<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

بِ مثلِ بابا!

 

 ئی نفر

ئیسه

اونه کشه

دایم؛روز اول باهارِ....


پ.ن؛

ترجمه اش کنم؟خو باشه:)

میگه یه نفر هست.که بغلش.`همیشه `روزاول بهارِ...


همان طور  که مشاهده می کنید،تصویر گل باقلاست. 

وایام،

 ایامِ وزشِ نسیم سُکرآور این گل...

که مدهوش تر مان می نمایدو

ز مستی شدید ؛روی میز ضرب  می گیریم.پشت قابلمه و

 در یخچال و

روی پای بقل دستی مون حتی...؛ضرب می گیریم و

با ریتم میخونیم؛مست منم.خسته منم. عاشق دلبسته منم.

بعد بینی  کیپ شده مان را ز خماری می کشیم بالا.اینجوریولی قیافه مون اینجورِ

لوله لول؛خسته ی خسته.می شی یه نقطه.بله همون نقطه ای که جناب سید علی صالحی فرمودن.که آدمی به نقطه ای می رسد.که دیگر درد نداردو..فلان و بیسار.

یعنی سوال بپرسین،میگیم‌هان؟چی چیشد؟مامان؟مامان میگه؛بسم الله الرحمن الرحیم.کسری از ثانیه میگم؛الهاکم التکاثر‌.حتی زرتم المقابر.کارم داره به گورستان کشیده میشه مادر.دوباره مامان میگه؛بسم الله الرحمن رحیم.منم  تو دلم میگم؛ولفجر.ولفجر.وفلجر. به شب های ده گانه.وبه جفت و تاق.ولیل اذایسر.ولیل اذا یسر.ولیل اذایسر.دیگه پلکهام سنگین میشه.هیچی یادم نمیاد. هیچی ام نمیشنوم.هیچی جز خوابیدن دلم نمیخواد.هیچی.ولی خانم فروغ قشنگ گفته."چه فراموشی  سنگینی.سیبی از شاخه فرو می افتد." رد سیب غلتان رو می گیرم.اگه چهار انگشت، بیشتر غلت میخورد.می افتاد تو قُل قُل چشمه ی سیال طور.یه رطبوبت عجیب غریبی هم داره. که پلک  هام سنگین تر میشه.بینی؟آره مثال شبهای شبنم ریز،که ماه. وسط آسمون گردو تپلِ،کیپ میشه.حتمی باید خودتو بچیپی دور پتو .نگران بالش و پشتنی نباشین.علفهای دور چشمه به قول اجی ناز بالشه.

بله.رد سیب غلتان رو  میگیری،می رسی لب چشمه. لای عطربوی سیب وتی تی و لیمو شیرین ...؛300 و نه سال؟نه نه.هزار و نه سال؟نه نه.چه کاریه؟بیدار شدن؟ والا بخدا.ولیکن در غروب ابدی غوته ور میشی.

 الی ایو حال،فل واقع مراقب بچه ها باشین.حَتل مقدور کنار باغات باقلی پیک نیک راه نندازین.

خدای نکرده بچه ای  بیحال شد،فورا به بیمارستان منتقلش کنید.البته بچه و

پیرو جوان نداره.همین اجی من ،سال قبل یهوحالش بد شدو

خاله جان سریع رسوندتش بیمارستان و

آزمایش ها نشون داد ،

اجی یهویی فاویسمی شده و

چندکیسه خون تزریق کردن و

گفتن؛الحمدالله به موقع رسوندین.زین پس عطر بوی باقلا هم نباید بهش بخوره.خصوصا عطربوی گل باقلا.

داشتم چی می گفتم؟

بله،هرکسی تجربه ی خاص خودش رو میگذرونه و

از صحنه خارج میشه،..

یادمه واسه  گلاب نوشته بودم؛ صحنه پیوسته بجاست...نوشت اونقدر بلند خندیدم،همکارام از اتاق بقلی اومدمن.ببینن!! کی اینجاست؟

بمیری بری جهنم بچه.

نوشتم؛کودکان درونم کلی ذوق زده شدن و

گفتن؛آخ جون.چرا؟چون هرچه برو بچ شر شیطانِ تو جهنمه.

خیلی ممنون از دعات.جدا بهشت جای حوصله سر بری بود واسم.

نوشت ؛تو تبعیدیِ  بهشتی.

نوشتم؛چه تبعید بغرنجی.زندگی میون بچه +ها کسالت بارِ.افسرده میشم.

نوشت ؛تو به روح اعتقاد داری؟

نوشتم؛تو عمه داری؟

نوشت؛چطور؟

نوشتم؛هیچی ،همین جوری یاد عمه نازی ام افتادم.های های نازی عشق بی عاشق من

نوشت؛خدایا منو از دست این نجات بده.

نوشتم؛خدایا منو ببخش و بیامرز.آمین.



نظرات 15 + ارسال نظر
میم! یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 ساعت 17:14 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

زنده باشین شما

حالا ببینم یه طوری نفس عمیق میکشین که دچار خلسه ی غیر عرفانی بشین

سرتون سلامت ، تن تون بی بلا

شیمی فدا

چشم شیطان کور.والحمدالله رب العالمین همه ذرات وجود مون تو خلسه ی عرفانِ
یه بار دیگه امتحان می کنیم
اوه پسرمن مست و تو دیوانه...مارا که برد خانه؟من چند تورا گفتم؟کم خو دوسه پیمانه؟من منظور ازمنِ.دیوانه منظور خویشتنِ منه
خدایاوما را از خط سراط مستقیم عرفانی خارج ننما.آمین


مچکرم.(شما ازکجا می دونستین؟یکی از بستگان مون ؟فوت کردن؟آخه سر تون سلامت رو در همچین مواقعی بکار می بریم.مرسی .خدا اموات شما رو بیامرزه و
سرو سایه تون رو سلامت نگاه داره)تی جان بی بلا

میم! یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 ساعت 16:38 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

خیلی متشکرممم از لطف شما
خدا رو شکر که به خیر گذشته پس...
به قول خودتون : تی بلا میسر! درست گفتم یا نه!؟

حالا عجالتا چند نفس عمیق مرحمت فرمایید برای بهبود حال خلسه ی عرفانی

خیلی مرسی.
خدا نکنههه تی جان بی بلا ،جانِ قُربان
بله.درست گفتین؛بلامیسر

به چشم
یه بار دیگه
اوه پسر.زهفت افلاک گذشتم و
دینگ دینگ رو ابرام .همدم ستاره هام من

میم! یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 ساعت 16:01 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

سلام و درود فراوان بر حضرت باران
چقدر قشنگ نوشتین و لطیف !
موقع خوندنش و دیدن عکس ، با خودم گفتم مگه باران جان فاویسم نداشتن !؟ یه لحظه شک کردم ، که نکنه قاطی کرده مغزم! که بعدش دیدم مث که به عالم خلسه هدایت شدین توسط گل باقالی ها!!

تو بخش اطفال که هستیم ، هفته ای یکی دو تا حداقل از بچه هایی رو میارن که با باقالی ، فاویسمشون معلوم میشه!

ایشالا همیشه سلامت باشین و بلا از جان عزیزتون دور باشه

سلام و درود بیکران بر شما دکتر میمِ عزیزو گرامی

خیلی ممنون از لطفوتون.
بله،واین خلسه ی عرفانی است .یعنی حالت ناب است .حالتی که انسان از من محدود پر از غذاب....به کیفیتی از عرفان می رسه که،با خودش و خویشتنش به اتحاد می رسه.یه عالمی داره این خلسه که نگووو

اول از همه،
جاااانت سلامت و
دلت خوووووش دکتر میم جان
خیلی عذرمیخام بابت قاطی کردن مغز تون.

واینکه؛
من توی نه ماهگی بخش اطفال بستری شدم و
به قولی منو از مرگ نجات دادن.باقلی هم مصرف نکرده بودم.از کنار باغ باقلی گذشتم.کسری از ثانیه بیحال شدم و...

جدیدا توی غربال گری ها،این آزمایش رو انجام میدن و
به والدین تذکر می دن،که بچه تون فاویسمیِ.که مراقب باشن...
بازم سهل انگاری میشه...

قربان محبت تون دکتر جانسلامتی و
موفقیت تون افزون تر بادا

قلب منیب شنبه 31 فروردین 1398 ساعت 16:45 http://alaraf.mihanblog.com/

بسم السلام
بقیة الله خیرلکم، ان کنتم مومنین.(هود/86)
....در آن هنگام قیام کننده ما قیام می کند، پس وقتی ظهور کند به کعبه تکیه داده و سیصد وسیزده نفر همراه وی جمع می شوند. پس اولین چیزی که می گوید این آیه است: ( بقیة الله خیر لکم إن کنتم مؤمنین )سپس میفرماید: ای مردم من بقیة الله در زمین هستم و خلیفه خداوند و حجت او بر شما. پس هیچ کس به وی سلام نمی کند مگر اینکه می گوید سلام بر تو ای بقیة الله...
میلاد آخرین ذخیره الهی، حضرت امام مهدی (عج) بر شما مبارک.
اللهم عجل لولیک الفرج.

سلام علیکم و رحمت الله...

بقیة الله خیر لکم، ان کنتم مومنین
سلام بر تو ای خلیفه و
حجت خدا...؛ سلام بر تو ای بقیة الله...
الهم عجل لولیک الفرج

سلام و
سپاس بیکران ...؛ بابت حضور سبزو
پرخیر وبرکت شما.میلاد حضرت اباصالح المهدی ( عج) برشما خجسته.
درپناه حق
سلامت و
شاد زی:

دنیا شنبه 31 فروردین 1398 ساعت 14:34

عالی نگری عزیزم

سپاس ازحضورت وابرازلطفت

شادباشی وخوب

خیلی ممنون از دعوت و
حضور عزیز و دوست داشتتی شما؛دنیا بانو جانم


سلامت باشی و
شاد زی

مریم شنبه 31 فروردین 1398 ساعت 13:08 http://myweb123.blogsky.com

چه دختر نازیه :)

دُختربابا ههههه:)

کیهان شنبه 31 فروردین 1398 ساعت 09:25 http://mkihan.blogfa.com

درود ها و
سپاس ها....؛با احترام فراوان

دنیا غلامی شنبه 31 فروردین 1398 ساعت 02:35 http://www.bloodorange94.blogfa.com

درود زیبا بود

دعوتی گلم

درود و سپاس

خیلی ممنون تون؛چشم

مسعود جمعه 30 فروردین 1398 ساعت 22:27 http://fromfutilitytohumanity.blogsky.com/

اون بخش همراهی با سیب عالی بود
نمی دونستم که خوردن باقالی خام هم بیماری داره و ایجاد حساسیت میکنه
بی شک دوری از باقالی برای خواهرتون سخت خواهد بود

با دوستتون هم موافق هستم شما خودت به تنهایی می تونی بهشت بسازی از بس که حال و هوای دل تون عالی هست

ممنون از توجه خط به خط شما

سرچ بزنین "فاویسم"ویکی پدیا راجبش
البته هرساله همین حوالی ها،اکثرا توی اخبارها گفته میشه


اوه پسرکدام یک از خواهران عزیزم مد نظر تان است


مرسی.خیییلی مرسی بابت نظر لطف تون
حرف از ساختن و
سازه ی (بسازی) بهشتی به میان آوردین....؛برو بچه های معماری رو دوست دارم؛بهش فکر کرده بودم.وقطعا یه مهرازِ هیجان انگیزی میشدم.ازاونا که بالاسرِ سازه می مونن .وقطعا یکی از فرغون ها رو زیرسیگاریم درست می کردم

بهامین جمعه 30 فروردین 1398 ساعت 12:32

چقدر جنس این نوشته وحرفا دوست داشتم

رخ دادن وحساسیت حتی به بوی این گیاه هر سنی میتونه رخ بده و خیلی خیلی خطرناک هم هست.
میشه با دادن آزمایش خون مطمئن شد که کسی این حساسیت داره یا نه.

عزیز دلین
خیلی خوشحالم که شما دوست داشتینخیلی...


بله.کاملا درست می فرمایین

کاکتوس جمعه 30 فروردین 1398 ساعت 11:32

نوزادی نه حدود ۴و۵ سالش بود
یهو اینجوری شد
ولی جدیدا اکثر بچه هایی که به دنیا میان فاویسم دارن
ممنونم
ایسالا شماهم پر از ارامش و سلامتی باشید ....امین

الهی
شش ماه بعد از دیده به جهان گشودنم مامان منم یهویی اونجوری شد.ومنو از مامانم دور کردناونقدر گریه میکردم.لجاجت میکردم که نگوولی حق داشتم خو

لابد پدر مادرای این بچه ها ناقل فاویسم هستن. وراثتیِ .به آدم ارث می رسه.یه مادر فاویسمی صد درصد پسر فاویسمی به دنیا میاره...؛دخترش فاویسیمی نمیشه.ولی قطعا بچه اش فاویسمی میشه.حالا نه همه شون.ولی میشن.

فدای شما ومحبتت تون

نگاه جمعه 30 فروردین 1398 ساعت 00:39 http://negahekohestan.blogsky.com

عکس اولیه خیلی قشنگه لبخند دختربچه دیوانه کننده ست...
چه جالب نمیدونستم شیره ی انگور همچین فایده ای هم داره...

صد درصد باشما موافقمممم

بله،شیره انگور و
شکر قهوه ای یه همچین فایده هایی درخودش داره

خیلی ممنون از حضور تون و
اشاره ای که داشتین...

مریم جمعه 30 فروردین 1398 ساعت 00:15 http://sarzamin-e-maryam.blogfa.com

خیلی برام جالبه که انقدر به بوی گل باقالی حساسی....مراقب باشین
بازم میگم.... قلمت زیباست...

ممنون محبتت تون ؛به روی چشمهرچه می کشیم از این شامه ی قویِ موروثیِ

فدای لطف و
مرحمت تون؛خیلی ممنون از حضور دوست داشتنی تونممنون که وقت میگذارید و
می خونید

کاکتوس پنج‌شنبه 29 فروردین 1398 ساعت 21:35

خواهرم بچه بود زردی گرفت و کلی داستان برامون پیش اومد
جالب نوشتید

خدای من.زردی نوزادی؟پسر خاله ی منم گرفته بود
ممنون از لطف تونبه اتفاق عزیزان تون همیشه سلامت باشید

لبخند ماه پنج‌شنبه 29 فروردین 1398 ساعت 09:37 http://Www.labkhandemoon.blogsky.com

جونم..

چقدر اصطلاحات محاوره ای داری بانو... خوشمان می آید
در مورد بوی گل باقلوا من که کاملا گیج شدم که شوخی بود یا جدی

جوونت سلامت بانووو

اوه بانو خوش محاوه ای از خودتانه بلامیسر


بوی گل باقلا مثلِ لبخندِ ملیحه بانو.مثال لبخندی که آدم گیج و مات میشه .وجدا مامانم صدام میکنه ،تا خوابم نبره.که اگه خوابم ببره خواب ب خواب میشم.عطربوی گل و باقلا ،سطح هوشیاری مونو می بره پایین. ولی بوی خوشیِ...
به قول دایی،توی جنگ بوهای خوشی می اومد.مثل بوی سیب.توی اون همه خاک و
توپ و تفنگ؛شنیدین بوی خوش یعنی خطر.وبه قول حمید عسکری؛من.من همونی ام که گذشت آب ازسرش.خطر کردم
و به عنوان یک فاویسمی ،جدا جدا عطربوی گل باقلا رو دوست دارم.خیلی خوشبوعه.شوخی نبود.جدی این بو می تونه منو بکشه.کافیه یه نفس عمیق،عطر بوشو پُک بزنم.وبعد،انگار دارم از دره پرت میشم
برای گیجی زدایی از گل باقلا...،دوقاشق شیره انگور بخورین.
همین،داروی دیگه ای نداره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد