<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

بحث ایمان دگرو جوهر ایمان دگر است....

                  

 

 من که مشغولم به کار دل،چه تدبیری مرا

من که بیزارم ز کار گل ،چه تزویری مرا


من که سیرابم چنین از چشمه ی جوشان عشق

خلق اگر با من نمی جوشد، چه تاثیری مرا


من که با چشم حقارت عالمی را بنگرم

سنگ اگر بر سر بکوبندم ،چه تاثیری مرا....


# شعر و عنوان؛ رحیم معینی کرمانشاهى.

*


بحث ایمان دگر و جوهر ایمان دگر است

جامه پاکی دگر و پاکی دامان دگر است


کس ندیدیم که انکار کند وجدان را

حرف وجدان دگرو گوهر وجدان دگر است


کس دهان را به ثنا گویی شیطان نگشود

نفی شیطان دگرو طاعت شیطان دگر است


کس نگفته است و نگوید که ددو  دیو شوید

نقش انسان دگرو معنی انسان دگر است


کس نیامد که ستاند ستم و تفرقه را

سخن از عدل دگر،قصه احسان دگراست


هرکه دیدم بخدمت کمری بست به عهد

مرد پیمان دگرو بستن پیمان دگر است


هرکه دیدیم بحفظ گله از گرگان بود

قصد قصاب دگر،مقصد چوپان دگر است....

نظرات 6 + ارسال نظر

درود باران خانم

همیشه اعتقادم بر این بوده که درباره دیگران اصلا نباید قضاوت بکنم. اصلا بی خیال فکر کردن درباره دیگران و حرف زدن درباره آن ها.

شاید لغزیده باشم در مواردی، ولی تلاشم بر این بوده که گفتم.

چرا؟

ممکن است مردان و زنانی که به خداوند متصل اند از هر تیپ آدمی و از هر شخصیتی باشند.

ما نمی دانیم از کجا آمده ایم و نمی دانیم به کجا می رویم.

راستی میگم باران خانم چه فرش های خوش رنگی

یاد خونه مامان بزرگم افتادم.

سلام و درود بر شما❤

بله،کلام شما بسیار درست و
منطقیه.من هم شاید لغزیده باشم...ولی تلاشم براین هست که قضاوت نکنم و....


خدا مامان بزرگ تونو رحمت کنه
بله،من هم این فرش های خوش رنگ رو خیلی بیشتراز فرش های باب شده دوست دارم و
بهم حس خوبی میده

اسماعیل بابایی شنبه 16 شهریور 1398 ساعت 11:13 http://fala.blogsky.com

درسته!

درود برشما
وسپاس از حضورتان

beny20 جمعه 15 شهریور 1398 ساعت 11:35 http://beny20.blogsky.com

یه جاهایی از این پست
اینقد بار مفهومی سنگینی داشت
که تمام وجودم درگیرش شد ..



عالی بود

وجود عزیز و شریفت سلامت آقای بنی

کیهان جمعه 15 شهریور 1398 ساعت 07:14 http://Mkihan.blogfa.com

صبح جمعه شما هم بخیر خاخور عزیزتر از جان
صبح شده و ما بیدار شعری سعدی داره .....الان یادم نیست در مورد شب نخوابی که چقدر طولانیه

صبح جمعه شما هم بخیرو خوشی و
هرچه شمابخواهید...برارِ عزیزم:جانت سلامت و
دلت خوش

بسیاری از غزل های سعدی علیه رحمه ،با مسأله شب و بیداری و
صبح شروع میشه
علی ایحال بیتی از غزل (۶۷۶۲)جناب صائب خاطرمان امدو
برایتان خواهم نوشت .که فرمودن؛
"زماهِ آسمان گردد درو بام نظر روشن
درون خانه دل را بود مهتاب بیداری"

کیهان جمعه 15 شهریور 1398 ساعت 06:59 http://Mkihan.blogfa.com

گل

مهرداد پنج‌شنبه 14 شهریور 1398 ساعت 22:55

واقعا باطن آدما هست که مهمه
ظاهر هم اهمیت داره ولی باطن اصله .
امید که هر چه می‌گیم همون باشیم.
شعرهای قشنگی بود.

بله.اصل باطنه .که خیلی مهمه.
ان شاءالله...
اشعار جناب معینی رو خیلی دوست دارم.
خیلی ممنون از حضور تون کاکو گیان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد