<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

شاید حذفیده شود

....

....جعفری -تره -شنبلیله -یک بوته گشنیز؛ جهت طبخ قرمه 

....ساتوریش کردم و تو تابه ی مس ی چونش نمودیم ؛

.....

√شال وکلاه زماهو چارقد ز شمس قرض گرفتیم ؛جهت خرید تربچه نقلی....به مغازه آسید سبزی فروش   رفتیم ؛

همیشه برایمان سوال بود که؛  آسید چون است که ؛"  ! ، ؟ ؛ : / ()" <->در  گفتار شان با مشتری همه ی  علائم و نشانه ها ى نگارشی را رعایت می نمایند!؟ یعنی دقیقا گیومه -علامت تعجب قلاب و کروشه نشانه تکرار پیکان خط تاب دار ابرو خط مایل ممیز نقطه ویرگول دو نقطه حتی سه نقطه!!!..همش در کلام شان قابل شهود است! و مدام بالای سر آدمی از آن ابرهایی با نشانه های درست و بجا پدیدار میشود

القصه در این چندسالی که از ایشان خرید می نماییم ؛همش این سوال در مخیله ی مان شلنگ تخته گون بود که ؛زچه این گونه کلامی دارن!؟واین کلام با شغل شریف شان چه ارتباطی دارد!؟ دروغ چرا؟!درذهن مان همش بسان سریال ها و پ ل ی س های مخفی که ؛یا لبو فروش بودن یا سوپری یا میوه فروش یا وانتی...

در همین افکار تکراری مخیله مان بودیم که ؛

یه خانومی  با آسید بحث میکنه ؛ایشون هم ناراحت میشن...بعد که خانم میرن ؛رو میکنن به یه خانم دیگه میگن؛این همه مدت تو د ا ن ش گ اه درس خوندیم فوق لیسانس  گرفتیم..این شد کار مون!!!

یه چیزی اون خانم گفت دوباره ایشون پاسخ دادن و...خلاصه حرف شون رفت سمته ؛ا خ ت لاص و رفتن به بلادستان...

اکثریت نظرم با آسید بود؛فقط این که همه رو با هم جمع ببندیم  درست نبود ؛ گفتم؛همه ی اونهایی که رفتن ا خ تلاص گر نبودن! همه رو باهم جمع نبندین!! خیلی ها شون از دانستنه زیادی رفتن اونایی که هم موندن می دونن منتهی اون طرف؛ احساساتی ها نمی تونن دووم بیارن!!

لام تا کام هیچی نگفتن...قیمت سبزی رو گوشه ی ترازو گذاشتم. تشکر کردم...اومدم خونه!!

دیگه ایام نوروز شد پشت بندش عروسی داداش کوچیه و....

دوماه بعد که رفتم ؛گفتند؛درخدمت شما هستم ؛گفتم ؛لطف میکنید؛شاهی و پیازچه وتربچه بیشترباشه؛تره گشنیز جعفری مرزه تلخون ریحون شاخه شاخه.

گفتن ؛چشم. 

در حین جمع کردن گفتن؛حقیقتش من همه ی کارام ردیف بود که برم...لحظه ی آخر ؛دیدم نه. کار من نیست!!باید مادرم کنارم باشه.. خودم ازشون نگهداری میکنم؛یعنی بیشتر خانومم زحمت شونو میکشه...سه واحدیم مامانم طبقه اول ما دوم برادرمم طبقه ی سوم...

+به ظاهر علفه میونه سبزی هست!!اما گل فراموشم نکن هرگز هستش ؛منتهی رنگش بنفش یاسیه 

√پیش اومده دلتون بخواد سوال بپرسین ؛بعد تو دلتون بگید نه!!و نپرسین!؟اونم چندین بار سوالو بیارین توک زبون تون دوباره بگین.نع. ونپرسین...که دفعه آخر با خودتون و سواله تو هاگیر و واگیر باشن و بغل دستی ادل اون سوالو بپرسه....بعد شنیدن پاسخ ؛و حدس هایی که زده بودین! بگین ؛رضا رضا رضا!!رضام بگه ؛نه بابا!!!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد