<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

از رنگین کمانِ بهاریِ تو...

 

 از انسانی که توئی

قصه ها می توانم کرد

غم نان اگر بگذارد.....


#شعرو عنوان؛احمد شاملو.

#غروب عاشورا؛مابین مرد شریف و اَجی نشسته بودم و؛شهد شهادت آقای معتمدی رو گوش می کردم.

مردشریف گفت؛انگاری غروب جمعه اس.

(تو دلم گفتم؛غروب جمعه!!؟

به وحیِ الهی،به قرآن جاری/به تورات موسی و انجیل عیسی/بسی پادشاهی کنم در گدایی؛لبخندم گرفت:)

خاله جان بزرگِ حرفش رو تایید کرد و؛

 اجی پرسید؛چی میخونه زای؟نگاهش کردم ،باهمون  لبخندگفتم؛کلامی بر دلم خوان از ره گوش/که چون آید درون بیرون رود هوش...

 سرش رو تکان داد وگفت؛زیادش  کن منم گوش کنم....

مرد شریف(داداش بزرگه)پرسید؛خوشت اومده اجی؟گفت؛آهان زای،خیلی قشنگ می خونه...

خاله جان گفت؛مثل ربنایِ شجریانِ:)

منم حرفش رو تایید کردم و

چوپان حرفِ مش رمضونو پیش کشید:))



نظرات 11 + ارسال نظر
مهدی یکشنبه 1 مهر 1397 ساعت 20:14 http://bivatan.blogsky.com

گیله مردان خدا قوت باید بگم؟

به به...چه کنایه نابجایی
این بانو ؛خودشان و همسر شان ماسالی ...یعنی تالش هستن .
به همسر چوپان شان خدا قوت بگید و
به خودشان درود و سلام بفرستید؛که درغیاب شویِ محترم به امور منزل رسیدگی می کنن...
البته همسرایشان هیزم بخاری منزل شان را تهیه نمود و سپس ها به دامنه های بالادست برفت،...
والبت که؛اصولا تهیه ی هیمه پخت و پز به عهده ی بانوی منزل است .
واینکه؛
اصولاگیله مردان و گیله زنان؛درجلگه سکنی می گزینن.
وهمه ی ساکنان گیلان زمین؛ گیلک نیستن.
ترک و بلوچ و تالش و گالش ؛در کنار کُرد و گیلک زندگی میکنن.
بعدشم؛گیله مرد چوپان نداریم.فقط کشاورزِ برنج کار .یا باغ دار.
نهایتا دو تا گاو که امورات منزل شون بگذره .

مرسی از حضور تون

وجدان یکشنبه 1 مهر 1397 ساعت 12:42

خانومه خسته نباشه
از مردا مردتره
مردا اسمشون همه جا دررفته
سنام

سنام
سلام عجیج مجیدی ام
چه عرض؟توپ شما اینا پُرُِ
منم میتلسم ازتون؛خشنگم

حمید عسکری یکشنبه 1 مهر 1397 ساعت 10:29 http://sobhbabaran.blogfa.com

و خدا هم
عمرش بسر آمد
تا توانست شاهکاری
بنام زن خلق کند

مرسی از حضور و انرژی مثبت تون

خودیا شکرت کی ؛شاهکار بئودی و
زن سیفال موسان اندی زیبا خلق بئودی

مامان یکشنبه 1 مهر 1397 ساعت 02:25 http://maman.blogfa.com

سلام خواهر گلم
دورت بگردم، خوبید؟
الان خوندم مازندران را زلزله زد
دلم شور افتاد
خواهر شما کجایید؟
خوبید ایشالله؟

سلام عزیز دلم
خدا نکنه بلامیسر
الحمدالله ،شکر خدا خوبیم
من رشت هستم عزیزم.متوجه زلزله نشدیم .
فدای شما و دل مهرورزتون بشم ....
عزیز دل خاخوری بلامیسر
شکر خدا همه خوبیم بلامیسر

بهامین شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 21:42

تماشایه عکسایِ منتخبی باران جان
همیشه تماشایی

خیلی مرسی... از لطفت و مرحمت تون...خیلی خیلی مرسی بلامیسر

جان تان سلامت و دل تان خوش و خرم عزیز دلم

سان ری شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 17:56 http://sunray.blogsky.com

موندم خاستگاه این عکسا کجاس خیلی عکسن بخدااا

ماسال؛بهشت گمشده ی غرب گیلان؛ری جان

سپیده شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 12:39 http://detari.blogfa.com

درود بر این شیرزن ماسالی ❤❤❤

درود ....❤❤❤
درود وسپاس؛بلامیسر❤❤❤

کیهان شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 08:57 http://mkihan.blogfa.com

درود بر فرخنده خاخور همیشه و تا ابدم
دلتنگتان بودیم و هستیم.و سپاس برای همه خوبی هاو مهربانی هایت.
از اینکه به یاد ما بودی سپاس تا همیشه.
حالتان چطور است؟خوبی؟بهتری؟
همیشه نگرانتان هستم. و دعایم همراتان.
شادی هایتان روز افزون و ایام به کام.امین

سلام و درود بر عزیز برارِ همیشه تا ابدم
وهمچنین بلامیسر
شیمی لطف ومرحمت قُربان ؛برار جان

الحمداله خوبم و خیلی بهتر شدم.ممنون از احوالپرسی تون ؛عزیز دیل و جان خاخور
مرسی از لطف تون،...خیلی مرسی....
تندرست و سلامت ؛باشی تا همیشه....آمین

اسماعیل بابایی شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 06:52 http://www.fala.blogsky.com

عجب عکسی...

اجازه آقا؟
ایشان بانویی از دیارِ "ماسال" ؛بهشت گمشده ى -غرب گیلان هستن.
ژنِ تالشی زِوُن هستن؛بلامیسر

زور سپاس له حضور عزیزو گرامی تان

Reza شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 06:37 http://rezacplus.blogsky.com

صد سال زنده باشند اجی شما

ان شاءالله....
ممنون از دعایی که درحق اجی ما کردین؛بلامیسر

عصر دیروز ؛من - کنار اجی روی ایوان نشسته بودیم و ایشان درحین تناول انگور پرسیدن؛به نظرت؟ چاق نشدم؟
گفتم؛بله.انگار یه هوا تپل ترشدین:))
گفتن؛بایدرژیم بگیرم .خیلی دارم قُورص میشم.
حالا این وسط من خنده ام گرفته،مگه جرات دارم بخندم:))
خلاصه سرشام یادشون بود،تو رژیم هستن و
وقتی گفتن؛واسه من چند قاشق پلو بریزین ،میخوام خودمو" باریک" کنم جمیع دور سفره نشسته ها منهدم شدن

باریک کنم.یعنی لاغرکنم.البته لاغر لاغر نه،یعنی میزون کنم؛مثال همین تصویر
قُورص شد یعنی سنگین شدم.وزنم اضافه اس

مه گول وچه صدوبیست سال زنده سلامت بمانه

مهرداد شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 01:34 http://glaryzhan.mihanblog.com/

همیشه می بینم مردم خطه شمال به چه سختی کار می‌کنن وهمیشه در کار و تلاش.نمیدونم کجا خوندم مساحت گیلان سه برابر ک کشور اروپایی بود ولی محصولات اون کشور سه برابر گیلان.
باید فکری بکنن حداقل به اندازه‌ی رنجی که می‌برن عایدشون بشه.

مرسی از لطف و نگاه تان؛به خطه شمال
اینا یه فکرایی کرده بودن؛کاکو جان
که یه طرحی تصویب کردن به نام نمی دونم چی،که زمین ها تغییر کاربری نگیرن و ...
یعنی شما زمین باغی ای به مساحت فلان قدر دارید و میخواهید به شالیزار تبدیل کنید،یا ساختمان سازی کنید.وبلعکس...این طرح مانع این میشد.یعنی از صبح پرونده ی زمین زیر بغل تون باشه؛از ده داری،به بخش داری،از بخش داری به بنیادمسکن،
توی این مثلت گرفتار ...
لذا اگه خوب نگاه مثلثِ بکنین،یک سری افرادی هستن که قانون رو دور میزنن.یعنی میتونین با یه دبه ماست*یه دبه دوغ*یه مشت کره*هرطرحی رو جابجا کنین..البته ماست و..نداشتین باکی نیست.کارت خوان دارن.نقدی پرداخت کنین.

خلاصه اینکه؛ کاکو جان
روز به روز زمین های زیر کشت زرع کمترو کمتر میشه و کشاورزان هم امید چندانی به بهبودی ...
فکر شون ازازل تا به ابد ...تابوده همین بوده،که همه ی کشاورزان فقط و فقط رنج عایدشون باشه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد