<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

ازمیان هاتویی ها...

 .....

......

 ....آسمان رشت، هم اکنون وارشی طور است.(تصویر آرشیوی ست)..وارش همان باران های ریزو نقره ست...همان رفیقِ قدیمی ..که همراهش می توان مصافتها... طی نمود...البته نرمه باد هم رفیق وارش است...فلضاجناب چاوشی خوانده؛منو بادو بارون...رفیقِ صمیمی !!بوی نمور خاک و...چه عرض کنم!!؟شامه مبارک تان بهتر واقف است...که چه هوایی ست ،…

اون دوتا بوته فلفل سبزها یادتونه!؟هنوز مشغول گلدادگی و فلفل سبز شیرینی.. ثمردادگی هست ....:))

.....دوعدد پیاز متوسط رو چونان طلایی میکنیم...

....سپس ها ؛پیاز طلایی رو ...به عدسی که همراه گوشت چرخ کرده پزیده شده  اضافه و..لای برنج آبکش شده چون می نماییم...

......کشمش هارا کمی تفت می نماییم...

القصه تلفن زنگ زد؛مامان جان بودن ...که هنووووز در ولایت بسر می برند...کمی کپ و گفت و گزارش روند خونه تکونی و...احوالت بهتره ؟فلان و ازاین جور صوبتا...پرسیدن؛چی درست کردی!؟گفتم ؛عدس پلو!!خب .مامان جان میدانند ما عدسی و عدس کوکو و عدس برشته بسی دوست میداریم...الا عدس پلو!!نهایتا چهارقاشق آخرش است.فلضا پرسیدن؛دیگه چی!؟گفتم؛امروز پنجره شرقی کمی نیمه باز بود و ز درز پنجره آی عطربوی شکوفه های انبه می آمد که نگووو...شکوفه های انبه ی منزل آقاجان چونن!؟گفتن؛من وقت نکردم یه لحظه خودمو توآینه ببینم!!اونوقت اون سر حیاط ...بایداز درخت انبه و شکوفه هاش باخبر باشم...پرسیدم دیگه چی!؟گفتم ؛عطرش می آمد و ما به کله ی مان زد...باقلی پلو بپزیم!! گفتن باقلی از کجا؟گفتم ؛یک مشت باقلی پشت قوطی آلبالو...توی فریزر قایم کرده بودم !!گفتن؛کارنداری !؟خدافظ.نه. خداحافظ.

......برای پاچیدن روی عدس پلو...باقلی پلو...مرغ +سس مرغ ،...

.....مرغ زعفرونی...

....,,

یک مشت باقلی رو همراه دومشت شوید خشک شده(همون شویدی که ازطهران برامون سوغاتی آوردن..اینجا شویدخشک نمیشه که) مقدارمناسب زردچوبه و کمی نمک...تفت دیدن و لای برنج آبکشی شده خابونده شدن..

دیگه مشغول اناردون کردن بودیم ..که زنگ درو زدن...که گفتیم؛بله!؟منم آبجی !دکمه فشرده شدو عروس بزرگه زدر درآمد...

سلام و احوال پرسی و...که گفتن؛خوبین شما!؟خوبم .آآ..خندیدن و گفتن؛گفتن ؛مامان تماس گرفتن و گفتن ..برو ببین فلانی حالش خوبه..اصن زنده اس!!...گویا باقلی پلو پزیدین.. ها!؟(البته خندیدن و گفتن)دیگه از همین جا بامامان جان تماس گرفتن...که خاطرشون جمع باشه...که حالم خوبه!!گفتم می خوام برم اون ور!!گفتن ؛پس،ماچی؟

بگذریم؛عروس بزرگه یه آهنگ پلی کردن گفتن گوش کنین ...گوش نمودیم ...پرسیدن شناختین!؟یه بار دیگه پلی کنین؛....که گوش نمودیم؛ صداشون آشناس! البته نه به عنوان خواننده...!!به نظرم  گفتگو شونو باید گوش کرده باشم!!که پشت بندش گفتم؛سین وشین رو خوشمزه تلفظ میکنن!!با فیگور فرهادگفت؛خسته نباشی!!

آی خندیم...دقیقااا..عین خودش!خسته نباشی!!ها ..ها..

که بعد گفتن..دکتر صابری هستن!!دکتر مسعود صابری با ترانه طعم جنون ...

+مامان سپیده بابت خسته نباشید نوشتِ... امروز تون...خیلی مرسی()

+مامان مهشیدجان  :-* مامان طیبه جان:-*:-*..امروز  نرسیدم بیام پیش تون..خیلی عذرمی خوام ..

نظرات 13 + ارسال نظر
سپیده مامان درسا پنج‌شنبه 18 آبان 1396 ساعت 22:41

آخی خداروشکر دکتر بوده اون لحظه
خداوند حفشون کنه

بله شکرخدا
الهی آمین...
خدا شما عزیز دل م رو همراه عزیزان تون درپناه خویش محفوظ نگهه داره...

سپیده مامان درسا چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت 13:33

فدات بشم عزیزم ، الهی همیشه سرحال و شاد باشی
این ترانه ی طعم جنون دکتر هم عالیه خیلی زیاد

خدا نکنه...عزیز دل م.زنده سلامت بمانی ...می جان زای
جدای ترانه عالی ...جناب دکتر یک روزی رفته بودن پارک ...که گویا جهت ظبت برنامه...که با فرزاد حسنی اجراش می کردن ....
که مشغول پلان چندم بودن که...صدای فریاد وفغان مادری رو میشنون...که گویا کودک (دقیق نمی دونم سنش چقدر بود ..بیست و چند ماهه ا!؟نمی دونم) توی حوض پارک افتاده بود....
که ایشون با چه سرعتی خودشونو می رسونن و چطوری می پرن توی حوض و بچه رو میارن بالا ...چطور احیا میکنند....:که وقتی شبکه سه داشت پخش میکرد...(گروه فیلم برداری ازاول تا آخر ظبت میکنه.) من مدام بال بال میزدم و اشک می ریختم..(آخ آخ..مامان بچه هم...بال بال میزداااا ..)

وقتی هم بچه رو دعوت کرده بودن و گفتن ..همون بچه اس ..نفس راحتتتت کشیدم
خدابهشون سلامتی و طول عمر باعزت عنایت فرمایید...

پگاه پرواز چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت 11:57 http://twilight1371.mihanblog.com

سلام دوست عزیز مرسی از حضورت مطالبت عالین خسته نباشی

سلام به روی ماهتون
مچکرو ممنونم
خسته نباشم واقعا

عمو علی سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 23:40 http://akbarforghani.blogfa.com/

می خواهم مهمانی بگیرم...
یک مهمانیِ دو نفره...
من و ....
من و خدا...
به صرفِ قهوه...
قهوه ای تلخ...
به تلخیِ خودم...
شاید برایش شکر هم گذاشتم
...اما نه...
نمک می گذارم...
باید خدا را نمک گیر کنم...
می خواهم اینگونه او را مجبور کنم...
مجبور کنم تا او هم مرا دعوت کند...
به همان آرامش غریبی که در کنارش می توان داشت..........

درود و سپاس ...

سلما سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 23:01

به به

شیمی فدا

محمدرضا سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 22:27 http://bitterthancoffee.blogsky.com

و زندگی به زیبایی جریان دارد... :)

مرسی آقای محمدرضا...مرسی.

فرانک سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 21:41 http://sadbargkhatereh.blogsky.com

الان یه پست جدید میزارم دوست خوبم

مچکرم عزیزمممم

مامان سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 17:22 http://maman.blogfa.com

به‌به سر بزنگها رسیدم، یالله،
صاحب خونه مهمان نمیخواهید؟

قربان قدم مبارک و پر برکت تان ...مامان مهشید گلم
بفرمایید تی جان ره بمیرم

مامان سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 16:19 http://maman.blogfa.com

به‌به
سلام مامان باران عزیز و مهربون
می گل خاخور جان
خواهر چاییم دمه تشریف بیارید خونمون خوشحال میشیم.
دلم برایت تنگ شده.
اوضاع و احوال خوب است ایشالله؟
زاکان خوبند؟
ایشالله سلامت باشید همگی.

سلام بر شما عزیز دل م
می گول خاخور جان
می ناز دار مامان مهشید
می جوان زای
می چوم سوووو(نور و روشنایی چشمم)
آخ..آخ..خیلی ببخشید ...خیلی عذر می خوام...که نشد بیام سمت شما
زاکان شیمی دس بوسیدی ...می عزیز دیل
تی فدا ...تی جان بی بلا...تی چراغ روشن

طیبه سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 15:53

خدا شما رو روی بهشت ایران خلق کرده

زیبا رشت
زیبا دختران رشت
زیبا کودکان رشت
زیبا مادران و پدران رشت

خدا را سپاس...خدارا فراوان سپاس
ازلطف و مرحمت شما..بسیار،بسیار.. سپاسگزارم
زیبا ذهن روشن...
زیبا قلب روشن...
زیبا یعنی شما و نیکان جان

دنیا سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 15:53 http://www.bloodorange94.blogfa.com

سلام اپم

سلام بر شما

فرانک سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 14:10 http://sadbargkhatereh.blogsky.com

به به...
من منتطر بقیه تصاویر هم هستم

من مخلص شمام هستم

Sabi gol سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 12:44

تصاویرو چند روزه برام نشون نمیده... :(
فک کنم سرعت نت افتضاحه... باید یه فکری کنم... :)
راستی نظرت ثبت شده عزیزم :)

عههه...گمونم باز کامبل مابل نت به چیزی برخورده
دقیقا..سرعت نت افتضاحه
مرسی...که ثبت شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد