<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

مردشریف و تصویرارسالی اش!

......

....

 .....

.....

معمولا جمعه ها خونه ی آقاجان ؛مرد شریف و چوپان و دایی جان کوچیکه(فقط خان دایی گوشیشو جیگا میده.)ممسا وجوادی و حمیدی ؛گوشی ها شونو میارن و تصاویرهایی رو که گرفتن بهم نشون میدن و میگن که؛اینستامنستا نصب نما و...القصه هفته های متوالی در گوشی  مرد شریف تصاویری ز کاکتوسهای بداخلاق ساکت دوست داشتنی نماشا نمودیم...که قطرات بلورین لولو کنان ببوده بود..القصه یکایک اسمامی و قیمت و رنگ گلهای آنانی که درون جعبه چیده شده اند ؛درحین نماشا بیخ گوش مان خیلی آرام و متین...میگفتن. که کلامشان قطع نمودیم و بگفتیم ؛ اینا رو کی بهت گفته ؟گفت ؛آقای فروشنده. گفتیم ؛یک تصویر.نمای کلی گاری. که مجموع و جمع کاک ها در کنار هم باشن.اگه صاحب گاری هم باشن تو تصویر ؛که چقدر عالی.که خیلی عالییی ؛که  گفتن؛اتفاقا صاحب گاری خیلی هم باهام جوره. اخلاقه مش باقر چطوریه؟(مش باقر عمجان مرد) چونانه چونان ببوده.

ولیکن تصویر لحاظ شده ؛ارسالی مرد شریف ببوده.که در شهر زیبای انزلی ؛که مایلی فرمودن (مایلی سایروس نه ها؛مایلی ک ه ن) ق ا ل ی باف تبدیل به ونیزش می نماید ( لبخند اون آقا هم ز گفته ؛)ثبت شده.

√مرد شریف داداش بزرگه(اما ازمن کوچیک تره) مان است.که وقتی صداش میکنم "مرد شریف" غش غش میخندد و ما خشمان می آید

نظرات 9 + ارسال نظر
واله سه‌شنبه 16 خرداد 1396 ساعت 10:26 http://Www.valeh-heyran.blogsky.com

سلام عزیزم
چه لهجه ی قشنگی واااای ....
نماز و روزه هاتون قبول
التماس دعا

سلام به روی ماهتون واله بانو جان
لهجه ی شما که خیییییلی خََشِ
ممنونم.طاعات شما مقبول حق
چشم.محتاجیم به دعا

معلم کوچولو جمعه 12 خرداد 1396 ساعت 23:58

من تو را دوست
من کاکتوس دوست

من خیلی خیلی تو را دوست
من تو را بیشتر ز کاکتوس دوست
اجازه خانم؟به خال هندو شدین؟
بریم پای وایت برد

گلنار جمعه 12 خرداد 1396 ساعت 08:48 http://barayeneveshtan.blogsky.com

منم خیلی بدم میات یکی مسخره ی زبان یا آداب و رسوم کنه، خب برای اون مردم این حرف زدن عادی و طبیعیه.
عمو کوچیکه مادرتونم عجب واکنشی نشون داده،بلند شده که بره... لابد خانمش دلش ریخته...
خانوم بخدا ما گوش میدادیم، فقط نگاهمون به تخته نبود.

بله دقیقا.منم حرفم اینه اگه نمی تونن خودشونو با آداب رسوم و...وفق بدن؛ازدواج نکنن. مثلا توی همین استان ما سمت ولایت مون؛چند کیلومتر اونور تر؛دختر نمیدن.چون خیلی رسم رسوم شون فرق میکنه...نمی تونن خودشونو وفق بدن.دختر یا عروس از اون سمت نمییارن.
بله. بلند شد که بره...والا عمو کوچیکه مامان جان (یه کاری پیش اومده برم بیام مابقی پاسخ رو مینویسم)
خب کجا بودیم؟آهان. عمو کوچیکه جزء گیله مردان دیکتاتور معاب ببوده اند.ولیکن برای خودشان دختر پسند نموده بودن.فلضا مادر پیر شان اسرارررر؛که الا بلا ببایستی اینو بگیری!که انسافا عروس زیبا روی دلچسب ؛ایضا خوش برخود دلنشین...وچندین وچند محاسن ها...که هرکسی جز عمو کوچیکه؛ازخداش ببوده بانوی منزلش چونان بانویی ببوده باشد. القصه عموجان قبل ازاینکه پا به این دنیای درندشت بگذارند؛پدرشان مرحوم شدن؛که چند ماه بگذشته از فوت پدر؛هبوت نمودن. که مادر جوانشان جوانی اش را ب پای تنها پسرش (عموی ناتنی هستن.مادرایشون نامادری آقاجان بودن؛ولی خداشاهده هیچ کم از مادرنداشتن.روحش شاد) گذارد.فلضا دختری که عمو پسندیده بود را نپسندید؛ایشان را بپسندید و...زن عمو زن بسیار صبورو بساز و مهربان و خانمی هست؛اما عمو کوچیکه ی ایده آل پسند مامان جان دختری پسندیده بودن که ؛ اوی دیکتاتور را مدیریت می نماید.
القصه ؛مادرشان گفتند؛همینو بگیر؛بسان اوی باب دل تربیت نما؛که هنوزم که هنوزه
عمو میگه آخ سرم؛زن عمو با تمام قرص های رفع سردرد بالا سرشونه.
خب!منم دلم ریخته بود!از واکنش عمو!چطور شما دله منه هفت ساله رو ندیدین
گوش میدین نگاهتون نه به تخته بود نه به دلمم.

دوات پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 22:34 http://davaat.in

عکس قشنگی بود
اینستامنستا

ممنون.
اینستا منستا ؛منظور کل مجوعه شبکه های اجتماعی بود.

بهار پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 22:24 http://1atreyas1.blogfa.com

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااام باااااااااااااااااااااااراااااااااااااااااااانممممممممممممممممم

منم ی کاکتوس داشتم که اتفاقا مرد شریف خودمان هدیه اش داده بود به من
که فک کنم خوب ازش مراقبت نکردم مرد

مرد شریفمون گفت تو دیگه کی هستی که کاکتوس از دستت خشک شده
و من همچنان ناراحت کاکتوسمم

تصویر ارسالی عالی

متن عالی تر

این دفعه ولی قول میدم اگه کاکتوس گرفتم بیشتر حواسم بهش باشه

الان یک عدر حسن یوسف دارم که فعلا سر حال 7 ماهه دارمش شاد شاد خدارو شکر

سلااااااام علیکممممم گل بهااااااااااااااااااااااااااار نازم.گل پیااااااااااااژم
آخی. گریه نکن.دلم گرفت
دست مردشریف تان درنکند.جهت هدیه دادگی شان به بهاربانوی نازنین مان
گریه نکن.گل بهارم یقینا روح کاکتوس مرحوم تان ناراحت می شود؛چون طاقت اشک های مروارید سان تان را نداشته گریه نکن عجیج دل م
وقتی مرد شریف تان گفت ؛شما زچه گریه نمودی؟می کشیدی دیگه
مچکریم.
ممنونیم
قول شما قوله؛...
اوه حس یوسف بابرگهای زیبا خدایا شکرت.خدایا مراقب بهارو یوسف هفت ماهه اش باش


گلنار پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 17:54 http://barayeneveshtan.blogsky.com

گوشیشو جیگا میده، یعنی چی؟
تفاوت عکس اول و دوم چیه؟

خب. گلناربانو جان توجه نما به وایت برد
گوشیشو جیگا میده=گوشیشو پنهان میکنه.جیگا=پنهان.جیگا خورد=پنهان شد.جیگا بخور=پنهان شو.جیگا خورده بود=پنهان شده بود.
جیگا یک معنای دگری در گیلکی داره؛ مثلا وقتی بهتون گفتم؛گلنار بانو؟برو جیگا بگیر! شما ببایستی چه بنمایی؟بری پنهان بگیری؟نخیر.اینجا جیگا یعنی رخت خواب پهن کن.جیگا بیگیت =رخت خواب پهن کرد.جیگا بیگیت و بوخوت=رخت خواب پهن کرد گرفت خوابید
+عمو کوچیکه مامان جان ؛ رفتن از یک ولایت دیگه زن گرفتن. بعد که عمو ایشونو آوردن گیلان.گفتن یکم باهاش گیلکی کار کن؛آقا ماهرچی میگفتیم ایشون میخندیدن.اونم با حالت تمسخر.یعنی یکی می کوبیدن به شونم بعد میگفت ؛مسخره!پوتار یعنی موچه!؟پوتاریا گیتار من دیدیم نه.مثل اینکه ایشون ببایستی تنبی بشن سرسفره اجی خاله کوچیکه گفت ؛کترا رو بیار!من بهشون گفتم ؛شما برو بیار ببینن گیلکی بلد شدی؛رفت کتری رو آورد گذاشت رو سفره؛جمیع حضار دور سفر یک صداااا
عمو کوچیکه پدر سوخته مگه من بهت نگفتم؛گفتم ایشون خودشون دلشون نخواست که یاد بگیرن.همشم بهمون خندیدن!رو کرد به خانومش ؛آره!بلند شد که بره آقاجون اینا گرفتنش که ولش کن....
القصه؛زن عمو کوچیکه درس عبرتی براش شد ؛که چی؟تا ابدویک به تلکم ها وآداب رسوم هرشهر و ولایتی احترام بگذاره که الانه گیلکی فوله
ولاکن؛کترا=کفگیر.من چند سالم بود7ساله بودم.هوژولو بودم خاله گلنار دوست دالم گلناربانو
.
واما سوال دوم ؛عکس اول دوم تفاوتی نداره.فقط اولی رو آنتیک کردم.دومی اصل تصویری هست که مرد شریف فرستاد
یعنی چی؟مگه نگفتم حواستون به وایت برد باشه!؟شما که حواستون به باغچه اس گلهای رازقی

مسعود پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 16:16 http://444asman444.persianblog.ir

با سلام و عرض ادب خدمت خاله مهربانچقدر خوبه که بزرگترها هم از فضای مجازی استفاده میکنند.خاله مهربان عکس بسیار قشنگی ببوده بود

وعلیکم سلام.آقای مسعود خواهر زاده چقدر خوبه که بزرگترها بچه ها رو میزارن لای در درو میبندن
موافقم؛عکس بسیار قشنگی ببوده است

ژوانا پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 12:31 http://candydays.blogsky.com

خوش اومدین ؛ژوانا بانوی گلم

فاطیما پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 11:45 http://gandom1370.blogsky.com/

فاطیمای گلم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد