<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

آقای انار!

 دوستش می دارم

چرا که می شناسمش

به دوستی و یگانگی . . . .

" شاملو"


.


" چرا دوستتان دارم, آقا؟

چرا که باد می گذرد

و علف

سر از پا نمی شناسد

باد به علف نمی گوید

چرا؟

چرا که می داند

و تو نمی دانی

و ما نمی دانیم

همین دانش 

برای ما کافی است.


رعد هرگز از چشم نمی پرسد

چرا بسته می شود

هنگام رعد

چرا که می داند چشم سخن نمی گوید

و اگر بگوید هم منطقی نهفته نیست

در گفتارش

و منطق شیوه آدمیان است

طلوع آفتاب آقا پاسخ مرا کامل می کند

چرا که طلوع آفتاب است و 

من می بینم!

بنابراین پس!

دوستتان دارم


"امیلی دیکنسون"

.

یه کارتنی بود؟شهر آجیلی؟ خیلی دوستش داشتم و دارم.

خصوصا آقای گردوعه بداخلاق رو.

به نظرم، هرچند گلنار اسم دخترانه باشه.ولی هه نار هه نارِ و آقای انارِ!!

.


اصلآ و ابدا ،به هیچ وجع مننوجوعی...قصدم این نبود برم از آقای رعد بپرسم؟که چرا؟ همیشه  منو  زهر ترک میکنی !؟ومن مجبور میشم خودمو تو لحاف پنهون کنم.که با وجود استتار،باز بترس ام ... واایِ ریزی بگم و

هارهار به ام بخندن.

همین جور دم پنجره، ایستاده بودیم،گفتیم یه عکسی ام از بیدمجنون زیر بارون بگیریم.

که گرفتن همانا و 

پیدا شدن سروکله ی آقای رعد همانا...



                                


دوست عزیزی که راجب ویدئویِ هورامان سوال پرسیده بودی!!

والا به خدا ترجمه ترانه رو نمی دونم عزیزمن.

فقط میدونم عجیب به دل ام نشست.

اون دیالوگ ام، خطاب به خودم و خویشتن ام بود.

همین.

نظرات 5 + ارسال نظر
پیمان دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت 11:41 http://freemine.blog.ir/

از کجا معلوم آقا باشه خو

از جوگندمی گیجگاهش

کیهان دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت 11:14 http://mkihan.blogfa.com

درود بر شما
اولین باره میبینم که کیهان خان کلهر علاوه استادی در کمانچه استاد آواز هم هست
با کمی دقت تقریبن می شه تا حدودی زیادی معنی ترانه فلکلور را می شه فهمید.البته بنظر می رسد که زبان لکی باشد.همانطور که می دانی بان لکی یکی از زبانهای باستانی ایران است و تقریبن شبیه زبان در بار ساسانیان

من که با دو سه بار گوش دادن بنظر خودم فهمیدم چی داره می گه
مرسی خاخور جان برای عکس زیبا و برای ترانه فولکلور بسیار زیبا و برای دیدگاه بسیار زیبا و نظر زیبایتان به زندگی
هماندگار و مانا باشید در کنار عزیزان عزیز ات با سلامتی و شادکامی .آمین

درود بر شما عزیز برارم
چه خوب که متوجه شدید .باریکلا کیهان برار باهوش ام
سلامت باشی برارم.مرسی از حضور همیشه عزیز شما بلامیسر

و همچنین...در کنار عزیزان عزیزتون شادو سلامت و خوش باشی براره که م

باشماق دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت 10:21

شعر و شاعری
عالی
تصویر برق در کنار بید مجنون
باید مجنون را دوست دارم
چون مجنون و برگ هایش آویخته و سجده گو است
دو تا در حیاط منازل سازمانی کاشتم
ا ز دور نظاره گرش بودم
رشد عجیبی داشت سه ساله که شد تنومند و سر به فلک کشید
خانه را که تحویل دادم
او هر دو را قطع کرد

درود و سپاس

اون رعد بالا سر بید از ترس منو کشت
آخی
او /هرکه بود/مثال عمو حسن ام کله پوک بود

چه کار خوبی کرده بودینخداوند ثوابش رو براتون سفارشی بنویسه
من ام بید مجنون رو دوست دارم.همان سالی که آمدیم اینجا،پنج هزار تومن عیدی گرفته بودم.دوهزارو پونصد تومن این درخت رو خریدمتا حالا چندین و چند بار توسط برف شکسته شد.به لطف خدا مجدد سبز شد.یا مثلا آقای همسایه برف های شیروانی خودش رو پارو پارو ریخت ..،سر بید مجنون ..شلم قلمش کرد...

دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت 09:43

مهرداد دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت 08:55

تصاویر بسیار زیبایی بود، خصوصا رعد
چرا آقای انار؟ چرا خانوم انار نه؟

درود و سپاس کاکو!
چرا؟برای اینکه انار رو به چشم پسربچه ی تپل مپلِ شیش کیلو لپی ... که انگاری با اون لب لوچعه شیرین و ملس ش،به ام زل زده ،..می بینمبعدشم لابد می خوایین بپرسین،پسر بچه و آقا؟خوب،من پسربچه ها رو آقا صدا می زنم.:قلببعدش ام دیدی که؟جناب کلهر چه فرمودند؟ ئه وسال مه نال بیم.مه نال شر و شیطانی بیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد