<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

گل پیاز و باقی قضایا

......

...... 

عطربوی گل پیاز از نظرما؛ خیلی ملیحه..بی جهت نیست بچه ها رو به همین گل تشبی میکنن.(عزیز نازم،گل پیازم)..یه عطربوی پاک ومعصوم...

...,.گل پیاز(بهارنازم گله پیازم:-*)

.....سیر

.....هنوزسیرهای محلی نرسیدن؛یعنی حبه سیرها تردهستن..ولی جهت سیرترشی گذاشتن ؛باید ساقه ی سیر کاملا زرد رنگ وخزان طور بشه...که معنای سیرترشی گذاشته ؛اونا رو چیدیم  جهت سکران سکاری همراه قرمه سبزی:|

......

البته ؛اگه شما عادت به  تناول سیر تروتازه دارید: که نوووش جون تون؛اگه نه؟مراقب باشید!کم کم،دوز سیر تناولی تونو ببرین بالا؛یعنی یهویی یه بوته سیر همراه یه بشقاب پلوخورشت براتون زیاده؛باید همراه دو تا سه حبه سیر سروتهه بشقابه رو هم بیارین...مراقب عزت نفس تونم باشید که امکان مزه دادگی سیرو قرمه سبزی در حد شاهکاری شده ببودگی...؛به همون حبه های لحاظ شده اکتفا کنید؛که اگه مابقی بوته رو تناول کردین ؛دور از جون

.....

.....

 تون نیم ساعت بعد پیلی پیلی گون که بشدین؛باید هوشیارهمراه تون زنگ بزنه اورژانس؛یا تخت گاز برسونتتون درمانگاه و سرم تراپی و...باقی قضایا.(که اگه همون هوشیاره هم بسان شما!!...)اصلا.به هیچ وجع منن وجوع سر سفره کل کل سیرخوری راه نندازین؛یعنی سر تونو نزارین رو سر اونی که ؛یه پیش دستی سیر رو کسری از ثانیه تناول میکنه ()نوش جونشون.شما مراقب باش.البته ؛اگه عادت به تناول سیر تر و تازه درید؛اوکی!راحت باشید B-)

.....

.....

خدا رحمت کنه اموات شما رو؛مادربزرگ مرحوم ؛جزء پیاز کارها و سیرکارهای  نمونه ی ولایت بود...باغبانی شون حرف نداشت..روحش شاد.

گلنار بانوتعریف کردن با گلهای انار گردنبند درست می کردن() که من دستبند درست می کردم؛که وقتی ساقه پیاز خشک میشد و گلهاش تبدیل به دونه؛و شمایلش همونجور توپی می موند ؛اما زرد رنگ که اگه بارون بهش می خورد به رنگ توسی سیرمیشد..که من باهاش انگشتر درست میکردم() یه انگشتر توپی شکل  با دونه های سیاه...یعنی دسبند گلناری با انگشتری گل پیازی()فقط ساقه اش دور انگشتمو  اذیت می کرد()....

.......

القصه اون انگشتری برام یاد آور همون انگشتری توپی پیاز هس()البته این انگشتر رو اسفند ماه برای عزیزی کادو گرفتیم؛که خیلی هم به دستشون میاد()

......

.......

ایشونم پروانه ی آبی بنفش عجیج مجیدیه حمیده شده ی ولایت مان است() بله.تصویر آرشیوی تیرماه 95 ببوده است! برای بهاربانو گذاشتم که ببینن()...

 

نظرات 11 + ارسال نظر
donya شنبه 29 اردیبهشت 1397 ساعت 15:56

سلام اپم[گل]
www. bloodorange94. blogfa. com

سلام عزیزم
چشم

mostafa شنبه 29 اردیبهشت 1397 ساعت 09:28

شده تا نیمه ی شب در بزنی ، وا نکنند؟

یا دری را شده با سر بزنی ، وا نکنند؟!

پشت در ، بید بلرزی و به جایی برسی

که تهِ فاجعه پرپر بزنی ، وا نکنند؟!

روی یک پله ، درِ خانه‌ی بی‌فرجامی

بتپی، قلب کبوتر بزنی ، وا نکنند؟!

تو بدانی که یکی هست که بی‌طاقت توست

باز تا طاقت آخر بزنی ، وا نکنند؟!

خنده‌ای کردم و گفتم : دل من! گریه نکن

تو اگر صد شب دیگر بزنی ، وا نکنند!

این در بسته ، عزیز دل من! بسته به توست

شده باور کنی و در بزنی ، وا نکنند؟!

دکتر حسن دلبری

درود وسپاس ؛آقای مصطفی عزیز وگرامی
سلامت و شاد زی :

مامان شنبه 29 اردیبهشت 1397 ساعت 04:24

سلام خواهر عزیزم
خواهر نماز روزتون قبول باشد ایشالله
نظر من فقط خط اولش رسیده!
ازتون دعوت کرده بودم تا دفعه بعدی که همسرتون اومدن طالقان شما هم همراهشون بیایید، از طالقان تا تهران راهی نیست، خوشحال میشم در خدمتتون باشم.

سلام بلامیسرررر
ممنون ،طاعات شما هم قبول حق
طالقان رووکه برادرم اینا آمدن،ددی بچه ها بدون من که جایی نمیره،
ممنون از دعوت تووون:خدمت از ماست،بلامیسررررر
مردشریف و چوپان،داداش هام هستن

بهامین جمعه 28 اردیبهشت 1397 ساعت 13:13 http://notbookman.blogsky.com

سلام
خوبی باران جان؟؟؟
خدا مادربزرگتون رحمت کنه.
من تا حالا سیر تازه واین شکلی ندیده بودم
عالی بود عکس ها

سلام برشما
جان تان سلامت عزیزم
الحمدالله ،شکرخدا خوبم.ممنون از احوال پرسی شما
ممنون تون؛خدا درگذشتگان شما رو هم رحمت کنه

خوشحالم که دیدین و تصاویر خوش تان آمد

لیلی جمعه 28 اردیبهشت 1397 ساعت 10:54 http://banoyeeshgh.blogsky.com/

سلام االیه باران جان من تاحالا گل پیاز ندیده بودم واقعا زیباست ممنون از عکسای زیباتون

سلااااام لیلی بانوى عزیز دلممم
خوشحالم که دیدین و پسندیدین
خالق زیبایی ها را شکر،الهی شکر

فدای شما،ممنون از حضورشما

اسماعیل بابایی جمعه 28 اردیبهشت 1397 ساعت 10:47 http://www.fala.blogsky.com

تا حالا ندیده بودم گل پیاز رو؛ خیلی برام جالب بود!
من عاشق سیر ترشی ام.
ممنون بابت پست های خوش عطر و خوشمزه تون!

فرو رفتگی های موجودگل پیاز؛ مثال توپ گلف است
اینجا دو مدل سیرترشی داریم.یک مدل مثل خرما نرم نرم ،که قدمتش از هفت سال گذشته.یک نوع ترد ترد،مثل سیرهای ترو تازه،که اتفاقا قدمت این مدل هم از هفت سال گذشته،...
منتهی اولی در کابینت؛دومی درون یخچال نگهداری میشود.که بعضی ها عاشق نوع اول،وبعضی ها نوع دوم،بعضی ها هم به اقتضای ذاعقه و میل شان،هردو را دوست دارن،گاهی میل شون به اولی،گاهی دومی.مثلا همراه پلوکباب سیرترشی نرم نرم،همراه باقلاقاتق سیرترشی ترد:)
خواهش میکنم؛ممنونو مچکر از حضور شما

طیبه جمعه 28 اردیبهشت 1397 ساعت 10:35

شما قشنگ به تصویر می کشی جانم

شما قشنگ می بینید
جانت سلامت عزیز دل باران

حمید عسکری پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1397 ساعت 21:46 http://sobhbabaran.blogfa.com

خدا رحمت کنه مادربزرگت و همه مادربزرگارو
هر چند این عکس گل پیازو از نزدیک می بینم اما عکساتون اونقد قشنگه که دل آدم غنچ میره واسه زیباییش

بله،خدا همه ی مادربزرگا و پدر بزرگا رو رحمت کنه...
روح خان عموی شما هم شادو قرین رحمت
شما لطف دارین ؛ومن از لطف ومرحمت شما ممنون و سپاسگزارم

بهار دوشنبه 1 خرداد 1396 ساعت 13:16 http://1atreyas1.blogfa.com

سلامممممممممممممممم
الهی فدات بشمممممممممممممممممممم
چقدر کیف کردم با این پست و این عکسای قشنگ قشنگ
اخه عشق بهار ...
گل پیاژم
من سیر دوست ... بابام که شدیدا عاشق سیر وقتی میرن با دوستاش شمال
کلی دلی از عزا در میارن
خلاصه اینکه تو گل رز منی

سلاااااااام عزیز دلم.سلام به روی ماهت.الهی زنده سلامت بمانی گل بهارجانم
ممنونم.خیلی ممنون از لطفتون
نوش جون شما و آقای پدرارجمندتون
یعنی دقیقا تصویرمهمونامون اومد تو ذهنم؛که میگن؛هرچقدرسیردارین بذارین رو سفره تا دلی لز غزا دربیاریم خانوم هاشونم ابرو میندازن بالا؛که یعنی نه.نیارین.اینا میخان بخورن بگیرن بخابن ماهارو نگردونن که سفره جمع نشده میگن؛بالشهارو بیارین
خلاصه اینکه تو گله نازو صمنی تو بهاران منی

فاطیما دوشنبه 1 خرداد 1396 ساعت 12:45 http://gandom1370.blogsky.com/

اصلا حال دلم خوب شد وقتی عکس ها رو دیدم

تاحلا گل پیاز رو ندیده بودم عجیب ها میگی خوشبو هستن

جدا خیلی خوشبوعه فاطیمای ناژم گل پیاژمقربونه لپهای تپلوتعجیج مجیدی
خدایا شکرتحال دلت دایم خوب ونکو...

گلنار یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 ساعت 19:24 http://barayeneveshtan.blogsky.com

اون گل سفیدا چی هستن؟
که اول پست نشون دادین؟

گلناربانوی عزیزم
گله پیازه.
انقده خوشبوعن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد