<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

محمود خان و موریس مترلینگ و عمر خیام!

.......

........

 

 

یک مشت از تخمه های عاشق ترین گل دنیا؛ سرشار از فسفر ،منگنز،روی، پتاسیم،منیزیم و آهن است.که آهن موجود در آن تخمه ها می تواند با جوانه گندم،جگر و زرده ی تخم مرغ وارد رقابت شود...

....,

.....

فلضا یک مشت تخمه ی آفتابگردان 55درصد ویتامین B1مورد نیاز روزنانه ما را تأمین  می کند.یعنی  تخمه های عاشق ترین گل دنیا ؛حاوی میزان قابل توجه ای اسیدفولیک -ویتامین B5 و ویتامین های دگیر گروه Bمی باشد؛که آن ویتامین ها باعث می شوند که بدن به خوبی بتواند از هیدرات ها ی کربن(قندها)استفاده کند  و پر انرژی ببوده باشد.

ولیکن ماهمراه  خان دایی اینا مشغول مرمت پرچین منزل آقاجان ببوده بودیم ؛ که خان دایی گفتن برو آب خنک بیار؛مام اومدیم؛ منتهی مراتب آب خنک  رو سپردیم دست ؛پسرکوچیکه خاله جان بزرگه؛و مشغول تناول تخمه شدیم...البته دوتا واسه خودمون یکی واسه پسرکوچیکه خاله جان بزرگه...

.....

.....

خیام؛

هرصبح که روی لاله شبنم گیرد 

بالای بنفشه در چمن خم گیرد 

انصاف مرا ز غنچه خوش می آید 

کاو دامن خویشتن فراهم گیرد

.

موریس مترلینگ؛

غنچه خوش بختی در جای تاریک -بی صدا - و گودی پنهان شده ؛که بسیار نزدیک به ماست. ولی کمتر از آنجا می گذریم وآن ؛دل خود ماست. 

.

.....

       

.....

محمود خان دولت آبادی؛

دوست داشته شدن از سوی کسی که دوستش می داری آن حس و حالتی است که در واژه عام و عادی "خوشبختی"

نمی گنجد.

.

.

.

.....

.....

اوشون ؛چیچیلاس=سنجاقک خوش رنگ  عجیج مجیدی ببودن؛که گمونم روی برگ نارنج مشغول تمرکز و استراحت  ببوده هستن..،

(گفتم گمونم؛چون درخت هنوز بار نداده بدونیم پرتقاله ؟یا نارنج؛منتهی عطربوی برگ هاش به عطربوی نارنج دار بیشتر می خوره...)

....

.....

اوشان هم؛پیچای=گربه ی خانم.همساده ی خونه باغ هستن؛ز چه چونان فیگورتمرکزی بگرفتن!؟می خواد رد صدای  اونى که  پشت ستون قایم شده و میو.میو نموده رو بگیره..|:

نظرات 6 + ارسال نظر
فرانک جمعه 23 تیر 1396 ساعت 00:42 http://sadbargkhatereh.blogsky.com

فکرکنم دیگه هیچی نخورم و بچسبم به افتابگردون...
اینهمه فایده داره و نمیدونستم...
کمک دایی میکردی ..منظور فقط براش آب میبردی و عرقاشو پاک میکردی دیگه!!!

آفرین فرانک بانو
من داشتم کمک میکردم؛(البته مامانم و داداشم و خاله کوچیکه و...بودن.تصاویر اون روز هم توی پست های فروردین!؟یا اردی بهشت هست...)گفتن برو آب بیار. که من دیدم آتیش روشنه..لختی استراحت کنم...این شد گفتم پسرخاله کوچیکه ببره...که وقتی برگشت؛بهم گفت ؛خاله؟خان دایی گفت بیا!منم سهم تخمه هاشو پاچیدم کف دستش...یک مشت از سهم خودمو گذاشتم دهنم...اون یه مشت دیگه رو ورداشتم باخودم بردم ...که گفتم شما تخمه می خورین!؟که گفتن ؛نه. به داداش و مامان و خاله...گفتم!؟گفتن نه. گفتن رضا جان شما بیا...که رضاجان خم شدو تخمه از کف دست من تناول کرد
√آب رو که تناول کردن...منم به قد و اندازه خوشمزگی کردم و خندوندمش...پاک کردن عرق جبین و...به عهده همسر محترم شونه.شما مربی بدن سازی کشتی گیر ها رو دیدین!؟سریع میپرن حوله میارن...بازوها رو ماساژ میدن و....

باران پنج‌شنبه 22 تیر 1396 ساعت 14:21 http://www.continue94.blogfa.com

سلام مار جان
خسته نباشی.پیچای همسایه بغلی ما گم شده ؛ثابت شد اون پیچای این دیاره

بلامیسر خیلی خیلی ممنون از حرفای شیرینت
حرفات همچو آبی بو که آتیش سر فوکونی گپ های شما رو آویزه گوش میکنم حتما
کلی قلب و بوس

علکه سلام می گول دوختر جان ایلاهی مارجان تی او گازان ره بمیره
سلامت بمانی. پیچای همسایه بغلی شما با پیچای همساده بغلی ما چه سر رو سری داره!؟یعنی چی!؟اصن ما بادپیچاهای همساده ها چکار داریم ما فقط ایبچی سربه سرش گذاشتیم و گفتیم ؛میو.میو.
.
تی فدا مدا ناز دارلاکو
تی گوش قوربان
مره خجالت نوادان عزیز جانممممم

صبیره پنج‌شنبه 22 تیر 1396 ساعت 08:44 http://mynb.blogsky.com

چه افتابگردون خوشکلی:))

چشم... اگر بتونم حتما میخورم...
مرسی از لطف و محبتت عزیزجان...

چشاتون خوشکل میبیه بانو
چوم تون بی بلااااا...صبیره بانو (چوم=چشم)
شیمی جان قوربان بلامیسر

صبیره چهارشنبه 21 تیر 1396 ساعت 21:39 http://mynb.blogsky.com

تخمه های افتابگردون چه فوایدی داره اونوقت من نمیخورم :|...
اون گربه م عاشق شده...
حرف از بوی برگ نارنج و پرتقال زدی... بوش به مشامم امد... قوه تخیلم خیلی عالیه :))

مرسی عزیزم...

لطفا تناول کنید صبیره بانو لطفا بوداده بدون نمکش رو تناول کنید؛صبیره بانو براتون ی مشت تخمه درست کنم
عاشق ؟!جدی!؟یعنی چهره اش اینو میگه!؟ یا ابرفض
قربان شما و شامه مبارک تون
فداتون بشم...

معصومه چهارشنبه 21 تیر 1396 ساعت 19:38 http://gile-zakon.blogfa.com/

آمیـن .
فدات خوشگلم [گل]
+تی قربون بشم د [گل]

زنده سلامت بمانی ؛می عزیز معصومه خانم جان

باران چهارشنبه 21 تیر 1396 ساعت 18:59 http://www.continue94.blogfa.com

سلام بلامیسررررر...خوب هیسی جان قوربان؟بوشوبی باقلا چاکونی،چاکودی؟خوب در بوما؟

......
چه پیچای آشنایی...ازین رنگا چقدر زیاده
سیبیجکا هم میخوری نوش جانت

علکه سلام دوختر خوش کلام می ناز دار لاکو جوان لاکو
شکر خودا..بد نیم.شومن خوبین؟الهی من تی او قشنگ لحجه ره بمیرم
اهن.دربوما. چی جورم...تی خاطرجمع:
اشتباه نوشته بودم.رفته بودم لوبیا چاکونم.کی چاکودم.عسکم بیتم...بازین آپلود کنم..بیدین
خیلی پیچای کنج کاوی ایسه؛همج.وامج.وامج. کودن دره...نوکونه شیمی طرفون جا بوما
تی بلامیسررررررررر؛خانی تره سیبیجکا بشکنم باران ماری تی او ردیف گازان ره بمیره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد