<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

مأرى مارى...

  

 

 به مادر

مأر جان  مى گفتند...

 واین در دهکده هایی پراز درخت زیتون یعنی

مادری عزیز تراز زمین و زیتون!

*بیژن نجدی*

---

---

پ.ن؛چای در کنار اَجی  و آقاجان؛حس حالِ همیشه خوبِ خودش رو داره...


عنوان ترانه ای از  شیون فومنی؛مأرى مارى  چئی خئون دیل بخوردی=مادر مادر چه خون دل هایی که خوردی 

ئی وار خئوشی  مراء بسر ناوردی=یک  بار با خوشى عمرُ به سپری نکردی.. یا روی خوش ندیدی...

نظرات 8 + ارسال نظر
ماریا شنبه 13 مرداد 1397 ساعت 11:46 http://www.blackflower.blogfa.com/

سلام
اومده بودین به وبلاگم سر زده بودی
مرسی
من وب تو رو خوندم ولی هیچی متوجه نشدم

ببخشید این زبون و لهجه مال کجاست ؟؟

سلاااام
سلام مامان ماریا جان
خیلی خیلی خوش آمدی؛عزیزدلم
بله بله،آمده بودم وبلاگ تون
هیچی متوجه نشدید
من ازتون عذرمیخوام
"ببخشید این زبون و لهجه مال کجاست؟؟"این سوال تونو خودِ هم ولایتی هامم میپرسن

من گیلانی و گیلک هستم.زبان و لهجه ام ؛ گیلکیِ رشتی حومه ای هست.شیمی احوال خئوب ایسه؟ماریا مارجان=احوال شما خوب هست(ایسه=هست.چطوره.چطوری؟).مامان ماریا جان

این یک پرسش متداول گیلک ها ،برای جویای احوال شدن هست.

واما پرسش شماو هم ولایتی های گیلک؛
اگه منظور تون ،شعر پست هست،گیلکی رشتی ...
واگه کامنت ها؛
مثال؟با واژه هایی که ؛از شرق گیلان و غرب گیلان و
واژه هایی که از مادربزرگ هشتادووچندساله ام یاد گرفتم حرف میزنم و مینویسم،
مثال؟الان به یِ گیلک رشتی ،بگم،تی تیلیفِ واگردن،دس نمازموقیه:متوجه نمیشه.الا آن پژوهشگر زبان و لحجه،که کسری از ثانیه آستین شو بر می گردونه ،که یعنی وقت وضو گرفتنِ.
(نزدیکای اذن ظهر هست؛اینجور براتون مثال واژه و لحجه زدم)
الان برای شما فارسی توضیح نوشتم و گیلکی احوال پرسی و ...با واژه های منقرض شده،جمله ساختم.مثال؟تیلیف مچ آستین بلوز هست.حالا مانتو هم میتونه باشه.دس نماز ،وضوگرفتن.که الانه میگن؛تى آستین واگردان ، وضو وقتِ.
امیدوارم ،توضیح مناسبی نوشته باشم....
و اگرهم سوالی دارید باعث خوشحالیِ منه و ؛درخدمت تون هستم عزیز دلم
برای پرچونگی هامم؛خیلى خیلى عذر میخام

وجدان جمعه 12 مرداد 1397 ساعت 22:27 http://parsehdarkhalseh.blogfa.com

مادل من مادل من
تو یالی و یاول من
سنام بالون اینا! :-)

این ترانه خیلی دوس اینا
ترانه ی میم مثل مادر رو هم خیلیییی دوس تر اینا

سلام عجیج مجیدی ام

Reza جمعه 12 مرداد 1397 ساعت 17:04 http://rezacplus.blogsky.com

مه قوربان می گول مار جانم. تی بلا میسرررر
صد سال سایه تون بالای سر ما.

خودا نُکُنههه؛مه قوربان می گولِ کوته؛تى جان سلامت بلامیسررر

شیمى امره ایجانا؛زاک جان

Maryam.k جمعه 12 مرداد 1397 ساعت 14:39 http://dreamlandd.blogsky.com

اخییییییی

جان دل؛اخییییی

بهامین جمعه 12 مرداد 1397 ساعت 14:25


عزیز دلید

صبیره جمعه 12 مرداد 1397 ساعت 11:55

خدا اجی و آقا جان رو براتون حفظ کنه
منم دیشب دیدن مامان بزرگ م رفتم

خیلی ممنون تون؛صبیره بانوجوون
دستتون درد نکنه؛سلامت باشندو باشید

اسماعیل بابایی جمعه 12 مرداد 1397 ساعت 06:27 http://www.fala.blogsky.com

چه شعری از بیژن نجدی و چه شعری از شیون...
تصویر انتخابی هم خیلی زیباست.

زور زور سپاس :آقای بابایی عزیزوگرامی؛مرسی بلامیسر

طاها جمعه 12 مرداد 1397 ساعت 01:22

سلام
این مطلب با تمام زیبایی اش ویران کننده بود!

سلام و عرض ارادت

.......خیلی خیلی عذرمیخام؛آقای طاها خانِ بلامیسر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد