<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

کلمات را دود یا آتش می خواهم...

 

 چه چراغ پر نوری است

 خورشید

همه اطاق مرا روشن 

کرده است

ازاین راه دور


*پ.ن؛عنوان و شعرازبیژن جلالی.

**آفتاب دیمیرُ دِ تابِ:یعنی خورشید سایه روشن طورِ.می تابه،ابری  میادُ روشو می پوشونه.ونسیم که ؛عطرشالیزارهای آبستن رو ،همراه سازِ پرنده ها،از پنجره ی شرقی تو میزنه...

نظرات 9 + ارسال نظر
میم! یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 22:27 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

سلام و صد سلام

عکس دومی ، با کپشنش...اصن منو میبره به یه عالمه دیگه...آدم توی اون محیط ، دراز کشیده روی قالیچه ، داره سقفو نگاه میکنه و زیرچشمی آسمون نمناک رو ، یهو پا میشه یه چایی میریزه و میشینه پای پنجره ....آآآآآآآخ که چقدر دلم یطوری شد اصن...

سلاو صد علیکم سلام ؛
آقای دکتر میمِ عزیزو بزرگوار
عکس دومی وسط شالیزارِ
یه راه باریکه ای هست به عرض دو وجب؛با کلی علفای خوش عطرو بو...باقی ماجرایی که ؛ به تصویر کشیدین...

اسماعیل بابایی یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 09:41 http://www.fala.blogsky.com

تصحیح می شه: آفتاب دیمیرُ

تصور کنید
،بچه ای را روی پا میخوابونن .
بچه ای که داره مراحل ترک پوشک رو سپری میکنه.طرف بیخیال مشغول لالایی خوندش هست و ؛
که یهو میگه؛
واای !
مره ،افتاب دیمیز بوکود.منو آفتاب دیمیز کرده.
حتما تجربه تماشای، نور افتاب از میان شاخ برگ ها رو دارین.
نوری که مثال نوک پیکان تیزو داغ هست.این نور اگه چند دقیقه روی یک نقطه از پوست بمونه،پوست داغ و سرخ میشه و تحملش.اینو بهش میگن ،آفتاب دیمیز.
اونو هم بهش میگن ،یعنی داغی هردوتاش رو تساوی سنج کردن.
معنای دیمیز رو هم که میدونید یعنی چی.

بابت خندان شدنِ ،سرصبحى ،از شما ممنون و سپاسگزارو خیلی مرسی...

اسماعیل بابایی یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 09:35 http://www.fala.blogsky.com

ممنون بابت این اصطلاح آفتاب دیمیز...، و البته تصویرش. چون قبلش همه ش فکر می کردم چطوری باید باشه؟
آفتاب و آفتاب گرفتن خیلی خوبه؛ این روزها من هم سعی می کنم تا می تونم از نور خورشید استفاده کنم.

جدا؟سایه روشن تابیدن ؟توی تهران باب نیست؟ابری بیادو روی خورشید رو مثال مهتاب شبان بگیره و ،..انگاری دارن قایم موشک بازی میکنن ... یعنی سرشون از پس ابرا ؛کج میکنن و میگن؛
دالی نازاره که م.البته اینجا به دالی میگن"جاى"
که هنگام بازی با بچه ها؛جااااى بلامیسرى


حواس تون باشه،ساعت یازده تا یک و نیم بعد از ظهر از نورخورشید ،استفاده کنید.یعنی برنامه ریزی کنید توی این تایم ها سی دقیقه آفتاب جذب کنید.مابقیش مُضر هست.البته من کارشناس نیستم.اینو پروفسوری که متخصص پوست هست ،به یکی از عزیزان توصیه کرد و گفت به همه بگین،...
گویا مابقی ساعت روی بعضی از پوست ها،باعث مختل شدن رنگ دانه های پوستی میشی و ،..

اینجا به کسی که افتاب گرفته باشه "سیا سوخته"همون ته دیگ سیاه میگن.

ممنون از حضور عزیز و شریف تون

کیهان یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 08:32 http://mkihan.blogfa.com

ای خاخور ایتالیا رفتن دیگه پیچاندن نمی خواد یه توک پا می رن چند تا آثار باستانی از جمله کولسیوم و غیره را می بینند و بر می گردند دیگه
دهههههههههههه سختگیری هم حدی داره

حق با شماست؛عجایب هفت گانه دیدن داره والا
فقط ؟تا جایی که من یادمه؛ کولوسئوم؟غیره نداشتا

سختگیری؟صلاح کار خویش را خسروان دانند،ما هیچ ما نگاه ما درافق محو وناپیدا

روشن شنبه 16 تیر 1397 ساعت 22:55 http://roshann.blogsky.com

اتاق من رو به طلوع خورشید و صبح ها صفاسیتی دارم باهاش:))

طلوع من،طلوع من ...
اینجا میگن؛صفا سیتى گریس گریس:)))

صبیره شنبه 16 تیر 1397 ساعت 22:24

متنش خیلی دوست داشتنی بود ...
علی الخصوص ** زده شده

تی جانِ قوربان؛بلامیسر

بخاطر شما تصویر ** میزارم.

کیهان شنبه 16 تیر 1397 ساعت 13:11 http://mkihan.blogfa.com

فرموده بودی تصاویر؟یادم رفته کدام تصاویر!
امان از پیری و فراموشی
======================
خاخور جان نگرانتم .همچنین نگران |آقا رضا
شما بسیار لطیفتر از آنی هستی که تصور می کنی و این شما را آسیب پذیر می کنه.
یه روز امیر تیرداد بهم پفت :پدر؟گفتم جانم بفرمایید.
گفت:می دانی بزرگترین نقطه ضعف هر انسان وابستگی (دلبستگی ) به دیگری ست؟
و من هنوز هم حیرانم از این گفته
فدای خاخور عزیز تر از جانم

تصاویر امیر تیرداد عزیزم و بر صخره نشسته ی امیر و غروب زیبا؛درکنار نازنین بانوی خورشید تبارش

باور کنین حالم خوبِ .خیلی خوبِ
ممنون از احوالپرسی و نگرانی تون،بخدا حالم خوبِ و روبه تووپ شدنه

چوپان وآقا رضا هم خوبن.یعنی چوپان به آقا رضا گفت،پسر خوبی باشی و داروهاتو بخوری،با هم میریم ایتالیا بجهت تفرج و تجدید روحیه کله پاچه بخوریم وبرگردیم.نگران خانومت نباش،خودم بلدم چطوری بپیچونمش

آقا رضا به حرفاش خندید؛منم ازحرفها و خنده هاشون ؛
قهقه ام گرفت بخدا
(آیکن خیلی طفلی خانم آقارضا)


خوب،..من خیلی حساسم.واین یعنی آسیب پذیر تربودن.که با اون کمبودآنزیم های موروثی،..بله آسیب پذیر تر....
ولی الان خوووبم.وممنون از محبت تون

امیر تیرداد عزیزم؛امیر حسین خانیِ واسه خودش
ولی شما به خاخورت رفتی،
به قول مامانم؛مست وشیدا و حیران...

خدا نکنه،زنده سلامت در کنار عزیزان عزیز تون باشید.امین

شیمی مرام و معرفت قوربان؛بلامیسر

کیهان شنبه 16 تیر 1397 ساعت 12:40 http://mkihan.blogfa.com

درود ها
نه به حافظه خودم امیدوار شدم بعد از سالها هنوز هم بعضی تشخیصهام درسته(یا ممکنه درست باشه)
سی سیک؟ بیماری دریانوردان
کاپیتن نلسون یکی از بزرگترین دریانوردان انگلیسی که کتابهاش در دانشگاهای دریانوردی تدریس می شه می گه:بیماری سی سیک هیچگاه درمان نمی شود من از اولین روز دریانوردی ام تا زمان بازنشستگی هر روزم مثل روز اول بود!
راستی گلاب به روتون می دونی دریانوردا به این حالت چی می گن؟
"شکوفه زدن"
وآنهایی که حالشان بد می شه سطلهایی مخصوص این کار هست که به گردن می آویزند!
البته می دانی که بیشتر در شرایط طوفان و موج این حالت بروز می کنه و همیشگی نیست!
من نیز دعا خواهم کرد

سلام ها و درود ها بر شما

کاپیتان کیهان؟اجازه هست ؟بادبانهارو بکشیم؟
بعد شما راجب شکوفه زدن و سطل و طوفان و موج و ...دریانوردی بپردازیم

اجازه استاد؟گلاب به روی خودتون؛میشه کتاب رو
ورق بزنید و این صفحه رو تدریس نکنید و نادیده بگیرید...

الان من شرلیط طوفان و موج و اوج و حضیض رو احساس کردم و
گوش هامم ؛ پر شده از ؛زنگ و زنجیرو زنجره و شکوفه زدن

بهامین شنبه 16 تیر 1397 ساعت 12:29 http://notbookman.blogsky.com

اصلا قشنگی صبح به اینه نور خورشید بخوره به چشمات
خورشید خانم بیدارت کنه

این مدل تجربه رو هم دوست دارم
که انگار خورشید خانم سرانگشت ولرمش رو ؛
روی پوست صورت و پلکهات میکشه،...
وامااا؛
سوپرایز خورشید خانم
که سپیده دمان ،منتظرش باشیُ
که طلوع کنهُ؛
متعجبانه ببینتتو ،
بگه؛واای -توبیداری کلک !!


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد