<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

سیزده بدر بدون تو!

 

سیزده را همه عالم به در امروز از شهر

من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم...


پ،ن-۱؛ دیروز اومدم،گل قهرو آشتی رو آپلود کنم.این تصویر آپلود شد!!یعنی پیکوفایل؟توی گالری کی رفته بود؟من که، همچین تصویری توی گالری نداشتم!

پ،ن-۲؛برای این پست دنبال عنوان می گشتم.عنوانی به ذهنم رسید.ورود به بخش مدیریت کردم و

لینگ نا آشنایی توی آمار بازدید کننده ها دیدم،...؛نمی دونم گذرتون اینوا میخوره یانه؟بهرحال عنوان از شماست و

مرتبط به  پاسخ نوشتی که برای آقای مهدی نوشتم.

ممنون بابت عنوان .شاد و سرافراز باشید دوستان❤

******برگچه هایِ بید زیرک! 

****

# آبیِ آسمان، از میانِ شاخه های اناردار

(سه شنبه ،ساعت 15:16 دقیقه، 13 فروردینِ 1398.گیلان_رشت)

***

****

 حقیقتش آقا مسعود  حرف از بچهه قدیم پیش کشیدن.یادِ این تصویر افتادم .اینجا خونه گِلیِ پدربزرگه.اون دیوار آبی ،همیشه واسه من آسمونِ آبی بود....

مرسی از آقای خلیل، بابت یادآوری ترانه ی سیمین غانم،که منو برد به این ایام و

دسه گل هایی که به آب ...

بله داشتم عرض میکردم؛

لطفا به دیوارِ آبى،یا در تخیلم آسمون آبی توجه کنید.اون لکه های سفید،که با انگشت اشاره ام درست شده اند،تکه ابرهای سپیدِ آسمونن...که هنوز هم دلم میخود برم روشون و

بپر بپرکنم،وبعد خسته بشم و

دستم زیر سرم  و

پام روی پام باشه و

آسمونو نگاه کنم...

واینکه ؛

بابت این دسه گلهای،کتهای مفصل و دردناکی از مامان جان نوش جان می نمودیم.

بله..همان طور که آسمون آبی رو خوب مشاهده می کنید،کتک ها و

ریزش اشک ها هیچ خللی در کارمان پدیدار ننمود.

خلاصه اینکه؛حرف از خلل شد،یادِ غزل شماره 45 لسان الغیب (وتعبیرش)  افتادم که فرمودن؛


در این زمانه رفیقی که خالی از خلل است

صراحی می ناب وسفینه غزل است

جریده رو که گذر گاه عافیت تنگ است

پیاله گیر که عمر عزیز بی بدل است

نه من  زبی علمی در جهان ملولم و بس

ملامت علما هم ز علم بی عمل است....


_دوست داشتین ،سرچ کنید و

مابقی غزل و 

باتفسیرش مطالعه کنید...که بسی دل انگیز فرمودن؛یاد خدا رو فراموش نکنید،در همه ی لحظه های تلخ و شیرین به او اعتماد داشته باشین.کلید پیروزی  وپیشرفت ؛هوشیاری شماست...

وان شاءالله همه ایام،هوشیارو مترادف هرآنچه هوشیارِ باشیم...❤


نظرات 17 + ارسال نظر
توت فرنگی شنبه 17 فروردین 1398 ساعت 18:41 http://gandom1370.blogsky.com/

سلام سیزده بدر مبارک با تاخیر

سلااااام
مرسی عزیز دلم؛همه ایام شما هم مبارک

مسعود جمعه 16 فروردین 1398 ساعت 23:39 http://fromfutilitytohumanity.blogsky.com/

چه کوچولو هستید

دوسال و
سه ماهگی همینه دیگه

قلب من بدون نقاب جمعه 16 فروردین 1398 ساعت 23:30 http://daroneman.blog.ir

سلام گلم
چه عکس دلبری
آخی آسمون آبیت
حسابی شیوطن بودی پس

سلام عزیز دلم
آخ،فدای آسمون آبیم

بله،حسابی شیطون و
زبون دراز

ممنون از حضورتون،عزیزِ معطر احوالم

Amir جمعه 16 فروردین 1398 ساعت 21:28 http://mehrekhaterat.blogsky.com

سلام
13 شما هم بدر
-------------------------------
یه سوال دارم درباره نام یک درخت وحشی
شما درختی به نام کارن یا کیارم یا یه همچین چیزی میشناسین ؟؟؟ میگن که برگش شبیه به درخت چناره ولی من ندیدمش و نه اسم دقیق و نام فارسیش رو میدونم گفتم شاید شما و یا عزیزانی که اینجا باشید چیزایی دربارش شنیده باشید

سلام بر شما
خیلی ممنون.


نه والا.تابحال هم نشنیدم.کارن،یا کیارم؟درخت وحشی؟که برگش شبیه چنار باشه؟والا بجر افرا که معمولا درخت خود رو و
وحشی ای هست و
برگش شبیه ی چنارِ،درخت دیگه ای به ذهنم نمی رسه.

امیدوارم عزیزانی که اینجا رو میخونن،درباره اش اطلاعاتی داشته باشن وبرامون بنویسن.کنج کاو شدم بدونم؟چه درختیِکارن که آهنگ ساز بسیار کار درستیه

حریم پنج‌شنبه 15 فروردین 1398 ساعت 16:15 http://harimeasemani.blogsky.com

سلام
امیدورم جای خالی کسی تو زندگیتون حس نشه اما چه کنیم که گریزی نیست از تقدیر وسرنوشت !
.چه عکس جالبیه !فکر کنم مربوط به دهه پنجاه بشه چفت در چفت هم نشستن وشاد ومسرور دارن لذت میبرن از کنار هم بودن .ودیگه کمتر میشه از این نوع جمع های بی ریا وخودمونی پیدا کنیم .
خداروشکر خدا بهمون یه عمری داد ویه سیزده به در دیگه کنار خانوادمون بخصوص پدر ومادرمون رو سپری کردیم .گرچه هر چه پیشتر میریم اونها پیرتر میشن وانگار ماهم جوانیمون کم رنگ تر میشه .امیدوارم خدا سایه پدر ومادر شمارو هم برسر شما مستدام کنه وتمامی رفتگان رو خداوند قرین رحمتش کنه .

سلام بر شما حریم بانوی عزیز دلم

خیلی ممنون وسپاسگزارم بلامیسر
بله،درست می فرمایین،...؛گریزی نیست و
تنها کاری که می تونیم بکنیم،راضی و
شاکر باشیم به مقدرات !


آره واقعا.خیلی جمع بی ریا و
خودمونی هست و
باب دل هست

به به
الهی شکر و الهی شکرو
الهی شکر

خدا به شما و
عزیزان عزیز تون سلامتی و
توام طول عمر باعزت عنایت کنه عزیز دلم
اون قسمت کامنت شما؛" پیرتر میشن انگار.."هزار سال منو دلتنگ کرد

عزیز دلی حریم بانوی بهشتی
خیلی خیلی ممنون و
مچکرم،بابت دعایی که درحق والدینم کردین .وهمین طور برای رفتگان...
دوستتون دارم و
ازهرچه بهترین ها رو براتون آرزومندم....

بهامین پنج‌شنبه 15 فروردین 1398 ساعت 13:45

سلام باران جانم
خوبی؟؟
سیزده تون مبارک باران جان

سلام عزیز دلم
جووونت سلامت و
دلت خوش؛ بلامیسررر
الهی شکر،خوبم عزیزم.خیلی مرسی از احوالپرسی شما
قُربانت بهامین بانوی دوست داشتنی امهمه ایام شما هم مبارک
بلامیسررر جان

مهشید پنج‌شنبه 15 فروردین 1398 ساعت 03:54 http://maman.blogfa.com

سلام مامان باران فرزانه
احوال خواهر عزیزم ؟
خواهر چقدر عکسهای بچگی حال و هوای آدم را عوض می‌کنند...
یاد احساس امنیت و تکیه‌گاه داشتن.
ممنون از شما بخاطر عکس زیباتون و همچنین تشکر از پیکو فایل بخاطر عکس نوستالژیک انتخابی.

سلام و عرض ارادت مامان مهشید فرهیخته و
نااااازنین

الحمدالله خوبیم بلامیسرممنون از احوالپرسی شما عزیز دلم
بله خواهر گلم . عکسهای بچگی حال و
هوای آدم و عوض میکنن...
فدای شما بشم.ممنون از حضور شما و
لطف و
مرحمت هاو
نظرهای دوست داشتنی تون...

donya چهارشنبه 14 فروردین 1398 ساعت 21:10






درود و بیکران سپاس ها

داستان های کوتاه منصور چهارشنبه 14 فروردین 1398 ساعت 06:47 http://mansourgholizadeh89.blogfa.com

سلام طبیعت گردی وبهره بردن از هوای پاک ، نیاز هر انسانی هست، البته همه جای گیلان همه ایام سرسبز خرم است ومثل تهران دارای هوای آلوده نیست واین خودش واقعا یک غنیمت است درود به گیلان سرزمین مادری ام.....

سلام و عرض ارادت
ممنون از حضور عزیز شما؛همتباری گرامی

درود خدا برشما و
وطن مان

واینکه،
توی ذهن من .
هنوز تهرانِ دهه ۷۰ نقش بسته.،تابستان دهه هفتاد که محرم بودو
غروب خیابان ولیعصر ،تاسیان طور و
دلپذیر...

خلیل سه‌شنبه 13 فروردین 1398 ساعت 22:12 http://tarikhroze4.blogsky.com

با درود،

« من از اون آسمون آبی می خوام »‌ :‌ سیمین غانم.
https://t.me/gozaresh1395/4684

سلام و درود ،سپاس از حضور ویاد آوری زیبا و
بجای شما...

صبیره سه‌شنبه 13 فروردین 1398 ساعت 20:45 http://yebargesabz.blogsky.com

سیزده تون به در و به شادی...

روزتون شاد... چه عنوان زیبایی...
سیزده به در بدون تو

منم دوستتون دارم بانو..

خیلی مرسی عزیز دلم

بله واقعا؛ عنوان زیبای هست.و
چه حکمتی داشت؛
سیزده به در بدون تو
الهی شکر

خیلی مرسییی من خیلی بیشتر از خیلی دوستتون دارم‌

مسعود سه‌شنبه 13 فروردین 1398 ساعت 19:34 http://fromfutilitytohumanity.blogsky.com/

سلام
خوبید ایشالله
اول که عکس دیدم گفتم برگردم ببینم کدوم شمایی البته که انتخاب ها محدود بود چچون عکس قدیمی و تنها یک دختر بچچه بین این جمع بود

تا اینکه متن خوندم
خب من میدونم که اناردار یعنی درخت انار

علیکم سلام آقا مسعود

الحمدالله ،شکر.ممنون ازاحوالپرسی تون

حالا که این همه زحمت کشیدین و
پی بچهه بودین،من یه تصویر از زمان طفولیت خودم اینجا می زارم،باذکر این که،هنوزم طفلم
واینکه،حرف حساب این پست، آسمون آبی و
سیمین غانم و...از عکس قدین وعمری که گذشت و
عزیزی که نیست ......

ممنون که وقت گذاشتین و
مرسی بابت توجه شما
بله،اناردار یعنی درخت انار.گولِ دار یعنی درخت اقاقیا

میم! سه‌شنبه 13 فروردین 1398 ساعت 14:56 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

سلام و درود فراوان نثار شما

ما که امسال به علت سردی هوا و باد شدیدی که میومد نتونستیم بریم بیرون...البته شاید عصر یه بیرونی بریم و یه دوری بزنیم

سیزده تون به در
و پر از شادی و خنده باشه ایشالا

سلام و درود بیکران بر شما دکتر میم عزیز

باور بفرمایید ،از ساعت ۴نیم صبح همسادها
اثاث بار ماشین زدن و
زدن به دل طبیعت
اینجا هم باد گرم و
آسمان آبی، الان براتون عکس می گیرم آسمون ولایت مونو ببینید

ممنون بلامیسر،ما جایی نرفتیم.یعنی حوصله اش نیست.حتی خونه آقاجان رفتن

خیلی مرسی...همه ایام تون پراز شادی وخنده...ان شاءالله تعالی

دنیا دوشنبه 12 فروردین 1398 ساعت 18:04

عالی نگری عزیزم

سپاس ازحضورسبزت

شادباشی وخوب وسلامت


سالت خوش

فدای شما بلامیسر
ممنون از دعوت و
حضور شما ،دنیا بانو جان

سلامت باشی و
موفق،
شاد زی و
سالت خُرم...:

مهدی دوشنبه 12 فروردین 1398 ساعت 10:53 http://bivatan.blogsky.com

پیکو فایل هم قاطی کرده؟ ای وای!

والا این دفعه ی چندمِ که واسه خودش تصویر آپلود میکنه.بجز دو تصویر منشوری،مابقی خوب بودن .واین تصویر منو برد به آلبوم عکس خاله،که دوتا ازعکس ها.با همچین پس زمینه ای بود.پرسیدم کجاست؟گفت، تو یادت نیست،سه سالت بود،اون سال عید تهران بودم و
این سیزده بدرشِ.
روی روفرشی ،عمو علی بودو
ننه و
خاله جان و
زن عمو مرضی.کاهو سکنجبین بودو
یه قابلمه،استکان و فلکس چای،که دست زن عمو بانو بود.داشت واسه دختراش چای میریخت.حس خوبی داشت.واین عکس منو برد خونه ی خاله و
تماشای آلبوم قدیمی...


ببخشید که خیلی حرف زدم.ممنون از حضور شما

لبخند ماه دوشنبه 12 فروردین 1398 ساعت 02:16 http://Www.labkhandemoon.blogsky.com

چه جالب..
پیکوفایل باحال
سیزده اتون مبارک

ممنون بانو جان
این دفعه ی چندمه که پیکو فایل باحال شده

دنیا غلامی دوشنبه 12 فروردین 1398 ساعت 02:00 http://www.bloodorange94.blogfa.com

سلام عیدت مبارک


دعوتی گلم

سلام
عید شما هم مبارک عزیزم

چشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد