<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

خوش به حال غنچه های نیمه باز


 آشکارا نهان کنم تا چند؟

دوست می دارمت به بانگ بلند. . .


دیروز دادا رفت باغ.

با یه کاسه آلوچه،یه مشت آلبالو،یه شاخه گل/ برگشت.

.

.شکر خدا حال و هوای درخت انار/همچینه.

.اولین نارگُلی که هه نار شد.

.ایشونو حیاط پشتی،میون  سنگ ریزه هاپیدا کردم.البته که گُم نشده بودن.خونه اش تو دل سنگِ.


عنوان از فریدون مشیری.

نظرات 3 + ارسال نظر
مهرداد پنج‌شنبه 22 خرداد 1399 ساعت 21:42

چه گل قشنگی، شعر هم بسی زیبا بود

زور سپاس کاکو گیان

باشماق پنج‌شنبه 22 خرداد 1399 ساعت 09:27

زین دو هزاران من و ما ای عجبا من چه منم

گوش بنه عربده را دست منه بر دهنم

چونک من از دست شدم در ره من شیشه منه

ور بنهی پا بنهم هر چه بیابم شکنم

زانک دلم هر نفسی دنگ خیال تو بود

گر طربی در طربم گر حزنی در حزنم

تلخ کنی تلخ شوم لطف کنی لطف شوم

با تو خوش است ای صنم لب شکر خوش ذقنم

اصل تویی من چه کسم آینه‌ای در کف تو

هر چه نمایی بشوم آینه ممتحنم

تو به صفت سرو چمن من به صفت سایه تو

چونک شدم سایه گل پهلوی گل خیمه زنم

بی‌تو اگر گل شکنم خار شود در کف من

ور همه خارم ز تو من جمله گل و یاسمنم

دم به دم از خون جگر ساغر خونابه کشم

هر نفسی کوزه خود بر در ساقی شکنم

دست برم هر نفسی سوی گریبان بتی

تا بخراشد رخ من تا بدرد پیرهنم

لطف صلاح دل و دین تافت میان دل من

شمع دل است او به جهان من کیم او را لگنم


این غزل رو با لحن ماموستا ناظری خیلی دوست دارم.
سپاس از انتخاب برتر شما.

باشماق پنج‌شنبه 22 خرداد 1399 ساعت 09:25

با درود
چه گلی و چه غنچه ای !
انار میوه ی بهشتی
هر وقت انار می بینم قصه ی حضرت فاطمه ( س ) یادم می آید

درود بر شما
خدا رحمت کنه اموات شما رو.این گُل مادر بزرگم خیلی دوست داشت.
انار برای من،یادآور عزیزان انار دوستَمه.خودمم عاشق آب انارم.

سپاس بسیار بابت اشاره نیک شما.روایت انارحضرت ،آنجا که سفارش پدر شان را برای حضرت امیر بازگو میکنن /بسیارها دوست می دارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد