<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

زندگی ،رسم پذیرایی از تقدیر است. . .

                         

من دلم

 می خواهد

قدر این خاطره را 

دریابیم. . .


"سهراب سپهری"


پ،ن۱؛تصویر از تسنیم،تهران_۱۳بدر ۹۲.

پ.ن۲؛خیال می کنم /در آب های جهان قایقی است/ومن مسافر قایق. . . 

پ.ن۳؛امید چیز خوبیست...

پ.ن۴؛باشد،که زندگی زندگی ست. . .

نظرات 6 + ارسال نظر
گیله مرد دوشنبه 18 فروردین 1399 ساعت 22:58 http://guilemard.blogfa.com

نمی دونم چی شد سیزده بدر شد / گوشم از جیغ و داد و نعره کر شد
به یاد تعطیلات رفته از دست / غم و غصه کنارم همسفر شد
از آجیل شب عید مونده تخمه / تموم پسته ها زیر و زبر شد
رو پیچ و تاب سبز سبزه ی عید / گره از بخت ما هم کور تر شد
عروس تنگ من ، زندانی عید / از آن قصر بلوریش به در شد
دروغ سیزده هر ساله ی ما / عجب عیدی به نیکویی بسر شد !

مرسی برار جان

باشماق پنج‌شنبه 14 فروردین 1399 ساعت 11:48

چه تصاویر زیبایی
من‌از کوچکی عکس که می گرفتم‌ پس از ظهور فیلم تاریخ و روزش را در پشت عکس یادداشت می کردم
الان عکسهایی که از چهار ابتدایی ببعد دارم همه تاریخ دار است
دیروز که انباری را جمع جور می کردم آلبومهایم را دیدم‌که در گوشه ی انباری گز کرده بودند
دلم برای آنهمه خاطرات سوخت که در انباری افتاده بود

من عاشق آلبوم عکس ام.یادمه پنج شش ساله بودم،وقت هایی که مهمونی می رفتیم،صاحب خونه،آلبوم هاشو از تو کمد_ گنجه_بر میداشت،که بیاره باهم ببینیم.واین ماجرا بعد سی سال، هنوز ادامه داره.حتی اگه هزار مرتبه آلبومهارو نگاه کرده باشم،باز ام دلم میخواد ببینمشون.ولیکن دل من ام برای خاطره های ندیده و
ندونسته ی شما سوخت

حریم چهارشنبه 13 فروردین 1399 ساعت 23:36 http://harimeasemani.blogsky.com/

سلام
سیزده به در رو به جا آوردی بانو ؟امیدوارم بهت خوش گذشته باشه .
راستش من امسال خیلی خوشحال بودم بابت همین بحث طبیعت وحفاظت از اون واقعا طبیعت یه نفسی کشید ازدست ما .به همسر محترم امروز میگفتم که سالهای قبل چه بلبشویی بود سیزده به در چقدر شاخه شکسته می شد چه برای آتش کباب چه الاکلنگ یا تاب سواری .چه تبرهایی که ریشه گیاهارو قطع نمیکرد صرفا برای ارضای قدرت طلبی انسانها برای شفای دردهاشون .دلم خیلی برای طبیعت میسوزه .این همه مهربانی ولطف داره ودر عوض ما مثل جلادها می افتیم به جانش .کاش یکم به خودمون می اومدیم .بگذریم اون عکس بید مجنون رو دیدم وخیلی عاشقش شدم آخه بید مجنون ما هنوز برگ درنیاورده اصن من اعتراض دارم
بیدمجنون درخت زیباییه اما ازاون جهت که محصولی نداره خیلی شاید به درد نخوره البته فکر کنم برگهاش خاصیت دارویی داره مطمین نیستم .

سلاااام
والا نیم ساعت رفتم حیاط ،بعد برگشتن ،دم راه پله ،سبزه ام گره زدیم .سلامت باشین عزیز دلمالهی شکر.خیلی ام قانع ایم و
الحمداله بابت همین سی دقیقه
بله،من ام با شما موافق و
راضی این جریانی که پیش اومده هستم.امید که به خودمون بیاییم،...

عزیز دلین
راستش این بید عینهو بچه ته تغاریِ،بعد هفت هشت تا دختر ،دنیا اومده اس.اونقد لای نازو نوازش،ماچ بوسه برگ درمیاره.کارش از مجنونی ام گذشته،بید روانیِباورکنین راست میگم.
بله،خیلی زیباو دوست داشتنیه.یادمه اسفند ۸۷ کاشتمش.امید که،خداوند یکی از همین درخت ها‌،تو بهشت قسمت مون کنه.که خیلی بَس مونه

بله بله،برگهاش خاصیت دارویی داره.
فدای حریم بانوی بهشتی بشمخیلی صفا آوردین و
منور کردین

آران چهارشنبه 13 فروردین 1399 ساعت 14:28 http://hghight-zandage.mihanblog.com/

سلام مهربان

کرونا درسهای بسیاری بهمون داد
یاد داد که همه آدمیم و همه باید بهم مهر و محبت ورزیم
یاد داد دنیا و زندگی را دوست بداریم و تا وقتی باهم هستیم ماندگار و پایداریم
یاد داد تمام ثروت و قدرت و پُست و مقام با وجود مردم ارزشمندند و بی مردم پشیزی ارزش ندارند
یاد داد وقتی قلبها شاد باشند ماهم شادیم

درود بر کرونا جان و سلام بر همه مردم و تمام زندگی و دنیا

دوست بداریم تا دوست داشته شویم

روز طبیعت مبارک

سلام و درود بر شما

خیلی ممنون از لطف بسیارتان؛آران عزیزو
گرامی

امیدوارم از این کوید ۱۹ که گذشتیم،ازتمام ثروت و قدرت و پُست و مقام و
دک پُزی که،پشیزی ارزش نداره.دس بکشیم.بس کنیم چشم هم چشمی های مزخرف رو،
آدمهارو همونجوری که هستن دوست داشته باشیم.ساده باشیم.

"ساده باشیم چه در باجه بانک،چه در زیر درخت...."سهراب سپهری


ممنون از حضور همیشه خوب شما،همه ایام شما مبارک

Manizheh چهارشنبه 13 فروردین 1399 ساعت 13:05 http://engmoochesh95.mihanblog.com/

گره ۱۳ از زندگی‌ات باز شود
نغمه عشق به آهنگ دلت ساز شود
سوسن و سنبل و مریم همه تقدیم شما
این بهار و صد بهارت با گل آغاز شود
سلام .سیزده بدر 99 مبارک

سلام و درود بسیار بر شما،
خیلی ممنون از حضور سبزو
دوست داشتنی شما،مرسی عزیز بانوهمه ایام شما مبارک

مهرداد چهارشنبه 13 فروردین 1399 ساعت 12:51

با هم بودن خوبه
ولی از 13 دل خوشی ندارم .
شکستن درختا
لگدمال کردن گل و گیاه ها
هنوز فرهنگش جا نیافتاده
فقط دور هم بودنش خوب بود..
روز طبیعت

بله ،فرمایش شما متینِ.دور هم بودنش خیلی خوبِ.ولی....

این فرهنگ بعد چل سال،هنوز جا نیفتاده کاکو.دلیش ام ،البته من کارشناس نیستم،ولی بی قانونی رو،دلیل اصلی می دونم.محطیت بان،جنگل بان،حافظان طبیعت اند.منتهی فلانی،با تفنگ و قایق محیط بانی،افتاد دنبال پرنده های تالاب.که صدای گلوله ها،گوش فلک کر می کرد.که چی؟ایشان حوس و هیجان شکار نموده...وبعد شکار،کت شلوار پوشید،که مصاحبه کنه.که چی ؟که بگه ما امنیت پرنده های مهاجر رو فراهم میکنیم و
با شکارچیان متخلف برخورد قانونی می کنیم ...
ولیکن اونی که شاخه ای نشکسته،سبزه ای لگ مال نکرده،به حیوانات آزار نرسانده،حافظ جنگل و
رودِ...دریا و آسمون می دوسته،و رفتار درستی باهاشون داره،ازاون باید الگو برداری کنیم و
یاد بگیریم.که خب،متاسفانه،اکثر فعالین محیط،زیست،محبوسن.لذا ملت ام از همچین مسئولینی الگو برداریمیکنن
خلاصه اینکه،
خداوند مقدر کرد،سیزده امسال فتبارک الله احسن الخالقین رو،از طبیعت دور نگه داره.ولیکن امید وارم که، ازلحظه لحظه های زندگی،ازمقدرات درس بگیریم...

ببخشید که ازاینجا ب اونجاو گره زدم و
بی سروته حرف زدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد