<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

زنبق عزیزم

..,...

....."چی میشد گل بنفشه هم به اندازه گل کدو بزرگ بود؟!" 

....+گل زنبق بنفشِ، به اندازه گل کدو!

 خستگی را با زنبق برطرف کنید.

خواص دارویی؛برای سم زدایی بدن-ضمادریشه های زنبق ؛ برای ناراحتی های پوستی و درد های رماتیسمی_ضماد برگهای تازه برای رفع خستگی مؤثراست.(برگ زنبق دارای میزان بالای اسید اسکوربیک استکه که برای استخراج ویتامین c استفاده می شود)

......

......

خواص چای زنبق(ریشه های گیاه)؛تحریک کبد-درمان هپاتید و یرقان مفید است.با عوارض پوستی مبارزه می کند-سوء هاضمه را برطرف -رماتیسم را متواری واز همه مهم تر ؛در کاهش وزن مؤثر است...(یک قاشق مربا خوری ریشه خشک شده زنبق در یک لیوان آب جوش به مدت ده دقیقه دم کنید ؛سپس ها روزی سه بار مصر نمایید:)

......

.......

√زنبق گیاهی چند ساله-باگلهای درشت و معطر ماچیدنی ببوده است...

√اونایی که میرن سمت باغچه و گلدون و...می دونن چی میگم ؛که چطور؛ خیلی یهویی با گل و بوبرنگش مست میشن...(تنها کسی که خواب نمی بیند/چشمان بی خیال بهار است/همراه من.....که به زودی/لباس پاییز می پوشم/و رنگ آن به موهایم می آید /<---اینوهم لحاظ بفرمایید)بارها بارها دوستت دارم زنبق عزیزمجیدی ام

√البته یه وقتهایی میبیند ؛ آدم هایی توی خواب می آیند و حرف می زنند و هستند ؛ما زنده ایم!آنها زنده اند!دررویای هم حضور داریم!دیوار داریم- مرز داریم -زمان داریم-اقتدار داریم....واین یعنی روح وجسم ز هم وکالت مقید دارن،یعنی همان زیرمجموعه عدالت که خواجه نصیردوازده فضیلت راچونان بیان نمود؛صداقت،الفت،وفا،شفقت،صله رحم،مکافات،حسن شرک،حسن قضا،تودد،تسلیم، توکل و عبادت ؛یعنی همان؛

 اهدنا الصراط المستقیم ؛یعنی هوالصراط المستقیم ؛هو ادق من الشعر و احد من الصیف.

.....

.....

چهارشنبه نوشت؛ غنچه های شکفته شده+ عطربوی معلق گونِ  فضای خونه)

نظرات 18 + ارسال نظر
طیبه شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 21:54 http://almasezendegi.mihanblog.com

کجایی باران دخترم؟؟خوبی؟؟؟همه خوبید ایشالا؟؟؟به خوشی باشی ایشالل

خوابیده بودم ،مامان تی تی جون
پدرجان اینا خوب شدن
من اما انگاری درشرف
ممنون ازاحوال پرسی تون....عزیزدلم

beny20 شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 20:05 http://beny20.blogsky.com


البته همه ی ما باید یکی بالا سرمون باشه ،
که بگه حواسش بهمون هست ،
این حسه خوبیه و اشتباهات ما رو‌ کاهش میده

و همچنین با آرزوی بهترین ها برا شما

خدارو صد هزار مرتبه شکر،
مادر محترم حواسشون بهتون هست
که از سرصدقه ایشون ،
تراز نامه شما کاهش اشتباه مشاهده میشه
خدا حفط شون کنه وسلامت بمانند
وهمچنین شما و باقی عزیزان عزیزتان

کیهان شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 14:49

مرسی جواب دادی
و اینکه بنظر می رسه حدود شانزده سال با هم اختلاف سن داریم

کیهان شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 12:21

نع؟نچ!! نشد خاخور جان!
حرفی می زنی ذهن به تکاپو وادار می شه و .... متوجه نمی شه .بعد هم می گی بی خیال.اینطور نشد خاخور جان .ببین من یه ذهن صاف دارم واصلن توان درک سخنان چند پهلو را ندارم اینو واقعن می گم.
قضیه سیگار سومر را گفتی بعدن می گی که هنوز نگفتی!!
این هم از کله پاچه و ربطش ساقهای سیمین یکی از پستهای گذشته من....
نکن این کار با من خواهر من نکن بده خوبیت نداره
حالا جدی جدی اگر برام نگی دلخور می شم

جان تان سلامت استاد کیهان عزیز

سلام بانو
بسیار عالی
موفق باشید

سلام برشما جناب علیزاده ارجمند
ممنون وسپاسگزارم
سلامت باشید وموفق

کیهان شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 10:51

باور بفرمایی باز هم به هیچ وجهه متوجه نشدم!
اصلن من توان درک بعضی از مسایل را ندارم.گاهی هم بسیاری از مسایلی که در لفافه بهم گفته می شه حتا به شکل متلک من اصلن مفهوم آنها را نمی فهمم.
بنظرم پیچیده ترین زبانها زبان پارسی ست.چونکه جمله ای گفته می شه که بنظرم فقط در ذهن گوینده معنا داره و من خواننده و شنونده اصلن متوجه مفهوم مورد نظر گوینده نمی شوم. شاید من خنگم!؟؟؟ بنظرم آره من خنگم .چونکه تا به حال ندیدم کسی در این مورد گلایه ای بکنه!

با این وجود از شما خواهش می کنم چنانچه خواستی مفهومی را به این برادر خود منتقل منید در یک جمله ساده برایم بنویسد.
آخه چطور و با چه زبانی باید بگم که متوجه نشدم اصلن و تا زه پیچیده تر هم شد؟ربط پیدا کرد به یکی از پستهای گذشته من ...........
اذیتم نکن خاخور

دور از جون تون.
چشممممم،اذیتتون نمیکنم

کیهان شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 09:42

خاخو جانم عزیز دلم باور بفرمایید نمی دونم! خوب خواهر من اگر می دونستم دلیلی نداشت بگم نمی دونم.
من متوجه منظور نشدم واقعن .می خوای باور بفرما می خواهی باور نفرما.
دیگه هم نمی پرسم.آخه دلیلی نداره اگر بدونم خودمو به نادانی بزنم!!!

واااای وااای واااای

کیهان شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 08:50

باور بفرمایید اصلن متوجه نمی شم منظور چیست!!!
خوب آخه من در این زمینه ها بهره هوشی ام در حد جلبک دریای کاراییبه

کیهان شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 08:06

این قضیه چوپان و دو سیخ جگر نفهمیدم راستش!!

اون قضیه رو وا بدین ، که چوپان بجهت سر به سر گذاشتن مش ولیِ طفل معصوم
چوپان است وقضیه هاش و کل فامیل و دوست و آشنا و سایروابستگان
چوپان است دگر

کیهان شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 08:02

درود
و سپاس از شما که ما را به مهمهانی گل دعوت فرمودی.
و قسم به گل....

درود بر شما
خیلی خیلی خوش آمدید وخوشحال مان نمودید،...

لیلا جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 20:44 http://banoyeeshgh.blogsky.com/

گلهای بسیار زیباییست ممنون از شما که مارا خوشحال میکنید.

آلفرد آدلر؛ روان شناس مشهور اتریشى:
هر روز فکر کنید چطور مى توانید یک نفر دیگر را خوشحال کنید.
زیرا اندیشه خوشحال کردن دیگران ما را از تفکر درباره خودمان باز مى دارد و بزرگترین عامل نگرانى ترس و اندوه اندیشیدن درباره خود است.
شادمانى انسان و شادمانى دیگران به یکدیگر وابسته است.

سلام بر شما لیلا بانوی عزیزودوست داشتنی ام
ممنون و سپاسگذارم ،...ازلطف ومرحمت شما ممنون وسپاسگزارم

آرزومندم
آرزومند شادمانی شمای عزیز و دیگر عزیزان،....از خوبی ها و خوشی ها،...سلامتی ها و ،....
.
درپناه سبحان الله بمانید...

beny20 جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 14:54 http://beny20.blogsky.com

گفتید راهیان نور یادم اومد ،
واقعا خیلی دختر میومدااا وای

یادمه که 10 نفر انتخاب کردن ،
که بریم به آبادان و مناطق جنگی ،
یه حاج آقایی باهامون بود که اول ها ،
ما فکر کردیم این خیلی آدم خشک و قانونی هست ،
رسیدم شلمچه پیاده شدیم ،
یهو دیدیم تا انگار بهشت ، قسمت خواهرها پیادمون کردن √

همه دخترا چشم رنگی ، سفید قد ها هم بلند ، تعدادشون هم زیاد ،
یهو‌ حاج آقا به خنده گفت :
خوش به حال آخوندی که فرستادن تا با این دخترا بیاد

گفتید آخوند یاد مان آمد که ؛
روباهی به فرزندش گفت ؛
فرزندم!
ازتمان آن باغ ها میتوانی انگوربخوری
غیر ازآن دگر باغی که متعلق به ملای ده است!
حتی اگر گرسنه هم ماندی به سراغ آن باغ نرو
روباه جوان از پدرش پرسید:
چرا مگر انگور آن باغ سمی است؟

روباه پدر ،به فرزندش پاسخ داد:
نه فرزندم ،
اگر ملا بفهمد ما انگور باغ وی خورده ایم
فتوا میدهد گوشت روباه حلال است
و دودمان مارا به باد میدهد
فلضا با این جماعت که قدرتشان بر جهل مردم استوار است ،هرگز درنیفت!!!
.
لعنت به جنگ.
لعنت به همه آنهایی که جگرگوشه های مادرها و خواهر ها و همسرها و فرزندهای یک ملت رو به خاک خون کشیدن،....
لعنت خدا برآنهایی که بانقاب اسلام ،برای خودشان دکان بازار ....
.

.
بنیامین 20 ارجمند،
پیشا پیش 20 اسفند روز ملی راهیان دوووور مبارک!!!
.
آخوند یعنی حاج آقاتهرانی
آخوند یعنی حاج آقابهجت
آخوند یعنی حاج آقا طباطبایی
آخوند یعنی آیت الله بهشتی
آخوند یعنی آیت الله طالقانی
آخوند یعنی حاج آقا منتظری

لیلی جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 10:15

چه خوشگل

خوشگل خوشبو

beny20 جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 00:09 http://beny20.blogsky.com

من توی گل ها فقط از نرگس‌ خوشم میاد ، غوغااااس ...
.
.
.
نگهبان یه‌ خونه ام .. و الان هم دارم از همین خونه براتون کامنت میذارم ،
راستی به خواهر ها بگو سوالی اگه دارن توی تلگرام مطرح کنن ،
چون این‌خونه امنیت نداره ، اگه بخوان که بیان اینجا خطرناکه

نرگس واقعا گل غوغایی هست .خصوصا دیدن بوته وگل باهم.
من اما همه گلها رو دوست دارم،به وقت وزمان گل دهی خودشون فقطی وجودنداره.همه گل ها ودرخت ها
.
هااا،..نگهبانی خونه
مراقب خودتون باشید.
.
خواهرا؟
دقت کنید،شیخ بیانیه فرستادن اگه سوالی ،شک ، شبهه ای براتون پیش اومده برین پی وی .

Sabireh پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 ساعت 23:33

چه گل قشنگی... خیلی رنگش قشنگه.
چه فوایدی داره نمی دونستم

ای کاش میتونستم عطرشو براتون ایمیل کنم
البته فصل گل دادگیش
بلی،خیلی پرفایده اس

طیبه پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 ساعت 23:00 http://almasezendegi.mihanblog.com

یه چی بگم؟؟؟
تو چقدر مطالعه داری واقعا.خیلی چیزهای زیادی می دونی.خواجه نصیر و ۱۲ فضیلت و ...
ماشالا به تو

شما هزارچی بفرما
خواجه نصیرو دیویزده فضیلت
ماشالا به چشم ابروت

گلنار سه‌شنبه 22 فروردین 1396 ساعت 15:49 http://barayeneveshtan.blogsky.com

واقعا گل قشنگیه. شکل خیلی زیبایی داره.
عطر و بوی گل واقعا انسان رو سرمست میکنه
مثل قصه‌ی سعدی که می‌گه:
گفت به خاطر داشتم که چون به درخت گل رسم دامنی پر کنم هدیه اصحاب را چون برسیدم بوی گلم چنان مست کرد که دامنم از دست برفت.

هاااا.گلنار بانو جان:-*گله قشنگه خوش رنگ و بو...
پشت بندشم فرمودن:
گل همین پنج روز و شش باشد
وین گلستان همیشه خوش باشد

حال که من این بگفتم دامن گل بریخت و در دامنم آویخت که الکریم اذا وعد وفا فصلی
در همان روز اتفاق بیاض افتاد در حسن معاشرت و آداب محاورت در لباسی که متکلمان را به کار آید مترسلان را بلاغت بیفزاید ؛فی الجمله منت خدای عز و جل را که طاعتش موجب قربتست و به شکر اندرش مزید نعمت ،هرنفسی که فرو می رود ممد حیات است و چون بر آید مفرح ذات؛پس در هر نفسی دو نعمت موجودست و بر هر نعمت شکری واجب
از دست زبان که بر آید
کز عهده شکرش به در آید.....
خدایا شکرت

دوات سه‌شنبه 22 فروردین 1396 ساعت 00:17 http://davaat.in

چه گل زیبایی ..
من رنگ بنفش رو دوست دارم

زیبا و خوش بو
(جایی خوندم)روحانیت برای بنفش ها حیاتی است.آنها خدا را در هر چیزی که وجود دارد می بینند،منجمله خودشان..و زندگی برایشان در جاده ی خود سازی ست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد