<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

در اجتماعِ ساکت و محجوبِ نرگس ها...

 

 تمام روزها یک روزند

تکه تکه 

میان شبی بی پایان

......

هوای قریه بارانی است

کسی از دور می آید

کسی از منظر گلبوته های نور می آید

صدایش بوی جنگل های باران خورد

و وقتی گیسوانش را

رها در باد می سازد

دل من سخت می گیرد.....

......

هوای قریه بارانی است

جمیله خان

درها را کمی واکن

که عطر وحشی گل ها

بپیچد در اطاق من....

#شمس_ لنگرودی

*****

*****

*****

1-تصویر دوم؛از اون گلهای وحشیِ که توی شیب مُلایم سبزمی شه و خودنمایی میکنه/اسمش رو نمی دونی؟ گل وحشی صداش میکنم(:

2-تصویر سوم؛گل محجوبِ  سربزیر ؛ خونه ی اجی چیدمش . و به قول حضرت حافظ رواست...؛رواست نرگس مست ار فکند سر در پیش/که شد ز شیوه آن چشم پر عتاب خجل...

3-تصویر اول؛شمس لنگرودی :درنقشِ "منوچهر" .

4-بالکن چوبی و صندلی چوبی و چای؛شیروانی سفالی و تفکرعمیق و؛دراجتماعِ ساکت ومحجوبِ نرگس ها؛گُلِه گُلِه=فوج فوج نسیمِ =گُلِه گُلِه بوی خوش.

5 ->یک پیشنهاد؛       https://www.namasha.com/v/ub5ZYa2Q

6-عنوان  از فروغ فرخزاد.

7-زندگی.... گاهی

 چیزی غیر از خودِ زندگی ست.

****

****بوته نرگس

****بوته ی بارون زده:)



نظرات 7 + ارسال نظر
مهدی چهارشنبه 21 آذر 1397 ساعت 21:52 http://bivatan.blogsky.com

یه چند سال پیش تو خونه پیاز نرگس کاشتم، فقط ساقه ش در اومد و یه مقداری هم غنچه ش! حیف که نشد...
نرگس بوش عالیه

توى تصویر بوته ی بارون زده،اگه دقت کنید.غنچه اش مشخصه.
حالا تصویر گل نرگس ،همون غنچهه است.که من همونجور چیدمش و
آوردم خونه و
منتطرموندم،تاغنچه هاش شگفتن
ایندفعه همونجور بچینین بزارین توی گلدون آب،غنچه هاش وامیشن

کیهان چهارشنبه 21 آذر 1397 ساعت 16:04 http://mkihan.blogfa.com

درود بر فرخنده خاخور همیشه و تا ابدم
برایتان بهترین ها را آرزو می کنم و امیدوارم که در کنار عزیزانتان همیشه شاد و سلامت و سر افزاز باشید و بمانیذد.آمین.
راستی!نارسیسیم یعنی خود شیفتگی
و البته بنظرم همه گلها باید خود شیفته باشند
دایی جان را سلام فراوان برسانید

درود بر فرهیخته برار همیشه تا ابدم
ممنون از لطف تون ،برارجان
وهمچنین شمای عزیزو بزرگوار،درکنار عزیزان باشید تا همیشه...

بله نارسیسم یعنی خودشیفه ای که حرف حالیش نمیشه و
بزرگواری شمارو خدمت خان دایی می رسانم
آره می جان برار ،آره
تی جان ساق بلامیسر

arash چهارشنبه 21 آذر 1397 ساعت 14:29 http://cafekaj.blogfa.com

از آمدن و رفتن ما سودی کو

وز تار وجود عمر ما پودی کو

در چنبر چرخ جان چندین پاکان

 

می‌سوزد و خاک می‌شود دودی کو

 

خیام

از آمدنم نبود گردون را سود

وز رفتن من جلال و جاهش نفزود

وز هیچ کسی نیز دو گوشم نشنود

کاین آمدن و رفتنم از بهر چه بود





درودو سپاس

مهرداد چهارشنبه 21 آذر 1397 ساعت 12:45

جواب کامنت خوش پتانسیل یه پست شدن رو داشت.
استفاده بردم
ممنون

شیمی محبت قُربان؛زور زور سپاس کاکو جان

روشن چهارشنبه 21 آذر 1397 ساعت 09:36 http://roshann.blogsky.com

چه گلهای خوشگلی:))))
مثل خودتون مادرباران:))))


عزیز دلی روشن جان
گُلی و خوشگلی از خودتونه عزیز دلم
میدونید که.من اهل تارف نیستم،لذا مادرباران خوشگل نیست میگن دوست داشتنیِ؛لاکن عرضی نیست واقعا.من مره قُربان=خودم فدای خودم

مهرداد چهارشنبه 21 آذر 1397 ساعت 06:41

واژه فرنگی نارسیس از گل نرگس گرفته شده نمی‌دونم چرا می‌گن گل نرگس خودخواه هستش

بله،نارسیس=نرگس تنها.
اینجا گل نرگس نمادقبرستونیِ.یعنی اکثر آرامستان ها بوته نرگس دیده میشه و
کسی توی خونه اش نمی بره.یعنی میگن،این گل قبرستونیه.
ولی خوب...من از همساده ای که الان ساکن سوئدِ_بوته اش رو گرفتم و خونه ی آقاجان کاشتم.دوسش دارم .
نشستن کنار بوته اش حس خوبی بهم میده.حتی زمانهایی که بدون گلِ...حالا بوته اش رو همینجا میزارم ببیند

واما خودخواهی؛
ما هم توی بستگان عزیز خودخواه داریم.واگه دقیق واکاوی بکنیم،این بچه تقصیری نداره،بس که مادرش بهش گفته؛تو بهتری،تو سرتری،تو یه چیز دیگه ای،تو برخلاف همه ای....الی ماشاءالله...
واین توقعات این بچه رو زیاد کرده و
کوچیک تری بزرگ تری حالیش نیست و
توقع داره بزرگترها براش دولاراست بشن و....مدام بگن تو
طفلی تقصیری هم نداره،تابوده و بوده،توگوشش خوند" تو...
والبته دیگران هم کم تقصیر ندارن و بامادرش هماهنگ شدن.ولی خوب یه جاهایی کم میارن....
بچه ی دوست داشتنی ای هم هست .
واگه بخوام رفتار خودم رو باهاش عرض کنم ،اینجورِ که ،مثال بقیه اس.بدون هیچ برتری،برابر ومیزان بادیگر بروبچه های فامیل.
وایشان هم همیشه خوب برخورد کردن . و همیشه هم عنوان میکنم.درصورتی که بقیه مدام عنوان میکنن،باماسرد برخورد کرد،محل مون نداد و...ازاینجور صوبتا.(جدا هم سرد برخورد میکنه،دیدم که میگم.)
اما من چنین رفتاری با خودم، ازش ندیدم.ایشان یه ده یازده سالی ازم کوچیک ترن،چند سالی هست ازدواج کردن ویه گل پسر دارن .وقت ازدواجش ،مادرش برای دعوت خونه تک تک بستان رفت ومنزل ما هم آمد و گفت عروسی فلان روزِ و
شب قبل عروسی ،حنابندونم داریم...
دوروز قبل عروسی تلفن زنگ خوردو
آقای داماد پشت خط بودن و
بعد سلام و احوال پرسی ،گفت برای دعوت تماس گرفتم،...گفتم؛مادر آمدم ودعوت مون کردن،دست شما دردنکنه.گفت؛خواستم شخصا دعوت تون کنم !

خلاصه اینکه؛
گاهی همچی دس به دست هم می ده ... که خودخواهی شعله ور بشه..
باتعریفات مکرر... خودخواهی وتکبر تنومند میشه.
واین خویشتن خویش مون رو ....
وآن روزی، که مادرش گله مند شدن...ازبعضی رفتار ایشان،منم فرصت رو غنیمت شمردم و
گفتم اون بچه تقصیری نداره،این شمابودی که....وخوب،چیزی نداشت که بگه،
لذا همونجوری که باور دارم آدم بی عیب و نقصی نیستم..باور دارم درهر زمینه ای اعتدال خوبه،اعتدال همچون هوای معتدل می مانه و
حالا پیش میادبرای ماهایی که برادر و پسر دوست هستیم،بیشتر قربون صدقه برادرهامون و....مامان مون دعوامون میکنن،اعتماد بنفس کاذب بهشون نده.ولی قربون صدقه من یکسان و
بحمدالله موردی پیش نیومده (آیکن اختشاشات عروسدهامون،که شما اینارو لوس کردین)
واما ؛ دُم گل نرگس درمحل اتصال خمیده است و
حالت سربزیری داده بهش،که بدین جهت،بزرگان به حجب و حیا و فروتتی تعبیر ش کردن...
واگه بخوام به نارسیس و جریانش مرتبطش کنم،
به نظرم کنایه به خودخواهیِ و
نمادِحضوع و خشوعِ...که اینگونه سرفرودآورده.که نارسیس به اشتباهاتش پی بردو میگن اونقدر گریه کرد،تااینکه ازدنیا رفت و
این گل جاش سبز شد.
(نمیدونم؟چرا یهو یادم اومد صدبار اگر توبه شکستی بازآ.)
که این دنیا بی ارزشِ و
دلبستگی بهش بیهوده اس و....یادمون باشه؛به یقین وعده الهی حق است،پس مبادا زندگی دنیا شما رو بفریبد ،ومبادا شیطان فریبکار و
شمارا به کرم خدا مغرور سازد.(لقمان آیه ۳۳)

خلاصه اینکه،شما کاکو جان عزیز و فروتن ماباشی؛
اما انسان هنگامی که پروردگارش او را برای آزمایش اکرام میکند ونعمت می بخشد ،مغرور می شود و
میگوید؛پروردگارم مرا گرامی داشته(سوره فجر،آیه 15)

ازشرشیطان رجیم پناه میبریم به خداوند رحمان و رحیم

+ببخشید که خیلی حرف زدم.خیلی عذرمیخوام کاکو جان

مصطفی حامی چهارشنبه 21 آذر 1397 ساعت 04:11 http://www.mostafhami.ir

بسیار شاعرانه

درود برشما؛
وبسیارممنون و سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد