<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

بیجار سران باران خورده...

 پری 

منَه 

پا بَ پا

بجارهَ سَر

آکتَه ماه


......ترجمه...،،،


پا به پای

 من

می آمد

شالیزار 

ماه تابان


#داود محبی زاده گشتی


#ما میگیم بیجار و بیجارسران،یعنی همان شالی و

شالیزارانِ.

(شعر تالشیِ)

بیجار سر،رفتم دم شالیزار.

بیجارسران،رفتم و

شالیزاران رو گشتم.

بیشیم بیجارسرانِ بگردیم؟ما تاب دتابه

واگردیم؟

دتابه به معنای تابیده است.ماه تابان.که تصویرش توی شالیزار می افته.

مثال؟ماجان بیجار سرانِ گرده،ماتاب دتابه واگرده.ترجمه کنم؟

*اون درخت توسکایِ خوش حالت رو می بینید؟

نظرات 7 + ارسال نظر
میم! شنبه 25 خرداد 1398 ساعت 22:36 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

چه قشنگگگگ
چه قشنگگگگگگگگ

حال کردم با این پست

درخت توسکا کدومه؟
همون درخت سوم یا چهارم از سمت چپ تصویر؟؟

ممنونمممممممم
خیلی ممنونممممممممممم

حال تون همیشه سبزو
خرم


همه ی درختای سمت چپ تصویر؛توسکاست.
از سمت چپ تصویر. از راست،درخت اولیِهمونی که شاخه بالش موزون ترو
خوش حالت تر ایستاده
همه اش می ایستم تماشاش میکنم.البته پاییزها...میرم نزدیکش و
تماشاش میکنم‌.اونم لبخندش میگیره

اسماعیل بابایی چهارشنبه 22 خرداد 1398 ساعت 14:57 http://fala.blogsky.com

چه شعری...
سپاس!

درود و
سپاس! له حضورئازیز ووژتان

کاکتوس سه‌شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 17:42

چه اداب بانمکی دارن
چادر تکوندن تو انبار
مرسی تعریف کردی
واس خط اخر از اینا داشتم

بله.کمر چادر.یا چادر کمر.به کمر محکم می بندن.یه چیزی شبیه گن طبی می مونه.
فدای محبت تون.ادب و
آداب رسوم قدیمی ها رو دوست دارم.مث استفاده از هاون سفالی.گفتن،انگار میخای غار نشین بشی.مهارت زندگی غارنشینی بلدی
خدا رو چه دیدی.شاید شدیم

واس خط اخر خیلی مخلصیم

افق سه‌شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 17:08 http://ofogh1395.blogsky.com

وای توت
وای توت
چه کسی یاد تو را خواهد شست؟

ابر
ابر
چکه چکه
نم نم

شست توت ها را
پر مرغان و
گل یاس ها را
ریخته همه جا شبنم پاک سحری

آسمان آبی رنگ
می گشایم پرو بال
تا به هفت آبی آرام پرواز کنم!

سلام
سلام مامان افق جانم

مهرداد دوشنبه 20 خرداد 1398 ساعت 21:22

آره میبینیم کاکو

یه لونه زاغ لای شاخه هاست کاکو
آی دلم میخواد برم ببینم چه خبر

کاکتوس دوشنبه 20 خرداد 1398 ساعت 19:59

به به
چه عکسای خوب و خوشمزه ای
چند وقته دلم می خواد برم وجین کردن امتحان کنم
نمیدونم چرا ولی دلمان می طلبد
مرسی به یاد بودین قشنگی اسم کاکتوس به همینشه

فدای شما و
زبون مبارک تون

وجین
دور برِ بوته هارو تمیز میکنن،
قربون صدقه ی بوته های برنج می رن.پایان کار بهش میگن،این آب،این دونه،من شوندم بخانه.خوشه بزن ،بج صوندوق دوکونم.بازار ببرم،زیارت و
عروسی خرج بکنم.
بعد خانم ها میرن توی انبار برنج،چادری که به کمرشون بسته است رو ،توی انبار باز میکنن و
گِلهای چادر رو توی انبار می تکونن.که چی؟وجین تمام شده و
انشاءالله تا بامدارِ انبار بج درز پورا بِه.وهمین طور هم میشد.خیربرکت فراوان بود.انبار پراز دسه های شالی میشد.محصولی آفتاب دیده و
خوشه طلایی

هی هی
چه ایامی داشتیم ننه باران فدات شه

بله،تایک مسیری توی بازار همراهم بودین،بعد انگار تو جمعیت گم تون کردم.یکی بلند بلند داد ،بیایین کاکوس با قیمت مناسب آوردم.برگشتم نگاه کردم،لبخندم گرفتبله،کاکتوسِ قشنگی که،آب کم می جوعه و
تشنگی..

beny20 دوشنبه 20 خرداد 1398 ساعت 19:12 http://beny20.blogsky.com

وای این توت پست قبلی دل منوووووو برد ! دلبری میکنه لامصب ..
می خووووووام توت می خوووووام -_-

یعنی هرکی جز تو بود ،
حداقل فحش رو داده بودم بهش ..
آخه یه همچین توتی رو از کجا بیارم الان برا دلم

خیلی خیلی عذرمیخام،دلتون نخواد

منم نخوردم.یعنی پنج شنبه بازار سیاهکل که رفتم،ازاون توت های لامذهب توی سینی بود.ومن یاد این تصویر افتادم.

"یعنی هرکی جزتو بود..."
خیلی مچکرم.شما قند نباتی ؛فدایی داری شیخ
خدایا خدایا
همین امشب بنی خواب همچین توتایی رو
ببینه .که داره
مشت مشت توت میخوره و
دلش راضی بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد