<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

انگار چشمام شَبِ تارن...

 

 انشایم که تمام شد 

معلم با خط کش چوبی اش 

زد پشت دستم!

وگفت؛جمله هایت زیباست!

گفتم ؛اجازه آقا؟

پس چرا میزنید؟!

پوزخند تلخی زد و گفت؛

میزنم تا همیشه یادت بماند

خوب نوشتن  و زیبا فکر کردن

در این دنیا تاوان دارد!!


#شاملو

_؛دارم  ترانه ی ``تنهاترین عاشقِ``جناب فروغی  می گوشم. ولیکن عنوان ازترانه اس.

^*^_ پ،ن؛ کلمه ی تاوان و، که خوندم.یاد کلمه ی غرامت افتادم....

یهو گفتم؛بلاخره هرچیزی یه غرامتى داره؛ سوسن جون.(سوسن جون دخترعموی مامانمه.سه سال ازمامانمم بزرگترِ)جریمه ی آدمای دوس داشتنی هم "چولمیسِ".بلند بلند خندید.گفت؛یک! فتنه خانمی توهستی.با خنده  همین جور که لپ شو می کشیدم (ببیند الحان چولمیس گیری،پدیده ای است نامرئی وغیرماموس.وجزءملزومات روح وجسم آدمی.روان زدایی و خانه تکانی روحِ.تزکیه وپالایش عاطفه اس.ولیکن،طبیب روحِ +_+)گفتم؛تبارک الله سوسن جون،تبارک الله ازاین فتنه ها که در سر ماست(ایکن فیگور تصویر)/قاه قاه؛قشنگ تر خندید.گفت؛میگن فلانی چرچیلُ درس میده،منظورش توبودیااا.گفتم؛چرچیلُ یکی دیگه بهش درس داده،  خوبم داده.که من خیییلی مخلص شم.پرسید؛کی ؟گفتم؛مرحوم مصدق:)_ازخنده سرخ شد و 

به سُرفه افتاد(؟!!!تو دلم گفتم؟باورکن راست میگم)؛چند ضربه به دیلگاهش زدم و

همزمان گفتم؛جان جان،سُرفه (خُوس بُکن)بُکن من تره قُربان/باهمون خنده مذکور،بلند بلند گفت؛مَمَد آقا بیا این دخترت داره منو به چکّه پر وامیداره+_+

چکّه بزه= شاخه بال زده

چکه پرِ پاکاکُن=لب لوچه شو پاک کن.

چکه = شاخه.

ایته چکه سُورخ گول=یک شاخه گل قرمز

واینکه؛چکه پر هم می تونه بی قرای باشه.یعنی می دیل تی واسی چکه پر زنه.دلم واسه تو بیقرارِ.بیتابه.فکر کنین؟دل تون دوتا دست و

پاه داره .اونوقت؟یادتونه؟بچه شیرخواره؟چه وقت ؟به ورجه ورجه می افته؟مثلا همین جوری که توی رختخوابشِ ،دست و

پاهاشو تکون میده و

دستش و میاره جلو چشمش و

چشم هاش اینجویمی شه و

یهو ذوق  میکنه و

کیفور میشه؛غلط می زنه؛چکه پر ،یعنی همون جورىِ(آیکن فیگور تصویر)

نظرات 9 + ارسال نظر
توت فرنگی یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 ساعت 20:19 http://gandom1370.blogsky.com/

عزیز دلمی عروس گلم

قلب من بدون نقاب شنبه 14 اردیبهشت 1398 ساعت 22:07 http://daroneman.blog.ir

سلام بر بانو باران خوبی عزیز دل؟
به به چه متن و چه عکسی حال دلمان جا آمد

سلام بر شما عزیزِ معطر احوالمالحمدالله ،خوبم بلامیسر
فدای شما و
دل مهرورزتون بشم بانو
ممنون که خیلی صفا آوردینعذرمیخام بابت تاخیر در پاسخ

مسعود شنبه 14 اردیبهشت 1398 ساعت 21:52 http://fromfutilitytohumanity.blogsky.com/

سلام و علیک
بنده چند نکته رو باید عنوان کنم
یک اینکه فکر نمیکنم اون متن برای شاملو باشه
دوم اینکه شما با این قلمت واقعا میتونی نویسنده بشی
سوم اینکه اخر من نفهمیدم اون چکه پر یعنی چی
چهارم اینکه این خواهرمون راضی بودند ک عکسشنو گذاشتید اینجا

علیکم سلام برادر مسعود
جناب عالی هزارنکته بفرمایید.
اول اینکه؛ سرچ بزنین.اگه نباشه،حتمن به من هم اطلاع بدین.
دوم اینکه؛خیلی ممنون از لطف تون.
سوم اینکه؛معناهای مختلفی می تونه داشته باشه.که هرچه به ذهنم اومد نوشتم.لپ کلام به قول اون دیالوگِ؛تو دلم ولوله اس
چهارم اینکه؛خواهر؟خواهر جان؟برادر مسعود با شما هستن،آیاراضی هستین تصویر تون؟اینجاست؟خواهر؟برادرمسعود؟همانطور که مشاهده می کنید،خواهرمشغول خنده هستند

کاکتوس شنبه 14 اردیبهشت 1398 ساعت 17:51

می دیل تی واسی چکه پر زنه.
اخ اخ
عاشق این جملم

بلامیسر
تی او سُرخ جولانِ ؛غش<--
ممنون از حضور شماعذرمیخام بابت تاخیر در پاسخ

کیهان شنبه 14 اردیبهشت 1398 ساعت 09:33 http://mkihan.blogfa.com

صبح ماه جانمان بخیر و خوشی
و امید دارم این هفته و تمام هفته و سالهایت خوش و خرم و شاد و سر حال زندگی کنی.آمین

سلام،صبح امیرکیهان جانمان هم بخیر خوشی
جانت سلامت برارم
مچکرم.بیسار مچکرو سپاسگزارم
باشی تا همیشه برارمعذرمیخام بابت تاخیر در پاسخ

مهرداد شنبه 14 اردیبهشت 1398 ساعت 05:33

خدا دختر عموی مامان را نگه داره
شاد و سلامت
همیشه به خنده ان شاالله.

قُربانت کاکو گیان❤خدا شما رو به اتفاق ئازیزان ئازیز حافظ و
نگهدار باشه.آمین❤
فره سپاس
تونیش له همه ایام شادو
سلامت باشید؛ان شاءالله
ممنون از حضور شماعذرمیخام بابت تاخیردر پاسخ

Sia شنبه 14 اردیبهشت 1398 ساعت 00:44 http://www.kimiyagari.blogsky.com

اسم ترانشو که دیدم انگار صدای ماندگار فروغی توی گوشم زمزمه میکنه:
حالا رفتی و من تنهاترین عاشقم رو زمین...

تنها خاطراتم تو بودی ؛فقط همین...
خدا اموات شما رو رحمت کنهبله مرحوم فروغی صداش ماندگارِ
ممنون از حضور شماعذرمیخام بابت تاخیر در پاسخ

میم! جمعه 13 اردیبهشت 1398 ساعت 23:34 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

بله بله ، دست شما مبارکه ، ایشالا که گل شمعدونی هم زنده میشه دوباره و میشنه توی گلدون ، لب ایوون و نگاهش میکنین و دلتون باصفا میشه
بله الان دیگه بهرحال فصل بهاره و گل و بلبل ، دلم کمتر میگیره و ایشالا که دل شمام بهاری باشه همیشه

گل فراموشم نکن عه راستی ، راست میگینا ، یه اهنگم داره معین ، میگه فراموشمممم نکنننننن...فراموشم نکن ، تویی تنها نمیدونن چی چی!

خلاصه که یت بغل گل فراموشم نکن تقدیم شما

ان شاءالله❤ممنونِ شما و مهرورزی هاتونیم دکتر میم جان

بله،فصل بهارو
گل و بلبل و
چهچهه ی حاج حاجی های پرچهچههحاج حاجی یعنی پرستو

بله،فراموشم نکن هرگزِ. دیگه دوتا ترک پشت هم ،معین فاز نداره،بگردین ببینین مش حسن و
مش شادمهرو ،مش شهرامه شب پره چی داره
ولی خوب،این ترانه اش هم قشنگه.شمالم تا جنوبم ؛اما اگه گفتین اون ترانه اش که بی بی و ماه داره ،کدومه که خیلی عالیه
خلاصه اینکه؛یک دنیا سپاس ،عذر میخوام بابت تاخیر در پاسخ

میم! جمعه 13 اردیبهشت 1398 ساعت 21:50 http://nasimkoohsarph7.blogsky.com

سلام و درود بر شما حضرت باران
احوالات تون مساعد باشه ان شاالله

چقدر قشنگ مینویسین ، حتی وقتی دل ادم گرفته (مث الان من) خوندن متن ها و دیدن وبلاگ تون دل آدم رو به حال و صفا میاره...

ایته چکه سورخ گل تقدیم به شما!البته گل استیکر ، سورخ نیست و آبیه ، دیگه شما بر ما و بلاگ اسکای ببخشایید!

آهنگ تنهاترین عاشق رو هم الان دانلود کردم ، چقدر نوستالژیک و قشنگ و غم گنانه بود ، ممنون بابت معرفی ش

سلاو درود بر شما دکتر میمِ عزیز
الحمدالله ؛ خوبم شکر خدا.خیلی ممنون از احوالپرسی شما

خیلی لطف دارین دکتر جانان شاءالله حال احوال شریف تون همیشه پُر صلح و صفا باشه(ای بابا،الان دیگه روبه رشدین بحمدالله)میدونین دکتر جان؟شما پزشک هستین و
من طبیب سنتی ولیکن اساعه بالاسر بیمار بودیم.یعنی دادای من باتوپ گلدون شم دونی صورتی دخترونه رو شوت کردو
نیست و نابود کرد.رسیدم بالاسرش و
چه می بینی؟جگر زلیخاتموم چکه هاش تکه تکه شدن.دونه دونه بوسیدم شون و
دوباره کاشتم شون.انشاءاله ریشه دهی کنن و
گلدون پر چکه بال ی=پرشاخه برگی بشه
الان دست هام عطربوی شم دونی گرفتن و
شامه ام کیفورِ شیدایدارم پاسخ کامنت می نویسم.ولیکن طبیب سکسکه داره،بس که مست
لذا بیشتر کنار گل گلستان و
دار درخت باشین و
باهاشون حرف بزنید؛ان شاءالله با همین نسخه احوال دل تون ازمحدوده صلح صفا تکان نمی خورهحالا اگرهم خورد،همش طبیعی و
محلش ندین
اختیار دارین ،خیلی هم عالیِ این گلِ آبیاین گل،گلِ فراموشم نکن هرگزِ.رنگش آبیِ آرام روشنِمثل صبحگاهانی که شب بارانی ای رو به خودش دیده
نمی دونین مگه؟داریوش و معین واسش ترانه خوندن؟داریوش یک گل نصرانی رو واسش خوند.معین هم؛،بی تبی تؤ آبی عشقت رو


خوشحالم آهنگ رو قشنگ شنیدین.سپاس

خیلی ممنون از حضور عزیز شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد