<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

ورای نوروظلمت؛از زمین وآسمان فارغ!



ان الله فالق الحب والنوی.....همانا خداوند شکافنده دانه و

هسته است...{انعام_آیه 95}


نظرات 10 + ارسال نظر
گلی شنبه 18 اسفند 1397 ساعت 00:13

خیلی خیلی قشنگ و جالب

خیلی ممنون از حضور و
نظر شما

مهدی پنج‌شنبه 16 اسفند 1397 ساعت 19:25 http://bivatan.blogsky.com

جه عکس جالبی ... بسیار زیبا

❤وخیلی عزیز...

ممنون از حضور شما

خانم توت فرنگی چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 21:06 http://gandom1370.blogsky.com/

سلام باران جانم خوبی؟

اهنگ وبت آرامش بخش

سلام به روی بهتراز ماهتووون؛جووونت سلامت عزیزم
بله بلامیسر؛خوووبم
خوشحالم دوست داشتین...

مهرداد چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 18:10 http://glaryzhan.mihanblog.com/

سلام کاکو

الان این جوونه یه درخته؟
چه درختی؟
اما بلوط خیلی فایده داره اگه بدونییییین!
فقط خیلی کند رشد می کنه سمت ما مثلا درخنه 100 سالشه هنوز یه متر رشد کرده و قطرش شاید 7 سانت شده.
درختا عزیزن.

سلام کاکو گیانه که م

بله،جوونه درختِ.تصویرش رو از نت برداشتم.
آقای کیهان فرمودن بلوط زاگرس.اینجا ما به همچین بذری "مازو"می گیم.همون بلوط .با برگهای خوش ترکیبش
بله تا حدودی می دونم.میدونم با هاش نون می پزنیه شعر کردی هم هست،که با درخت بلوط حرف می زنه؟اونم دوست دارم
ها کاکو
درختان له تونیش فره ئزیییییزن

فرزانه چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 17:43 http://www.blogsky.com/blog/myblogs

سلام
چه موسیقی قشنگی گذاشتی روی وبت با این که معین رو خیلی دوست دارم ولی این آهنگ رو نشنیده بودم .بسیار خوشمان اومد

اسفند و فصل کاشت نهال . چه کار خوبی هست درختکاری ولی ایکاش این نهال ها رها نشن به حال خودشون. یادمه یه مردی رو می شناختم که نذرش کاشت همین بلوط بود در حاشیه جاده های لرستان . بهاری باشید

سلام و عرض ارادت
خیلی خوش آمدین و
ممنون از نظر لطف تون؛خیلىىىى خوشحال شدم آهنگ رو خوش داشتین

بله فرزانه بانو جان:نهال کاری ،خیلی کار خوبیِ...
چه نذر عزیزی؛قبل باشه ان شاءالله...
قُربانت بلامیسر؛سلامت و شاد باشید

فاطمه چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 17:10 http://rouza.blogfa.com

با تمـام مـداد رنگـی هـای دنـیا
بـه هـر زبـانی که بـدانی یـا نـدانی !
خـالی از هـر تشبیه و استعـاره و ایهـام …
تنهـا یکــ جملـه برایـت خـواهـم نوشت :
دوستت دارم بهترین دوست دنیا

با تمام وجود رنگین کمان دوستی تان را احساس نمودیم و
از صمیم قلب برایتان می نویسیم؛"دوستت دارم بهترین دوستِ خوشه ویستِ دنیا"

کیهان چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 15:18 http://mkihan.blogfa.com

چشم حتمن و البته خاله جان مطمیین باش برای ایشان حتمن خواهم کاشت.یاد شان سبز و گرامی
ماجان؟نفرمودی چرا 6 تا؟

جان تون سلامت و
چشم تون روشن؛امیرکیهان برارجانممنون که بیاد خاله هستین و...خیلی ممنونم

جان ماجان
عرض کردم هفت تا.برای هفت عزیزی که اشجار دوستن.اولیش تقدیم خودتون شد.
وآن 6 تاىِ دیگه ،برای شش عزیز دیگه!که یکیش خودمم
خوچیه؟

مرسی از همه لطف ها و
محبت ها و
دعاهایی که درحق منو عزیزان (خودتونم جزءعزیزان م هستین)عزیزم می کنید.

zahra چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 13:51 http://inschool.blogsky.com

زندگی، چیزی جز مبارزه میان عاطفه و عقل نیست.
اپم

زندگی ،
چیزی جز مبارزه میان عاطفه و
عقل نیست...
درود سپاس
چشم

کیهان چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 12:40 http://mkihan.blogfa.com

عجب فکر بکری
این دفعه به نیابت و به اسم هریک از عزیزانم چندیدن درخت بلوط می کارم اولیش به اسم ماه جان
و بعد همینطور ادامه می دم بشمارم؟
2-تا به اسم امیر حسین خان
2-تا به اسم امیر تیر داد
2تا به اسم مادرم
شما را که همان اول گفتم همیچنین پدر جان و مادر جان و آقا رضا و چوپان و مرد شریف و و دوتا خاخورزا کان عزیزم و همچنین خان دایی.
مجموعن شد چند تا؟ خوب من 26 تا خواهم کاشت.سهم خودم را هم قبلن کاشتم.
و البته سعی می کنم هر وقت گذرم افتاد اگر البته عمری بود و پام هم بهتر شد حتمن عکسشان را خواهم گرفت.
البته بادام کوهی و کلخنگ و ... هم هست
مرسی خاخور جانم برای همه مهربانی هات

اول اینکه (خداوند مادرجان رو رحمت کنه...روحش شاد❤)بابت این لطف بزرگ و
گرانبها ،بسیار بسیارها ممنون و
سپاسگزارم؛امیر کیهان برارم
خیلی لطف میکنید و
شرمنده ....فقط یه چیزی؟عرض کردم،یه مشت بلوط به نیابت از ماجان .توی مشت مبارک شما؟چند تا جا میگیره؟لابد 6تا یکی هم اشانتیون..،به عبارتی سرجمع_می شود 7 تا.لطفا از جانب ماجان 7 تا بکارین .آن هم در بهترین جای ممکن
مجموعن 31 تا شد.البته یکی از آن 7 تا واسه خودتون
ممنون از همه لطف و محبتت تون،خیلی ممنونم،خیلی مرسی ...

بادام کوهی و کلخنگ رو واسه دیگر عزیزان بکارین: من بلوط بن دوست دارم
خاخورشیمی لطف قُربان ...زنده سلامت بمانی بلامیسررر

کیهان چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 08:50 http://mkihan.blogfa.com

درود و سلامها نثار ماه جانمان
صبح شما به خیر و خوشی و همه روز ها و روز گارتان به کام.
بنظر می رسد بلوط زاگرس باشه!
راستش من هر وقت به کوهستانهای زاگرس می رم جیبهایم را انباشته می کنم از بلوط و در جاهایی که محل چرای گوسفندان عشایر نباشه آنها را می کارم در میان صخره ها و در مسیر های سخت گذر!
می دونستی بیتشر دانه هایی که سبز می شن هنوز نهال هستند که توسط بز و گوسفنهای عشایر خورده می شن.برای همینه که درختان جدید جایگزین نمی شن!
البته به تعداد معدودی نتیجه کاشته هام را دیدم!
جندین سال پیش هم درهمین خوزستان در کنار برکه آبی چند دانه آکاسیا کاشتم (در بیابان)الان درختان بسیار بزرگی هستند .اما متاسفانه چند وقت پیش دیدم که یکی از انها را بریده بودند ....
و دیگر اینکه باقی بقای عالی
شادی هایتان همیشگی.آمین

درود وسپاس های بیکران نثار امیرکیهان برارِ عزیز؛جان تان سلامت❤
ممنون و مچکرم؛همه ایام شما بخیرو خوشی....❤

بله،بلوط زاگرسِ

چقدر کار پسندیده ای می کنیددرود خدا بر شما

والا اینجا که بز و گوسفند نداریم؛گاوهامونم همه با طناب محارشدن و
دامها در محدوده خودشون چرا میکنن و
خراب کاری نمیکنند...،،
ولی مثال میخوان بزنن،میگن؛مثل بز،یا مثل گوسفند از ریشه خشک کرده.مثلا ،اگه بخوام برم باغ سبزی،میگن گوسفند فند نزنیالبته به من نگفتنآ،معمولا ب اونایی که تازه واردن و
با یه باغ سرسبز ومعطر سبزی جات رو ب رو میشن،فکر میکنن باید همه رو بچینن؛البته که بودن توی باغ و
چیدین سبزی خیلی کیفور کننده استوامکانش هست،آدم از باغ بدر بشه. میگن فلانی تو باغ نیست!منظور از باغ بدرشدن این بود


واین بلوط بُنانِ میان صخره دیدم که نهالش رو کاشتن و
دورش رو با صخره محار کردن.وان شاءالله درختان تنومندی بشن
یکی از درختهای مورد علاقه بنده؛بلوطِ.

بله متاسفانه،درختان جدید جایگزین نمی شن و
روز ب روز قطع میشن...شما یه دبه ماست واسه مس ئول ببر،...توسکا قطع کن.یه دبه شیر ببر،آزا دار قطع کن،یه مشت کره ببر،سرو قطع کن.. ده تومن بزار رو میزش یه خاور چوب رد کن

این دفعه که کوهستان تشریف بردین،جای همه ی ما رو خالی کنیدو
جای ماجان یه مشت بلوط در جاهای دنج بکارین
دلم برا اون درختی که بریدن سوخت
ودیگر اینکه؛
اون گوسفندا اینحور تغضیه میکنن،گوشت لذیذی نصبت به دیگر گوسفندان...دارن،اینجا از کرمانشاه گوسفند میارن،به قول اجی پنبه.اصلا بوی گوسفند نمیده....

خلاصه اینکه؛
بار دگر اگر بر درختی نظر کنم
یا ازمیان بیشه و باغی گذر کنم
چشمم به قد و قامت دار و درخت نیست
چشمم به روی نقش و نگار بهار نیست
چشمم به برگ نیست
چشمم به غنچه و گل و سبزینه خار نیست
چشمم به دست های پُر شاخسار نیست
این بار چشم من به سوی آشیانه هاست
انجا که می تپد دل نوزادِ زندگی......❤

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد