<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

....شیدا کنیم شیدا ....پیدا کنیم پیدا....

 

با هم باصدای  زنده یاد منوچهر طاهر زاده بخونیم؟

رندانه زود خیزید غوغا کنیم غوغا

هر جا که عاقلی هست شیدا کنیم شیدا


در پرده چند رقصیم تا خویشتن پرستیم 

دستی زنیم دستی افشا کنیم افشا


در کوی نیک نامان نام و نشان نداریم

خود را ز ننگ هستی رسوا کنیم رسوا


خمخانه گر تهی شد فکری دگر نماییم

در کوی می پرستان مأوا کنیم مأوا


تاچند پرس پرسان از کو به کو دویدن

گمگشته ی نهانی پیدا کنیم پیدا


هر مرده دل که باشد آریم در خرابات

جامی ز می چشانیم احیا کنیم احیا


#شعر از مرحوم درویش حسن خراباتی_یکی از عارفان،شاعران و

موسیقی دانان کرمانشاهی است.

.

.

.

دلم میخواد مترادف و

برابر پارسیِ` رفیق `رو بردارم و؛ به یه قدم زدن رفیقانه ببرم.

یه دل سیر هیچی نگفتن!

 راه رفتن و

تماشا کردن و

فکر کردن و

تو دلی پناه بردن...

.

.

.

میگن؛رضا اونقده فکر کرد.داره کله اش خراب میشه.گفتم،زن و

بچه اش چی؟گفت؛اونا خوبن و

هواشو دارن.

رضا _دهه چهلی؛پسر بزرگه ی عمه گلبانوی مامانمه.بعد فوت خاله جان،کلهم بهم ریخت.


گفتن؛توهم اونقدر فکر کن!تا  کله ات (همون دیوانه تر) خراب تر شه.

گفتم؛وقتایی که عمه گلبانو، واسه درمان می رفت طهران.خاله واسه بچه هاش غذا می پخت.رضا و

عیسا می اومدن ،غذا و

لباسای شسته رو

می بردن .یه شب برفی،برق رفت و

دور چراغ گرد سوز بودیم.رضا یه نوار کاست از جیب کابشنش آورد بیرون و

گرفت سمت دایی.

گفت؛ضبط تون باطری داره؟دایی گفت؛آره.

همه ساکت بودن.منم زل زدم به چین و

واچین چراغ گرد سوزو

گوش گرفتم.با هر بیتش رضا یواش می گفت:شیدا کنیم شیدا.افشا کنیم افشا.رسوا کنیم رسوا.مأوا کنیم مأوا...

گفتم؛ ساکت شو.ساکت شد.گفتم ،یه بار دیگه بگو؛شیدا کنیم شیدا.

گفت؛شیدا کنیم شیدا.

گفتم؛مابقی ها رو نگو!فقط شین و

تو دماغی بامزه میگی.یه بار دیگه تکرار کن!

یه نگاه به دایی کردو گفت؛شیدا کنیم.یهو پففففففی زد زیرخنده و؛اجماعا خندیدن!

وقتی داشت میرفت،گفتم.بزا این نوار اینجا بمونه.دفعه بعد اومدی،باخودت ببر.باخنده گفت؛می خوای شیدا کنی شیدا؟ابروهامو فرستادم بالا،که یعنی نه،وبعد گفتم؛می خوام پیدا کنم پیدا.یکی محکم زد به کتف دایی و

باخنده گفت؛این بچه ؟مگه شعرمیفهمه؟

.

.

.

کجا بودیم؟

آهان.

چه آسمونی؟چه ماه و

چه شب پُر ستاره هایی.







نظرات 20 + ارسال نظر
کاکتوس شنبه 1 تیر 1398 ساعت 16:13

تنبل خانوم چطوره؟

تنبل خانم در شرف ارتحال بودن.
والحمدالله امروز بهترن.
وبه یاری حق؛فردا بهتر تر از امروز می شن

مرسی ‌.خیلی مرسی از احوالپرسی تون.❤بیاد شما بودم❤وهستم❤

beny20 شنبه 1 تیر 1398 ساعت 12:40 http://beny20.blogsky.com

" در کوی نیک نامان نام و نشان نداریم "

این قسمت از شعرو با من بود
بارانی نیک نام هست خاصه
بعد من که خوبی ندارم اصلا -_-

آیا با این حال
بازم میشه شیدا کنم ؟

"...کس به دور نرگست طرفی نبست از عافیت
به که نفروشند مستوری به مستان شما...."غزل شماره 12 حافظ

خوبی های شما بسیارِ و
خاصه این غزل برای نیک نامی و
نیک سیرتی شماست: شیخ بنی بزرگوار

بله که !با این حال
شما می تونی شیدا رو شیدایی کنی و
الی ماشاءالله شیدا کن

کیهان شنبه 1 تیر 1398 ساعت 11:56 http://mkihan.blogfa.com

کاش لااقل جک بلد بودم بگم که لبخندی بزنی خاخور عزیزتر از جان

جان و دلت سلامت عزیز برارِ بلامی سر❤

باور کنین با همین " کاش" لبخندی به بلندای پل سنگر زدم و
دوباره ،بهش الف و
نون اضافه کردم
که یاد آورِشهر مهد تمدن .فرهنگ و سنت ها .با آن معماری بینطیرش ....وبعد یادِمهاجران آریایی و
کاسیان افتادم،که ساکنان اولیه گیلان و
مازندران
خیلى لطفا می کنید،که ازمعماری این شهربرامون بگین.تا من بیشتر لبخندم بگیره و
از دانش معماری تون بسی گل ازگلم بشکفه و
یاد عطر بوی شکوفه های هلو کالیفرنیا بیفتم وبرا درختِ بخونم؛کاش آنان که عیب من می جستن/رویت ای دلستان می دیدند...
لطفا سر تونو بگیرین بلا.ما تازه حالمون روبه راه شده

دنیا غلامی شنبه 1 تیر 1398 ساعت 04:53 http://www.bloodorange94.blogfa.com

درود دعوتی گلم

سلام و
درود برشما دنیا بانوی عزیز❤
چشم؛سپاس عزیز دلم❤

سلام

با داستان کوتاه عکس رزا به روزم و منتظر شما ممنونم...[گل]

سلام بر شما همتباری گرامی
بیکران سپاس ها...به روی چشم .خدمت میرسم

beny20 پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 ساعت 16:59 http://beny20.blogsky.com

شیدا کن شیدا کن

همه ی عاقلا رو؟
به چشم

Amir پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 ساعت 15:20 http://mehrekhaterat.blogsky.com

گفتم یه پست نمونه براش داشتم ها ، این ها

http://mehrekhaterat.blogsky.com/1397/02/26/post-325/حلول-ماه-مبارک-رمضان-و-موقعیت-ماه-

دیگه خیلی لطف کردین و
خیلی مرسی بابت لینگ ها و
کامنت ها

Amir پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 ساعت 15:18 http://mehrekhaterat.blogsky.com

یادم رفت آدرس بدم

https://soft98.ir/software/15063-stellarium.html

درود و سپاس بیکران

Amir پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 ساعت 15:08 http://mehrekhaterat.blogsky.com

به نجوم علاقه دارین؟

اگه آره برنامه استلاریوم رو نصب کنید و زبانش رو فارسی کنید و بهش لوکیشن استان خودتون بدید. اونوقت براساس موقعیت جغرافیایی شما میتونید اسامی اجرام سماوی رو ببینید.

خیلی جالبه ، مخصوصا این چند مدت پیش که هرمز و کیوان مهمون ماه بودن و خسوف و کسوف و وضعیت ماهواره ها و ... رو میتونید ببینید.

میتونید زمان رو به عقب ببرید برای مشاهده اتفاقات نجومی سالهای قبل یا سالهای 10.000 یعنی 8000 سال دیگه که ستاره های جدید از قدیمی ها متولد میشن

بله.خیلی .واسه همین چند سال پیش یه "دریکسو"گرفتم
تموم چاله چوله های ماهُ سیر سِیرکردم


خیلی مرسی بابت توضیحات شما

محجوبه پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 ساعت 10:39 http://mahjoobehmousavi20.blogfa.com

آجی چطوری؟ خوبی خواهری مهربون و خوبم؟

سلام و
عرض ارادت محجوبه بانوی عزیز❤
ممنون از احوالپرسی و
حضور عزیزو
دوست داشتنی شما.❤فدای محبتت بلا می سر❤شکر خدا خوبم عزیز دلم

محجوبه پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 ساعت 10:38 http://mahjoobehmousavi20.blogfa.com

رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند
بنگر که تا چه حد است مکان آدمیت…

“سعدی”

بیکران سپاس❤

Sabireh پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 ساعت 00:19 http://Yebargesabz.blogsky.com

خیلی از این شعر لذت بردم بانو...


خیلی ظریف نوشته بودین.. روح خاله جان قرین رحمت و امیدوارم حال اقا رضا بهتر بشه.. الهی آمین ❤

خوشحالم دوست داشتین.این شعر جزء شعرهایی هست که ازکودکی تا به اکنون تو ذهنم ماندو
به قولی سن سالی ازمون گذشته
فدای لزف ومحبتت خدا اموات شمارو رحمت و
روح ننه جان شاد باشه
ان شاءالله.الهی امین که اقا رضا بهتر بشه....الهی امین
راستی ؟سعید ح دادیان دیدین؟آقا رضا کپی برابر اصلشه

کوی شعر چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت 20:28

تنها ابری که برای باریدن بهانه نمیخواهد چشمان من است...    "کمال پیری آذر هریس"

https://telegram.me/kooysher


کوی شعر کمال

همراهمون باشید با:

شعر

موسیقی

گیف

ویدیوهای کوتاه

و عکس نوشته های عاشقانه

سلام بر شما
وممنون از حضورتان

محجوبه چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت 11:54 http://mahjoobehmousavi20.blogfa.com

عارف که ز سر معرفت آگاه است
بی خود زخودست و با خدا همراه است

نفی خود و اثبات وجود حق کن
این معنی لا اله الا الله است

“ابوسعید ابوالخیر”

به به❤
درود و سپاس محجوبه بانوی محبوب م❤

کیهان چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت 11:39 http://mkihan.blogfa.com


lvsd fvhd k
مرسی برای نقاشی و عکس
و مرسی برای وجود نازنین ات

مرسی از لطف ومرحمتتون
خیلی مرسی برای بودن و
حضور عزیز و
شریف تون

مرسی که هستی برار جان

کاکخوس چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت 11:04

یعنی بترکی
داشتم همین جوری اهنگ می خوندم رسیدم اخرش ترکیدم از خنده

الهی دایم لبت به خنده باشه و
دلت به شادی و
تنت به سلامتی ...❤

باور کن خودِ ماه هم ترکید از خنده.بعد به ام گفت،بروتو ماجان.برتو.من تو کهکشهان دارم ولو میشم ..

بهامین چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت 11:02 http://notbookman.blogsky.com

امیدوارم حال آقا رضا بهتر بشه.

از دست دادن عزیز از زندگی سخته.


متن شعر دوست داشتم

ان شاءالله.خیلی ممنون از لطف تون ❤

خدا به شما و
عزیزان تون سلامتی و
توام طول عمرباعزت عنایت کنه❤

روح آن عزیز؛ فرشته ی آسمونی شاد❤


عزیز دلین❤

کاکتوس چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت 09:51

چه خاطره تلخ و شیرینی
یاد اهنگ شهرام ناظری افتادم
پیدا شدم پیدا شدم
پیدای ناپیدا شدم
شیدا شیدا شیدا شدم
شیدا شدم شیدا شدم
من او بدم من او شدم
با او بدم بی او شدم
در عشق او چون او شدم
زین رو چنین بی سو شدم
در عشق او چون او شدم
حس و حالش عجیبه
بله دیشب خیلی پر ستاره بود

بله.تلخ شیرینِ.
واین آهنگُ و
لحن جناب ناظری رو دوست دارم.ایضا حس حالِ عجیبِ پیدای ناپیدا رو

منم رفتم رو پاگردو زدم زیر ترانه؛
پشت دیوار شب یه راهی داره
که میره یه راست در خونه ی ستاره
چار قدم از ور دل ما که رد شی
می بینی ماه شب چارده داره
خورشید خانم ابروشو ور میداره
بیا بریم اونجا که شباش
بوی تو باشه تو هواش
باد که میاد رد شه بره
بریزه سرت ستاره هااااااااااااااش
کاکتوس جونم
سرمو بزار رو شونه ات
سرمو بزار رو شونه ات
بعد یهو کمربندو
باقی ماجرا یادم اومدو
بدو بدو اومدم تو

کیهان چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت 08:25 http://mkihan.blogfa.com

شیدا که هستیم رسوا را نمی دانم ... اما پیدا را مطمینم که هنوز نکردیم(نکردم)
خاخور؟باش تا همیشه لطفن

بله شیدا که هستیم.
رسوا؟به قول جناب مولوی
راضیم من شاکرم من
ای حریف
پیش خلق رسوا و
پیش حق شریف
واما پیدا؛
"شیدا کنیم شیدا،پیدا کنیم پیدا"<-از اون جریان به بعدگ رضایِ عمه گلبانو زمزمه می کرد.
بله برار جان؟شیمی محبت قُربان

کیهان چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت 07:29 http://mkihan.blogfa.com

خوبی خاخور جان؟همه چی روبراهه؟
نمی دونم چرا مدتیه حس می کنم مشکلی هست!! و نگرانتم
همیشه دعایتان می کنم

الحمدالله.خوبم.ممنون از احوالپرسی شما؛تی جان بی بلا برار جان❤
بله شکر خدا؛همه چی روبه راهه.
بابت دعاهایتان؛خیلی خیلی مرسی
اگر مشکلی باشه حتمن خدمت عرض میکنم.باور کنین من خوبم و
جای هیچ گونه نگرانی نیست.فقط خسته ام.خسته و
خواب آلود.عین بچه های زا براه شده ی بی اعصاب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد