<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

اون ی جای دور....

....

.....

هوم!

به قول مرحوم سلمان ساوجی ؛

جایی که عشق باشد،

جان را خطر نباشد

گر با تو بر سرو زر ،

دارد کسی نزاعی 

من ترک سر بگویم،

تا درد سر نباشد... 

Faze Faramooshi

آهنگ و پلی کرد.با ولوم خیلی پایین.  دم گوشم.....دستمو گرفت تو دست کوچولوی مردونه اش؛میدونه دیگه ؛بعد یهو گفت انگاری شلنگ سوراخه!!(به قول خانم پرستار شما و ملحفه شراکتی ز سرم.استفاده کردین )رفت. که بره به خانم پرستار بگه ؛شلنگ سرم چکه میکنه..(جز افتخارات مونه...سرسرنگ بدون سوراخ وحالا... ).؛که خانم بغل دستی گفتن؛ چه داداش کوچیکه  ماهی دارین ؛گفتم ؛ایشون دادای منن؛  (خدا حفظ شون کنهدادا های منو)

بعله؛من که چشماتو به ی  دنیا....گلم:-*

دردسر و سردرد هم؛همه اش یکیه و مرحوم ساوجی واقف نبود که ؛با ماساژ قضیه حله...()

.....

......مهم نیست من یه کتابی رو چندین و چند مرتبه خوندم...یا چندین وچند مرتبه پستی رو می خونم...یه آهنگی رو گوش می کنم...بعضی کتابها هیچ وقت تکراری نمیشن-ایضا پستها و ایضا آهنگها و ایضا آدم ها...

حالا  هر بار صفحه ی 310 ؛از پاراگراف <<ازشما استدعا میکنم که اعترافاتم را با اغماض بخوانید.>>الی .....،!

بسان مرتبه ی اول؛قهقه ناک میشویم.(دست خودمون نیست )انصافا ؛اُنوره دو بالزاک مرحوم -جزء پفیوژ سانان ببوده...

....،

.....خانم دکتر پریسا؛تناول میوه خام رو ممنوع نمودن؛ازاین جهت ما واسه خودمون کمپوت شش میوه تهیه نمودیم؛که -آلبالو وگیلاس؛سیب و هلو؛شلیل و زرد آلو؛نتیجه شاهکار بود()اون یکی کاسه ؛کمپوت آلبالو ببوده ؛که انصافا اوشونم جزء تناولی های عجیج مجیدیه حمیده شده ببودن...(دلتون نخواد)

........

.......تصویر پیش رو؛باغ آقای همساده اس؛ آقای همساده ی  سرزمین پدری...یک باغ پر از انواع آلوچه-هلو-سیب-گلابی-ازگیل-انجیر-پرتقال-نارنج-انار-....که دور ور پنج شش هزار متری هست و جون داره توش گشت زدن...القصه این باغ یه حالت جلگه ای  مانندو شیب داری  هست و درختاش از بادهای موسومی در امان...ازاین جهت شکوفه ها محسور ببودن و در امان؛یعنی اون بادها نمی تونن شکوفه ها رو لق کنن و پای درخت بریزن...القصه باغ جزء باغی هست که؛به تناوب فصل و میوه هاش موجود و..ولیکن صاحب باغ فرمودن؛ هرزمان اومدین ولایت مختارین باغو زیر رو کنید...(البته قبل اینکه پدرجان بهشون زمین بدن ؛جهت جاده سازی گفته بودن) والا ما پشت پرچین و سیم خاردارهاش ز عطر بوی باغ مدهوشیم و....چوپان میره..منو مرد شریف خیلی کم پیش اومده بریم...یعنی چوپان میره(برا هفت پشت مون بسه) در حد یک طایفه ز میوه ها تناول می نمایه...(در حضور صاحب باغ ؛که اوشونم میگن؛چرا اونارو نیاوردی...)زمان ثبت تصویر بوی بهار بارنج و شکوفه های سیب مدهوش مان نمود...()

.....,بله. آقای همساده هرساله سهم منو کنار میزارن و خودشون زحمت شو میکشن و منو شرمنده و خجالت زده می نمایند...(اخیرا جراحی قلب کردن و همسن سال خان عمو هستن)تصویر؛ آلوچه های دیر رس بادامی هست،که خودشون فرمودن ؛شما فصل آلوچه های زود رس نیومدین..اینو خودم چیدم براتون آوردم ؛که انگشت اشاره سمت م گرفتن و گفتن؛ چرا؟واسه اینکه خاطر تون برامون عزیزه.گفتم؛شما لطف دارین وهرساله  منو شرمنده میکنید...؛که امسال مش داوود برامون از اون آلوچه ها آورده بودن ؛که گفتن ؛نوش جان شما ها...؛تی جاغلکی یان

 ا مره یاد نشه چومی خانم؛(بچگی هات یادمون نمی ره؛چومی خانم)ایشون همونی هستن که هرساله برام نهال کنارمیزارن؛پرتقال و انجیر و آلوچه و...(زنده سلامت باشن به اتفاق عزیزان شون)

......

ی نصف پارچ آب اضافه کردم؛به انضمام مقداری آلو و آلوچه پیوندی و ( قطره طلا.آلو مشهد) بگذارید چند میوه خوشمزه بجوشد...که من شعله اش رو خاموش کردم جهت ثبت تصویر...غلظت این رب چند میوه دل خوهه...دوس دارین بزارین ریز جوش بخوره و مثل رب آلوچه رنگش تغییر کنه و...که من طبق معمول هسته هاشو جدا نکردم؛حدود ی شیشه یک کیلویی همین جوری ورداشتم...مابقی رو هم گذاشتم بجوشه..که رب چند میوه شاهکاری شده...چرا!؟چون اون هلو های اذافه شده معطر احوالن و طعم مزه اش با رب آلوچه ی خالی متفاوت تر شده...یعنی خیلی بامزه طور...مثل بعضی از دو رگه های بامزه(؛)

.....

......

نظرات 6 + ارسال نظر
سجاد سه‌شنبه 1 خرداد 1397 ساعت 21:30

جایی که عشق باشد جان را خطر نباشد :)

تکرار میکنم؛
جایى که عشق باشد
آن خطر نباشد

اسماعیل بابایی سه‌شنبه 1 خرداد 1397 ساعت 17:22 http://www.fala.blogsky.com

خیلی ممنونم؛ دلم خواست!؛ خیلی.

اینا اصلا خوشمزه نیستنا،دلتون نخواد.اینقدربیمزه و آبچ تلخ بودن.

منو ببخشین؛من شرمنده ام؛خیلى

خاله ریزه شنبه 17 تیر 1396 ساعت 12:42 http://yaddashte-yek-zan.blogfa.com/

به به ! چه پست خوشمزه و در عین حال عشقولانه ای
راستی این ادبیات خاص و دوست داشتنیت خیلی برام جالبه باور میکنی بیشتر مواقع باید چند بار بخونم تا متوجه بعضی از منظوراتون بشم

فدای خاله جان ریزه ام بشم
بلههههه که باور میکنم.واعتراف میکنم؛
که اینجا پراز منظور هاست...منتهی مرس گون و درهم برهم.
عزیزیددددد خاله جان ریزه نازنینم

نیلگون چهارشنبه 14 تیر 1396 ساعت 23:24 http://berangezendegi.blogsky.com

به به چه کمپوتی، چه میوه ها و محصولاتی دلمان خواست مهربانو جان نوش جانتان
باغ آقوی همساده که دیگه دل از کف ما ربودند ....
میگم این آقوی همساده احیانا قصد تجدید فراش مراش ندارن ...؟؟؟
من واسشون کیس سراغ دارم از بستگانم تازه اینجوری باهاشون فامیل میشم و هرموقع دلم هوای باغشون رو کرد کله پا میام شمال

فدای شما ببخشید که راهمون دوره...وگرنه خودم میاوردم دم در تون
والا آقوی همساده یه بانوی ریز نقش خیلی میزونی داره؛که دور ور شصت وپنج سالشونه...
اما ااااااااا؛انگاری از سی سالگی تکان نخوردن چرا!؟چون مراقب بودن و تحرک و تحرک و تحرک داشتن
ولاکن آقوی همساده احیانا قصد تجدید فراش مراش داشته باشن..(نمی دونم!!یعنی مرددم و باقاطعیت نمی تونم بگم نه!چونان قصدی ندارن...).بلاخره آقا هستن و اسلام راستین....
فقط به کیس تون سفارش نمایید که؛قلب آقوی همساده تازه از تعمیر برگشته
+نیلگون بانو عمو کوچیکه ام خیلی چشش دنبال باغ آقوی همساده هست...خیلی هم پیغام فرستاده که بخره....که آقوی همساده فرمودن؛پول تو بذار تو جیبت...باغ فروشی نیست برای نوه هامه...که القصه ؛ی نوه پسری خیلی بامزه ای دارن...دور ور هشت سالشه...که بهتره برای ایشون ی فکری بکنید و تشریف بیارین باغ و...
قربان قدم مبارک شما

فرانک چهارشنبه 14 تیر 1396 ساعت 19:18 http://sadbargkhatereh.blogsky.com

فدای تو عشقی......

خدانکه؛زنده سلامت بمانی عزیز بانو

فرانک چهارشنبه 14 تیر 1396 ساعت 17:58 http://sadbargkhatereh.blogsky.com

دهنم آب افتاد دختر....
مگه تو نمیدونی من رژیمم؟!!!!
چرا بااحساسات من بازی میکنی

عذر می خوام
مگه میوه جات جهت میزان شدن نافع نیست!؟(اینجا وزن مناسب و تناسب رو میگن میزان؛فرانک بانو میزون میزونه)
منو دعوا نکنید.ببخشید.دیه تکرارنمیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد