<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

پاسخ به پیغام ؛تهیه پلنگ مشک


سلام بر شما دوست عزیز

والا من اطلاعی ندارم، که در رشت!؟ازکجا پلنگ مشک می توان تهیه کرد؟ ولی به گمانم، شهرستان رودبار سبزی خشک شده اش را زیتون سرا ها داشته باشن.

من از کجا تهیه کردم؟

یک همساده ی رودباری داشتیم ؛که ایشان براى مان آورده بودن.که چندوقتی ست  از محله ما کوچ کردن وبه ایشان دسرسی ندارم.

از شماعذرمیخاهم که نتوانستم ،

در تهیه پلنگ مشک کمک تان کنم.برماببخشایید❤


نظرات 7 + ارسال نظر
السا سه‌شنبه 4 آذر 1399 ساعت 21:23

سلام من این گیاه رو از عطاری ماسوله خریدم و گفت هنگام دم کردن هر دمنوشی میشه یه کم اضافه کرد بهش
و همچنین به غذاهای گوشتی اگر اضافه بشه مضرات گوشت رو از بین میبره
در شامی و کتلت و غذاهای گوشتی و کبابی محشره

سلام بر شما
خیلی خوش آمدید
و خیلی خیلی ممنونممم بابت اطلاعات مفید تون

مصطفی چهارشنبه 7 خرداد 1399 ساعت 12:01

سلام من از عطاری تو ماسوله خریدم، البته گفت واسه دل و رودهخوبه

سلام!
خیلی خوش آمدید.
ممنون که برامون نوشتین از کجا تهیه اش کردین

مهرداد پنج‌شنبه 15 شهریور 1397 ساعت 22:57 http://glaryzhan.mihanblog.com/

آیا پلنگ مشک ادویه است؟ چرا اسمش اینقدر خطرناکه؟ تنده ؟
ظاهرش به نعناع خشک می‌خوره.

درسته،ظاهرش به نعناع خشک میخوره،اما عطربوش شباهت لیمو هست.یک مقدار ازاین سبزی خشک شده اش رو ؛مثلا یک قاشق مرباخوری رو می ریزیم کف دست مون و پودرش میکنیم و
به مواد شامی،یا کتلت اصافه میکنیم .
عطروطعم بینظیری به کتلت ها میده
دوست داشتید، سرچ بکنید "پلنگ مشک" که گلش نماد جشن اسفندگان هست رو مطالعه کنید
مرحوم خاقانی هم سروده؛
عطر کنند از پلنگ مشک به بغداد
وآهوی مشک آید از فضای صفاهان

بعضی آدما هم هستن،ظاهر خطرناکی دارن.که وقتی باهاشون هم کلام میشیم؛شگفت زده ی دل رئوف شون میشیم

بهامین پنج‌شنبه 15 شهریور 1397 ساعت 03:01 http://notbookman.blogsky.com

اولین‌بار این اسم پلنگ مشک شنیدم
مرسی بابت عکسش باران جان

جان تان سلامت عزیز دلم
این گیاه رو توی کتلت (شامى رو دبارى)میریزن و بسیارها خوش عطرو طعم میشه...
عزیزهمیشه و هنوزی بهامین بانوجانم

خانم پزشک چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 18:59 http://kanoomdoctor.blogsky.com

بازم پستای بینظر باران جانم !
چطوری شما خانم؟ خوبی باران جانم؟

جان تان سلامت عزیز دلم
الحمدالله ازخوبی شما خوبم شکرخدا.ممنون از احوالپرسی تون بلامیسررر

یک زن چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 12:58 http://Www.paeezaan.blogsky.com

دو تا غلط مال اینجا بود

دسرسی
میخام

اجازه خانم؟
غلط نوشتن خیلی فازخوبی داره
الان بریم؟پای تخته؟یلنگه پا بمونیم؟

beny20 چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 12:38 http://beny20.blogsky.com

منم به نوبه خودم عذر خواهی می کنم ،
که نمی تونم در تهیه پلنگ‌ مشکی کمکش کنم ...

این پلنگ ها اگه باشه هم فقط آفریقا گیر میاد

خیلی ممنون از لطف تون

من براتون تصویر پلنگ مشک رو میذارم ببینید.
اون پلنگ ها نه!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد