<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

شبدرترشک

 

     

ترش واش=شبدرترشک

درولایت ما برگ های تازه اش را درترشی هفتا بیجار همراه نعناع وسبزی و خالواش وچوچاق می ریزن....درآشپزی شرق گیلان ؛باهاش سبزی خورش درست میکنند-ما تاحالا درست نکردیم-و جایی هم نخوردیم-اما شنیدیم که خیلی خیلی ،خوش مزه خورشتی هست...

-من به جعفری میگم؛سبزی:|

_ایشون خودشون توی گلدون سبز شدن-یقین باد بازیگوش دونه هاشو آورد -ریخت توی گلدونه لب حوض...

نظرات 1 + ارسال نظر
شبدر چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت 17:45 http://fourleafclover.blogfa.com/

بچه که بودم یه پودر خوشمزه ی ترش می خریدیم بهش می گفتن گرد ترشک . یه مزه خاصی داشت الان دیگه از اینا نمی فروشند . من فکر میکردم از برگ انگور درست میشه برگ انگور و اون ساقه ای که می پیچه رو می کوبیدم اون مزه رو نداشت بعد ها که بزرگ شدم فهمیدم یه نوع گیاه معطره که احتمالن از شمال میاد چون اینجا که نداریم . دلم برای مزه ش تنگ شده . شاید همین شبدر ترشک شما باشه

اوه ؛ساقه ی ترش انگور
-ما تا حالا نخریدم ازاون پودر هایی که فرمودین -فقط سبز شو استفاده می کنیم.
یادمه عمه ام که خارج از استان گیلان زندگی میکنه میگفتن ؛گرد غوره می خرم ؛یه همچین چیزی!! دقیق یادم نیست
الهی من برای دلتنگی هاتون بمیرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد