<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

غروب عید

 


بنام خداوند رحمت گر مهربان"


سوگند به خورشید و تابندگی اش

سوگند به ماه چون پی خورشید رود

سوگند به روز چون زمین را روشن گرداند

سوگند به شب چون پرده برآن پوشد

سوگند به آسمان و آن کس که آن را برافراشت

سوگند به زمین و آن کس که آن را گسترد

سوگند به نفس و آن کس که آن را درست کرد

سپس پلیدکاری و پرهیزکاری اش را به آن الهام کرد

که هر کس آن را پاک گردانید قطعا رستگارشد...

"سوره شمس"

_____

اینجا طبقه بالا ،یعنی اطاقک چوبیِ.

همه طبقه پایین ،دارن فوتبال تماشا میکنن؛ بله "ایران و مراکش" پس قاعدتا امروز  غروب جمه اس؛ یعنی غروب عید و فقط من این بالا هسدم .بادخنکی از سمت استخر روانه اطاقک میشه .البته که معطرِ ،چون عصر امروز خانم ها شالیزار ها رو وجین زدن.

بوی تنه ی  ظریف شالی ها و گل ولای  های بهم ریخته برنجزار ،مخلوط عطربوی علفایی شده که؛صبح عید ...چوپان دوراستخر ریخته ...که ساقه هاش توی آفتاب سرظهر رو به خشکی .. وصدالبته بوته یاس.یا همون پیچ نمی دونم چی چی دوله ی زیر همین پنجره ی اطاقک هست؛ ادقام شده.باد و نسیم و صبا نیست که؛باقلوا و قطابِ.البته من کاک رو به هردوتاش ترجیج میدم.که یعنی باد و نسیم و صبا نیست که؛کاکِ کاکِ❤

_____

من با هزار چشم تشنه از بی تابیِ تماشا

بدهکار آسمانی شب پر ستاره ام

خدای را به قول شاملو....خدای را

خدای را ای نیامده از راز رفتنم

پس کی آن دقیقه ی موعود

مرا به دعوت دریا خواهد برد؟

اینجا در پیچِ پیراهن آسمان، سِتر از ستاره و

کفن از نرگس و نیلوفری دارم.

ودر بادهای رو به شمال و 

بر بام گریه ها بنگر...


*مغریب سرِاول شوال؛پیدا کردن ماهِ آسمون .داسِ مه نو؛آن سوی ابرها...یعنی تصویر اول و سوم ؛ توى ابرا ی تصویر دوم  بود.خدایا شکرت.

جاى شما در کنارِ ماهِ یک روزه؛سبزِ سبز...❤

**مغریب سر=دم غروب.

+نمی دونم ؟چرااا؟بجای پست  عصر عید ؟غروب عید ؟منتشر شد؟منظورم اینکه که،تصاویر عصر عید موجودِ؛)


نظرات 20 + ارسال نظر
یاسر یکشنبه 3 تیر 1397 ساعت 17:03

منم می محل سر حساسم بد خیلی بد جنگ بونه اخر مو خدا حافظ خاطره بد از امو ندار اخر امره نفرین نونی خاهر بدار بمونی .امید وارم تی محل از امی محل بهتر ببون یا حق تا جنگ نبون

نه عزیز برار.من هیچ کسی رو نفرین نمیکنم.شما برداشت تون اشتباه بود.من هیچ وقت منطورم این نبود محل من بالاتراز محل شما هست.منطور من اداب و سنت ها بود.گویش و لحجه بود.محل من دل منِ .توی پست می دیل می وطن ،هم بهش اشاره کردم.من ولایت شما رو دوست دارم،ولایت شما را با مردمان محترم شان دوست دارم.واینو واینو از صمیم قلبم میگم
امو شیمی محل و شیمی مخلصیم برار.
جریان حساسیت من ربطی به شمی ولایت و..،ندانه،
خودا تی پوشت پناه.

یاسر یکشنبه 3 تیر 1397 ساعت 16:44

مو بحث ندانم.بعد امه محل سیل نمای.بعد خودت فرق ننی امو همه یکسانه.تو حساسی

مرسی از توجه و تشخیص شما؛دکتر یاسر
دروغ چره؟بله،من حساسم.بسیار حساس.یعنی مره حساس کودد.
شیمی لطف قوربان

یاسر یکشنبه 3 تیر 1397 ساعت 15:08

شمه محل اسمون فرق کنه

بله.گاهی امی محل آسمون وارش واره،رشت نواره.رشت واره،امی محل نواره.او روز شیمی ولایتون سیل بزه ،..امی ولایت ایته توکه وارش نکته....
مو شیمی امره بحث و گفتگو ندانم.برار جان.
زمین و آسمون خودا جانِکِ شی هیسه،..منم بنده ی کمتر از ذره ی ذره.همین

می محل و رشت یکی هیسه.

یاسر یکشنبه 3 تیر 1397 ساعت 14:48

شمه ولایت ندونم کوره هیسه ولی فکر نکنم سرتر ببون شرط کنم .بعد ادم دل امه ملون مین جور نانه بلکه بازابونه

میشه این کامنت تونو لطف کنید برای من فارسی بنویسید؟می خوام بدونم درست متوجه شدم یانه؟که من غلط بکنم بخوام بگم من بلاترمو محل من بالاتره...

یاسر یکشنبه 3 تیر 1397 ساعت 14:40

شعر اصلی گیلکی:

ایتا قدیمی گیشه‌یم
تی کهنه صندوقچه میان
واپرس تی کوجی بانی‌یا
جه می حال خبر داره؟

ممنون از حضور شما

یاسر یکشنبه 3 تیر 1397 ساعت 14:30

همه گیلانن دوست دارم همه چاکر همه گیلانن.خاهر شمال شماله گیل و دیلم مازندران ندانه هدف شمالی بونه همه ساده خون گرمن مو هر شمالی رو ایتو فرض کنم

وقتی هرچند کیلومتر آوای پرنده ها با هم متفاوته.وقتی هرچهار کیلومتر آداب و رسوم و سنت ها و زبان و گویش ها متفاوتِ...چطوری؟مازنی و گیلک و گالش و تالش و ترک و...فرق ندانه؟ بله. دراین که همه ساده و خون گرمن و مهمان نوازن وشمالی هیسن فرق نونه درست.اصن ایته دس انگوشت؟همه یک شکل و یک قدو قوارهِ.
در هر صورت مو ایتو فرص کنم.شومو مختاری هرجور دوس دانی فرض بونی

یاسر یکشنبه 3 تیر 1397 ساعت 13:46

باشه فقط شرق گیلان

شیمی دس درد نُکُنه

یاسر یکشنبه 3 تیر 1397 ساعت 09:32

همه چی دست خدا هیسه مو فقط می عشق گیل هیسه کیف کونم هر چی گیل ینم چه خاخور چی برر گیل نوکرم .شاید یه ثانیه دیگه هیچی معلوم نبونم خدا بزرگه هر چی بگوت انه نوکرشم

خودا تره بداره با تی عزیزان عزیز
تی جان ساق ببون،...تی دیل خوش؛یاسر برار
خدایا شکرت،الهی شکر

یاسر یکشنبه 3 تیر 1397 ساعت 09:23

دقت نودی شرمنده ها بوتم گیل

چرا دقت بودم ،
اون کامنت قبل بو ،بوتی ،گیلانی اصیل ،گیل عشقه.
بعد بوتی ،سلام خاهر می عشق شماله.
سلام برار،مو دوس دانم گیل و گیلان و شرق گیلان بشتاوم.
شمال ،هیچ ربطی به گیل و گیلان و شرق ندانه،
اصن نو اگفتن شمال.گیل و گیلان و شرق گیلان.

یاسر یکشنبه 3 تیر 1397 ساعت 09:03

سلام خاهر می عشق شماله

سلام بر شما
شماااااال نه.گیلانه،گیلانه گیلان

یاسر یکشنبه 3 تیر 1397 ساعت 08:44

سلام اره گیلانی اصیل گیل عشقه ولی محکوم به تهران چون کار و دانشگاه نگزاره زندگی بونیم شمو زندگی بونین هر جا پوست گیلانی بینم عشق کنم زنده باد گیل.عاشق کوه جنگل فقط

سلام برشما آقای یاسر ؛شرق گیلانی عزیز و گرامی
شیمی لطف قوربان،برار جان
موفقیت توام سلامتی ،شمره ره آرزومندم.
اشکال ناره ،شیمی درس و مشق تمام بوسته واگرد شرق گیلان و زندگانی بونین ...
اتفاقا بعد بازنشستگی ،جای خوش آب هوا خیلی .ای طرف کوه،ای طرف دریا...دیل داری.شرق گیلانِ

یاسر شنبه 2 تیر 1397 ساعت 09:19

سلام پست ها عالی شمالی اصیلی ده دمت گرم شعر گیلکی هم بنی .امه جا شمال خالی بونین.اب هوا خوب بشین کوه جنگل زندگی بونیین خوشبحالتون.

شیمی لطف قوربان،بلامیسر

شومو ؟گیلانی هیسی ؟گونی ؟شمال؟شیمی جا گیلان خیلی خالیِ

beny20 چهارشنبه 30 خرداد 1397 ساعت 17:56 http://beny20.blogsky.com

طبقه دوم‌ هم بودی اتاق چوبی لرزیده
خب واقعا گل عجیبی بود دقه آخری یهویی دلمون شاد شد √
کاش بازی امروزم همینجور باشه `شتر در خواب بیند‌ پنبه دانه` :/

آره من هوژولو دولوغ هام ،
دولوغ های بلوژه نگفتم ، بلوژ=بزرگ

و‌ لذا ما به شما گفتیم که آینه بغل خیلی فیلم خوبیه ،
از طرف من به مادر نهایت تشکرات رو برسون ،
و بگو بنی حفی گفته از خنده هایشان شادمانیم

حال اتاق خوب بود،من زهره ترک شدم
ان شاءالله که بازی خوبی میشه

که اینطور
پس ،هوژولوی دلوغ دو هایی و
دولوغ های بلوزه ندُوفتی

میدونید؟برای مامان جان چای بردم
چایی شون یخ شد
یعنی محو تماشای فیلم بودن
اینقدرهم خندیده بودن بووور شده بودن
بوور به زغال گرفته شده میگن
لذا ما به نیابت از مامان جان مون
ازلطف و مرحمت شما، بنی حفی دلوغ دوی هوژولو
متشکرو سپاسگزاریم

این پست رو من الان دیدم؟؟
چرا الان ارسال شده؟؟
چه جای قشنگی نشستی بانو
حال دل آدم جا میاد اینجور وقتا
به جای ما هم نفس بکش

این پست رو
خودم
امروز منتشر کردم
چشاتون قشنگ میبینه عزیز دلم
چشم،

بهامین چهارشنبه 30 خرداد 1397 ساعت 17:12 http://notbookman.blogsky.com

تصاویر عالی بود:)
به امید برد برای بازی امشب
بازی مراکش و ایران عالی بود

ممنون از لطف تووون
انشاءالله...
من فقط اون "هورااااا"یادمِ

صبیره چهارشنبه 30 خرداد 1397 ساعت 16:14

عالی بودن...
عکس ها که واقعا دوست داشتنی بودن بانو

مچکرم ؛صبیره بانوى عزیز دلم
بیاد شما هم بودممم

beny20 چهارشنبه 30 خرداد 1397 ساعت 14:08 http://beny20.blogsky.com

این پست رو به نظرم باید هفته پیش می فرستادی ؟!

ولی خب عکس ها خیلی عالی بود ،
و طبقه دوم ، تنهایی ، حواستون باشه !
جن یا روح یهو نیاد پشت سرت

شیخ؟" نظر"شما حرف نداره!

ممنون تون

میدونید!؟وقتی میگم دارم می رم طبقه دوم،خودِ جن و پری و روح وشبهه ،....حساب کار دست شون میاد؛ مزاحم احوالم نشن
فقط یه چیزی!
اون زمان که؛
گلِ خودبه خودیِ بود؟همه "هورااااااااا"کشیدن؟
من ؟طبقه بالا؟تنها؟حواسم طبقه بالاتر ؟از طبقه اول؟بیخبر
از ترس" قلبم "اومد تو دهنم

کیهان چهارشنبه 30 خرداد 1397 ساعت 09:58 http://mkihan.blogfa.com

یه چیزی بگم؟
روزی دوستی فرهیخته که شاعر هم هست یکی از عکسهای کوه و شکار منو دید با تفنگ و قطار فشنگ و کوله پشتی و و قیافه ای که می تونی حدس بزنی!
بعد گفت جناب امیر کیهان اگر نمی شناختمتان اصلن تصور نمی کردم که این عکس شما باشد!
شما با این روحیه لطیف و این .....
خنده ام گرفت راستشو بخوای از این حرفش!
حالا هم خواستم که چهره های مختلف برارت را ببینی

یه چیزی بگم؟اسم یه ترانه اس که؛ پویا بیاتی خونده و دادای من حفظ و میخونه

بله،بله
جناب امیر کیهان برارِ هزارچهرهای خاخور

کیهان چهارشنبه 30 خرداد 1397 ساعت 09:54 http://mkihan.blogfa.com

درود بر فرهیخته خاخور عزیز تر از جان
لپ چه قابل شما را داره من تمام قد در مقابل شما کرنش خواهم کرد .
و دیگر اینکه شاد زی و شاد باش تا همیشه
و ....
راستی یه چیزی بگم منمی دونم چرا شاید بهترین و لذت بخش ترین بو ها در دنیا برای من (البته در طبیعت) بوی برنجزار است واقعن لذت بشخه برام و تا کنون هیچ چیز نتونسته با آن برابری کنه.
==========
ممکنه در یکی از زندگی های گذشته ام کشاور برنجکار بوده باشم؟
همیشه باشی شاد و خوشبخت.آمین
راستی خواستم دو تا کامنتی که تازه رسیده بود را برات بفرستم اما فکر کردم شاید مایل نباشی
راستش خودم هم چندان تمایلی به ادامه گفتگو ندارم ! البته شاید خود خواهی باشد که من خود خواه هستم این بجای خود.....
وشما هم که در این مورد تقریبن سکوت کردید!
مرسی عزیز خاخور

درود بر شما می عزیز برارِ عزیز تراز جان

شادزی و سلامت زی؛بلامیسر

بله،احتمالش خیلی زیاده،...اتفاقا شباهت عجیبی به آن دسته از برنجکاران ارباب زاده ی دون ژون وتفنگ بدست و...خلاصه یک وضی هستین....

قربانت برارم.قربانت


بله واقعا،منم خودمم؟درعجبم؟زچه سکوت کردم؟ منو سکوت
:


مرسی از شما ووحضور عزیز و محترم تان

اسماعیل بابایی چهارشنبه 30 خرداد 1397 ساعت 09:37 http://www.fala.blogsky.com

"امشب ای ماه، به درد دل من تسکینی..."
ما رو بردین شمال!
عکس ها قشنگند.

"آخر ای ماه،تو همدرد من مسکینی..."

به به،نی محزون_ استاد شهریار؛باصدای جناب محمدمعتمدی

ممنون از یادآوری غزل و آهنگ؛زور سپاس

چند تا عکس دیگه هم براتون گرفتم؛که سر فرصت توی پست براتون آپلود میکنم.وبهتون خبرمیدم.

ممنون از حضور عزیز و شریف شما؛آقای بابایی گیان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد