<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

سرزمین پئرجان؛به روایت تصویر!

 

 ****

****

****

****

نظرات 12 + ارسال نظر
مهدی سه‌شنبه 16 مرداد 1397 ساعت 21:17 http://bivatan.blogsky.com

پئرجان ینی چی؟

پئر جان=پدرجان .
پئر=پدر.بابا .

صبیره یکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت 11:09

چقدر این عکسا عالی بودن...
او منظره های زیبا و حس آرامش پشتشون... آدم حس میکنه اونجاست

مرسی از لطف تو مرحمت تون؛صبیره بانوى عزیز دلمممم
بیاد شما هم بودم؛عزیز دلم

دتری یکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت 08:11 http://khianateto.blogfa.com

سلام بلا میسر
ممنون بابت تبریک تولددددددددددددددددددد

سلام گول دتری جان
خودا نُکُنه ،تی بلامیسر
جان قوربان،ایشلا 120 ساله شین،...

Maryam.k شنبه 13 مرداد 1397 ساعت 23:04 http://dreamlandd.blogsky.com

سلام باران جون مهربونم
بهبه عکسات فوق العادنننن روحم تازه شد مرسی❤❤❤❤❤

سلام به روی ماهتوون ،جووون تون سلامت؛عزیز دلم❤❤❤❤
فداتون بشم،روح و جسمت در آرامش و سلامت❤❤❤❤❤❤❤

رضا شنبه 13 مرداد 1397 ساعت 18:16 http://rezacplus.blogsky.com

زیبا مثل همیشه.
صدسال سایه پئر جان و مأر جان بالای سر می مأر جان.
برنج های عالی
پلا پتی مأر جان با اینا تا حالا؟

ممنون و سپاسگزارم
تی جان بی بلا؛جانِ قوربان؛می گول کوته
آها تی بلامیسر؛پلا بپتم ،چئی پلایی.دان سوا و
در حد ویل ویلی کودن
تی مار ،فقط ایوار پلاپچیه وارد نبو؛یعنی پلا پتی ژاپنی بوکودبو.بخدا مرغ خروس ورجا فوکودبو ؛اوشنم نوخوردبود.هاتو نگاکودید
بعد مرغ و خروس ها گفتن ؛آخه این طرز پلا؟پتیه؟تو بوکودی؟مار؟
منم رفتم چاله کندم و پلوها رو چال کردم...بِشتاوستی؟فلانی پلا بپتبو؟ساکوته فوگود؟ساکوته نوخوردبو؟
دِ من می حواس جمآ کودم و
پلابپتم دِ،..چی پلایی.عسه واورس؟تی سند؟چقد بو؟پلاپتیه اوستا ببستی؟دَیه به علاوهِ دو بخدا کی
خیلی خیلی برام جالبه،چقدر شما مثال دایی ها و ،...براتون مهمِ پلاپتی .که الان دومین مرتبه اس راجب پلو پختن هشداروار اشاره کردین،یعنی جوریِ که منو یادِ دایی های بسیارحساسم روی پلا ،میندازین،اصن زاک باید خئو دِعیِ بمان ولاغیر

beny20 شنبه 13 مرداد 1397 ساعت 14:51 http://beny20.blogsky.com

عکس ها واقعا عالیه ،
به خصوص دومی

مثل این فیلم هندی ها ،
عاشقانه قدم بزنی ، خیلی خوشه

عکس دومی؛
شما از کجا متوجه شدی؟اونجا میشه قدم زدو؟گوجه گیلاسی و؟انجیرو ؟ازگیل و؟سیب و؟گلابی و؟انارو؟توت فرنگی و؟چید و ؟ خودتو لای درختا گُم کنی و!؟بعد همه دنبال تون بگردن؛بنی ؟بنی؟کجایی؟؟لذا آقای بنی ؛حواسش به صدا ها نیست و
خیلی خوشه !
شیخ؟بعد قدم زدن ،تشریف ببر،
مامان جان میخواد راجب فیلمِ باهات صحبت کنه.

+مرسی از لطفت آقای شیخ بنی

اسماعیل بابایی شنبه 13 مرداد 1397 ساعت 14:14 http://www.fala.blogsky.com


خیلی ممنون بابت این واژه های بامزه!
خدا رفتگانتون رو بیامرزه و عزیزانتون رو براتون نگه داره.


جدا ؛ خودمم خیلی خنده ام گرفت ...
خیلی ممنون و مچکر ؛از صبرو حوصله ی شما
شیمی لُطف قُربان ؛بلامیسر

بهامین شنبه 13 مرداد 1397 ساعت 13:54

خیلی خیلی زیباست

خیلى خیلى ممونممم

خانم توت فرنگی شنبه 13 مرداد 1397 ساعت 13:27 http://gandom1370.blogsky.com/

فداتم که مادرشور مهربون

اینم از ادرس وبم

خدانکنه؛عروس گلممم
برامون زنده سلامت بمونی ؛بلامیسر
دسِ گلت درد نکنه

خانم توت فرنگی شنبه 13 مرداد 1397 ساعت 12:59

سلام عزیزم

اخ باران دوباره حالم با این عکس ها خوب شد

با اجازت کش میرم

راسی تو باهام قهری؟ دیه نمیایی وبم

سلااام
سلام عروس گلممم
حالت دایم خوش وخرم،عزیز دلم
صاحب اختیاری

کی من قهرچیههههههشما آدرس بزار من یادم باشه خدمت برسم؛گل دخترم
گریه نکن ،عروس جووونی ام

وجدان شنبه 13 مرداد 1397 ساعت 11:32 http://parsehdarkhalseh.blogfa.com

میم مثل مادر
کاشکی میشد بهت بگم چقدر صداتو دوست دارم
چقدر مث بچگی هام لالایی هاتو دوست دارم
سادگی هاتو دوست دارم، خستگی ها تو دوست دارم
چادر نماز زیر لب خدا خدا تو دوست دارم
کاشکی رو تاقچه ی دلت آینه و شمعدون میشدم
تو دشت ابری چشات یه قطره بارون میشدم
کاشکی میشد یه دشت گل برات لالایی بخونم
یه آسمون نرگس و یاس تو باغ دستات بشونم
لالایی… لالایی… لالالا…
بخواب که میخوام تو چشات ستاره هامو بشمارم
لالایی… لالالا…
پیشم بمون که تا ابد دنیا رو با تو دوست دارم
دنیا اگه خوب اگه بد، با تو برام دیدنیه
باغ گلای اطلسی، با تو برام چیدنیه
مـــــــــــــــادر…
مـــــــــــــــادر…

لفتم به خاطل تو شلشو پیداتردم نبشتم
لاستی با با جونت سلزمین خشندی داله اینا

مِسی مِسی مِسی اینا
مِسی بوس و بغل چولمیس؛وجدان ژون اینا


کیلی لطفتیدی اینا
فدای مرام و معرفتت اینا
عزیز دل و عجیج مجیدی اینا

لاستی لاستی عجیجی اینا

واینکه؛
قابل شمارو نداره اینا؛چشای خوجل تونوخشنگگگ میبینه

اسماعیل بابایی شنبه 13 مرداد 1397 ساعت 08:35 http://www.fala.blogsky.com

به به!...
عکس آخری از بقیه زیباتره.

عکس آخری؛
سمت چپ،شالیزار خان عمو هست.
سمت راست؛پئرجان.
اون خونههه؛واسه نوه ی پایتخت نشینِ مش رمضونه.دخترعموی مادربزرگ ،زن مش رمضون بودن،خدا رفتگان تونو بیامرزه و عزیزان عزیزتون همراهتون حفظ کنه؛....
دخترعمو؛زن مش رمضون رو عرض میکنم،بادمجون ترشی های شکم پُری درست میکرد که،لنگه اش رو خودم بلدم
اجازه آقا؟این مدل تعریف کردنِ دست پختِ خود به خودی ؛،اینجا بهش میگن؛
من،مَره ،قوربان=ووژم قوربانِ ووژم.
مره=براى من.
مره چِئی دوکود=برای من چایی ریخت.
تره چِئی دوکود=برای تو چایی ریخت.
دوکود،یک واژه ی دو منطوراس؛ریخت و پوشید=دوکود.
دوکودم =ریختم و پوشیدم.
دوکودی=ریختى و پوشیدی.
دوکودد=ریختن و پوشیدن.
اجازه آقا؟
با این؛ریخت هاى پشت هم، من یادِسومین کشورِکوچک اروپا افتادم.
که اون" اوشتاین" یادآورِ واژه های"اوشتر"،"اوشوم"هست.
اوشوم که اوشومِ ،اوشتر هم ،آن ور طر؛مثال؟بقل دستی مون میگه،برو اون ور تر؛میگم.ئه رای هزارمین بار اوشوم ،ووژم له ئی جا اوشتر؛نشم که،نوشوم.
ئه رای پرچونگی ها؛فره بمبوره آقا.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد