<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

تهذیب اخلاق...

.....

.....

....

مولانا؛نک ماه رجب آمد تا ماه عجب بیند/ وز سوختگان ره گرمی و طلب بیند/گر سجده کنان آمد در امن و امان آمد...

حلول ماه مبارک رجب و شب آرزوها "لیلة الرغائب " بر شما مبارکباد..

.....

......گلهای تربچه

.....گلهای ترب سفید 

.....گل محمدی

.....

خواندیم که؛

بوسیدن کودک

تاکید اسلام بر مهرو محبت  در برنامه ی پرورش کودک ،روشن است. چرا که ؛زندگی سالم و طبیعی در سایه محبت و مهربانی ببوده است...فلضا اگر کودکی به قدر کافی وبطور صحیح از مهرو نوازش برخوردار شود...روانی شاد و روحی  امید واردارد.

از امام صادق علیه السلام منقولستکه؛

کسی که فرزند خود را ببوسد،حسنه ای در نامه عمل او ثبت خواهد شد و کسی که فرزند خود را شادکند،خداوند او را در قیامت شاد کند.

"فرزندان خود را زیاد ببوسید؛زیرا برای شما در هر بوسیدن،درجه ای در بهشت است."

.....

    

.....

√حد مرز بوسدن بچه ها ؟آیا مجازهستیم در هرشرایطی بچه ها رو ببوسیم؟خط قرمزهای بوسیدن کودکان چیست؟

√کودکان از سنین طفولیت باید توانایی "نه " گفتن را بیا موزند؛تکرار میکنم؛باید توانایی نه گفتن را بیاموزند.یعنی  آشنایی با حقوق ودفاع از حریم شخصی؛ یعنی صاحب اختیارومقتدر در بزرگسالی؛....

√چوپان تعریف کرد؛وقتی دوبار بهش گفت؛بیا عمو ببوستت...وهر دو بار گفت "نه"؛گفتم ؛آقای عزیز ایشون دوست ندارن بوسیده شن ..در جواب بهم گفت؛این چه حرفیه!!؟خجالت میکشه ؛پاشد  رفت سمت بچه (سه سال و پنچ ماهه) خم شدن همانا و  کسری از ثانیه صدای کشیده آبدار... ؛بهت زده منو نگاه کرد و گفت؛سوختم!!!منم که می دونی...قاه قاه خندیدم و دو تادستمو باز کردم...بدو بدو اومد تو بغلم ؛بعد بهش گفتم؛نگفتم ایشون دوست ندارن ؟قاه قاه به گوشهای  سرخ شده اش خندیدم و دست بچه رو بوسیدم ؛بهش گفتم چرا نزاشتی ببوستت؟گفت ؛ دروغ میگه!عموی من نیست()

(این ایام عید باعث شد خاطره چوپان  تو ذهنم پلی بشه؛چقدر متنفرم از جمله ی والدینی که میگن؛برو خاله رو ببوس!دایی رو ببوس!فلانی ببوس!بیساری رو ببوس!بعد بریم...هیچ وقت نباید بچه ها مجبورا کسی رو ببوسن ؛یا اجبارا بوسیده بشن...)وقتی بهشون بگین؛اجازه هست لپ تونو بکشم!؟با لبخند سرتکون میدن ؛(آیکن لپ کشیدن هنوز اختراع نشده) بعد با انگشت ؛اشاره به لپ سمت چپ...

نظرات 6 + ارسال نظر
کبری شنبه 12 فروردین 1396 ساعت 22:06 http://daryamkdj222.persianblog.ir/

خب خدا رو هزاران مرتبه شکر که خوب شدین
خب یه ذره ماست موردی نداره ( آجی جونم هرچی همون بالاسریمون می دونه )
گر نگهدار من آن است که من میدانم /// شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد
پس بی خیال این چیزا آجی نازی من
بازم خدا رو شکر که حال مادر بزرگوارتان هم خوب می باشد
شکر خدا که خاله جانتان هم خوبند خدا رو هزاران مرتبه شکر و خداوند ان شا ء الله پشت و پناهشان باشد
هزاران بار آمین
شما لطف دارید اجی ناز ناز نازی مننننننننن آجی یکی یکدونه من

فدای مهربونی هات عزیز دل م
بله.الحمدالله خوبن و سلامت.(فقط جهت بشور و بپزها و مهمان داری خسته هستند)
سلام ؛عرض ادب و احترام ما روخدمت مادری تان برسانید و سه ببوسیه اش نمایید:-*:-*:-*

کبری جمعه 11 فروردین 1396 ساعت 22:15 http://daryamkdj222.persianblog.ir/

سلام خدمت اجی بارانی جونم
آجو جون جون جونممممم سرماخوردگیتون بهتر شد؟
الان خوبین ؟
سر حالین ؟
مشکلی ندارید؟
مادری بزرگوارتان خوبند؟
خاله جانتان بهتر شدند؟
آجو جونمممم به یادتونم هستممممممممممم
دوستتون دارم نفسی جونممممم

علیکم سلام عزیز دل م(جونت بی بلا )
الحمدالله...بهترشدم.(ممنون از احوال پرسی ت کبری جونم
بحمدالله خوبم.
شکر خدا.بله.
فقط یکم ماست خوردم
الحمدالله مامان جان خوبن(روستا هستن ؛منم همین الانه برگشتم؛ولی صبح دوباره میرم)
شکر خدا.خاله جان هم خوبن.(ایشونم همراه مامان جان خونه ی آقاجان هستن؛مراحل شیمی درمانی شون رو گذراندن...حدود بیست روز آینده میرن اولین جلسه پرتو درمانی شون شروع میشه...)
ممنون از معرفتت عزیز دختر منم بیادتم و دوستت دارم

مترسنج جمعه 11 فروردین 1396 ساعت 22:07 http://dar300metri.blogsky.com/

موفقم...
حرف حساب جواب نداره...
التماس دعا در شب آرزوها...(البته گذشته ....التماس دعا در سایر اوقات..)

:)
محتاجیم به دعا....(چشم)

ماه بانو جمعه 11 فروردین 1396 ساعت 15:59 http://gandom1370.blogsky.com/

عزیز دلمی

راسی اینجا کجاست که عکس گرفتی؟ عجب جایی

فداتون بشم:-*
اینجا خونه ی آقاجان (پدر مادرم) هست.جزء حومه ی رشت بحساب میاد؛ از سه چهار سالگی تا پانزده سالگی همین جا بودم(البته در آمد شد منزل خودمونم بودم) بهرجهت ؛روستا هست و من هم روستا زاده شهرنشین هستم...منتهی توی 15دقیقه (گلوله وار) میرسم خونه آقاجان

نفس پنج‌شنبه 10 فروردین 1396 ساعت 23:57

سلام خاله جانکم:)
سال نوتون مبارک از راه دور میبوسمتون:)
خاله خوشبحالت تو ی تکه از بهشت زندگی میکنی=))
همین الان و در همین لحظه لب ساحلم آرزوست. ..

سلام عزیز دلکم
سال نو بهارنوی شما هم مبارک
خیلی باید شاکرباشم.خیلی.
هوم...

H.K پنج‌شنبه 10 فروردین 1396 ساعت 21:31 http://hamidkaabi.blogsky.com

پست جالبی بود ، این پست، ممنون،
راستی سال خوبی را برای شما آرزو می کنم.

ممنون از کرامت شما...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد