<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

اگر دل؛ دلیل است آورده ایم...

 

هشیار باشید

دراین سفر 

هیچ قَدَمی ساده نخواهد بود

هیچ دَمی بی رنج نخواهد بود.


در دفاع از دردمندان دریغ نکنید

زلال ،عمیق و بلند نظر زندگی کنید

وبه یاد آورید

نیاکانِ شما 

مشعل دارانِ دانایی و توانایی بوده اند.

به فهمِ آب رسیدن و گندم را گرامی 

داشتن،

این آیینِ من است

پس او که رونده ای را بیازارد

جهان را آزرده است

او که درختی را بیفکند 

بی اجاق خواهد مُرد

او که آب را بیالاید 

روانِ خویش را آلوده کرده است.


درد و خواری نباشد

شکست و حقارت نباشد

عزا و آسیمگی نباشد

این دعای من است.


دروغ در بَند باشد،نه آدمی

فرومایگی مُرده باشد ،نه فهمِ درست

ستمگر به زانو درآید،نه دادآورِ آدمی 

خشم در گور خفته باشد،نه اهلِ خِرَد.


دُرُستی ،شیرینیِ کلام ،دوستی ،علاقه 

آب و گندم و دریا بسیار باد

این دعای من است.


آسان گذر باد جهانِ شما 

شادمان و بی کرانه باد زندگیِ شما 

این دعای من است.


کُشته باد کژدمِ کور

کُشته باد کینه توزیِ آدمی

شما را وصیت می کنم:

رفتار 

به خِرَد زیباست

زیبا باشید

زیرا براین گیتیِ بی انتها 

هر چیزی را که با خِرَد آفریده اند،

زیباست.


#شهریارِ روشنایی ؛سید _على_صالحی


#عنوان از ؛ قیصر_ امین پور