<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

ماه! سوی آسمان آید همی....

 

این تصویر رو خیلی دوست دارم. اون درختِ توسکا،یا به قول ما گیلک ها،او توسا دارِ_ خیلی دوست دارم.

واگه چکمه ام همراهم بود،میرفتم کنارش و

قربون صدقه اش می رفتم.

...دیدم چه کاریه؟ازهمین جایی که ایستادم و

عکس گرفتم؛بهش سلام کردم  و

 بای بای و.....

.

.

.


من باهارم تو زمین،

من زمینم تو درخت،

من درختم تو بهار:ناز انگشتای بارونِ تو،

باغم میکنه....

_این شعرِ مرحوم شاملو رو خیلی دوست دارم...

.

.

.

تو قامت بلند تمنایی ای درخت

همواره خفته است درآغوشت آسمان

بالایی ای درخت

دستت پر از ستاره و

جانت پر از بهار

زیبایی ای درخت

_این شعر مرحوم کسرایی رو هم خیلی دوست دارم...

.

.

.

باور ندارم که روزی سروده ای را

ببینم که به زیبایی یک درخت باشد

درختی که دهان گرسنه اش را

به سینه جاری شیرین زمین فشرده است

درختی

 که تمامی روز

روبه خدا دارد

وبازوان پر برگ خود را

به دعا می افرازد

درختی 

که در تابستان شاید

آشیانه ای از سینه سرخان را

بر گیسوان دارد

وبر سینه اش برف نشسته

وبا باران هم نشین است

اشعار را ابلهانی چون من می سرایند

اما،

تنها خداست که می تواند درخت بیافریند....


_شعری که باهم خوندیم:نامش "درختان" است و

شعری غنایی  ست،شاعرش   جویس کیلمر آمریکایی است.

خلاصه اینکه،

من از سلاله درختانم

تنفس هوای مانده

ملولم میکند....



پ.ن:قطعه متفاوتِ  درخت،باصدای کامران رسول زاده_سمت پیوندهای وبلاگ لینگ شده.البته دومین پیوند.دوست داشتین بشنوید:)


نظرات 10 + ارسال نظر
صبیره پنج‌شنبه 23 آبان 1398 ساعت 22:23 http://❤❤❤❤❤

سلام بانوجانم
بسیااااار عالی بود و شعرها دوس داشتنی

عکس ها هم مثل همیشه عالی

سلاااام،سلام به روی بهتر از ماهتون❤❤❤❤❤جون و دلت سلامت عزیز دلم❤❤❤❤❤❤

خیلی ممنون از لطفت بلامیسر❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

لیلی پنج‌شنبه 23 آبان 1398 ساعت 20:55 https://banoyeeshgh.blogsky.com/

سلام باران جان همیشه دلت شاد باشه دوباره بعد مدتها وبلاگت رو دیدم دلم وا شد .

سلام و
درود فراوان بر شما لیلی بانوی عزیزدل❤م فدای محبتتون بشم بانو جانِ جانان
جان تان سلامت،دلتون همیشه خوش و
خُرمخیلی خوش آمدیدو
صفا آوردین

احسان چهارشنبه 22 آبان 1398 ساعت 20:00 http://Www.daftarcheyadasht.blogfa.com

هاااا بله باباها حسودیشون میشه

خدا حفظشون کنههمین طور مامانایِ صبور رو

احسان چهارشنبه 22 آبان 1398 ساعت 19:58 http://Www.daftarcheyadasht.blogfa.com

این عکسارو خخودت میگیری؟

ها بله

کیهان چهارشنبه 22 آبان 1398 ساعت 15:56 http://mkihan.blogfa.com


درود بر ماه جانمان و آبجی عزیز تر از جانمان
راستش ما هم خسته ایم بانو
بد رقم هم خسته ایم!
بطوری که گاهی یکی دو روز استراحت هم خستگی را از تنمان در نمی کند
و راستش من هم خییییییییییییییییلی دلم هفته بازار های شما را می طلبد دوشنبه بازار جمعه بازار شنبه بازار
واقعن جریان زندگی......
آخ که ....
مردنم آرزو نیست اما............
باش تا همیشه ماه تابان داداش



سلام و
درود فراوان خدمت امیر کیهان برارِ همیشه عزیزجان تان سلامت و
دل تان خوش
دشمن تون خسته و
سالم و
سرحال و
قبراق باشید همیشه



آی گل گفتین اصن قدم زدن توی بازار و
تماشای مردمان ساده و
صمیمی خیلی حال خوش کنه،خیییییییییییییییلی
ان شاءالله فرصتی دست بده و
یه هوایی تازه کنید

ویک بار به قصد پنج شنبه بازارِ آستانه ی اشرفیه منزل را ترک کردیم،جای شما سبز گشتی زدیم و
دلمان پنج شنبه بازار سیاهکل خواست.ولیکن سه سوته رسیدیم و
ازاین سر بازار تا اون سر بازار قدم زدیم و
قدم زدیم و
از تماشای جریان زندگی.....بسی حالمون خوش شد.ان شاءالله چرخ زندگی واسه همه بچرخه...


زنده سلامت باشی تا همیشه
ممنون که هستی برارم

اسماعیل بابایی چهارشنبه 22 آبان 1398 ساعت 13:48 http://fala.blogsky.com

درخت و این شعر شاملو عالیه.

بله،خدا رحمت شون کنه .این شعر مرحوم شاملو پراز واژه های تمیز و
شریفِ

خیلی ممنون از حضور عزیزو
شریف شما

شادی چهارشنبه 22 آبان 1398 ساعت 11:27

احساست که می میرد
دیگر هیچ‌ عاشقانه ای
قلبت را نمی لرزاند ...
هیچ دوست داشتنی
با تو نمی ماند
و تو
شبیه آن مسافری می شوی
که نه جایی برای ماندن دارد و
نه بهانه ای برای رفتن ...!!


# امیر_عباس_خالق_وردی❣

سپاس از حضور تان

مهرداد چهارشنبه 22 آبان 1398 ساعت 08:20

درخت توسکای تنها و پاییز هزار رنگ.
من هم درخت‌ها رو دوست دارم.
قشنگ بود .

درخت توسکا معمولا جاهای باتلاق مانند رشد میکنه.وعاشق رطوبته...
چوبش قرمزِ خوش رنگه.وخیلی ام دیر رشددمیکنه.سرشاخه های خشکش،هیمه ی خوش عطربوئیه.واون گوشواره های کت کین هاش خیلی قشنگه
درخت ها هم شما رو دوست دارن

زور سپاس کاکو گیان

میم! سه‌شنبه 21 آبان 1398 ساعت 23:36 http://www.nasimkoohsarph7.blogsky.com

سلام و درود فراوان حضرت باران
امیدوارم احوالات تون بهاری و خوش و خرم باشه

چقدر قشنگ بودن این شعرها...شعر شاملو رو من هم خیلی دوستش دارم...صفا و لطافت و عشق قشنگی داره درون خودش

اون درخت توسکا...چقدر قشنگهههههه ، تنهاییِ قشنگی داره

ممنون بابت وبلاگی که به بنده معرفی کردین ، سر زدم بهشون و مطالب جالبی داشتن ، امیدوارم بتونم در آینده هم از مطالب شون استفاده کنم.

ایام به کام و خوشدلی تون مستدام

سلام و عرض ارادت آقای دکتر میمِ عزیز و
گرامی
خیلی مچکرم از امید بخشی تونشکرخدا خوبم و
برای شما،آرزومندِ احوال و
ایامی چون آخرای اسفند خوش خُرم و
نوروزی ...آرزومندم

ممنون از نگاه و
تفکر قشنگ پسند شمابله،شعر مرحوم شاملو خیلی قشنگه و
اون آقای خواننده این شعر رو هم خیلی قشنگ خونده

ممنون که اون درخت توسکا رو قشنگگگگگگگ می بینید وتنهاییش رو
دلچسب درک کردین و
قشنگ دیدینخیلی مرسی دکتر میم جان




قربان شما.ممنون که وقت گذاشتین....



سپاس بیکران از لطف و
مرحمت بسیار شماایام شما هم به کام و
خوشدلی شما هم مستدام....

زیبا سه‌شنبه 21 آبان 1398 ساعت 22:23 https://animationworld.blogsky.com/

چه قدر شما خوبید
همیشه فعال همیشه پرانرژی
ماشاالله

شما خیلی خوبترهستید
ماشاءالله به شما و
نگاه مثبت و
خوبترتونوخیلی ممنون از حضور عزیز تون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد