<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

بدون شرح!

                

نظرات 5 + ارسال نظر
باشماق شنبه 22 شهریور 1399 ساعت 11:59

سلام
اولین عکس سایه را در فارسی دوم دیدم
سایه دست به شکل کله ی اسب !
اولین شعری که سرودم
بهار آمد بهار آمد بهارا
زمستان رفت زمستان رفت زمستان
جای دیوان حافظ خالی
در مهمانی دیروز
نوه ام گفت می توانم خاطره تعریف کنم
اصولا بچه ی خجالتی است
گفت چند وقت پیش کنار دریا با پسری بازی می کردم
تو آب که می رفتم میگفت مواظب باش
می دویدم می گفت مواظب باش
از آخر گفت با من ازدواج می کنی
شلیک خنده
برادر پرسید اسمش چه بود
گفت نمی دونم آخه رفت
برادرم گفت شماره تلفنی ازش می گرفتی
خلاصه کلی سر بسرش گذاشتند و او هم کاملا معصومانه جواب می داد
مادرش گفت
یادتون باشه اولین خواستگار در کلاس سوم برایش آمد

سلام بر شما
سایه ها رو خیلی دوست دارم.والبته نوری که از روزن عبورمیکنه..
بهار آمد بهارا
زمستان رفت و زمستان رفت زمستان

شعر حال آدمو خوب میکنه.
سعدی اما شاعر شگفت انگیزیِ.بیت اول هیچ،بیت دوم آدمو مات میکنه.مثلا آن بیته،هوشیارکسی باید از عشق بپرهیزد.
شاید خنده دار نباشه.اما باخوندن بیت دومش قهقه ام گرفت.
همیشه به خوشی و
مهمانی..درکنارعزیزان
الهی
چه خواستگاری ام بوده؛همه اش میگفت مواظب باش!
یاد روز خاستگاری دخترتون افتادم،که آقای داماد خودش پذیرایی کردن..
به نظر شما تا چه مدت؟مغزبادوم تو ذهن اون آقا پسر می مونه؟مثلا امکانش هست تا همیشه بمونه؟

وخیلی خوبه که آدم با بچه ها دوست باشه و
باهاشو گفتگو کنه.اونام با بزرگترها بی ترس و هراس گفتگو کنن و
توام ادب و احترام متقابل راحت باشن و
باشیم!

گیله مرد جمعه 21 شهریور 1399 ساعت 14:42 http://www.guilemard.blogfa.com

گیلکی ره ، گیلکی گب بزن!

بابک نجفی شاعر گیلک زبان این شعر را به همه ی پدران و مادرانی که بی رحمانه ، زبان گیلکی این میراث گرانبهای گیلانیان کهن را از فرزندان این آب و خاک دریغ کردند تقدیم نموده است
یادم میاد یه شب خوابیده بودم /خسته و داغون و لهیده بودم
همچین که گرم گرم خواب بود چشام /یهو خیال کردم یکی کرد صدام
صدا کی بود؟ چی بود؟ چی شد؟ کجا رفت؟/ تمام فکر و ذکر من دنبال اون صدا رفت
نزدیک اومد جلوی چشمم ایستاد /نگاه من به سر و وضعش افتاد
نه غول و اژدها، نه دیو زرد(!) بود/صاحب اون صدا یه گیله مرد بود
لباسای محلی قشنگمون تنش بود /عطر برنج و چایی رو شلوار و پیرهنش بود
آخ که چقدر صداش گرم و قشنگ بود /دلم واسه زبان خوب مادری چه تنگ بود
بهش نگاه کردم و گفتم : سلام /میشه به من بگید من الان کجام؟
دستُ بلند کرد یه قاپاس زد به من/ گفت : گیلکی ره، گیلکی گب بزن!
تی اصلیت تَرَ فراموش نَبه / امی زبان مادری نمیره، خاموش نَبه
تا دور بوبوستی تو از اَ حوالی /میگی مَرا تی گب نمی شه حالی؟!
تی زاکَ یاد دیهی لهجه ی فارسی /هَسَ بوبوست گیلکی بی کلاسی؟
نسل جدید در اَمی مورد چی گه؟/ آیندگانِ هویت پس چی به؟
چِره باید کاری کودن اشتباه/ نا ببه گیلکِ اصالت تباه؟
هَ خاکِ گیلان امی پِر و ماره/گیلکی هم امی پیله براره
برار مگر برارَ از بین بره؟ /به عاقبت فکر بوکودی هی ذره؟
به روزی که گیلکی از بین بشه؟/جواب آینده یَ پس کی دِهه؟
زبان گیلکی می افتخاره /از امی تاریخ ایتا یادگاره
تاریخی که پُر از دلاوران بو /میرزا کوچک ایرانِ قهرمان بو
شیون اَمی شاعرِ شاعران بو /محمودِ نامجو پیله پهلوان بو
شوت زه ئی سیروس جه میانِ میدان/ هَلهَلِ شادی شویی تا آسمان
زیست شناسی پِر، امی دوکتور بهزاد/اَشَنه روح همه دانه شادِ شاد
گیلان هَ امروزم ایسه پر غرور/چِره هَسَ باید بیشیم راهِ دور؟
سمیعی و رضا و اکبرزاده /نمونه کم نیه ، خیلی زیاده
صبح به اگر نام ببرم تک تکَ /اوشان که سربلند کونید گیلکَ
اوشان که گیلکانه افتخارید/مایه ی عزت امی دیارید
تو هم بیا با هم همه دست به دست/امی گیلانَ چکونیم بی شکست
بیا اَمی زبانَ حرمت بَنیم /کوچی زاکانَ گیلکی یاد بَدیم
حفظ بوکونیم اصالت و فرهنگَ /اَ نسلِ رو نَنیم اَ لکّه ننگَ
فردا زاکان نیگید امی پِر و مار /هیچی جه تاریخ نَنَیید یادگار
با هم اراده بوکونیم چه راحت /دینگ دینگ دینگ... صدای زنگ ساعت!
پریدم از خواب، نه نه نه! ، ویریشتم /می تختِ رو ایبچه ذره بینیشتم
اَنه گبان می دیلِ رو بینیشته /حساب ساعت از می دست جیویشته
بیدم اونه گبان همه طلا بو /قیمتی بو، همتای کیمیا بو ( به یاد شیون...)
خودم بوگفتم ایتا جمله به من:/ (( تو گیلکی ره، گیلکی گب بزن...))

شاعر: بابک نجفی

درود بر شرفت گیله مرد
تی سرانگوشت درد نکنه برار جان.بسی زیبا بو.خودا تره به اتفاق تی پئر مأر و نازدانه خاخور حفظ بوکُنهاقای گیله مرد؟جاغلان مأر وراگیر. ایته ناهار خالی پلا داریم. أمی ورجا بد بگذاران بلامیسر..

مهرداد پنج‌شنبه 20 شهریور 1399 ساعت 20:19

رب درست می‌کنه.
کیوانوه رب درس کید

ئی کیوانوه گیان رب درس کید
گاهی پخت پز/چای دم کردن/ با هیمه خیلی مزه میده.

گیله مرد پنج‌شنبه 20 شهریور 1399 ساعت 18:19 http://www.guilemard.blogfa.com

کبریای توبه را بشکن پشیمانی بس است،

از جواهر خانه ی خالی نگهبانی بس است!

ترس جای عشق جولان داد و شک جای یقین،

آبرو داری کن ای زاهد،مسلمانی بس است!!

خلق دل سنگ اند و من آئینه با خود می برم،

بشکنیدم دوستان، دشنام پنهانی بس است!!

یوسف از تعـبیر خواب مصریان دل سـرد شد،

هفتصد سال است می بارد، فراوانی بس است!

نسل پشت نسل تنها امتحان پس می دهیم،

دیگر انسانی نخواهد بود قربانی بس است!

بـر سر خوان تـو تنها کفر نعمت می کنیم،

سفره ات را جمع کن ای عشق،مهمانی بس است!!

#فاضل - نظری

همچون انار ،
خون از دل خویش می خوریم
غم پروریم
حوصله ی شرح قصه نیست!

گیله مرد پنج‌شنبه 20 شهریور 1399 ساعت 18:08 http://www.guilemard.blogfa.com

با سلام و احترام خدمت نویسنده توانای وبلاگ ابر اغوانی بانو مادرباران گرامی

بانو مدتی خبری از ما نبود ولی گویا خبری از شما هم نبود !!
إن شألله هرجا هستید در پناه الله و در کنار خانواده محترم تندرست و کامروا باشید.
از اینکه مثل گذشته با قلم سبزتان می نویسید و به روز هستید خوشحالم ، بیش از این مزاحم اوقات شما نمی شوم ، پاینده و پیروز باشید

سلام و درود خدمت شما گیله مرد عزیز ،خویشاوند فرهیخه و گرامی ام
خیلی خیلی خوش هاتی/خوش بأمویى بلامیسر
قربان معرفت شما آقای گیله مرد
مرسی از دعای خیرتون و
سپاس از نظر لطف بسیار تون.أمره شرمنده بوکودی برار جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد