده آن امید که حرمان نمی شود،...پروین  اعتصامی

*****

دوستِ من

دوستِ عزیزِ من 

هروقت...واژه کم آوردی

به کسی بیاندیش که دوستش می داری

بلادرنگ....

دنیا به یاری ات می آید....

*سید علی صالحی 

*******

******ایشان آلاله زرد هستند.آلاله یِ زردِ وحشی .عزیز دل مادر...

****

وقتهایی که برگ  گیاه لمس میشه بهش میگن لمس لذیذ.که آدم دوست داره از چونان لمس لذیذی  چهره بچرخانه سمت آسمون و خیس گریه بشه،اصن برگ نیست که !انگاری پتویِ نوزاد.انگاری پتو ژله ای مسافرتی،..انگاری خودِ نوزاد...خودِ خودِ ،لپ  بچه ها .لطیف و دوست داشتنی و کشیدنی .کودک آزار هم خودتونید:))

*****گفته بودم؟،غروبهایی که نظاره گرش هستیم، واژه کم میآوریم ....وبه همه ی آنانی که دوستشان میداریم می اندیشیم؟گفته بودم؟زندگی زیباست ..ما و غروب مهرگستر دوستتان می داریم،...حتی نا آشنا ترین اهل هرکجارا،....

*****

جایِ شما سبز،..قسمت شد ،غروب دیروز (25/اسفند)را به نظاره نشستیم،... یعنی ،آخرین جمعه و  غروب آدینه ایِ96.

دوستان عزیزم؛با آرزوی بهترین ها ،

پیشاپیش ؛

 بهارنو  و  سال جدید  مُبارک ...درپناه حق سلامت باشید وشاد...



نظرات 13 + ارسال نظر
تبسم شادی سه‌شنبه 29 اسفند 1396 ساعت 04:41 http://tabasomshadi

سلام باران عزیزم
امیدوارم سالی پر از نشاط و بهره وری و خنده و.... کلی انرژی مثبت نصیب دل مهربون بشه عزیزم :***

سلام به روی بهتراز ماهِ تبسم شادی عزیزِ دل م
ممنون و سپاسگزارم،..بسیارها ممنون و سپاسگزارم ،بانوی دوست داشتنی و عزیز دل

آرزومندِ آرزوهای خوب شما هستم،...از خوبی ها و خوشی و هرچه شما بخواهید ها،...
بهار نو
سال جدید
مبارک
ان شاءالله امسال خبرای خوشی ازتون بخونیم،...آمین

مامان سه‌شنبه 29 اسفند 1396 ساعت 02:42 http://maman.blogfa.com

سلام خواهر عزیز دلم
احوال شما؟
خوبید ایشالله
در آخرین شب سال، نهایت شادی، و تندرستی و عافیت را در سالی که در پیش رو داریم براتون آرزو میکنم
چقدر لاله زیبایی است...
پر از ناز و حس زیبای جوانی
پیشاپیش سال نو را به شما و خانواده محترمتان تبریک میگویم، ایشالله امسال خبر خوش سلامتی خاله محترمتون را ازتون بشنویم

سلام به روی بهتراز ماهه مامان مهشیدم
الحمدالله شکر خدا خوبیم.ممنون از احوال پرسی شما
خووووووب،توووپ،..آعا!ببین

ممنون از آرزوی خوب تون خانم خانوما
وهمچنین برای شما و آقا سینا و پدر محترمش ،سلامتی و تندرستی و خوشی و شادزی آرزومندم،....
ایشلا سال دیگه ،خانواده چهارنفره ای داشته باشید


آلاله وحشی .بسیار زیبا و دوست داشتنی هست،پس از لمس گل و برگهای نرم ولطیفش،دقیقا حس زیبای جوانی وشادابی درشما فوران خواهد کرد،..که سن وسال را فراموش نموده ،وی را دور بر شانزده هفده،نهایتا هجده میبینید

ایشالا،ایشلا مامان مهشیدم،....خداوند سبحان سلامتی رو جایگزین کسالت همه بیماران ،...ایضا خاله جان بزرگه مارو

بهار نو
سال جدید
برشما مبارک

وکیل سه‌شنبه 29 اسفند 1396 ساعت 01:15

سلام بر شما
عیدتون مبارک
امیدوارم سال خوبی داشته باشید و اوضاع همیشه براتون بر وفق مراد باشه
این دو سال اخیر با پلاسکو و سانچی و زلزله و ... تلخ شد
ایشالله امسال سال بهتری برای همه ی ما باشه
آرزو میکنم به آرزو های قشنگتون برسید
و امیدوارم همیشه خندان باشید و بخندید البته خنده از ته دل
با آرزوی بهترین ها برای شما دوست عزیز و همراه قدیمی

سلام بر شما جناب وکیل دوست عزیزوگرامی
عید شما هم مبارک
ان شاءالله،..الهی آمین ،منم همین آرزوی خوب شما رو برای دوستان عزیز و همراهان قدیمی و جدید و ،..خاموش ها و روشن ها،...امیدوارم و آرزومندم،...
آرزومندِ ،
آرزوهای خوب شما ،...
سلامت باشیدو موفق،
سالی پراز خیروبرکت و مهرو دوستی براتون آرزومندم

تی تی دوشنبه 28 اسفند 1396 ساعت 22:35 http://almasezendegi.mihanblog.com

جیگر نظر من تایید نشده یعنی دوروزه منتظرم
یعنی شاید بلاگ اسکای قورت داده؟؟؟من نظرم رو می خوام
ولی
اما
عیدت مبارک
همیشه سرشار باشی از احساسات خوب
سال جدید خوش خبرتر از سال قبل
خودت و خوش تیپ و اون دوتا وروجک قشنگ و بقیه بستگان همگی شاد و سلامت باشید.می بوسمت دخترم

والا اینجا من نظری از شما نداشتم
لینگ آمدن شما بود و هست،..منتهی نظری از شما نداشتم بخدا
حتما بلاگاسکای قورت داده ،..منو از کامنت تی تی نازنینم محروم کرده
واما
من از طرف خوش تیپ و زن و بچه هاش -سایر بستگان از شما ممنون و سپاسگزارم
سال نو شما هم مبارک باشه،تی تی جان بلامیسرم

مترسنج دوشنبه 28 اسفند 1396 ساعت 20:28 http://dar300metri.blogsky.com/

سلام بر درختها
عید شما هم مبارک خوبی شما اینه که دم عید لازم نیس جایی برین! همونجا که هستین بمونین بگین عید شمال بودیم:)))
تصاویر مث همیشه
البته مطالب هم جای تشکر داره

سلام بر شما آقای مترسنج
من از طرف درختا ، خدمت شما ،
وعلیکم سلام عرض می نمایم
ممنون و متشکر،نوروز شما هم مبارک
والا من گیلانم،همین جایی که هستمم ،هستم.لاکن عیدو تابستونم قصد سفرندارم،ولی نمیگمم شمال بودم:)))
ممنون از لطف و مرحمت شما

سلام ودرود به شما ، خیلی علاقمند بودم یکی از داستانم که مورد توجه شما قرار گرفته بود را می دانستم ، شاید یکی از علت ها وکنجکاوی من بخاطر این است که می خواهم بدانم اصلا داستان مرا می خوانید یا نه

سلام و درود برشما،...

الان من بیشتر کنج کاو شدم که،چرا؟؟؟چونان فکری کردین؟من داستان هایتان را نخوانده !!کامنت گذاشتم؟
داستان ویروس ؛
اگر به آن پست برگردین و یک بار دیگر گامنت هایش را بخوانید ،جواب پاسخ کنج کاوی تان دستتان می آید...

میم! دوشنبه 28 اسفند 1396 ساعت 12:09 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

به به به به ...عجب عکس های لطیفی
ایام به کام و نوروز به خوشی و شادی

به من، ای صبا، نسیمی ز بهار دولت او

برسان ، که سال و ماهت همه نو بهار بادا

اوحدی

ممنون از لطف و مرحمت شما
مچکرم،...ایام شما هم به کام و نوروز تان خجسته

به خجستگی عیدت چه دعا کنم که دانم
که بدولت تو هرگز ز فنا ضرر نیاید
تو نهال باغ ملکی سر بخت سبز بادت
که زمانه را حریفی ز تو خوب تر نیابد
در پناه حق سلامت باشیدو شاد.آمین

سلام مجدد ای کاش داستانی که بیشتر نظر خاطر شما را جلب کرد هم عنوان می کردید خوشحال می شدم...[گل]

سلام و عرض ارادت ،...
والا من آمدم وبلاگ شما ،کامنت گذاشتم ،
بعد دیدم شما لطف کردین و کامنت گذاشتید،...یعنی زمانی که من آمدم هنوز کامنت شما را نخوانده بودم،...ازاین جهت نام داستان مورد نظرم را ننوشتم.
البته داستانهای شما هر کدامش پاراگراف های خوب و عالی و طلایی خود را دارد،..من بسیارها سبک نوشتاری و داستانهایتان را دوست میدارم،...پند و نصایح و اندرز و عبرت ،...وهمین طور سبک عامه پسندانه اش بسیار ها عالی ست.
مانا بمانید و نویسا.
+داستان مورد نظرم" حواس پرتی " نام دارد
آن زمان که برای آن داستان نظر گذاشتم ،نوشتم؛حقیقتش پنج دفعه ای داستان حواس پرتی را خواندم و بعضی از پاراگرافهاش ذهنم را درگیر کرد،...
الان دقیقا یادم نیست ،چند دفعه آن را خواندم
البته از شما به عنوان راوی سوال داشتم ،اما نپرسیدم،.‌‌
حال که این موقعیت طلایی پیش امده است، من نیز از خدا خواسته سوال و سوالاتم را از شماخواهم پرسید
البته لازم به ذکر است ،ازشما بابت روایت داستان حواس پرتی ،از به تصویر کشیدنِ مسعود متشکر و سپاسگزار باشیم.

سلام ودرود....خب سال 96 هم دارد کم کم به پایان خود نزدیک میشود . خیلی سعی کردم موفق به انجام یک سری برنامه مدون برای خود باشم ولی حقیقتش زیاد موفق نبودم ، اما سعی می کنم در سال جدید آنرا انجام دهم ، برای شما ارسال می کنم اگر مناسب دیدید انجام دهید . به امید سالی بهتر توام با سلامتی وشادی برای شما وخانواده گرامی تان ، موفق وموید باشید...[گل]
1- ورزش کردن را از یاد نبریم ، چرا که علاوه برجسم برای سلامتی مغز وهوش هم بسیار مهم است
2- بقول بزرگان که فرموده اند: انسان آن چیزی است که می خورد و تنها به سلامت جسم ربطی ندارد، بلکه می تواند سلامت روان را هم تامین کند. پس نوشیدن آب در روز که می تواند باعث شسته شدن سموم از دستگاه گوارش میشود از یاد نبریم و نیز پرهیز کنیم از غذاهای چربی وتا می توانیم از میوه جات وسبزی جات بهره ببریم
3- خواب یکی از ارکان مهم سلامتی روح وجسم است پس خواب را نباید از نظر دور داشت البته فراموش نشود خواب سالم و صحیح ، برای این منظور حتما راحتی محل خواب را در نظر داشته باشیم که موجب شادابی و حس تندرستی در ما می‌شود.
4- هر عاملی که باعث ایجاد فشار روانی و تنش کند، که نهایت آن باعث استرس شود دوری کنیم
5- سعی کنیم که عاشق باشیم ودنیا را از دریچه عشق نگاه کنیم حتی به اندازه یک لبخند فراموش نکنیم شاد زیستن خود یک هنر است
6- بزرگان گفته اند بدون اخلاق، علم فایده ای ندارد و مفید واقع نمی‌شود. پس اخلاق خوب و خوش را همیشه باید در نظر داشته باشیم واز غرور وتکبر ویا هر عاملی که باعث دروغ ویا دیگر موارد ناهنجار شخصی از قبیل حسد وغیبت شود دور باشیم
7- مطالعه را فراموش نکنیم وهمواره در یادگیری بکوشیم واز دنیای روز عقب نمانیم
8- خداوند را هیچگاه از نظر دور نداشته باشیم ، ونسبت به گناهانمان همیشه در پیشگاه خداوند متعال طلب مغفرت وبخشش داشته باشیم .

دوست خوبم خیلی علاقمند هستم بدانم در سالی که گذشت کدام یک از داستان من مورد توجه شما قرار گرفت چنانچه مایل بودید نام داستان را برای من بازگو کنید . از محبت وتوجه شما سپاسگزارم...[گل]

سال نو مبارک

[گل]

سلام و درود برشما جناب منصور خان عزیز و گرامی
من هم برای شما و خانواده محترم تان سلامتی و خوشی از صمیم قلبم آرزومندم،...سال نو وبهار نو برشما نیز هم مبارک
ممنون بابت ارسال برنامه ،...
خوب،....
1-کاملا موافقم. چشم

2-نوشیدن آب ودم نوش هاو غذای سالم کم چرب و میوه و سبزیجات ارگانیک،...؛ کاملا موافقم .چشم

3-کاملا موافقم .لذا دوسه سالی ست دریافتیم و محل خواب مان را تغییر ،...که موجب احساس خوشآیندی درماحایل شد.البته لازم به ذکر است که،تناول به موقع شام ،بی تاثیر نیست،...هفت الی هفت و نیم شام منزل حاظر است و قاعتدا طبق هماهنگی ده شب به بعد ،روح و جسم دربهترین ممکن حالت مچ میشوند و
دروغ چرا؟پیش امده بیدار باشیم،..آن هم بنا به دلایلی که احیانا انتی بیوتیک سرموعد،.. یاتماشای بعضی از برنامه ها منجمله دورهمی ،..
یا اینکه میدونیم چه شبهایی فرزندان خانم همسایه جهت سرکشی به مادرشان خواهند آمد،...بیدار می مانیم،...چرا که آنان زمان دل کندن از مادرشان ،آن هم یک ونیم ،الی دو بعد نصف شب ،دم در ،توی کوچه،..غوغا میکنن ...حالا بماند که یکی از دختر خانم ها هم نامم هستند ومکررااا نام مان را آواز میکنند و که اگر ما خواب باشیم خیلی زابراه
ان شاءالله توی سال جدید احتمال اینکه، کوچ کنیم بریم زیاده
ببخشید مورد سوم طولانی و درهم برهم شد

4-کاملا موافقم.دکتر خودمم همین نظر رو داشتن،منم ان شخصی که بیش ترین انرژی منفی ازشان دریافت میکردم،دوری نمودم.صد البته براشون بهترین ها رو آرزومندم،...ازخوبی ها و خوشی ها،...جدا هم دوست شان دارم،ولی خوب،..درتوان من نیست،بهشان بقوبلانم پیش من از دیگر عزیزان سخن نگو.چرا که خودم با شخصی مشکل و موردی داشته باشم،به خودش عنوان میکنم،..وهمین رفتار رو برای خودم میپسندم،..نه اینکه قضاوت کنم و بهتان بزنم و،...ازاین جور صحبتهای خاله زنکآنه...
واینکه؛
ان شاءالله خوم برای کسی جزء آن دسته هاى موج منفى،براى بستگان و دوست و آشنا نباشم.

5-من دنیا را از دریچه ی دوست داشتن می بینم،صد درصد هم با دکتر شریعتی موافقم .به گفته ی ایشان ؛
دوست داشتن پیوندی است خودآگاه و از روی بصیرت روشن و زلال.
دوست داشتن از روح طلوع می کند و تا هر جا که یک روح ارتقاع دارد ،دوست داشتن نیز همگام با آن اوج می یابد.
دوست داشتن در هر روحی جلوه ای خاص خویش را دارد و از روح رنگ می گیرد و چون روح ها ،برخلاف غریزه ها ، هرکدام رنگی و ارتقاعی و بُعدی و طعم و عطری ویزه خویش دارد،می توان گفت که؛
به شماره هر روحی دوست داشتنی است.
دوست داشتن در ورای سن و سال و زنان و مزاج زندگی می کند و بر آشیانه بلندش ،روز و روزگار را دستی نیست....
دوست داشتن آرام و استوار و پر وقار و سر شار از نجابت است .
دوست داشتن ؛
در روشنایی ریشه می بندد ودر زیر نور سبز می شود و رشد می کند ،.
دوست داشتن یعنی به بهشت بی کرانه مهربانی رسیدن
آسمان صاف و بی لک
آبی آرام روشن
نسیمی نرم و لطیف همجون یک معبد متروک که در مهراب پنهانی ان خیال راهبی بزرگ نقش بر زمین شده و زمزمه درد آلود نیایشش ،مناره تنها وغریب آن را به لرزه می افکند،.‌‌
عشق جنون است و جنون جز خرابی و پریشانی
"فهمیدن " و "اندیشیدن" نیست.
اما دوست داشتن ؛
در اوج معراج اش از سر حد عقل فراتر می رود و فهمیدن و اندیشیدن را نیز از زمین می کند و با خود به قله بلند اشراق میبرد،...
دوست داشتن ،
صداقت راستین و صمیمی و بی انتها ،... بینایی مطلق،دوست داشتن،در دریای بیکران شنا کردن ،...
بله،شاد زیستن خود یک هنر است،...

6-کاملا موافقم.ان شاءالله که جزءخوش اخلاق ها باشیم

7- کاملا موافقم،مطالعه در طول روز ،حتی بریده روزنامه زیر سبزی خوردن،..

8-سبحان الله.استعفرالله ربی واتوب الی.
اعوذ بالله من نفسی ولسانی و بصری و قلبی و شیطان رجیم.


سپاس بیکران از شما دوست و همتباری عزیز و ارجمندم

Saye یکشنبه 27 اسفند 1396 ساعت 20:00 http://naghmehozoor.blogfa.com

مرسی عزیزم ...اتفاقاسرعتودوس دارمولی چشم

قربان شما...منم عاشق سرعتم خصوصا لایی کشیدن
چشم تون بی بلا عزیزم

حمید عسکری یکشنبه 27 اسفند 1396 ساعت 17:06 http://sobhbabaran.blogfa.com

در مسیر باد نشسته ام
و تو در بند نگاهم تاب میخوری
بهار را بر گلهای دامنت بپاش
من شوق پروانه شدن دارم


سلام و عرض ارادت هم تباری بزرگوار
به به چه عکسهای نابی از رویش دوباره زندگی ...
احسنت بر شما که بهار را به زیبایی به نظاره نشسته ای

سال پیش رو را برایتان آرامش قلبی آرزومندم
گوهر گرانبهایی که گویی همگان در گیرودار روزمرگی گم کرده ایم.
پیشاپیش تبریک می گویم این بهار فرخنده را

(در مسیر باد نشسته ام
و تو در بند نگاهم تاب می خوری
بهار را بر گلهای دامنت بپاش
من شوق پروانه شدن دارم)
بسیار عالی،...

سلام و درود برشما هم تباری عزیز و گرامی
ازلطف و مرحمت شما ،بسیارها ممنون و سپاسگزارم

آرزومندم،
آرزومندِ آرزوهای خوب تان،...بهار نو، عید نوروز بر شما نیز مبارک باد،...سالی پراز خیرو برکت توام سلامتی ، برای شما و خانواده محترم تان آرزومندم،....درپناه حق مانا بمانیدو نویسا

رویا یکشنبه 27 اسفند 1396 ساعت 10:11

ما آپارتمان نشینی ها که به گل و گیاه دسترسی نداریم و تو خونه هم گل آوردیم چون آفتاب نخورد همشون خراب شدن
سال نوی شما مبارک باران بانو
امیدوارم خوش و خرم و تنتون سالم باشه و دلتون همیشه شاد و بهاری باشه

ما هم یه مدت آپارتمان نشین بودیم،. بالکن خوبی داشت ،اجی برام یه گلدون گل محمدی درست کردو کشون کشون بردیم طبقه چهارم،..نورگیرش خوب بود،..یه هفته ای فروش رفت
ایشالا خونه ی ویلایی گل و گیاه دار میگیرین و بچه ها تون همراه گنجشک های روی درختها شلنگ تخته بزنن و لذت ببرن
بهار نو سال جدید با آرزوی بهترین ها ،...مبارک شما رویا بانوی عزیز
ممنون .بسیارها ممنون و مچکر،...سلامت بمانیدو شاد

صبیره یکشنبه 27 اسفند 1396 ساعت 07:54

الاله های زیبایی هستند.. تمام حسهایی که گفتید رو لمس کردم با تمام وجودم ...

چه غروب قشنگی رو دیدین... ممنونم که به یادمون بودین...

سال نوی شما عزززززیزززز دلمممممم مبارک
زنده و سلامت باشین و بهتون خوش بگذره

لمس لذیذ آلاله ،نوش جان تان ،صبیره بانوی عزیز دل

آن غروب زیبا ، بعد بند آمدن بارش .. ،خورشید از پس ابرهای خاکستری نمایان شد...البته زمان ثبت تصویر هنوز ناودونی ها مشغول چکه کردن بودن،...
ما و غروب مهرگستر خیلی دوستتان می داریم

سال نو
بهار نوی شمای عزیز تر از جاااااااان و دلمممممم مبارک وخجسته
خوشی و خرمی و سلامتی و طول عمر باعزت در کنار خانواده عزیز و محترم براتون آرزومندم،....آمین
درپناه حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد