<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

برنجزاردر پاییز

 وقتی از ساقه های برنج می نویسی

یک جلگه می شوم رو به خدا

و وقتی نسیم

در احساسم پیاده می شود

پیراهنِ شالیزارم

بوی خزر می گیرد

حریر دستان دختران جلگه

جوانه می زند در چشم مسافرانی که

چون سپید رود 

در من جاری.....


#شعر از؛عاکف-م.

#تصویر از نت.

****

****

***

***خوب...برنجزاردر پاییز به این شکلِ؛دلتنگ  نباش عزیزم ،بهار از راه می رسه و  بوته بوته.،،بیکران سبز وخرم  پدیدار میشه...

****

****

***زمان چرخ زدن  زمین زراعی آقاجان؛لای علفای نرم و خوش عطربو؛  دو خوشه برنج ؟حالا نمیدونم؟شاورزِ؟پیدا کردم:خیلی خوش عطربو بودن:)



نظرات 13 + ارسال نظر
کیهان سه‌شنبه 17 مهر 1397 ساعت 15:52 http://mkihan.blogfa.com

سپاس آبجی برای صبر و حو صله ای که در جواب دادن به سوالهای حوصله سر بر من می دی.
و سپاس بیکران از اینکه چیز های زیادی یادم دادی

قُربانت عزیز برارم
مرسی ،ممنون ،مچکر؛برای حضورعزیز و شریف تان و
وقتی که میگذارید بلامیسر
باشی تا همیشه امیر کیهان برارِ عزیز

حمید عسکری اطاقوری سه‌شنبه 17 مهر 1397 ساعت 12:04 http://www.sobhbabaran.blogfa.com

سلااام

به قول شاعر فقید امی شهر لنگرود ؛
شوکوفا ورکونم تی گردنه به
انار شاوا چینم تی خوردنه به

برنجه فورشنم چارشنبه بازار
عروسی رخت هینم تی بوردنه به

در مورد ای عکس فقط هین مره یاد بوما وگرنه برنج بینی آدم پیر در هاره
ایشونی که بیجار لک نیشتان به به چه چه زنن که ؛ (( بوی برنج آدم را سرحال می آورد کاش ملجه ای بودم میان خوشه هایش تا پرواز را تجربه کنم ))
زیاد بخوردان ایشون گرم تابستون مرداد یته دسته برنج کولادی بعد حرفهای شاعرانه ایشونه فراموشابون

سلااام
وقت شما بخیر و نیک

بله واقعا،خیلی خیلی درست فرمودین.تابستون و تموز مردادو کار در شالیزار،....
خدا همه ی شما کشاورزان قوت و خیر برکت بده
ولی خوب،..مویی کی بیجار لک نیشتانا بونم و کله گب زنم ،اشن کار حالی نبون بخدا.یعنی خودی می دایی بگوت ،کار نواکودن ،بیا ای بجار مرز سر کلمن آب ورجا بینیش ،امو کارکنیم .وقت عصرآنه هم امو لقمه بگیری هاندر دِ بهترمونم بگوتم چشم.

درمورد شعر و خاطرمبارک،هین مره یادِ کی،می براران گوتن شومو بج بیار پِئیز عروسی پلا داریمی...ایشونم اسب موسان بج کولاکیتن و هاردن
یعنی تا اجور انگیزه قویی وچانِ ندابون،..بج بینی همه دانه پیر در هاردی...

ای شعر فریباکِ ره بوخونم
اینی دلِ انار شاوار بگنی

وجدان سه‌شنبه 17 مهر 1397 ساعت 11:51 http://parsehdarkhalseh.blogfa.com

سنام بارون
دیل کلدم دیل کدم
الان یه شعل قشنگ بلات همین الان یهویی سولودم
یه نفریم قبل من سروده اینو
ولی این تازه از تنور 2018 دراومده
اصلا من دوس داشتم خودم این شعرم بسرایم بهله
اون یکی رفته تن تنی سلوده من چیتال تنم!
بهله شعل من!
با تمام احتلام جاداره از هیشکی غیل از خودم تشتر نتنم بهله !
شعل :
شالیزار سبز و بیدال
پیلهن علوس (لوس) پوشیده
عطل خاک عطر مهتاپ
عطل تازه ی امیده

لای لاهی ، لای لاهی
شالیزار امید ماهی
لای لاهی ، لای لاهی
شالیزار نول خدایی
...........
خشنگ بود؟!
تیف تردی؟
خودم تهنایی سلودم ولژن جدیده اصلنی

لاستی اون چیز خوسمزه هایی که دفتیو هستم
لاس میگی خیلی خوفه
لاستی دیلوز جات خالی خشندم پلو با بادمجون کوچولو خوسمزه با گلدو سلخ شده میل تلدم
یا به قول آقا مهرداد لیختم تو معدهه همایونی بهله
لاستی دلت نخواسته باسه خشندم

سلام عزیز دلمم
به به
آله بلامیسر
چه شعر قشنگی
چه قدر موزون و زیبا سلودی خشنگم
آله
خیلی تیف کلدم خشنگم
اصلنی خودت خشنگی
اونایی که گفتم حرف ندارن ،خوشحالم که هستی
پلو با بادمجون کوچولو و گلدها...نوووش جونِ همایونی تون باسه خشنگم

نه عزیزم دلم نخواسته

کیهان سه‌شنبه 17 مهر 1397 ساعت 09:30 http://mkihan.blogfa.com

می گما؟این تمشکا دستتو رنگی نکردن؟
اگر من بودم و دستم رنگی می شد .....!نمی گم اونقت ممکنه یکی بگه ای شکمو

زمان چیدن ،قربون صدقه شون می رم و براشون باز باران با ترانه میخونم...
نخیر دستمو رنگی نمی کنن

اتفاقا دست من رنگی نمیشه و مثال خرس قهوه ای مشت مشت تمشک میخورم،بعد پی ام میگردن و میان پشت پرچین پیدام میکنن .بهشون تمشک تارف میکنم میگن نه،نه،این همه زحمت کشیدی ...خودت بخور!!یعنی باور شون نمیشه
واینکه؛این تمشک ها رو برادرزاده ام تناول کرد.

سلامت باشی برارِ عزیزو گرامی ام

کیهان سه‌شنبه 17 مهر 1397 ساعت 09:27 http://mkihan.blogfa.com

درود بر فرهیخته خاخور
راستی به ساقه های برج بعد از اینکه شلتوک از آنها جدا شد چی می گویند؟
همچنین آیا پوسته برشلتوک(پوسته ای که از برنجها جدا می شه) اسم خاصی داره؟
سپاس برای همه مهربانی هات خواهر عزیز همیشه و تا ابدم

سلام بر شما فرهیخته برارم
اینجا به ساقه های برنج؛که باهاش شیروانی منازل درست میکردن
کولوش، میگن.
به پوسته ی شلتوک ؛فَل.
فل ،رو توی باغات روی سیر های کاشته شده ومابقی سبزی جات میریزن.تا حلرزون و ...نتونن سبزی جات رو نیست و نابود کنن.
به علوفه ای که از ساقه های برنج بدست میادو خوراک دام هست و درصنعت قارچ دکمه ای کاربرد داره؛ `سراچین` میگن.
کولوش و سراچین از ساقه ی برنجِ.
سوب و فل؛از دونه های شلتوکِ.
سوب مثال سبوسِ ،توی تشت خیس میکنن مثال خمیر که شد میزارن جلوی لونه ی مرغ خروس و اردک و غاز و بوقلمون ..
چرا خیسش میکنن؟که زمان تناول ماکیان سرفه شون نگیره
عینهو شیر خشک می مونه،که هروقت ما اومدیم شیرخشک پسردایی مونو کش بریم و یک قاشق تناول کنیم؛اهن اهن ناک و درشرف خفه شدن شدیم

ومن متعجم ؟چطوری ؟ گاوها،همونجور خشک خشک سوب میخورن و سرفه شون نمی گیره؟
یادتون باشه،بلافاصله بعد تناول سوب،واسه گاوها آب نزاریدآ،چون امکان داره دل شون منهدم بشه و هلاک بشن


بسیار سپاس از شما،برای مهربونی ها و صبرحوصله و
حضور عزیز و شریف تون
باشی تا همیشه،برارِ همیشه تا ابدم
ارادتمند خاخور خل چل تان

یک زن سه‌شنبه 17 مهر 1397 ساعت 00:21

سلام باران جان

دلمان هوای برنجزارهای گیلان کرد ...

به جای ما هم نفسی بکش در آن حوالی

دلم برایتان تنگ‌شده بود

سلام به روی ماهتوونجان تان سلامت عزیز دل م
تی دیل قوربان بشم ؛عزیز دل و جانم

فداتون بشم؛دل به دل راه داره بلامیسر
بیادتان هستم؛اجازخانم

مهرداد دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت 23:01 http://glaryzhan.mihanblog.com/

کردی، به تمشک می‌گیم، تویرگ .
خیلی تیغای خطرناکی داره.لامصب اون خشگل‌هاش و درشتاش جاهایی هستن که نمی‌شه کند.
بوی شالیزار بارون خورده رو دوست دارم.
خدا نگه‌دار زحمت‌کش‌های شالیکار باشه.
کامنت ها دیر لود میشه، شاید دوبار بیاد.

خوشبحال پرنده ها،..که اون خشگلایِ آفتاب دیده رو یهویی قورت میدن،..البته بعضی هاشون میشینن روی همون شاخه های تیغ دار و اون تویرگ های لامذهب رو نوک نوک می زنن...اگه بدونین چه عطربویِ تمشکی می پیچه تو فضای مرطوب ...
یه تصویراز سری تمشک های اصلاح شده ی بدون خار گذاشتم،که ببینید.این بوته تمشک های بدون خار هستن.می تونین باخیل راحت تناول کنید

احسنت به سلیقه ی شامه همایونی ووژت؛کاکو جان

واینکه؛
میگن بلاگ اسکای در شرف فروپاشی هست...نمیدونم چه خبره که همش با اختلال مواجهه...

خیلی ممنون از حضور شما ؛سلامت و موفق باشید

مهرداد دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت 22:55 http://glaryzhan.mihanblog.com/

کردی، به تمشک می‌گیم، تویرگ .
خیلی تیغای خطرناکی داره.لامصب اون خشگل‌هاش و درشتاش جاهایی هستن که نمی‌شه کند.
بوی شالیزار بارون خورده رو دوست دارم.
خدا نگه‌دار زحمت‌کش‌های شالیکار باشه.

تویرگ=ولش=تمشک.
تویرگ؛وجدانن اسم کردی تمشک قشنگ تره
ممنون بابت واژه ی کردی؛زور سپاس
فره سپاس؛خدا عزیزان عزیز تونو همراه شمایِ عزیز و گرامی نگهدار باشه

سجاد دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت 22:22

وااای آره خیلی دوست دارم این چیزا که گفتید اتفاق بیفته ولی خب رئیس باید اجازه بده البته رئیس هنوز نیومده ولی وقتی اومد
امیدوارم خوشش بیاد اصلا شرط ضمن عقد میذارم که باید ی سفر گیلان و رشت حداقل بریم

بله بله
پیشاپیش
سفر خوشی را برای شما و رئیس تون آرزومندم...

روابط عمومی گیل گردی

سجاد دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت 17:02

سلام
من دوست دارن بیام از نزدیک ببینن برنجزارهارو چه الان چه بهار ببینم چه حسی داره چه بویی داره کلا فضا چه شکلیه

سلام
الان چه وقت مسافرتُِ ...آمدنت به گیلان زمینِ؟
بشین سر درس مشقت و
ب سلامتی واحدها رو پاس کردی و ....
دست خانم بچه هاتو بگیر و
تشریف بیارین گیلان گردی؛...
بهار و تابستون و پاییز و زمستون...
یعنی از دوازده ماه یک ماهِش رو تشریف بیار.
یعنی اسفندماه اومدی ،برو ولایتت ،خرداد ماه بیا گیلان.
خردادِ آلوچه پزون و شالیزاران سرسبز...گیلان رو به قصد ولایتت ترک کن!
اگا گرمایی هستی،
شهریورِ غوره پزان ؛پایان دروی شالیزار ...
وآذررنگ رنگ ؛درختان ازگیل و راش و آزاد...جنگل رو بینهایت زیبا میکنن...

ولی خب..اینی که شما گفتی"کلا فضا چه شکلیه"بهتره یه سالی ساکن گیلان بشی و هر دوازده ماه رو بهمراه یکایک روز وشب هاش حس کنی،...
امیدوارم گیلان بهتون خوش بگذره

وجدان دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت 12:19 http://parsehdarkhalseh.blogfa.com

من برنج دوس دالم بخولم همسی
بعدا میام افاضات میکنم الان بلم بلنج بخولم بلم سل کال
سنام بالون

نوووش جونت؛بلامیسر
منم همسی برنج میخورم.شام و ناهار و
گاهی صبحانه؛پنیزسیامزگی و گرم پلا و مغزگردو
سلام ؛سلام به روی ماهتوون

باسه منتظرتونم

بهامین دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت 09:40

وقتی از ساقه های برنج می نویسی
یک جلگه می شوم رو به خدا
چقدر ابن قسمت زیبا بود


تصویر تمشک هم عالی بود

وقتی ازساقه های برنج می نویسی
یک جلگه می شوم رو به خدا....
آخ بهامین بانو جان
خیلی این قسمتش قشنگ بود؛خصوصا این که،این جلگه سپیدرود هم داشته باشههههه


فدای شما بشم عزیز دلم؛ممنون بابت وجود نازنینت بلامیسرررر

مهدی یکشنبه 15 مهر 1397 ساعت 21:33 http://bivatan.blogsky.com

وای قلبم ... تمشک! اینقدر گرون شدن که خدا داند!!!
چند سال پیش یه بار خودمون کنار جاده وایسادیم کندیمشون اما درشت نبودن...

بله،خیلی از مسافرها رو ؛کنار جاده با سطل پر تمشک میبینم .
بعضی ها شون با پیک نیکی که همراه دارن؛مربا درست میکنن و میبرن...
واینکه؛
اینجا ؛پشت پرچین استخر آقاجانِ...که پراز تمشکِ وحشیِ.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد