<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

یک تصویر!

از پنجرهhttps://m.soundcloud.com/masoumeh-mashinchian/fwdpbto1ipx6

غروب را به دیوار کودکی ام تماشا می کنم

"سهراب سپهری"


لیلی!

 



آگاه است او از او، 

به قولِ "شاملو": هم از آن راه ...! 

"سید علی صالحی"



مسافرhttp://sakhamusic.ir/hossein-zaman-mosafer/

ترانه جاودان!

ای شاخ گل که در پی گلچین دوانیم

این نیست مزد رنج من و باغبانیم

پروردمت به ناز که بنشینمت به پای

ای گل چرا به خاک سیه می نشانیم

دریاب دست من که به پیری رسی جوان

آخر به پیش پای توگم شد جوانیم

گرنیستم خزانه خزف هم نیم حبیب

باری مده ز دست به این رایگانیم

تا گوشوار ناز گران کرد گوش تو

لب وا نشد به شکوه ز بی همزبانیم

با صد هزار زخم زبان زنده ام هنوز

گردون گمان نداشت به این سخت جانیم

یاری ز طبع خواستم اشکم چکید و گفت

یاری ز من بجوی که با این روانیم

ای گل بیا و از چمن طبع شهریار

بشنو ترانه غزل جاودانیم






. . .

 . . .به هیچ متمم و صفتی نیاز ندارد`` عشق``
خود به تنهایی دنیاست. . .

ادامه مطلب ...

عنوان ندارد!



. . .گفتی بنویس

من شمال زاده شدم

اما تمام دریاهای جنوب را من گریسته‌ام. . . 


"سید علی صالحی"

ادامه مطلب ...

همین.



بعد اینکه مولود رو لیف و آب کشی میکنن.

وقت پوشوندن لباس هاش،

خواب آلود؛ خمیازه های کِشدار می کشه.

این خواب و

آن استحمام ماساژ طور و 

چند قلپ  مهرمادری؛به رشدش خیلی  کمک می کنه.


وجین هم 

برای بوته های بیست و چند روزه ی شالی،

حکم لیف و ماساژه،.. مولودِ.


والحمدالله وجین شالیزار به خیر و خوشی تمام شد و

بوته های شالی ،،

خوش خوشانِ شونه:)




عنوان ندارد!


انسان‌ها به معنا معتادند. بی‌معنایی ملال‌انگیز است و برای توصیف ملال می‌توان از استعاره عقب‌نشینی معنا بهره جست. ملال را می‌توان آزردگی‌ای دانست که نشانه این است که نیاز به معنا برآورده نشده است. برای این که بتوانیم این ناراحتی را برطرف کنیم، به‌جای بیماری به نشانه‌های آن حمله می‌کنیم و چیزهای مختلفی را به‌جای معنا می‌نشانیم.

#برشی از کتاب فلسفه ملال اثر لارس اسونسن



پ.ن:

مبادی فلسفة منطق
فلسفة منطق مانند هر علمی مبادی تصوری و مبادی تصدیقی‌ای دارد. مبادی تصوری فلسفة منطق همان مصطلحاتی است که در این علم به کار می‌رود، و شاید تا حدودی بتوان گفت مبادی تصوری فلسفة منطق با مبادی تصوری علم منطق یکی است. اما مبادی تصدیقی فلسفة منطق متنوع است: دسته‌ای از این مبادی عام‌اند و در هر علمی کاربرد دارند؛ مانند اصل امتناع تناقض و اصل علیت؛ و دسته‌ای دیگر خاصِ مسائل مطرح در این علم‌اند، و از آنجا که مسائل فلسفة منطق جزو مسائل علوم مختلف، از جمله هستی‌شناسی (متافیزیک)، معرفت‌شناسی، فلسفة ذهن و...، هستند، مبادی خاصِ مسائل آن علوم، مبادی فلسفة منطق نیز هستند.

ای باد!

  ای باد!

ای صبور ترین سالک طریق

ای خضر ناشناس

که گاهی به شاخ بید 

گاهی به موج و

برکه و

گاهی  خواب گرد

دیدار می نمایی و پرهیز می کنی.... 


       

پ.ن؛

نماد باد در شعرhttps://article.tebyan.net/88940/%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%B9%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-2-

اول تا آخر برج

اجی سلام رساند و

گفت:"ایلاهی،اول تا آخر برج جان ساق و دیل و خوش و  رزق و روزی فراوان بدارید ."

..

...

نسترنhttps://www.narinflower.com/%DA%AF%D9%84-%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D9%86/