<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

سه شنبه ی عزیز!

 ****

****

 آرام باش

از بیداد عصر سگ نترس

سنگ پاره ها 

پیش از رسیدن به پیشانی تو

پروانه می شوند....

.

.

.

+++پروا-نه!

+++

و خواهرم که دوست گلها بود

و حرفهای ساده قلبش را 

وقتی که مادر او را میزد

به جمع مهربان و ساکت آنها میبرد

و گاهگاه خانواده ی ماهیا را 

به آفتاب و شیرینی مهمان می کرد،....

*****

*****

****

با هزاران جوانه می خواند 

بوته نسترن سرود تورا

هرنسیمی که می وزد درباغ

می رساند به او درود تورا...


☆سوره نوح،آیه ۱۷،۱۸؛و خدا شما را از زمین مانند گیاهی رویانید،سپس شمارا درآن بازمی گرداند و باز به صورتی ویژه بیرون می آورد...


☆☆امام صادق ع؛ برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست❤

☆☆☆خلاصه اینکه؛صبح مونباحدیثی از امام صادق ع شروع شد ...که درود خدا برایشان ویارانشان...)که خیلی خوش خوشانمان شد ،یعنى یه ترانزیت محموله قند ،تو  دل مون آب شد.❤

(وآن کس؛

آن کس که به صدای سنگ گوش نسپرده؟چگونه می تواند صدای مرا بشنود....)

بعدانوشت؛یار از برای نفس گرفتن طریق نیست/ مانفس خویش بکشیم از برای یار...




نظرات 13 + ارسال نظر
هستی پنج‌شنبه 30 فروردین 1397 ساعت 11:27 http://boyejorab.blogfa.com

زندگی کردنِ من مُردنِ تدریجی بود

آن چه جان کند تنم، عمر حسابش کردم

شاید این قصه مرا بعد تو دیوانه کند

که قرار است کسی موی تو را شانه کند

سلام برشما،
خیلی خوش آمدید بانو

صبیره پنج‌شنبه 30 فروردین 1397 ساعت 10:17

این نوشته ها و تصاویر هم بسیار بسیاااااار زیبا و عالی بووووودن
معذرت میخوام که دیر به دیر میام... سرعت نت خیلی دو روز گذشته پایین بود... عکس ها رو نتونستم ببینم امروز خدا ور شکر عکس ها رو هم باز کرد
لذت بردیم

قربان شما عزیز دل محجوبم
خواهش میکنم ،همین که سلامت باشین و به کاربار تون برسین و ایام تان خوش خرم باشه،برای من یک دنیا آرامش و خوشی و خرمیِ،..وصدالبته حضور تون رو چه دروبلاگ چه در ایمیل دوست دارم و جزء عزیزانم هستین
اصن تی بلامیسر زای جان
تی جان قوربانتی عینک ره بمیرم
می دیل تره تاسیان بوووووو

سجاد پنج‌شنبه 30 فروردین 1397 ساعت 09:38

شما شبکه استانی گیلان رو بگیرین ،یا رادیو گیلان،ازطریق شنیداری و گفتگو زودتر گیلکی یاد میگیرین.

این روش عالیه ولی من واقعا تو شرایطی نیستم ک بتونم بدون هندزفری چیزی بشنوم از بس هندزفری گذاشتم واسه کارای مختلف تو گوشم دارم کر میشم میخوام یذره فاصله بگیرم از این کار
ولی پولدار شدم میام رشت یه خونه میخرم همونجا زندگی میکنم

وسوسه شدم عیب نداره شبا یه نیم ساعت یه ساعت شبکه گیلانو میبینم

ممنون از راهنماییتون :دی

خوب،خدارو شکر که بامن موافقین، این روش جواب میده

خوب اینو ازاول می فرمودین،که قراره جزء شهروندان رشت بشین،
اصن نیازی نیست اینقدرخودتونو بزحمت ومشقت بندازین،گویش رشت وگویش گیلکی رشتی حومه ای هست،یک جور فارسیِ میانه اس،به هفته نکشیده از کوچه و بازار وکاسب وبقال ودرهمسایه ی اصالتا ترک تونم میتونید گیلکی یادبگیرید،میشه گفت اینجا ایران و تهرانِ کوچیک هست،چون مهاجر ومسلط به گیلکی زیاده،ازشونم بپرسی کجایی هستین.میگن،هایه شین،یعنی همینجایی هستیم.
هایه= همین
شین=جا.
یعنی رشتی هستم!
ایشالا پولدار میشین وخونه ام میخرین،...ولی اینجا نسبت به جاهای دیگه خونه گرون نیست،البته طرفای گلسار،..چرا.منتهی خودرشتی ها اون سمت نمیرن،چون آبگیره،رشت هم شهربارانی و ،...ومعتقدن ملکی که آبگیرباشه دوزارنمی ارزه،حالا هرچقدربگن باللشهرو کلاس داره و...بزرگترین عیبش همینِ
دورور ساعت ۲۳ اخبار گیلکی ببینید
خواهش میکنم،وظیفه بود

سجاد چهارشنبه 29 فروردین 1397 ساعت 19:03

ممنونم ازتون
من عاشق رشتم
انقدر دوست دارم زبونتون رو یادبگیرم
یه کتابی چیزی هست؟یادبگیرم ازش

خواهش میکنم.
از لطف شما به رشت و زبان ولحجه مادری مون ممنون و سپاسگزارم.

سمت پیوندهای وبلاگ ،برای دوستان علاقه مند لینگ وبلاگ گذاشتم.شما هم یه سر بزنید .
یک سری کتابای گیلان شناسی ومقالات و اشعار گیلکی درکنارش ترجمه فارسی توی کتابخونه ها هست .بپرسین راهنمایی تون میکنن..شما شبکه استانی گیلان رو بگیرین ،یا رادیو گیلان،ازطریق شنیداری و گفتگو زودتر گیلکی یاد میگیرین.

سجاد چهارشنبه 29 فروردین 1397 ساعت 16:52

سلام
میشه خواهش کنم پست آشپزی بذارید ، شاید دوباره اومدن(سلمابانو)
این عکسهای بالا واسه گیلانه؟

سلام بر شما آقای سجاد
قبلا بخاطر ایشون پست آشپزی گذاشتم، تشریف نیاوردن،... ،
ولیییی
چشم.حتما پست آشپزی میزام که سلما بانو تشریف بیارن و مارو خوشحال کنن
بله،برای رشتِ ، گیلان هست.

طیبه چهارشنبه 29 فروردین 1397 ساعت 13:34 http://almasezendegi.mihanblog.com

همه ی تصاویر باحال هستند
مخصوصا تصویر اول که سنگ ها هستند رو خیلی دوست دارم

تصویر اول از نت هست،منم عاااشق تصویر اولم.سنگ ها خیلی دوست داشتنی اند،خیلی

mostafa چهارشنبه 29 فروردین 1397 ساعت 09:20

چه حدیث زیبایی..و کاملا معتقم که یاد همیشگی خدا و قدرت نامتناهی اون از بالاترین عبادتهاست
و آن کس که در ظلمت نشسته
چگونه به تنهاییام ایمان می آورد ؟
.
.
بسیاز زیبا

درودو نورو صلح و دوستی برشما
یاامام صادق ع
.
.
.
اشعار شیرکو بیکس برای من بسیارها زیباو پرتصویرو پرمحتواهست.

خیلی خوشحال شدم ،که دوست داشتید

mostafa چهارشنبه 29 فروردین 1397 ساعت 09:07

فکر میکنم یکی از بهترین شکارچی های زیبایی طبیعت هستید
بقدر سرزندگی و نشاط تو این عکسا وجود داره که احساس میکنم که خودمم
تو اون آب و هوا و بین اون گلا هستم...
.
صبح ها..
خدا
با انگشت اشاره اش
سهم وضوی هر برگ را
میچکاند در دستش
اقتدا میکنم به صنوبرها..

ممنون که منو یادِ زبل خان شکارچی...
.
.
.
ممنون از لطف تون.گلای بالا،آلاله های وحشی هستن.آلاله های زرد وزیبا ،..تصویر سوم؛اگه به گلبرگهای گل توجه کنید،سهم وضو ش قابل شهوده خدایا شکرت

mostafa چهارشنبه 29 فروردین 1397 ساعت 08:54

درود بر شما.. صبح عالی متعالی
اون عکس بدون شرح فکر میکنم حاصل جنگ یا زلزله باشه ولی آوارگی خیلی دردناکه..صورت معصوم و پاکش رو ببین
امیدوارم بزودی تمام جنگ ها به پایان برسه و آرامش ،حاکم مطلق زمین باشه

سلام و درود برشما ..ممنون تون.اوقات تون بخیرونیک
بله،پدری که تنها داراییش همون صورت معصوم وپاکِ.اونم گذاشت تو چمدون و...
ان شاءالله،...الهی آمین
زنده باد امید،زنده بادصلح دوستی

کیهان چهارشنبه 29 فروردین 1397 ساعت 08:04 http://mkihan.blogfa.com

خواهس می کنم قابل شما را ندارد .خواستم لا اقل تصورتان واقعی باشد .
حسین زمان را نمی شناسم متاسفانه و دیگر اینکه امیر تیر داد چقدر خوشحال خواهد شد از اینکه عمه ای داشته باشد که دست توی موهایش بکند

خیلی ممنون و سپاسگزارم آقای کیهان برار عزیز.خیلی لطف کردین.خیلی بیشتر از خیلی...
+حسین زمان خواننده ای هست که ،مردشریف(برادرم)کاست شب دلتنگی همراه مجله کانون خانواده برام گرفته بود.بعد که همین جور پیگیرصداش بودن...ترک مسافر،...شاپرک و...شب دلتنگی ..تونباشی...تا اونجایی که بهم خبرداده، گفته آخرین ترک شونم" Hasre Aghooh"
البته میتونید سرچ کنید حسین زمان ویکی پدیا بهتر توضیح نوشته وتصویرشو هم ببینید
نمی دونم؟چرا؟؟من نوشته هاتونو میخوندم چهره ایشون درذهنم تداعی میشد.بعد تر که گفتگوی بین خودتان و پرفسور را به تصویر کشیدین،باز من در ذهنم ،...که به قول گیلک ها،ایوارکی= یهویی.امره= مارو.رآحَتآ کودی=راحت کردین.
ودیگر اینکه؛
معمولا من از بچه هااجازه می پرسم و بعد دست توی موهاشون میبرم.یا لپ شونومیکشم.ولی پیش اومده ،خیلی یهویی ،بی هوا،دست توی موهاشون میبرم .یا لپ شونو بکشم،بعد یادم میآد که،ای دل غافل؟!!!اجازه نپرسیدم.بعد خجل زده ازشون معذرت خواهی میکنم،میگم؛ببخشید ما یهویی موهاتونو دورشین وارشین آوردیمآ
که بحمدالله لبخندمیزنن وبا لحن بامزه ای میگن؛یه دفعه دیگه دورشین .
دورشین به معنای بهم زدنِ.دورشین وارشین یعنی بهم بزنی مرتب کنی دوباره بهم بزنی.
(امیرتیرداد خیلى ببخشید عزیزم)
من ،خیلی خیلی خوشحالم بابت داشتن امیرتیرداد عزیزم
درچشم خدا محفوظ بمانندو بمانید.آمین

وکیل چهارشنبه 29 فروردین 1397 ساعت 01:28

عالی بود
تصاویر رشک برانگیزه
خوشا آنان که در گیلان زندگانند

ممنون تون
خوشا آنان که درگیلان زندگانندماسه تا، کوچیک بودیم پدرجان برامون از بابا طاهرشعرمی خوندن،چقدر داستان داشتیم ،ای خدا
گوش بگیر آقای وکیل الشعرا

خوشا آنان که در ری زندگانند
بحمدو قل والله بر زبانند
خوشا آنان که درهرجای عالم
به آیت آیة الکرسى زندگانند

کیهان سه‌شنبه 28 فروردین 1397 ساعت 15:33 http://mkihan.blogfa.com

فرستادم....

خیلی ممنون از لطف تون،امیرتیرداد را مشغول تمرین در کنار پدرمحترم دیدیم و بسی خوشحال شدیم.سلامت بماند وبمانید
خدایا شکرت.

خانم پزشک سه‌شنبه 28 فروردین 1397 ساعت 14:58 http://kanoomdoctor.blogsky.com

چه عکسایی!
مثل همیشه قشنگ با طراوت .


مممممنوووووونم خانم پزشک عزیز دل

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد