<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

جومه نارنجی!

.....

 درب راه رو بازو بسته که میشه ؛عطرش بیشتر می پیچه تو خونه؛البته با اصوات بیشتر گنجشکها یی که ؛لای شاخه برگ های کپه شده  انگور...(لحاظ کنین لطفا)که میریم روی پاگرد پله؛……

.......(به پاگرد رسیدین چهره بچرخانین سمت آسمان)

......سمت اناربن 

....,,شاخه ی نارون


 که روی پاگرد پله هستیم .هوووووم!عجب هوای قابل قورتی:-*(قابل قورت؛ یعنی مثل ماهی توی آب..)

می رویم؛چادرگلی گلی میپیچم به خودمون  و به نیمه های راه رو که میرسیم ؛ چهره می چرخانیم ؛سمت تی وی خاموش ؛زل میزنیم به  صفحه اش!!سپسهادهن کجی می نماییم ؛که قاه قاه میخندد و می گوید ؛دی واااااانه.(:-*) یادم میاد ؛که کاسه برنداشتم... که کاسه به دست. سمت حیاط...

زمزمه ی نازای سیمابینایی  ؛

.. عاشقم  بر گل!

 بهتر ز بلبل!

افتاده دل در حلقه ی گیسوی سنبل؛افتاده دل در حلقه ی گیسوی سنبل...

.......

به زیر پاهای انار بن خانه ؛گلبرگهای گلنار ریخته شده؛دلم می خواست امروز نشسته پهلوی رود خونه ی معبر قدیمی بودم...همان مسیر.اناربن های قشنگی دارد؛که وقتی از دوووور؛ بهشون نگاه میکنی مثل بن سای های پفیوژی کج معوج گون ببودن...

اناربن های نشسته پهلوی اقاقیها و گردو ها و توت ها و پیچ امین الدوله ها..بوته های شوکران...پرسیاوشان و؛خلاصه یک وضع و اوضاع باهالی تو چهارفصل دارن.

توی کاسه مقداری آب میریزیم؛گلبرگهارو میریزیم توش...بازم گلبرگ ریخته..منتهی مراتب.اینا تروتازه تربودن...

....

             

......

تو ذهنم با خودم حرف میزنم.سی ما بانو هم مشغول خوانش ؛حالا مرو از کنارم  ....ببوده هستن.

(البته ازنوعه صوتی تصویری)

(صدای اوبس اوبسی هم میاد!مگه ایست بازرسی ملقا شده!؟عذرمی خوام..یادم نبود.ای نجا اروپا رو رد کرده!:)

 بله ؛که نشسته پهلوی پل معبر بودم؛با ترکه ی بید بن؛.در دست راست وضرب آهنگی روی آب ؛ که قطرات معلق توی هوا  ..به هرکجا که دلشون خواست فرودآمده ببوده باشن و ؛  گلنارهای روی آب..که رد شان را  بگیریم و____برسیم به سه راهی ؛ که سر سه راهی گلبرها بسان انگشتان یک دست تقسیم بش__

که اجی گفته بودن؛زای جان!هروقت روخان آب  انارگول باورده؛او میزان گیچی دواره ی؛که یعنی ؛هرقت آب رودخونه گلبرگهای انار رو باخودش آورد...بدون. زمانه ویجین علف های هرزِ برنجزاره! که اگه حواست نباشه؛علف هرزها بج بنه ها رو حفه میکنن و...بج بنه یعنى بوته هاى برنج!هربوته یعنی یک بنه. کلا بوته یعنی بنه. ایته بنه سیر =یک بوته سیر.ایته بنه پیاز=یه بوته پیاز.ایته بنه باقلا=یه بوته باقلا...ایته بنه تورب =یه بوته ترب.

هوا عجب هوای باب طبع معتدلی  ببوده ها...آسمان آبی.ملایم معتدل.(آیکن خیلی باهال)...وانگاری سیما جون با ولوم بالا؛…… حالا مرو از کنارم  حالا مرو از کنارم...

√عنوان؛

joomeh_narenji   

بانو سیما بینا.



نظرات 7 + ارسال نظر
باران جمعه 19 خرداد 1396 ساعت 01:46 http://www.continue94.blogfa.com

صحنه سازی ها مثل همیشه عالی...اصلا آدمو میبری تو یه دنیای ناب
جانم سیما بینا

لطف داری گلم خیلی ممنون از تعریف ها تون.مره خجالت نوا دان
دقیفا.جانم سیما بینا جانی

خانم توت فرنگی پنج‌شنبه 18 خرداد 1396 ساعت 13:08 http://gandom1370.blogsky.com/

سلام سلام باران جانم

مث همیشه حال منو خوب کردی با این عکس های زیبا

سلام.سلااام.علیکم سلاااام خانم توت فرنگی عزیز (جونت بی بلا عزیزم)
عزیزم.ان شاء الله دایم حال احوات نکو ببوده باشد...

ارغوان چهارشنبه 17 خرداد 1396 ساعت 23:29

خوب دلیل گذاشتن گل انار در کاسه آب چه ببوده ست؟


چهار بنه باقالا کاشتیم. امروز رفتم ملاقاتشون دیدم سرهاشون پر از موجودات سیاهه! امدم تو سرچ کردم که چه بکنم چه نکنم... عرض کرده بودن مایع ظرف شویی کمی با اب قاتی و رویشان اسپری کنید که این نوع موجودات سیاه اسیب جدی برای یاقالا خانم حساب می شوند و... اسپری کردم اما در لابلاشان مورچه هایی سیاه و قرمز هم ببودن که فکر کنم آمده بودن از برای دفاع از باقالا خانم ... نمی دانم اگر درست فکر کردم یا نه دیگه سرچ نکردم ببینم مدافعان باقالا خانم کیا هستن...


و چندتا بنه نخودفرنگی گوجه خیار فلفل و کدو همون اول ماه رمضان کاشتن کردیم تا ببینیم چی پیش میاد.

شبی سازیه استعاره ای.رفع دلتنگی. آخرای فروردین رفتیم سرزمین پدری.هنوز نرفتم و دلم تنگ شده....
ما به اون موجودات میگیم؛نفت ی.باقلای نفت ی بزه.باقلای آفت نفت ی بزه.
مدافعان باقلا ها و باقلاسانان و سیفی جات رو بهتون معرفی کردم که
الهی من قربونه دستهای مهرورز نظیف تون بشم چندین وچند دانه کاشتین و چندین و چند بنه های سیفی جات...ان شاء الله سبد سبد محصول بچینین و همراه عزیزان تون تناول نماااید
خدایا شکرت.الهی شکر

نیلگون سه‌شنبه 16 خرداد 1396 ساعت 21:33 http://berangezendegi.blogsky.com

فوق العاده بود
بسی کیفور گشتیم
سلیقه تون در پست نوشتن ستودنیه دوستم
دلم وا میشه وقتی اینجا سر میزنم
مانا باشی

ز لطف و مرحمت شما ،ممنون و سپاسگذارم ؛خیلی ممنون و سپاسگذارم...نیلگون بانوجان
قربونه دل مهرورز تون؛ما زدیدار شما بسی مشعوف می شویم بااانو....
زنده سلامت بمانی عزیز دل م

بهار سه‌شنبه 16 خرداد 1396 ساعت 16:10 http://http:/

سلااااااااااااااااام اجی بارانمممم

خوبی؟

خوشی؟

منم خوبم منتهی دیروز که روزه بودم کلی ضعف کردم تازه امروزم امتحان داشتم

خلاصه هیچی دیگه میخواستم برات درد و دل کنم

خدا کنه دووم بیارم

علیکم سلام.سلاااااام به روی بهتر از ماهت

الحمدالله.ممنون ز احوال پرسی شما

شکر.خدارو شکر.
الهی بمیرم.توی این گرما و ساعت هایی که امتحانات رو گذاشتن! اون با زبون روزه!!!...
اکثر خونه ها چونان وضعیت درد دل شما رو دارن که من قربونه بهار نازم گل پیااااژم بشم که میاد برامون درد دل میکنه
که خداوند کریم به اذن خودش کمکش کنه و در پناهش نگه داره...خدایالطفا مراقب بهارنازم باش خدایا مراقب دیگر عزیزانی چون بهار نازم!گل پیااااژم باش
دووووست دارم.مراقب خودت باش.توکل به خدا.دووووووم میاری

nj دوشنبه 15 خرداد 1396 ساعت 17:15 http://njs.blogsky.com

خواهش میکنم و ممنونم

زنده سلامت بمانی زای جان

nj دوشنبه 15 خرداد 1396 ساعت 16:44 http://njs.blogsky.com

ایته خیلی هم باحال
خوشمان آمد

ایته خیلی هم باحال
شومو لطف دانیدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد