<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

از جنگل های سوخته ....

 

تو اینجایی و 

نفرین شب بی اثراست.

در غروب نازا

 قلبِ من 

از تلقینِ تو بارور می شود.

بادست های تو من لزج ترین شب را چراغان می کنم،


 من زندگی ام را خواب می بینم

من رویا هایم را زندگی می کنم

من حقیقت را زندگی می کنم


از هر خون سبزه یی می روید از هردرد لب خنده یی

چرا که هر شهید درختی ست

من از جنگل های انبوه به سوی تو آمدم

تو طلوع کردی

من مُجاب شدم ،

غریو کشیدم،

وآرامش یافتم.


کنارِ بهار به هر برگ سوگند خوردم

و تو ....


#احمد_شاملو.


*****

****


نظرات 22 + ارسال نظر
Reza یکشنبه 11 شهریور 1397 ساعت 02:13 http://rezacplus.blogsky.com

مادر جان، عکس کف دستت رو کامل میزاشتی تا باهاش با طالع بینی کف دست می گرفتیم.
این مسئولین کجان پس؟

تو ذهنم لحن کف بین ها و کولی کنار آتشِ شجریانِ پسر پلی شد؛می گول کوته

وابده، ری

وکیل شنبه 10 شهریور 1397 ساعت 13:57

به به شعر از شاملو :)
عالی بود

ممنون و مچکرم،آقای وکیل

میم! جمعه 9 شهریور 1397 ساعت 23:12 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

ای بابا چقدر عالی...خداروشاکرم که با دیدن گلدون ها به یاد من افتادین

لبخند همیشه بر لباتون ، باطراوت باشه همیشه گلدوناتون ، ان شاالله

بسیارسپاسگزارم آقای دکتر میمِ عزیز

شما هم درپناه خدا ؛سلامت و شاد و موفق زی بلامیسر

خدایا شکرت

beny20 جمعه 9 شهریور 1397 ساعت 21:59 http://beny20.blogsky.com

سلام ، خوبید ؟

میگم آیا الان برای گفتن تبریک عید دیر نشده ؟
دیر شده ؟ یعنی دیگه نگم !

آهان خب باشه تبریک‌ میگم .. تبریک ،
دیر جواب دادم ، ولی به بزرگی‌‌ خودت ببخش

خوب بود ؟ یا حتما برم یه پیام شعری کپی کنم ،
بعد بیام اینجا بفرستم برات .. و به پایان شعر که رسیدیم ،
خودم بنویسم : عید سعید غدیر خم مبارک

و در رابطه با این پُست :
عنوان رو نوشتی جنگل های سوخته ،
خب حداقل یه عکس از درختی که آتیش گرفته باید میذاشتی :/

و راستی دو تا پست بالایی ، چرا کامنتش رو بستی ؟
من الان واسه اون گل می خواستم اونجا ذوق کنم

علیکم سلام؛ آقابنیامینِ عزیز!
الحمدالله؛توپ!
ممنون از احوالپرسی تون

نه نه،...هیچ وقت برای گفتنِ تبریک وشادباش دیرنمیشه!

خواهش میکنم ؛عزیزو بزرگواری پسرجان


خوب بود؟عاااااالی بود
خیلی ممنون از تبریک تون ...

نه نه،ما تبریکات مرامی و دلی رو
بیشترمی پسندیم ...
لذا با احترام فراوان ؛تشکرات مان را
بابت تبریک صمیمانه تان پذیرا باشید ...



ودرادامه؛
جنگل های سوخته...،فرضا استعاره باشه!
چطوری؟از قلب و قلب هایی که توی آتیش سوختن و ... عکس بگیرم/:



راستش؛
پست اول که برگه شده،...بایستی برش دارم!
پست دومم..،والا خودمم نمیدونم ؟چرا چون نمودم

من ازتون عذرمیخوام،
وجود و حضور شما در هر پست و مکانی ،
بیشتر ازاون گل و گلستان حتی ...ذوق داره

وجدان جمعه 9 شهریور 1397 ساعت 19:30 http://parsehdarkhalseh.blogfa.com

بالون بالون پست بذال
بالون بالون پست بذال
بالون بالون پست بذال

چشم

Sajjad جمعه 9 شهریور 1397 ساعت 18:08

ممنون خوبم
شما هم مادرمید بزنید تو گوشم مشکلی نیست
نسوان فرشته اند من همیشه میگم البته در عین حال ممکنه شیطونو درس بدن

"خوشا به حال آن کس که عیب خودش ،اورا از پرداختن به عیب های مردم باز میدارد...
خلاصه اینکه یادمون باشه؛خداوند "ستارالعیوبِ" وبخشنده ذنوب..."
این بخشو خیلی متوجه ربطش ب صحبتام نشدم.

و در مورد اشتباه هم خودمونو با جملات خوشگل گول نزنیم کسی ب انسان اجازه اشتباه نداده فقط ممکنه که اشتباه کنیم همین وگرنه مجوزی نداری برای اینکار

الهی شکر

مرسی از محبتت گل پسرجان.خدا مادرگل تونو بهمراه عزیزان عزیزش سلامت و خوش خرم نگهدار باشه،..

بعله؛
خیلی درست فرمودین و این حرف تون باعث شد
یادِ ترانه ی "میوه ممنوعه"خواجه امیری ...که میخونه؛
"هفتاد سال عبادت...به باد میره"
البته خداوند تبارک وتعالا برای همین مدرسان شیطون ،
اساتیدی گذاشته ...که خودِ شیطان رو به زانو درمیاره ،چه برسه به فرشته ی ضعیفه ....خصوصا همینایی که شیطونو...


اون بخش هم نتیجه گیریِ صحبتهای خودم بود و تذکری که لحاظ فرمودین ،که کلام امیر رو درزندگی بکارببر....منم دو حدیثی که درذهنم بود و هست رو براتون نوشتم،..که یعنی حواسم هست،که یعنی وقت اونو ندارم پی خبط و خطاو عیب ایرادای دیگران باشم،..
یادمون باشه؛منظور خودم و خویشتن و روح و روانم بود،...که اجماعا هماهنگ باشیم،که خدا ستارالعیوب و
بخشنده ذنوب ؛...


ودرمورد اشتباه؛
مطمئن باشید مراد از اشتباه مربوط به ممکن بودنش بود و هست!
که انسان جایزالخطاست و
خداوند بخشاینده ی مهربان است ،ولاغیر.

+این لحن بیان تون،منو یادِ سوره غاشیه ،خصوصا آیه بیست ویک و ۲۲ اش...دوست داشتید این سوره رو با معنی و تفسیر بخونید،واون جریان وضوع اشتباه و پیرمرد و امام حسن وحسین و
مجوزِ خابوندنِ بیخِ گوشت تون فتاده نموده


درامان خدا باشی؛سجاد پسرم

مهرداد جمعه 9 شهریور 1397 ساعت 18:03 http://glaryzhan.mihanblog.com/

اونوقت کامنت‌های پست های بالا رو بستین ما چه جور در مورد درخت ها که از موجودات مورد علاقه مان هستن نظرم بدیم ؟ هان؟

پست اول آرشیوی هست و برای مدتی برگه اش کردم ،..برش داشتم میتونید آرشیو دی ماه ۹۵روببیند ...
چه خوب که به درختااهمیت میدین؛قطعااون ها هم بهتون علاقه مند هستن،..
که اگه اینجورِ حالا مشخص شد،اون گربه هه چرا دور ور تون می پلکید،..

بابت بسته بودن کامنت دونی های دوپست بالا از شما عذرخواهی میکنم،..برماببخشایید آقای مهردادعزیز وبزرگوار

طیبه جمعه 9 شهریور 1397 ساعت 16:23

وای خیلی خیلی قشنگه
دستبند سبزآبی از همه قشنگ تره.
برازنده دستهای قشنگته با اون ناخن های قشنگ ترت
طیبه دستهای باران دوست داشت

فداتون بشم؛مامان طیبه جون
چشای دوست داشتنی و جوان تون؛ قشنگ میبینه
باران مخلص نازنین تی تی است و
مامان طیبه اش را خیلی بیشتر از خیلی دوست داشت

اسماعیل بابایی جمعه 9 شهریور 1397 ساعت 02:04 http://www.fala.blogsky.com

شعر و تصویر زیباست...

زور زور سپاس ؛بلامیسر...

طیبه پنج‌شنبه 8 شهریور 1397 ساعت 21:08

سلام
چطوری بارانم
چطوری دخترم
عید غدیرتون مبارک
بر و بچ همه خوبید؟؟
من هم از این دستبندها یاسی رنگش رو دارم .خیلی هم ارزون خریدم .خیلی هم قشنگه
از اون چرم ها هم قرمزش رو دارم.از طلافروشی نخریدم .ارزون خریدم .خیلی هم قشنگه
اصن به قیمت نیس که.به دل خوش و دخترنوجوون درونه که من دارم
مگه نه بارانم؟.

سلاممم مامان طیبه جوونم

الحمدالله ،خوبم مامان گلم
عید شما هم مبارک بلامیسر
ازخوبی شما همه خوبیم و دس بوس و رویِ بهتراز ماهتونو میبوسیم.عوض شما و صبیره بانو،...روی اجی رو بوسیدیم و عید غدیر رو بهش تبریک گفتیم و عیدی گرفتیم...

ایلاهیی- من - شیمى-- دسِ مُچِ ره؛ بمیرم...نازنین تى تى جان
ایلاهی من- شیمی دل و دختر نووووجوون ره بمیرم

بله،بله.مامان گلمممم

راستش من جایِ دیگه ندیدم!که بخرم.پرسجو شدم،گفتن طلافروشا میفروشن ،یِ دونه دسبند سنگ فیروزدارم،خیلی وقت پیش هاازاین دس فروشهای کشمیری گرفتم..عکسش رو میزارم ببینید
نازنین تی تی؟

بهامین پنج‌شنبه 8 شهریور 1397 ساعت 17:11 http://notbookman.blogsky.com

من زندگی ام را خواب می بینم

من رویا هایم را زندگی می کنم

من حقیقت را زندگی می کنم



عیدت مبارک باران جانم

من زندگی ام را خواب می بینم
من رویا هایم را زندگی می کنم
من حقیقت را رندگی می کنم،....




فدای شما....عید شما هم مبارک عزیز دلم؛جان تان سلامت بلامیسرررر

رویا پنج‌شنبه 8 شهریور 1397 ساعت 16:40 http://mynicedream.mihanblog.com

سلام باران جان عیدتان مبارک خانم

خوبید؟؟؟

سلامممم رویا بانوی عزیز دلمممم
جاااان تان سلامت بلامیسر
عید شما هم مبارک بانوی عزیز دل


شکر،الهی شکر؛خوبم عزیز دلم.ممنون از احوال پرسی تون...

مهدی پنج‌شنبه 8 شهریور 1397 ساعت 12:02 http://bivatan.blogsky.com

عید غدیر مبارک ...
چه درخت زخم خورده ای و فضای قشنگی

عید بر شما هم مبارک...
...

وجدان پنج‌شنبه 8 شهریور 1397 ساعت 10:49 http://parsehdarkhalseh.blogfa.com

دلخت بیچاللو داخون کلدن بی تلبیتا
شمشیل تشیدن
من دیده حلفی ندالم
بی تلبیتا میلن دلختالو سولاخ سولاخ میتنن
خوبه یکی لوشون خط بندازه؟
من دیده حلفی ندالم!
اصلا چه معنی داله؟
من دیده حلفی ندالم!
سنام بالون

آره والا
یه پست از درخت های آزاد امام زاده هاشم گذاشته بودم،..برگه اش میکنم که ببینید

بیچاره درخت ها،...

مهرداد پنج‌شنبه 8 شهریور 1397 ساعت 04:21

هییی خو درخت چه گناهی کرده تاوان عاشقی دو نفر رو باید پس بده؟
ببینید تنش رو زخمی کردن.
از شعرای سپید بیشتر سهراب رو دوست دارم .

چه عرض کنم والا؟؟
بله،متوجه زخم ها و خط خطی های تنه ی درخت شدم.فکر کنم اون خانم برای پنهان کردن چونان زخم هایی دستش رو گذاشته و زخمی تراز همیشه شده،...

سهراب ...روحش شاد

ما هم شعرِ صدا کن مرایِ ایشان را با زمزمه ی خانم نیکی کریمی خیلی دوست داریم

ممنون از حضور عزیز و شریف تان

Sajjad پنج‌شنبه 8 شهریور 1397 ساعت 02:16

سلام
خوب هستید؟
راجع به پست راسل
ببینید موضوع ب این برمیگرده که انتخابهای دیگران تا موقعی به ما ربطی
نداره که به آزادی ما لطمه ای وارد نکنه

مثلا اینکه طرف پیراهن آبی تنشه یا سفید یا زرد تا جایی که من میدونم ب آزادی کسی لطمه وارد نمیکنه ولی اینکه طرف چاقو دستش بگیره بکنه تو شکم بقیه و ما بگیم به ماچه این انتخاب خودشه اشتباهه ، چون داره آزادی رو از کس دیگه ای سلب میکنه

این جملات شعارگونه که میگن و همه براشون دست و جیغ و هورا میکشن نیاز به فکر کردن داره ، من مطمئنم هر کسی که انسان باشه و نخواد لجبازی کنه با تحقیق به حقیقت میرسه حتی اگه بخواد پنهانش کنه ؛

ی مثال دیگه که خیلی هم داغ میشه اینه که مثلا ی عده عکس جوونارو میگیرن دستشون میگن اینا چ گناهی دارن که دولت دستگیرشون کرده ، من خودم از مخالفای دولتم ولی هیچ کس نمیاد بگه آقا بپرسیم ببینینم چیکار کردن ، من مطمئنم اگه همون جوون یه سیلی میخوابوند توی گوش ناموس یه نفر اون یه نفر قشنگ درک میکرد که همچین افرادی باید تنبیه شن

شوخی که نداریم هرکاری ی تاوانی داره

حرف من اینه که بیخود شعار ندیم همیشه فکرکنیم راجع به حرفامون بعد بزنیم.


یه پیشنهاد هم به مادر باران خانوم : من اعتقاد دارم وقتی مطالب و حرفهای حضرت علی رو بخونیم مثل خودش میشیم و وقتی مال راسل رو بخونیم هم مثل خودش میشیم حداقل تاثیر میگیرم ، پیشنهاد میکنم توی انتخاب افراد دقت کنید چون آدمی عمر زیادی نداره توی چشم بهم زدن تموم میشه میره و بعدا پشیمونیش می مونه

حالتون خوبه مادر باران؟

سلام علیکم آقای سجاد پسرعزیز
الحمدالله ؛شکر .ممنون از احوالپرسی تون

راجب به پست راسل؛
بخش اول؛
برداشت من این بودکه،منِ مادرباران گیلانی هستم و دررشت به دنیا آمدم و بچه گیلکم و
پدر و مادرم و ایل و طایفه ام روستا زاده اندو
بطور طبیعی و مورثی؛ آلرژی وسینوزیت مزمن و فاویسم همراه همیشکی ام هست و .....

خوب...تا اینجا هیچ دخل و تصرفی...نداشتم !

بخش دوم؛
برادشت من اینگونه بود،
همه ی انتخاب ها و اشتباهات و ...را دوست دارم.
به قول استاد صالحی ؛
گناهانم را دوست دارم
بیشتر از تمام کارهای خوبی که کرده ام
می دانی چرا؟
آن ها واقعی ترین انتخاب های منند
واینکه؛
اشتباه یکی از عالی ترین علائم اثبات آدمی ست!
با توجه به عنوان پست؛منظور خودم و زندگی شخصیم بود و هست.

+مرسی از پیشنهاد دوستانه ات سجاد پسرم؛آنچه که از کلام مولا درذهنم مانده و باعث شده بیشتر وقتا بهش فکر بکنم ..(چه در تنهایی چه در جمع های خاله زنک)که حضرت فرمودن ؛
در شگفتم از کسی که عیب های مردم را بد می داند ،درحالی که خودش از همه پرعیب تراست و آن را نمی بیند...
خوشا به حال آن کس که عیب خودش ،اورا از پرداختن به عیب های مردم باز میدارد...
خلاصه اینکه یادمون باشه؛خداوند "ستارالعیوبِ" وبخشنده ذنوب...


بله،حالم خوبه شکر خدا
ممنون از احوالپرسی ها تون؛سجاد پسرجان
ی نکته؛وقتی خودتون میدونید ما انسان نیستیم؟چرا؟؟؟مثال انسانی میزنی؟"من مطمئنم هرکسی انسان باشه و نخواد لجبازی کنه.."<-شوخى که نداریم نسوان جماعت از ازل تا به ابد فرشته بودن ،حالا شما میخوای لجبازی کنی و بگی نه و فلان وازاین جورصوبتا من خودم با اجازه مامان گل تون ؛میخابونم بیخ گوش مبارک تون ،که دس از سر قهرمان بازی برداری و بزاری اونایی که وظیفه شونه... چاقو رو از دست طرف بگیرن و دهنشم سرویس کنن!؛اصلنم رنگ پیرهنش مهم نیست

حالتون خوبه ؟سجاد پسرم؟بابت خابوندن بیخ گوش تون خیلی خیلی عذرمیخام

میم! پنج‌شنبه 8 شهریور 1397 ساعت 01:37 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

به به به...سلام و درود حضرت باران جان
شاملو خیلی خوبه...شعر فوق العاده ای بود و عکس بسیار زیبایی

عیدتون هم مبارکاااا باشه

ایام به کام ، شهریورتون پر از قشنگی و مهر

سلام و درود بر شما آقای دکترمیمِ عزیز
جان تان سلامت و دل تان خوش؛بلامیسر
ممنون و مچکر از شما ؛بابت یادآوریِ شعر فوق العاده ...

ممنون تون؛عید شما هم خیلی خیلی مبارکاااا باشه

سپاسگزارم دکتر میمِ عزیز؛همه ایام شما خوش و خرم و مهرانگیز..
دکترمیم؟گلدونای اجی رو دیدم یادتون کردم،خصوصا یوسف رو

دنیا پنج‌شنبه 8 شهریور 1397 ساعت 00:07

انتخاب تصاویرمثل پست ها عااااااااااااالی

بیکراااااان سپاس ؛دنیا بانوی عزیزززززم

دنیا پنج‌شنبه 8 شهریور 1397 ساعت 00:06

سلامممم عیدتوهم مبااااارک گلم
شاااادباشی وسلامت وخوب وموفق
روزگارت خووووش

سلاااااام
ممنون و مچکرم؛عزیز دلمممم
همه ایامت خووووووش
سلامت و شادو موفق زی بلامیسر..

طاها چهارشنبه 7 شهریور 1397 ساعت 23:29 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام

من زندگی با تو را خواب میبینم
و وقتی نیستی شب خود نفرین است

عکس را خیلی دوست دارم، ممنون از شما.

سلام و عرض ارادت
بله،عکس دوست داشتنی ای هست:)
شیمى لطف قُربان؛من از شما برای حضور عزیزو شریف تون؛ممنون و سپاسگزارم آقایِ طاهاخان...
سلامت و شادزی بلامیسر

مامان چهارشنبه 7 شهریور 1397 ساعت 23:18 http://maman.blogfa.com

سلام خواهر گلم
عیدتون مبارک باشد خواهر خوبم.
ایشالله زیر سایه حضرت علی ع شما و خانواده محترمتون محفوظ و تندرست باشید.

سلام به روی بهتراز ماهتون
عید شما هم مبارک باشه ،خیلی خیلی ممنون بابت تبریک و حضور عزیز و دوست داشتنی تون
قربان شما مامان سینا جانِ بلامیسر
وهمچنین عزیز دلممم....

وجدان چهارشنبه 7 شهریور 1397 ساعت 20:14 http://parsehdarkhalseh.blogfa.com

خانومه میخواسته بگه من از این دستبندا دارم
اینجولی عسک گلفته
تو نباشی بالون؟!
حالا هرچی
منم از این دستبندا داشتم
انگذه زیاد شده خلابتالای خطلناکو پلیس از این دستبندا دسشون میکنه بابا
این دیده پز دادن نداله که!
بعدشم شاملو این وسط چی داله میگه ؟
من زندگیلا خواب
رویا لا زندگی
بدخواب سده
گل گاو زبون بخوله دیده
همشم از رو دست طلافلوش تخلب میکنن!
احصاب واسه آدم نمیمونه ته
سنام بالون

نه نه من نیستم !
من ازاون دستبند چرمی ها خیلی دوس دارم
که مچ دست آدم بوعه چرم می افته و طلافلوشامیفلوشن

نه نه بدخواب نشده
طعم گل گاوزبونیه خیلی مزخرفه
احثاب برا آدم نمیمونه ته

سنامم به لویِ بهتراز ماهتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد