<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

ازمیان هاتویی های اویتامن...

 

پشت پنجره ی آشپزخونه هستم.

 روی اجاق گاز ،قرمه سبزی داره ریز جوش می زنه  وبه عبارتی جا-می افته ....

میخام برگهای بید زیرک رو توی نسیم تماشاکنم...که انگاری خودم  دارم باهاشون تاب می خورم....

اونجا _اون بالا_سقف  پارکینگِ ...اوشان اون بالا  چکاردارن؟خوب..،مسیر تردد شون هست وحیاط خلوط شون و ...والان رفته  واسه ى شکار،اونم شکارگنجشککان طفل معصوم.شکار بچه ملوچک و شمشربال وبچه یاکریم و ...خلاصه هرچه دم دستش باشه میخوره /:

ما به گربه می گیم؛پیچا.پیچازای یعنی بچه گربه.میلیجه یعنی گنجشک.حاج حاجی یعنی پرستوی شمشربال:)

*****

یه سر به خورشت می زنیم و زیرشو خاموش میکنیم.اجی به خاموش کردن میگه؛دُکشانن.

دوکشان یعنی خاموش کن.دوکشاد یعنی خاموش کرد.وِگ ران یعنی روشن کن؛شیمی اوجاق دایم وِرگادِ؛اجاق تون دایم روشن باشه:)

برقانِ دوکشان؛لوسترو لامپ و مهتابی و هرچی دم دستِ رو خاموش کن...

"می خواهم به جایی دور خیره شوم 

می خواهم سیگاری بگیرانم

می خواهم یک لحظه به این این لحظه بیندیشم....!"


*خوب....مثل اینکه صدای زنگ  تلفن میاد....

بریم ببینیم کیه؟


-الو؟

*الووو؟

-سلام علیکم!بفرمایید؟:)

*سلام خانم !خسته نباشید.

- سلامت باشید!بفرمایید؟:)

*یه لحظه، این خانم نجف زادهِ صدا بزنین.

-عذرمی خوام،اینجا منزل مونه و شما اشتباه گرفتید!:)

*عوووو،وه.یک دنیا معذرت می خام .ببخشید.این مزاحمت منو خیلی خیلی ببخشید خانم.

- خواهش میکنم.خدا پشت پناه تون.

*ممنون تون .خدا حافظ ،خدا حافظ شما

خداحافظ شما!


*خوب...این ازاین  مکالمه و....

 ای بابا_ دوباره  تلفن.....

الو؟

سلام

سلام 

خوبی؟

بله، امروز خوبم شکر خدا،شما خوبین؟ پدرجان خوبن؟نمی خوایین؟بیایین؟رشت؟

خوبیم،نه هنوز،کلی اینجا کارداریم و

 سوئیت و باید مرتب کنیم و

فرش بشورم و

گونی شلتوک هاروببرن کارخونه شالی کوبی و

باغ و تمیز کنیم،...میخوام یه کمی سیربکاریم....

ازخاله جان چه خبر؟

انگار پشت خطی دارم،بعدا بهت زنگ میزنم...

باشه،خداحافط

خداحافظ.

-----

هوم!بریم سمت پنجره و هوای تازه بخورم....

*****

می بینید؟ایشون درغیاب ما شکارشونو زدن و خوردن و داشتن چُرت میزدن...که گفتم؛پیس؟پیس؟ 

با همچین فیگوری!! سرشونو بلند کردن !!که مثلا چی؟کلافه ام کردی؟واای از دست تو ؟نمی خوام ببیمنت؟خسته ام؟:))


آخه سابقه ی سربه سرش گذاشتن رو دارم:))

خوب منو میشناسه:)))

دوست داشتم نردبون میزاشتم و

می رسیدم بهش و

 لپ شو می کشیدم:)))

ولی خوب...همین دورا دور بصورت نمایدن، دودستی لپ شو می کشیم ومیگم،ساحت خواب پیژآ ژان :))

``پیژا ژان`` یعنی` پیچا جان`=گربه جان.جزء کلمه و جمله ی اختراعی خودمه؛))

****

****

چهار عدد بِه`` کامیاران ``رو قطعه قطعه کردم و همراه چند لیوان شکر ،حدود هشت ساعت ،روی شعله ی نرمال گذاشتم....

نتیجه کارهم ،مشخصه که؟  مربای بِه شاهکاری شده ؟:)

البته جنس بِه هم خوووب بود.بله.به اصهفان معروف ترِ ....ولی به کامیاران   تُرشِ لبِ؛یعنی  ترش مزه اس.ترش و شیرینِ:)

شیمی جا سبز سبز؛..... ❤



نظرات 14 + ارسال نظر
من:) چهارشنبه 23 آبان 1397 ساعت 21:26 http://yebargesabz.blogsky.com

اجاقتون همیشه روشن باشه
از کل نوشته لذت بردم بسیار عالی بود

قربانت عزیزم

فدای مهرو محبتت بلامیسررررررررر

حمیدحوائجی شنبه 19 آبان 1397 ساعت 08:16 http://khodrofanni.blogsky.com

سلام خانم باران بزرگوار.
ای جان دلم چه عکس قشنگی
من گربه هارو خیلی دوست دارم. خواهرم نسترن هم همینطور.
سه تا گربه خونگی داریم.

اسماشون هست:
1- ملوسک
2- پفک
3- کَپَک

خیلی شیطونن. مادرشون با گربه های دیگه خیلی لجه. ملوسک اسم مادرشون هست.

پدر و مادرم به این گربه ها عادت کردن. یه سگ هم داریم اسمش هست: نِوا - Neva

خیلی با این گربه ها بازی می کنه. انقدر بدن سگمون نرم و پشمالوعه که گربه ها گاهی میان روش می خوابن

من برای گربه های محله هم اسم گذاشتم و همگی با من و خواهرم دوست هستند.

اسماشون:

1- میکا (گربه نر - طلایی رنگ)
2- میشا (گربه سیاه - خواهر میکا)
3- امرام (گربه طلایی - نر - چاقالو و اخمو)
4- آلامو (گربه خاکستری - نر - لاغر و کشیده و بداخلاق)
5- متئور (کوچولو سه ماهه - نر)
6- سی یلو (گربه خیلی خیلی نرم و کوچولو - سه ماهه - ماده)
7- نیژنی (گربه ماده - لاغر و کوچولو - سه ماهه)
8- ایوان (گربه نر- پشمالو و چاق - سه ماهه)

اسامی مورد علاقه من آمریکایی، روسی و اسرائیلی اند.

راستی خیلی ممنونم که به وبلاگم سر می زنید. مربا هم هوس کردم شدید.

موفق تر باشید همیشه خانم باران. می بخشید کامنتم طولانی شد.

سلام بر شما آقای حمیدوخانِ عزیز و گرامی


اسم خواهر تون چقدر قشنگِ توی بهار یکی از گلهای مورد علاقه من"نسترنِ"دم دمای غروب وقتی شبنم ریزون های بهاره هست،عطر شون آدمُ مست میکنه

خدا بهمراه والدین و عزیزان عزیز شون حفظ شون کنه


اوه پسر نِوا


منم اون مش امرامِ چاقالوعه اخم آلو رو دوست دارم
لطفا بجای من سر ب سرش بزارید
از آلامو یکمی ترسیدم.
میکا رو هم همین طور.سی یلو رو دوست داشتم
ولی خوب...امرام
و اینکه؛
میشا اسم دختر عمه ام هست که

مرسی برای اسامی گربه ها و به تصویر کشیدن شون

مرسی از شما بابت حضور عزیز و گرامی تون،همین طور کامنت تون.دوست داشتم کامنت تونو


بابت مربا،خیلی خیلی عذرمیخوام،ببخشید

حمیدحوائجی شنبه 19 آبان 1397 ساعت 08:16 http://khodrofanni.blogsky.com

سلام خانم باران بزرگوار.
ای جان دلم چه عکس قشنگی
من گربه هارو خیلی دوست دارم. خواهرم نسترن هم همینطور.
سه تا گربه خونگی داریم.

اسماشون هست:
1- ملوسک
2- پفک
3- کَپَک

خیلی شیطونن. مادرشون با گربه های دیگه خیلی لجه. ملوسک اسم مادرشون هست.

پدر و مادرم به این گربه ها عادت کردن. یه سگ هم داریم اسمش هست: نِوا - Neva

خیلی با این گربه ها بازی می کنه. انقدر بدن سگمون نرم و پشمالوعه که گربه ها گاهی میان روش می خوابن

من برای گربه های محله هم اسم گذاشتم و همگی با من و خواهرم دوست هستند.

اسماشون:

1- میکا (گربه نر - طلایی رنگ)
2- میشا (گربه سیاه - خواهر میکا)
3- امرام (گربه طلایی - نر - چاقالو و اخمو)
4- آلامو (گربه خاکستری - نر - لاغر و کشیده و بداخلاق)
5- متئور (کوچولو سه ماهه - نر)
6- سی یلو (گربه خیلی خیلی نرم و کوچولو - سه ماهه - ماده)
7- نیژنی (گربه ماده - لاغر و کوچولو - سه ماهه)
8- ایوان (گربه نر- پشمالو و چاق - سه ماهه)

اسامی مورد علاقه من آمریکایی، روسی و اسرائیلی اند.

راستی خیلی ممنونم که به وبلاگم سر می زنید. مربا هم هوس کردم شدید.

موفق تر باشید همیشه خانم باران. می بخشید کامنتم طولانی شد.

سلام و عرض اردت آقای حمید خانِ عزیز و گرامی

جان تان سلامت و دل تان خوش خرم...آمین

حریم خانم پنج‌شنبه 17 آبان 1397 ساعت 22:55

پر از زندگی به به /عالی بود عزیزم
به جای ماهم از این نعمات الهی استفاده کنید خاخور جان
خاخور یعنی خواهر درسته؟

عزیز دلی بلامیسر

جان تان سلامت عزیزم
بله،خاخور یعنی خواهر ؛خاخور جان

خانم توت فرنگی پنج‌شنبه 17 آبان 1397 ساعت 22:09 http://gandom1370.blogsky.com/

سلام

ایییی جانم منم عاشق گربه هام ولی جرات ندارم بهشون دست بزنم مخصوصا لپشو خخخخ

سلااام
جانت سلااااامت عروس جووونی


منم همین طور

دکتر چهارشنبه 16 آبان 1397 ساعت 16:44

چقد من از پستای این مدلیت دوس دارم بح بح .

عزیز همیشه و هنووووووزی ؛دکتر جاااان

لبخند ماه چهارشنبه 16 آبان 1397 ساعت 14:08 http://paaezaan.blogsky.com

واااای باران چقدر حس های خوشمزه داشت این پست..
گشنمون شد دختر

میگم این زبون مادریتون خیلی سخته.. کلاس خصوصی نمیزارین

ببخشید عزیز دلم

اجازه خانم؟الان که میانِ های ترمِ بچه هاس،ان شاءالله اول تیر۹۸ تدریس گرامر گیلکی رو با شما شروع میکنیم
فقط کرشمه رو هم بیارین لطفا

donya سه‌شنبه 15 آبان 1397 ساعت 19:37

لالاییِ غمگینی ست جهان

و آنکه هنوز به خواب نرفته

عذابِ بیشتری می کشد


((پریسا صالحی))

....
بسیار ممنون و سپاسگزارم؛دنیا بانوجان

donya سه‌شنبه 15 آبان 1397 ساعت 18:37

لایک به چشات
ممنون سرزدی گلم

فدای شما بشم؛ممنون عزیز دلم

دنیاغلامی سه‌شنبه 15 آبان 1397 ساعت 14:00 http://www. bloodorange94.blogfa.com

سلام به به قورمه سبزی

دعوتی گلم

سلام به روی ماهِ تون؛دنیا بانوجان

فداتون بشم؛چشم

بهامین سه‌شنبه 15 آبان 1397 ساعت 12:39 http://notbookman.blogsky.com

چه خورشت قورمه سبزی خوش رنگ و لعابی:)
باران جان کدبانو
نوش جان
مرسی بابت معنا اصطلاحات و واژه ها

جاااااان تان سلامت و دل تاااان خوش عزیز دل باران
مرسی از لطف و مرحمتتون؛شرمنده ام میکنید

فدای شما بشم

مهشید سه‌شنبه 15 آبان 1397 ساعت 09:42

سلام خواهر کدبانو
ماشالله، شما از صبح این همه کار مثبت کردین.

سلام به روی بهتراز ماهتون

این تصاویر برای چند روز پیشِ

هشت صبح قرمه باربزارم،پایان وقت اداری زیرش خاموش میشهچیزی حدود هفت ساعت

حمید عسکری اطاقوری سه‌شنبه 15 آبان 1397 ساعت 09:37 http://sobhbabaran.blogfa.com

سلام
مرباها جای خود !!!
پیچاکوته اوره چکاردره !!!!!!!!!!!!!!!!

سلام برشما

مهرداد سه‌شنبه 15 آبان 1397 ساعت 08:54 http://glaryzhan.mihanblog.com/

حال و هوای خوبی داشت پست.
هوس قرمه سبزی کردم.
گربه ما می گیم: پشی،
گنجشک: ملوچک
خاموش کردن: کشتن .مثلا اجاق رو خاموش کن: آگر ره بکش.
ودرود خدا بر شما.

ممنون از لطف تون
خیلی ببخشید روله گیانه که م

پشی ،ملوچک،کشتن؛آگر ره بکش.
ودرود خدا بر شما نیز هم؛ممنون برای واژه ها و جمله ای که بهم یاد دادین.فره سپاس
*پس اشتباهم رو تسطیح میکنم؛ملوچک می نویسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد