<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

ازمیان هاتویی های اویتامن...

 

 اغلب بهترین قسمت های زندگی 

اوقاتی بوده اند که 

هیچ کاری نکرده ای و

نشسته ای و

درباره ی" زندگی" فکر کرده ای....


# عامه  پسند.

.

.

.

به کیلویی یازده تومن(میخواستم  مربای پیازدرست کنم_پآنزده  و هفده تومن بود.صرف نداشت؛).سه تا رو خُرد کردم ؛در حین اینکه دارن مربا میشن....؛عطر بو شون خونه رو پُرکرده...!

منم یه گوشه نشستم و

دارم درباره ی تصویری که توذهنمه فکر می کنم.

تلفن که زنگ میخوره،رشته تفکراتمم پاره نمیشه.خیره به تصویر،دارم به حرفهای مامان گوش میکنم ،

بعد ذهنم میره سمت چند روز جایی بودن و

هیچ کاری نکردن .چه جایی بهتراز شرق گیلان و

چابکسر عزیز؟یه سمتش دریا و

سمتی دگرش جنگل و

حضور و

خلوت انس و

وان یکادو ...باقی ماجرا و...که یهو مامان جان ازاون ور خط  گفتن ؛هِییی؟تی امرایمآ؟(باتوهستما)کویه ایسایی؟=کجا هستی؟کسری از ثانیه 

گفتم ؛ زاگرس !.گفتن چی؟


پ.ن؛

پ.ن؛منظور بلوط بن های شلم قلم شده ی زاگرس بود.


پ،ن بعدا؛

پ،ن بعدا؛ مربای خیار (تصویر از نت)

نظرات 17 + ارسال نظر
مهدی جمعه 30 فروردین 1398 ساعت 11:41 http://bivatan.blogsky.com

مربای خیار! مربای پیاز!!!!!!!!
تا حالا ندیده بودمشون حتی توی بازارهای محلی مازنداران و رشت ...

بله مربای خیار

مربای پیاز مزاح بود.

مربای خیار توی هایپرمارکت دیدم.

با پیاز شوخی کردم.نیست که قیمتش از موز و
به گرون تر بود،
مزاح کردمکه مثلا مربای گوجه فرنگی ام درست کنم.گوجه و خیارو پیاز؛یهو مربای سالاد شیرازی اختراع کنم
ببخشید

بهامین دوشنبه 26 فروردین 1398 ساعت 20:51

سلام باران عزیزم
خوبی؟؟
به داخل کلم ترشی؟؟؟ نه تاحالا نخوردم ..
دلم خواست۰ آخه عاشق ترشیجاتم


شاید،شاید ها تابستون بیایم شمال*.*

سلام به روی بهتراز ماهتون؛بهامین بانوی عزیز دلممممم
الهی شکر.خوبم.ممنون از احوالپرسی تون.خیلی مخلص تونیم

بله.تکه های به رو مثال تکه های کلم و
هویج و
کرفس و
شلغم و
خیارو ....خُورد میکنن.دلتون نخواد خیلی خوشمزه میشه

تُورشی کمتر بخور لاکو جان

به به.پیشاپیش خدمت شما و
خانواده محترم خیرمقدم عرض میکنمان شاءالله گیلان بهتون خوش بگذره
واینکه؛
دوستتون دارم.خیلی خیلی مراقب خودتون باشین

آرشیدا یکشنبه 25 فروردین 1398 ساعت 11:57 http://Arshida76poem.blogfa.com

سلام و درود
آپم و منتظر حضور سبزتان

سلام ودرود برشما
ممنون؛چشم

کاکتوس جمعه 23 فروردین 1398 ساعت 09:02 http://www.cactaceae.blogsky.com

مرسی به خاطر عکس
چه گلیم در اوردن
بله مربای سیا واجام دیدم
چه اسم های جالب

قُربانت بلامیسر
ممنون از توجه و
حضور دوست داشتنی شما

قلب من بدون نقاب پنج‌شنبه 22 فروردین 1398 ساعت 21:50 http://daroneman.blog.ir

سلام عزیزم
مامانم عاشق مربای به!! چای به!! هست
من ولی زیاد دوست ندارم
البته رنگ و ظاهرش رو خیلی دوست دارم
ولی بدجور عاشق مربای توت فرنگی هستم

نوش جان مربا

سلاام جانِ قُربان

از طرف من پیشونی مامان گل تونو ببوسین
منم تکه های بِه رو توی چاییم میریزم.عاشق درخت بِه هم هستمخیلی هم می پسندم،یه دونه بِه دم دستم باشه و
هی نفس عمیق بکشم و
آشپزی کنم.یا کتاب بخونم.یا زمان گفتگو بوبکشم.فکر کنید،طرف گرم گفتنِ و
منم به تو دستم ونمیدونم؟چی شد که یهوکیفور شدم و
یه ماچِ برشتا بِه رو نمودم و
خودم و
بِه و
طرف مقابل.اجماعا هنگ کردیم

آخیمربای توت فرنگی دوست دارین
ممنون عزیز دلم.جان شما سلامت و
دل تان خوش

بهامین پنج‌شنبه 22 فروردین 1398 ساعت 21:45

سلام بارن جانم
خوبی؟؟
مربای پیاز؟؟؟من تا حالا نشنیده بودم
ترشی پیاز دیدم و تست کردم اما مربای پیاز تا الان حتی به گوشمم نخورده بود.
خوشمزه میشه؟؟


دلم هوای شمال کرد

سلام به روی بهتراز ماهتون،فدای چشم های قشنگ تون.جووون تون سلامت عزیز دلمالهی شکر.خوبم بلامیسر.مرسی از احوالپرسی تون

منم ترشی پیاز درست کردم و
میکنم.والا مربای پیاز یک ایده است.یعنی وقتی مربای خیار و
مربای بادمجون دیدم،به ذهنم رسید مربای پیاز طبخ کنم.یک جور شیطنت تبخی بود.ببخشید


بهامین بانو؟شما توی کلم ترشی؟تکه های بِه می ریزید؟یعنی بار اولی که سر سفره تست کردم،بس که کیفور شده بودم،دلم خواست کف دست هام رو
روی سفره بزارم و
خیز بردارم آن طرف سفره و
پیشونیِ روبروییم رو ببوسم.با اجازه صاب پیشونی
اصن شاهکار بود،طعم مزه اش


فدای دلِ باصفا و
دوست داشتنی تون
ان شاءالله ...سفر هاتون بیخطر باشه عزیزم.اگه فرصتی دست داد،بهارِ شرق گیلان رو از دست ندینسیاهکل.لاهیجان.لنگرود.لیلاکوه.اطاقور.کلاچای و
رودسرو چابکسر...عطر بهارنارنج و حال هوای عجیب شرق گیلان نوووش جان تون

کاکتوس پنج‌شنبه 22 فروردین 1398 ساعت 21:22

مربای خیار ..............

تصویر شو گذاشتم ببینید.مربای سیاواجام دیدین
سیاواجام =بادمجون.
واجام=گوجه فرنگی.
پامادور=گوجه فرنگی.پامادور واژه ی روسیه

zahra پنج‌شنبه 22 فروردین 1398 ساعت 21:21 http://inschool.blogsky.com

اپم

ممنون عزیزم

مریم پنج‌شنبه 22 فروردین 1398 ساعت 17:01 http://sarzamin-e-maryam.blogfa.com

قلمت زیبا و دلنشینه....
همین الان عطر و بوی مربای به به مشامم اومد....

سلام و
درود برشما؛خیلى خوش آمدیدو
صفا آوردین...


خیلی ممنون از لطف تون
جای شما سبز و
دلتون نخواد،عالی شده بودهرچند من با عطربوش سیرشدم...

میم! پنج‌شنبه 22 فروردین 1398 ساعت 09:25 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

سلام و درود بر شما
مربای پیاز باران جان!؟درست خوندم !؟ پیاز!؟ ولی شکلش بیشتر به مربای به میخورداااا

این درختای بلوط رو چرا این بلا رو سرشون اوردن!؟ای بابا...لعنت به این ویلاسازی و حرص و ولع ادما...

سلام و عرض ارادت ؛جانت سلامت و
دلت خوش دکتر میم جان

بله ،مربای بِههههههه
(نوشته ی داخل پرانترشوخی با قیمت پیاز بود.حالا خدارو چه دیدین؟شاید مربای پیاز اختراع کردم)

درختای طفلی رو بریدن .....
حیف منابع ملی کشور ما.که به دست سودجویان نیست و
نابود شده

مصطفی حامی پنج‌شنبه 22 فروردین 1398 ساعت 01:03 http://www.mostafhami.ir

درود بر شما

مسعود چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 22:31 http://fromfutilitytohumanity.blogsky.com/

مکان ذهن تون دوست داشتم زاگراس عزیز
چرا این بلوط ها رو قطع کردن واقعا

طفلی زاگرس و
بلوط بنان عزیز

چه عرض کنم؟اینجا درختارو قطع کردن،جاش ویلا میسازن.نما ینده نصف ج هان اومده کمر کش کوه دیلمان وی لا ساخته.البته تغییر کاربریش قانونیه

donya چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 22:05

در سیمای تو
روشنایی عجیبی ‌ست
که درختان نارنج را بارور می‌کند
و صدایت، دریایی لاجوردی ست
که هنوز
در گوشم می‌خواند

عطرت، سنجاقکها را مست میکند
تا سرخوشانه روی برکه ها به پرواز درآیند
آه ! ماهرخ ، چه میخواستم بنویسم!
پای تو که به ذهنم باز می شود
به فراموشی عمیق فرو می روم.

"دیهور انتهورا"

مه آلود جنگل!
بوی درختان خیس
برگهای خفته برعرصه زمین
هوای صبحدمان که از عطر تو لبریز است؛
و چشم های نخفته من از شب های راز آلود پریشانی...

دیهور


donya چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 22:03

دوست داشتنت را
از سالی به سال دیگر
جابه‌جا می‌کنم
انگار دانش‌آموز مشق‌اش را
در دفتری تازه پاکنویس می‌کند

جابه‌جا می‌کنم ...
صدایت
عطرت
نامه‌هایت
و شماره‌ی تلفن
و صندوق پستی ات را

می آویزمشان به کمد سال جدید
و ...
اقامت دائمی در قلبم
را به تو می دهم...

"نزار قبانی"

از شما بسیار بسیار ممنون و
سپاسگزارم

دنیا چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 22:01

زیبابینی عزیزم

سپاس ازحضور سبزت

شادباشی وخوب

فدای شما
سپاس از دعوت شما و
حضور دوست داشتنی تان...دنیا بانوی عزیز

دنیا غلامی چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 21:05 http://www.bloodorange94.blogfa.com

درود دعوتی گلم

درودو سپاس

کاکتوس چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 17:57

مربای پیاززززززززززز؟؟؟؟؟؟؟؟

راستش مربای خیار دیدم،گفتم مربای پیاز رو هم خودم اختراع کنم.وبعد مربای گوجه فرنگی:؛یکی یک قاشق مخلوط کنم،میشه مربای سالاد شیرازی

ببخشید،بجز مربای خیار،مابقی مزاح بود.جسارتاکمربند تون چرمِ!؟مشهدِ .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد