<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

با پیرهنی از جنس بهار؛پادرکفش های امرودو...


خانم معلم (لبخند ماه) پست گذاشتن،باعنوانِ"باغ گیلاس دلبر من"

ومن دلم یه کاسه  گیلاس خواست.هم بخورم،هم گوشواره درست کنم/:

بعد یادم اومد الان فصل گیلاس نیست.ولی آلبالو خشکه هست.رفتم ودوقاشق ریختم تو چاله و...همین جور مزه مزه میکردم.یادم اومد ،جایی خونده بودم؛

یکی هم بود

که با دامنی از جنس بهار

پا در کفش های گیلاس گذاشت


تو دلم گفتم؟

خوب؟چه عیبی داره؟بنویسیم؟

یکی هم هست

با پیرهنی ازجنس بهار

پادر کفش های امرود و

هالی می گذارد...

هووم؟

چه عیبی دارد?هان؟بهعد به خودم گفتم،به قول سعدی علیه رحمه؛شکل امرود تو گویی که بشیرینی و لطف/کوزه ای چند نبات است معلق بر بار...

یکی گفت،کدام واژه؟گفتم"معلق".یعنی از زمین به هوا جستن و

چرخ خوردن؛وعطر خوش شنفتن:)

هالی همون آلوچه است.یعنی یکی با پیرهنی از جنس بهار/پادرگفش های گلابی و

آلوچه می گذارد:)

چرا؟آخه گیلان  گیلاس جواب نمیده.امرود وهالی ،چرا.خیلی خوب جواب میده،یعنی خیلی خوب شکوفه و بار میده :)




نظرات 3 + ارسال نظر
میم! پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1398 ساعت 22:02 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

مام کلی درخت خشک کردیم!‌از زردآلو گرفته تا سیب و گلابی و بادوم!‌نمیدونم چه سری عه که این درختا تاب و تحمل زندگی ندارن بعضیاشون!

آره خب ، باید فک کنم ازین به بعد سر تخت مریضا وقتی با استادا واستادیم ، ازین آلوها و برگه ها ، بچپونم توی لپ هام و انبارشون کنم !‌تصورشم خنده ام میگیره!
البته من فست فود زیاد نمیخورما ، سس حالا یه کم شاید بیشتر ، ولی ساندویچ نه زیاد!(ساندویچ دوبل برگر را از کوله پشتی اش برمیدارد و درجا می بلعد!)

آخ آخفدای برگهای قلبی شکل درخت زردآلو بشم
اینجا هم زردآلو بار نمیده.فقط سبز میشه

خیلی هم عالی،گوشه لپ تون ورم میکنه و
اساتید بالاسر مریضا و مشغول تدریس.شمایل شما<-آلوچپیده
طفلی پرستارا

سعی کنید مصرف روغن رو به حد عقل برسونین.حالا ماهی یک بار سرخ کردنی عیبی نداره.سس هم همین طور

نوش جون تون. ساندویچ نون پنیرو
سبزی خوردن تناول کنید،فکر کنید دوبل برگرِ.مراعات کنید جانممیدونید؟اینجا بودین حتمی می بردم تون پیش دکتر نصیر محترم.آمار تغذیه تونو گفته نگفه.قطعا بیخ گوش هردوتامون می خوابوند.

کیهان چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 ساعت 08:15 http://mkihan.blogfa.com


گونه هایت گلگون



مرسی برار جان.سلامت و تندرست باشی همیشه

میم! چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 ساعت 00:19 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

والا ما درخت گیلاس تو باغ و حیاط مون نداشتیم تا حالا...البته بابا اینا تعریف میکنن میگن اون زمانا که هنوز بارون و برف خوب میومد و خشکسالی نشده بود ، ازین میوه های بهشتی زیاد توی باغ و دار و درختا بود ، ولی خب الانا دیگه از شانس ما نیست!
این البالو خشکه ها رو گفتین ، باز یاد مامان بابا افتادم ، هروقت ذکرخیر اخلاق و گلاب به روتون اوضاع مزاجیم میشه میگن روزی چند تا الو بخور این قدر یبس نباشی بچه!بعد منم میگم باشه حتما ازین به بعد الو میخیسونم توی لیوان اب و میخورم!
یه مرتبه این کارو میکنم و باز روز از نو روزی از نو و فراموشم میشه!

از شما چه پنهان،دوبار نهالِ درجه یک گیلاس (مشهد)خریدم و
خشک شد.شکوفه و برگ زد.ولی یهو خشک شد.برگهای درخت گیلاس رو دوست دارم.زمان شستن گیلاس ها.توی پاکت ،معمولا برگ گیلاس پیدا میشه.اونوقته که، چشمم رو می بندم و
هفت و هشت دور برگهاش رو لمس میکنم،خدا رو شاکرمیشم و
لذت می برم

اجی یه بشقاب بهم داده بود،شکوفه گیلاس بود.خیلی قدیمی بود.به دیوار آویزونش کرده بودم.یه روز مهمون اومد گفت،چه قشنگه!
نیم ساعت بعد رفتن شون،بشقاب افتادو
هفتاد تکه شد

اون هجم سس و
فست فودو...شما تناول میکنید.سعی کنید غذاهای پخته بیشتر استفاده کنید.روغن زیتون با سلاد،توی عدسی و
سوپ،میوه و
تنقلاتی مانند آلو،برگه زردآلو،زرشک،زغال اخته آلوچه و....تناول کنید
این البالو خیسوندن و
با گلپر ونمک تناول کردن و؛بابام عادتم داده.ومعتقدن برای رفع عطش نافعههه
چه کاریه؟تو لیوان بخیسونین؟من ازاینجور تنقلات خشک،توی جیبم میزارم،هروقت دلم خواست،مثل شکلات یکی می زارم گوشه لپم،حالا آلوباشه،اخته باشه،گیلاس خشک شده باشه.باورنمی کنین؟اصلا در حین آشپزی حتمی باید گوشه لپ آدم ازاین جور تنقلات باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد