<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

(...)

....


مشک را گفتند؛

تورا یک عیب هست،

با هر که نشینی 

از بوی خوش ات به او دهی.

گفت:

زیرا ننگرم باکی ام ،

به آن بنگرم که من کی ام!

*مولانا *

+ "بى تابانه" ى ؛آقاى زندوکیلى.

به قول سوسن جون؛" بَد "نیست!! عه!؟تو هنوز زنده اى بچه!؟

+21 مرداد ماه سال جاری؛ یکی از غروبهای عجیب و عزیزُ مجیدِ عمرمان...(بله.قابل تکرار نیست.)

√سر شاخه شوکران بابگ گرندى ازهمان غروب...

+√آرش هیچکس؛در غروبی مبهم-بازآفتاب را نظاره نشسته ام-آوای شبح زده ی شب-آخرین عریانی های مرا می شوید-لبانم برآماسید-دستانم تاول زد-پاهایم بی صدا ماند-ومن-برای تو-ازجنگل شوکران-حرف ها دارم....!!

....

شوکران گیاهی علفی دوساله با ساقی صاف وبدون کرک وگلهایی به رنگ سفیداست...بیخ شوکران وعصاره برگ و ساقه اش سمی وجنون آوراست.

√یک مسیرراه باریکه ای روهمراه با علف های نرم وشیرینش ومابین شون بوته شوکران  رو تصور بفرمایید به انضمام گاوی رو مشغول چرا...

(به نیم ساعت نمی کشه)اینجوری میبینید -->..............................

نظرات 4 + ارسال نظر
ارغوان چهارشنبه 24 آذر 1395 ساعت 18:14

پس گاوها می دونن چیه که نمی خورن.
سرچ کردم همون دیروز در مورد این گل چون اینجا هم شبیه این گل هست. خودروه. نمی دونم دیگه خودشه یا نه.
ممنونم از توضیحات مفیدت

بله.میدونن :)
اینجا هم خود رو رویش میکنه.
فداتون بشم من

مترسنج چهارشنبه 24 آذر 1395 ساعت 08:21 http://dar300metri.blogsky.com/

بله اون تئاتر عروسکی دیدارشمس و مولانا با صدای اساتید واقعا زیباست...
قرار نیس اینجا کسی تو برجک کسی بزنه:)))
دو غول بزرگ برا هم سوال و جواب میکنن (بود سهمگین جنگ شیر و پلنگ..) و هم سوالاشون و هم جوابهاشون برا ماها آموزندس..
شخصیت هر دو قابل تحسینه و البته برتری یکی بر دیگری چیزی از ارزشهاشون کم نمیکنه... اگه شمس20باشه،مولانا18میشه و برای بعضیا 18دوست داشتنی تره:)
لینک مرتبط با نمره:
http://dar300metri.blogsky.com/1395/02/14/post-136/

البته بعضی وقتها قابل قبول شدن هم خوبه...یعنی عالیه.
شیروپلنگ چیه؛به کوری چشم کلاغ ها "عقاب "ها هرگز نمی میرن-تیزپرانه تیزبینه عجیب مجیدی ها
ولی ما اینجا برجک نگهبانی داریم؛تفنگ سر پر داره به انضمام تفنگ بادی؛لازم باشه ژ3هم...
√من اون دیدار عروسکی رو ندیدم.
+
%منم همه چیژ میژ بلدم.

ارغوان چهارشنبه 24 آذر 1395 ساعت 00:11

این گیاه به غیر از خاصیت جنون آمیزش چه مزایایی داره؟ بعد حیوانات مثلا گاو بخوره مشکلی پیش نمیاد براش؟ کنجکاو شدم

مزایای شوکران؛
سالها پیش دکترهای ایرانی و یونایی به عنوان آرامبخش بودن و برای درمان آرتروز تجویز می کردن.
در چین و هند؛
داروهای ضد هاری-کزار-ناراحتی های جلدی -گرفتگی غدد و سرطان استفاده میکنند.
شوکران کبیر درطب سنتی ایران؛
اوناع سرطان ها-انواع تو مورها-کنترل آسم-سرفه و سیاه سرفه وبیشتر اختلالات عصبانی سود مند است....وفواید دیگر.(این گیاه حتما باید تحت نظر پزشک مورد استفاده قراربگیره.خیلی کشنده است)
√والا برای منم همیشه سوال بود که؛چرا گاو نمی خوره!!توضیح نوشتم که؛یک مسیر پر علف و مخلوتی از شوکران تصور بفرمایید؛سه نقطه ها مثلا علف های چریده ؛گل هم.گله و بوته ی شوکران.......................................
اصلا گاوها بهش لب نمی زنن
خودمونم؛تا به اکنون موردی پیش نیموم ؛نه برای ما و نه برای هم.ولایتی ها...
من گلهاشو با بوی خفیفی که داره دوست دارم؛ یه پارچه ای پیدا کردم با همین گلها رو تو زمینه اش داره...
√اگثر کنار گوشه های جاده های گیلان و رود خونه ها....این گیاه دیده میشه؛تو فصل گل دهی که معمولا اواسط تابستان هست جاده رو چشم نواز میکنه.....به همین خاطر اکثر مسافرها میزنن کنار ؛تا بااین گل عکس بگیرین..

مترسنج سه‌شنبه 23 آذر 1395 ساعت 19:42 http://dar300metri.blogsky.com/

باز هم ممنون از حس خوب نوشته ها و عکسهاتون...

(فک کنم تا حالافهمیدین من دیوونه مولانا هستم:) اما جدای این بحث حسن سلیقه شما قابل تقدیره)

لطف دارین شما؛آقای مترسنج
اونقدرشو دیگه نمی دونستم...
√دیدارشمس و مولانا؛آقای همایون شجریان-وآقای محمد معتمدی_زیبا اجرا کردن.به نظرم شمس بسی زیبا میزنه تو برجک مولانا و.... :)
ازلطف ومرحمت شما سپاسگزارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد