<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

همین.

 

بستن چشم هایت چیزی را عوض نمی کند.

چون نمی خواهی شاهد اتفاقی باشی که می افتد،

هیچ چیز ناپدید نمی شود.

در واقع دفعه ی بعد  که چشم واکنی،اوضاع بدتر می شود.

دنیایی که تویش زندگی می کنیم ،اینجوراست،آقای ناکاتا.چشمانت را باز کن.فقط بزدل چشم هایش را می بندد.

چشم بستن و پنبه در گوش چپاندن باعث نمی شود زمان از حرکت بایستد.

.

.

.

انسان تقدیر خود را انتخاب نمی کند.تقدیر انسان را برمی گزیند.این پایه ی جهان بینی درام یونانی است.و معنای تراژدی-بنا به قول ارسطو-از بازی روزگار ناشی می شود،نه از نقطه ضعف قهرمان،بلکه از صفات خوبش.

میدانی می خواهم  به کجا برسم؟مردم نه بانقایص خود،بلکه با فضایل خود هرچه بیشتر به سوی تراژدی کشانده می شوند...

.

.

.

بنابراین

نتیجه ی ناگزیر

طنز تلخ

یا همان 

بازیِ تلخِ روزگار است...


# کافکادر کرانه_هاروکی موراکامی



نظرات 15 + ارسال نظر
بهامین جمعه 16 آذر 1397 ساعت 12:02 http://notbookman.blogsky.com

چه گربه متفکری

قصه تقدیر و قسمت را عجیب باور دارم.

سلام باران جانم

بله،گربه ی عاقلیه
به قول حضرت سعدی:
عاقل متفکر بود و مصلحت اندیش

ماهم راضی هستیم به مقدراتش

سلام به روی بهتراز ماهت؛جانت سلامت بهامین بانوى عزیز دلم

با درود فراوان.... ادینه خوبی برای شما خواهانم ادینه ای توام با سلامتی وشادی...[گل]

سلام و سپاس های فراوان...آدینه شما هم بخیر خوشی...
خیلی ممنون از حضور عزیز و شریف شما

مهرداد جمعه 16 آذر 1397 ساعت 07:29

گربه نازی هست.
شبیه یکی از گربه‌های سالیان دور ماست .اسمش چی بود خدایا؟
آها ، اسمش روبی بود.
وکتاب هم دوست خوبی است.
وچه قدر دلم یه کتاب خوب می‌خواد.

اوه،پسر ؛چه اسمی ام داشت؛روبی
رووووبی؟
من اگه میدیدمش ،دوست داشتم؛ اینجور صداش کنم!

واما کتاب،
بله،باشما موافقم؛
کتاب دوست خوبی و
دل آدم همیشه به دوست خوب نیازمند .
.
.
بنام خداوند رحتمگر مهربان
بزرگ و خجسته است کسی که بر بنده خود
فرقان(=کتاب جدا سازنده حق از باطل)را نازل فرمود...
منزهی تو مارا نسزد که جز تو دوستی برای خود گیریم...سوره مبارک فرقان.<-این مورد رو هم ،
به آن دو موردی که، بعدتماشای فیلم،خدمت تون عرض کردم. اضافه کنید.
ببخشید اون روز اشاره ای نکردم .حالا که حرف از دل بنیان آمد وکتاب...گفتم که گفته باشم

beny20 جمعه 16 آذر 1397 ساعت 00:27 http://beny20.blogsky.com


.
.
.
اینجا عجب بارونیه ،
و الانی شدت رعد برق جوری بود ،
که یادم رفت چی می خواستم بگم ..
حالا همون خنده رو فعلا داشته باش :/


.
.
.
.
.
اینجا هوا محشرشده و
ما رفتیم ولایت و
حالا هم لبخندم گرفته

خودم پنج‌شنبه 15 آذر 1397 ساعت 20:21 http://baran405.blogfa.com

خدایا،همیشه دلتنگی ام را

در دریای آغوش تو ریختم

عجیب این دریا معجزه میکند

مهربانااین معجزه را

برای عزیزانم مقرر فرما

تا تمام غمهایشان

دردریای بیکران آغوشت

به آرامش بدل شود

درود و
بیکران سپاس

حمید عسکری پنج‌شنبه 15 آذر 1397 ساعت 20:07 http://sobhbabaran.blogfa.com

سلام شب بخیر...

پیچاکوته و ای کارن
به قول می ننه خدابیامرز :دوور باشد

سلام
ممنون .همه ایام شما بخیر....
بله،ازایشون ایجور کاران اندی برآیه
خودا شیمی ننه بابای بیامرزه
شمرم حفظ بکنه،اندی ایشون یاد دکین

beny20 پنج‌شنبه 15 آذر 1397 ساعت 15:51 http://beny20.blogsky.com

این گربه باور کن ،
ژسی که گرفته برا خوندن ،
قشنگ تر از تمام سال هایی که من ،
پای کتاب ها نشستم و درس خوندم

و متن بسیار بسیار خوبی بود ،
از نظر من با چشای باز ، باختنم زیباس √

فیگورش خیلی باحالِ(ایکن اون غازی که توی باغ دیده بودین)

نظر شما محترم و
خیلی قابل قبولِ

طاها پنج‌شنبه 15 آذر 1397 ساعت 14:16

سلام

ایشون چقدر ناز هستن

سلام و عرض ارادت
ممنون ؛به پایِ تصاویری که شما گذاشتین نمی رسه

مسعود پنج‌شنبه 15 آذر 1397 ساعت 12:43 http://fromfutilitytohumanity.blogsky.com/

از روزی ک اینجا میخونم ی چیزی خود نمایی میکنه و اونم اینکه:
مطالب و بخصوص کامنت هایی که اینجا میخونم این حس بهم دست میده انگار ادبیات قدیم محو شدم

و به این نتیجه رسیدم ک اطلاعاتم پایینه گرچه تصوری غیر این داشتم

یعنی دست مریزاد

به نظرم اطلاعات تون الحمدالله نرمالِ و
جای نگرانی نیست.کتاب که می خونید،کوه نوردی که تشریف می برین،مشغول کار هم هستین،نجاری هم بلدین.با اون املت کم روغن،معلومه که تغذیه تونم شکر خدا خوبِ و
الهی شکر...
خیلی ممنون از لطف تون

مهدی پنج‌شنبه 15 آذر 1397 ساعت 10:20 http://bivatan.blogsky.com

گربه کتابخون!! گربه چکمه پوش دیده بودم اینو نه :)

گربه چکمه پوش رو منم دیدم+گربه ی خونه مادربزرگه .
گربه و سگ هم باحال بود:)

حریم پنج‌شنبه 15 آذر 1397 ساعت 07:42 http://harimeasemani.blogsky.com/

سلام صبح روشنت بخیر مادر باران
ممنون ازتمام اظهار لطف ومهربانیت دوست فیلسوف من
یادم باشه حتما حتما انجیر استفاده کنم البته خب الان خشکش هست .منم انجیر خیلی دوست دارم ولی خب از بد روزگار هنوز فیلسوف نشدم اون خخخ هم والا برای خودم بود خداروشکر این اخلاق رذیله رو ندارم که کسی رو تحقیر یا سرزنش کنم چون عیوب زیادی دارم که باید روی اونها کار کنم مطمنا فرد در حال رشد سعی میکنه خودش رو آراسته به نیکویی ها کنه بانوی مهربان .
بعد گفتی طوفان طبس؟
آخه طوفان طبس ماهیتش خوبه ویکی از الطاف وامدادهای الهی بود اگر اون طوفان نبود معلوم نبود چی میشه نمیدونم شاید هم بشه یه برداشت دیگه کرد من که گیج اندر گیج میزنم کله صبی .
منو عفو کن بانو جان
روز قشنگی برات آرزو می کنم

سلام و عرض ارادت
ممنون،بسیارممنون ؛همه ایامتون روشن و بخیر وخوشی
فدای شما بشمممنون از حظور شما عزیز دلم
خیلی خوبِ که انجیر و انجیرخشکه دوست دارین.
آه... خدا لعنت کنه این روزگار پر تبعیض رو میبینی حریم جون؟معلوم نیست به ناحق!!جای چند نفرو گرفتم و
همین جور کترایی شدم فیلسوف
بله ،من دوستِ فیلسوف شما هستم.ولی انگاری این کلمه لنگ میزنه!!باید پسوند داشته باشه،مثلا دوستِ فیلسوفِ فقیدم.اینجوری کلاسش بیشترِ حریم بانو جان
کترایی یعنی بی حساب کتاب،مثلا میگن کترایی پذیرش شد.یعنی پارتی بازی....
البته به کفگیر هم کترا میگن.مثلا، اون کترا رو بیار مرضی جون.
مرضی رفت کتری رو آورد.چرا؟واسه اینکه نمی دونست کترا یعنی کفگیر.تازه کتری رو آورد و
غش غش خندید.که سر سفره ؟کتری رو میخاین چکار؟وشما چرا به کتری؟کترا می گین
اول از همه از ادب و نزاکت شما ممنون و سپاس گزارم؛حریم بانوی محجوب بانو
واون خخخخخ والا جسارت نکردم خدمت شما فقط برام سوالِ کلی هست.که اون خخخخ خنده اس/واین :دی یعنی چی آخه

بله ،طوفان طبس
نخیر اتفاقا درست و میزان تفسیرش کردین و
لپ کلام تون برای من این بود که؛
هرچه از دوست رسد نیکوست
ماهم راضی ایم به رضا و مقدرات خودش
جانت سلامت
دلت خوش
همه لحظه هات قشنگ عزیز دلم

مصطفی حامی چهارشنبه 14 آذر 1397 ساعت 21:12 http://www.mostafhami.ir

بسیار غمگین...

بله....

ممنون از حضورشما

مسعود چهارشنبه 14 آذر 1397 ساعت 18:04 http://fromfutilitytohumanity.blogsky.com/

نوسینده بیسار قوی هستند ایشون
قلمشو دوست دارم گرچه تنها یک کتاب ازش خوندم
کتاب از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم
کتاب جالبی بود
کافکا در کرانه هم جرو کتاب های خوبشه
کلا کتاب بد نداره
البته بماند ک کتابهای ترجمه نشده اش زیادن

کلا مثال جناب معروفی نویسنده ی جالبیه.
بله کتابهای ترجمه نشده اش زیادن ...
ومن فعلا کنج کاو جنگل نروژی هستم_ که نخوندمش

حمیدحوائجی چهارشنبه 14 آذر 1397 ساعت 17:10 http://www.khodrofanni.blogsky.com

بسیار زیبا
خیلی عکس قشنگی هم بود.

گربه های خونمون بازیگوشی می کنن شدید.

بسیارممنون از لطف تون؛آقای حوائجی بزرگوار
گربه های خونه شما؛قطعا داره خیلی بهشون خووش میگذره

حریم چهارشنبه 14 آذر 1397 ساعت 16:36 http://harimeasemani.blogsky.com/

سلام برمادربانو باران خوبین ؟
گربه هم گربه دانشمند .یه سریا باید برن یاد بگیرن والا یکمم کتاب بخونن بد نیست
چقد تو دانشمندی ؟!من بعضی حرفاتو واقعا نمیفهمم خخخ فک کنم بخاطر مطالعه کم هست
موفق باشی بانو

سلام بر شما حریم بانوی عزیز دلم
الحمدالله،خوبم شکر خدا.ممنون از احوالپرسی تون

مطالعه و
ورزش و
تغذیه مناسب رو
حتما حتمن یه سری هاباید لحاظ کنن..
آخه منو دانشمندی ،
ولی حالا که اینجورِ اقرار میکنم؛فیلسوف هستم و دوست فیلسوفان رو بسی بسیار دوست میدارم.
دوست فیلسوفان ،یعنی تین_انجیر.
میدونید حریم بانو جان؟
افلاطون بقدی انجیر دوست می داشت و
مورد مصرف قرار میداد که ....مردم عصر ،پس از او انجیر را دوست فیلسوفان نام نهادن.
واما؛
سقراط حیکم و
جالینوس طبیب ،دوست فیلسوفان رو در برنامه غذایی و رژیم مخصوص پهلوانان قرار دادن و
پهلوانان روم و یونان برای حفظ قدرت بدنی انجیرمصرف میکردن
...............................................
"من بعضی حرفاتو واقعا نمیفهمم"خدای من:)))
خیلی خیلی ببخشید و
خیلی خیلی عذرمیخام
حریم بانو؟هرزمان به بعضی از حرفام برخوردین،بفرمایید من با جان دل براتون توضیح می نویسم
فقط ابتدا به ساکن؛این خخخخخ به معنای خنده اس دیگه؟


واگه بخوام راجب این پست براتون توضیح بنویسم،قضیه صحرای طبسِ و طوفان شنی هست که،هرلحظه داره بهمون نزدیک میشه و
راه گریزی نیست.باید تسلیم بود.
سلامت و خرم باشی عزیز دلم
واینکه؛
خیلی ممنون از حضورعزیز ودوست داشتنی شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد